13.6.2024 | Svátek má Antonín


Diskuse k článku

DOPRAVA: Dálnice a premiér

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Honza42 4.7.2008 9:55

Re: Re: Re: Ehm.

Naivně se domníváte, že všichni jedou z města do města. Tak schválně, jak dlouho Vám bude trvat cesta z vesnice 10km za Prahou do vesnice 10km za Brnem? Svačinu s sebou.

Mimochodem 2h40min je neuvěřitelná ostuda. Průměrná rychlost cca 75 km/h. To lze udělat s autem na okreskách.

Ale 4.7.2008 9:53

Re: Re: zaveďte poplatky za přetížené kamiony!

Není problém v celkové hmotnosti zátěže (váze kamionu), ale nápravovém tlaku (síle, kterou se bodově, neboli v místě styku gumy se silnicí) kamion vtlačuje do podloží. Každý kamion má (musí mít) bezpečnostní rezervu, která mu umožňuje celkem dobře jet i se značným přetížením, na straně dopravce i přepravce vznikají úspory, problémem je rychlé poškozování povrchu a někdy dokonce i spodní stavby cesty, to jsou koleje a různě vytlačený asfalt.

Takže raději zaplatit vyšší náklady na dopravu v ceně výrobku, než mnohem vyšší náklady na opravy zhuntované cesty v daních a opravy zhuntovaného vlstního přibližovadla z vlastní kapsy - o zvýšené spotřebě z vyššího jízdního odporu nemluvě

Historik 4.7.2008 9:50

V době komunismu se to plánovalo a bylo to nastaveno ve prospěch železnice

Továrny si pak musely držet a platit party dělníků, schopné okamžitě začít s vykládkou vagonu v době, kdy jej železnice ráčí přistavit. Třeba ve tři v noci ze soboty na neděli. Protože okamžitě po příjezdu vagonu se platilo progresivně narůstající stojné.

Mimochodem, v podobné situaci byli ti, kdo si koupili montovanou chatu. Shánějte za komunismu firmu, která Vám chatu odveze v pátek večer když ten termín samozřejmě předem neznáte (znám to od svých kolegů).

Martin Novák 4.7.2008 9:49

Nenáviděné kamiony

Každý nenávidí kamiony, ano ničí nám dálnice i silnice, vláda to vidí též jako problém, staví se mýtné brány, nyní nejen na dálnicích, ale i na silnicích. Na druhou stranu vláda podporuje mohutně "významné podniky", jako třeba Škodovku, Hyundai, apod. A zde se uplatňuje moderní systém "just in time" , nebo-li nemít žádné peníze v materiálu, vždyť ochotní dodavatelé vše rádi a přesně na čas dovezou. Výsledek je, že za mohutné státní podpory jezdí do zmíněných závodů čím dál více kamionů, vozících vzduch, např. mezi vylisovanými díly karoserie, které ještě před 10 lety lisovaly přímo ve fabrice, zatímco dnes je vyrábí externí lisovny. Takové zásobování opravdu nelze udělat vlakem, ale jen a pouze pružnou autodopravou. A tak sklízíme, co jsme za naše peníze zaseli, montovny na kolečkách...

Honza42 4.7.2008 9:47

Re: Plzen - Tabor - Jihlava

Přesně tak. Prakticky každý kamion či osobní automobil, který směřuje z východnějších částí území na Západ musí navštívit povinně Prahu, přestože po tom opravdu netouží. Zřejmě je to myšleno záměrně, aby si každý kmán z venkova uvědomil, odkud že se to vlastně vládne. Chtělo by to už jen natáhnout hlavní průtah přes Karlův most, aby to bylo spojeno i s kulturním zážitkem. Národ tak bude konečně stmelen kolem Prahy a Morava bude sražena na kolena. A na mostě samozřejmě platit mýto, to dá rozum.

messenger 4.7.2008 9:37

Plzen - Tabor - Jihlava

Praze a stredoceskemu kraji by predevsim ulevila dalnice Plzen-Tabor-Jihlava, ktera by odvedla tranzitni dopravu zapad-vychod daleko za nejzatizenejsi casti D1 a D5. Stat z nejakeho duvodu preferuje radsi paprskovity model dalnicni site, kdy vsechny cesty vedou do Prahy. Hlavni mestto se tak stava nevyhnutne neuralgickym uzlem, kteremu se nelze vyhnout.

