17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

DOPRAVA: Dálnice a premiér

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
EW 5.7.2008 21:44

Re: Re: Od železnice si nic neslibujte.

Ja to zkusila pred dvema lety, trasa Praha, Muenster. Ja blbec jela vlakem, tri prestupy, pokazde zpozdeni, honili nas v Berline a v Hamburku z peronu na peron jako dobytek, protoze vlaky jaktezivo neprijely tam, kde to stalo v jizdnim radu, na ceste  jsem byla 12-14 hodin.

Ze ja, trotl, neletela radsi nizkonakladovkou Praha-Dortmund, uhrnny cas i s dopravou na letiske 3 hodiny... Vlakem uz nikdy vice, dekuju pekne.

M. Gebauer 4.7.2008 23:59

A co na to "nimistr" p. Řebíček?

Alík 4.7.2008 17:49

Re: mýtné

I kdyby šly všechny peníze z mýtného na stavbu silnic, tak za ty 3,5 miliardy postavíte tak 5 km dálnic. A to opravdu není mnoho. Mýtné je šaškárna a jízdu po dálnicích máme zdaněnou dvakrát!

Pepino 1 4.7.2008 14:58

Re: pro rdu

Pane Zdenku,z nepochopitelných důvodů platí každý občan strnické příspěvky,lístky do divadla i když se do divadla ani nepodívá.Zaraží mně,že herci,kteří v roce 90 horovali pro tržní prostřdí teď stávkují za dotace.Platíme prostřednictvím daní příspěvky,pro které se můžeme podle listiny práv a slobod rozhodnout,zda je chceme platit či ne.A naše noviny řeší lidská práva v Rusku,kde žádný nestraník stranické příspěvky neplatí.To je hold demokracie a svoboda po česku.P.S.Topolánek už toho nakecal

nobody 4.7.2008 14:28

Re: Re: Re: pro rdu

No von se tam každej kamion co pojede po D1 ku Prase bude muset zvážit chcačky neobchcačky ;-)

Jura Jurax 4.7.2008 14:27

Re: Re: Re: Re: Re: Ehm.

no a na železnici platíte od ujetého kilometru - takže si platíte ještě ke všemu 50 km zbytečné zajížďky ;-)

Jura Jurax 4.7.2008 14:25

Re: Re: Re: Ehm.

No, víte, taky občas jezdím vlakem a nejen Praha-Brno. Ono je to jak kde, i když musím uznat, že za posledních dvacet let je pokrok v osobní dopravě znatelný. Vlaky jsou vesměs čisté (tedy na vlaky), ovšem pohodlí ... a rychlost, zvlášť když nejedete z centra velkého města do centra jiného velkého města ... tak to je furt stejné. Nic moc - i když za vše samozřejmě nemůže železnice, resp. ČD.

Jura Jurax 4.7.2008 14:19

Re: Re: pro rdu

hm - a kdeže jsou ty Chocerady? Že by se tam každý kamión, co u nás chce vjet na dálnici, případně vůbec na silnici, zajel napřed zvážit. ;-D

Jura Jurax 4.7.2008 14:17

Re: Re: zaveďte poplatky za přetížené kamiony!

no ale ře stát neplní své povinnosti není nic nového - a že šílenou daň z pohonných hmot i jiné prachy vydřené z automobilistů prošustruje někde jinde, místo toho aby je dal do silnic taky ;-(;-€;-O

Jura Jurax 4.7.2008 14:11

Re: Re: Re: Ehm.

nejste-li masochista, tak se o to ani nepokoušejte ... ;-D

WWW.JIRI 4.7.2008 14:10

Re: Re: Re: Od železnice si nic neslibujte.

Myslím,že se musí investovat do obou druhů dopravy. V zemích kde se investuje jako například ve Francie nebo Německu, Švycarsku tak osobní doprava popelkou není. V Japonsku asi také nebude popelkou. Hlavně, aby se z ideologických důvodů zase něco nerušilo.

Jura Jurax 4.7.2008 14:09

Re: Re: Re: Re: Re: Ehm.

Ehm - docela jo. Ono totiž Praha je veliká a cíl cesty málokdy bývá v pěším dosahu od Wilsoňáku. Ba ani v menším Brně podstatná část cílů není kolem role ... ;-)

Jeden čas před cca deseti lety jsem jezdil z Brna z technologického parku (na severu Brna) do Aera Vodochody. Tedy půlhodinu nejmíň na nádraží, pak dvěapůl až skoro čtyři hodiny rychlíkem (podle toho, kudy to jelo), no a pak cca dvě hodiny do Vodochod. A to nepočítám čekací doby. Tedy pět hodin nejmíň a v horším případě víc než šest; v případně nevhodné denní doby kvůli čekačkám víc než osm. Samozřejmě bylo by lze si vzít na dopravu po městě taxi, ovšem pak se přesun sice o hodinu i víc zrychlil, ale taky neúměrně zdražil.

Kdežto autem to vyšlo na tři hodiny (Felicií, takže jsem rychlostní limit víceméně dodržoval) - tedy pokud nebylo na dálnici ucpáno a pokud nebyla ucpaná magistrála. Tohle se dalo eliminovat vhodně zvolenou denní dobou jízdy.

A finančně - když jeli autem dva, vyšlo to srovnatelně, když tři - a my jezdili tři - auto bylo levnější než MHD + vlak a samozřejmě pohodlnější a flexibilnější.  