úsměvná myšlenka 4.7.2008 9:37

Re: Stoupající cena ropy omezí předpokládaný růst kamionové dopravy

Než to někde zopakujete, uvědomte si:

- železniční śíť není 100% elektrifikovaná a stěží kdy bude. Na co jezdí lokomotivy v místech kde nejsou troleje?

- ceny energií jsou dnes velmi provázané, protože funguje něco jako substituce možných zdrojů (elektrárny na plyn, uhlí, jsou i elektrárny spalující topné oleje), tj. je bez pochyby, že se stoupající cenou ropy bude stoupat i cena elektřiny

rybářka 4.7.2008 9:35

mýtné

Až se budou peníze vybrané z mýtného a dálničních poplatků vracet zpět do výstavby dálniční sítě, bude to nikde vidět..... a taky není tajemstvím, jak se ztrácejí miliony ve veřejných zakázkách, speciálně při stavbě dálnic, takže ten tok peněz by měl nikdo kontrolovat. Jak je možný, že u nás stojí kilometr dálnic víc než jinde v Evropě?

Netřeba 4.7.2008 9:33

Re: Milé "rdu"

No jak. Všechny ty auta, kterými jezdí Ostraváci z Prahy domů, bych naložil na vlak a poslal do Ostravy. Pokud by se všechna auta nevešla na jeden vlak, tento již zaplněný vlak bych naložil na jiný, prázdný vlak a tak dál. Jako ruska matrjoška. Takže by do Ostravy jel jeden vlak, který by měl naloženo asi šedesát (nebo sto, to už je jedno) dalších vlaků. Z Ostravy do okolních obcí už by jel každý individuálně.

Ještě nějaký problém?

Rudá záře 4.7.2008 9:31

Re: Re: Ehm.

Pane kolego, jestli jezdíte z Ostravy do Prahy autem, tak Vás upřímně lituji.

silničář 4.7.2008 9:27

Problém D1 je už přeci vyřešen!!!

Pane Bárto, vy jste asi slova pana premiere nečetl pozorně!. Celý problém dálnice D1 je již přeci vyřešen. Známá firma Kapsch nám na D1 za 2,4 miliardy postaví a bude provozovat do r.2016  informační systém (= 30 informačních cedulí- snad i v cizím jazyce?), které vše vyřeší,  ukáží jak a kam jet když  je zácpa či nehoda. To přeci nemá chybu? -  nekupte to za ty prachy!  (no malinkou chybičku ano, ono na D1 skutečně není kudy objíždět - doporučuji článek v posledním EKONOMU od redaktora Pšeničky)

Netřeba 4.7.2008 9:26

Re: Ehm.

Jako politické a hospodářské dohánění vidíte v tom, že se přes naše území valí turecké kamiony do Španělska s nákladem žlutých paprik a španělské kamiony se valí do Turecka s nákladem oranžových paprik?

rdu 4.7.2008 9:20

Re: Ehm.

Dovolte malý příklad. Jen z Ostravska pracuje v Praze asi 80 tisíc lidí. Ti se musí víceméně každé pondělí dostat do Prahy a v pátek zpět. Jeden vlak odveze 800 - 1000 lidí (Pendolino jen asi 300). Otázka: Kolik by muselo těch vlaků v pátek odpoledne z Prahy do Ostravy jet? Doplňující otázka:  Jak dostanete ty lidi z nádraží domů, do okruhu 50km?

Rudá záře 4.7.2008 9:13

Re: Re: Ehm.

tak to jsem nezkoušel.

Rudá záře 4.7.2008 9:12

Re: Re: Ehm.