A čas jsou taky peníze, že ano ... ;-)

Jura Jurax 4.7.2008 13:53

Re: Re: Re: Re: Ehm.

R^R^R^

zdeněk 4.7.2008 13:27

vzhledem k malému počtu vah

se dopravcům pořád vyplatí zaplatit při náhodné kontrole pokutu a přeložit než aby jezdili podle pravidel. Vše je cenově rozpočítáno. Řešením by bylo pouze vážení na každém hraničním přechodu, na významných dopravních uzlech(plně automatizované).

A dále by měl být lépe odstupňován rozdíl mezi cenou dálniční známky například osobního automobilu, tranzita a kamionu. Současný poměr cen neodpovídá poměru opotřebení silnice.

Ale 4.7.2008 13:22

Re: Re: pro rdu

Myslím, že přetížený kamion by měl přijít o techničák. Nikdo neví, co to s tím autem udělalo. A po technické ještě třicet dnů, než bude vydáno rozhodnutí o vrácení techničáku. To by byla škola ještě lepší

Honza42 4.7.2008 12:56

Re: pro rdu

Omyl. řešení není aby to platil viník. Řešení je aby viník nesměl dál pokračovat v jízdě. Což už se děje. Takové překládání kamionu na odstavném parkovišti je docela dobrá škola.

Honza42 4.7.2008 12:54

Re: Re: Od železnice si nic neslibujte.

No mám ten dojem, že se řeší hlavně nákladní doprava. Jinak i osobní doprava na železnici je popelka proti osobní dopravě na silnici. A to i v západní evropě. Nevšiml jsem si, že by tam dálnice zely prázdnotou. A to mají neporovnatelně hustší dálniční síť.

TBB 4.7.2008 12:34

Re: Re: Milé "rdu"

Netřebo a další - už jste někdy nakládali osobní auto na vlak? Na nádraží musíte být 1,5 hodiny před odjezdem, pak čekáte půl hodiny, než si auto můžete po příjezdu odvézt. Vyplatí se to např.při cestování do Tater nebo do Splitu, při kratších vzdálenostech je to zcela k ničemu.

nobody 4.7.2008 12:30

Re: Re: Re: Re: Ehm.

Průměr 75 neuděláte ani na jedničkách, když vedou přes obce. Jo takhle v RZce s vyloučenim provozu, to jo ;-D

nobody 4.7.2008 12:28

Re: pro rdu

Tak bacha, u Chocerad už je ve zkušebnim provozu tenzometrická váha.

sokol 4.7.2008 12:16

Re: Nenáviděné kamiony

Děkuji, konečně někdo, kdo to má srovnané v hlavě.

Pája45 4.7.2008 12:09

Re: Re: zaveďte poplatky za přetížené kamiony!

Opravdu genitální příspěvek (není to překlep), "jane", na rozdíl od "zdeňka, který řekl svůj názor (a je věcný a pravdivý, ty jsi jen vyzvracel vlastní blbost (sprosté slovo mi nebylo povoleno).

zdeněk 4.7.2008 11:53

pro rdu

Vážený pane, pokud kamiony jezdí programově přetížené(znám to od svého kamaráda co se tím živí) tak je cosi v nepořádku. Silnice nejsou na neustále přetížené kamiony stavěny.  Pokud říkáte že by zavedením povinného vážení kamionů stoupla cena zboží, pak vlastně přiznáváte že za levnější rohlík platíme kolejemy v silnicích a jejich postupným zničením již několik let po opravě. Stejně jako v poškozování statiky budov v okolí silnic 1 i 2 třídy.

Správné řešení přeci je aby platil konkrétní viník a nikoli my všichni dohromady! Průjezd osobního auta je oproti průjezdu přeloženého MANa naprosto zanedbatelný. Ovšem jak se zdá, voliči ODS z nepochopitelných důvodů  prosazuje socialismus, tedy aby se náklady rozdělili rovnoměrně na všechny účastníky silničního provozu a vyhrožují že pokud budou peníze vybírány adresně, spravedlivě, zdraží zboží. Klasické vydírání.

WWW.JIRI 4.7.2008 11:37

Re: Od železnice si nic neslibujte.

Mně se nezdá, že by železnicí nikdo nejezdil. Zkuste se zastavit na Hlaváku nebo jiných nádražích. Na větší vzdálenost je dnes lepší cestovat  po železnici. Na to již přišlo mnoho lidí a hlavně v západní Evropě.

I-Worm 4.7.2008 11:17

Re: Re: Re: Re: Ehm.

inu, z vesnice za Prahou do vesnice za Brnem jezdí jistě většina těch aut, které můžeme na dálnici potkat...

Pavel Bárta 4.7.2008 11:06

Re: Ehm.

Slibuji vám, že k problematice železnice se podobným článkem vrátím.

Gonzales 4.7.2008 11:02

Nic složitého...

zkrátka jde to.

Honza42 4.7.2008 10:50

Re: Re: Re: Re: Re: Ehm.

No vidíte, kdyby to vzal ještě větší oklikou, výsledky by byly ještě mnohem lepší. ;-D

Bubik 4.7.2008 10:24

No, že se dříve musí postavit R35 než zvícepruhovávat D1

je jasné každému mimo bývalého ministra Šimonovského.

Takže premiér neřekl nic nového.

Rudá záře 4.7.2008 10:20

Re: Re: Re: Re: Ehm.

Honzíku, vlak nejede po D1. Jede po cestě dlouhé 255 km. Tj. průměrná rychlost se blíží 100 Km/h.