Vážený pane, realitu ČD nesmíte vnímat přes TV Nova a PR články v novinách zaplacené Jančurou. Vlaky Praha-Brno jsou čisté a trasu jezdí maximálně za 2 hodiny 40 minut.

rdu 4.7.2008 9:03

Re: zaveďte poplatky za přetížené kamiony!

Ten poplatek ovšem nezaplatí kamionisti, ale vy sám (a všichni ostatní). Jakékoliv zvýšení nákladů na dopravu se okamžitě promítne ve zdražení zboží každodenní potřeby. Vybrané peníze zmizí bez jakéhokoliv užitku v černé díře státního rozpočtu.

Uvědomme si, že tento stát vybírá desítky let astronomické peníze ze všeho souvisejícího s dopravou. Daně z vozidel, daně z paliv, silniční daň, dálniční poplatky, mýto, pokuty atd. Jen bezvýznamný zlomek z takto získaných peněz se používá na to, aby doprava mohla fungovat.

Žádná poplatky, daně či pokuty navíc zlepšení nepřinesou. Základní problém je v tom, že stát neplní svoje povinnosti.

Pavel 4.7.2008 8:59

Re: Ehm.

Cože? Vy jste spadl nebo spadla z višně. Zkuste si jet třeba z Veselí nad Moravou do Kutné Hory vlakem. Stojí to opravdu za to.:-)

Vladimir 4.7.2008 8:59

Re: Ehm.

Ze by prumerne a nadprumerne inteligentni obcan chtel cestovat pomaleji, mene ekologicky, nespolehlive a ve spine ?

Rudá záře 4.7.2008 8:50

Ehm.

Pan Bárta zapomíná na jednu důležitou věc. ČR poměrně rychle hospodářsky i politicky dohání své západní sousedy. A tam se již část obyvatelstva rozhodla necestovat po přeplněných dálnicích, a dává přednost železniční dopravě.

Jestli by náhodou u nás nestálo za úvahu začít upřednostňovat stavbu železnic (i té vysokorychlostní) před dálniční sítí, které po svém dobudování stejně za nějakých 15 let přestane kapacitně stačit? 

Průměrně a více inteligentní občan ČR již te´d volí jinou formu dopravy, než je D1......

rdu 4.7.2008 8:42

Re: Stoupající cena ropy omezí předpokládaný růst kamionové dopravy

I kdyby železnice reagovala sebepružněji (čemuž nevěřím), fungovat to nebude. Představte si, že potřebujete přepravit zboží asi tak na jedno nákladní auto, třeba z fabriky do supermarketu. Ve fabrice ho naložíte na náklaďák. Ten ujede 10km na nádraží. Tam čekáte, až vám přistaví vagon a  musíte zboží přeložit. Vagon se musí posunovat a připojit k vlaku jedoucímu správným směrem. To se několikrát opakuje, aby byl vagon směrován na místo určení. Průměrná rychlost takového jednotlivě poslaného vagonu je okolo 50km za den (ano, za den). Na cílové nádraží dorazí vagon v nepředvídatelnou dobu, v rozmezí +- 2 dny, zpravidla v noci. Vy musíte celou tu dobu mít v pohotovosti nákladní auto a lidi, abyste mohli vagon co nejrychleji vyložit. Za zdržování vagonu jsou vysoké poplatky. Pak to nákladní auto ujede se zbožím zase nějakých 10km a musíte ho v místě určení vyložit. Ještě pořád byste chtěl něco přepravit po železnici?   

rdu 4.7.2008 8:29

Re: Dálnice Hradec-Olomouc

... asi tak třicet ...

Karel 22 4.7.2008 8:20

Dálnice Hradec-Olomouc

samozřejmě odlehčí zašpuntované D1. Kdo dnes jede z Ostravy do Prahy, automaticky zamíří na Brno. Tak proč by neměla být D1 zablokovaná? Ta severní dálnice tady chybí několik let.

vltava 4.7.2008 8:14

Re: Stoupající cena ropy omezí předpokládaný růst kamionové dopravy

Pružné reakci železnice nevěřím. Před cca 15 lety jsem se na vojně účastnil převozu jistého materiálu nákladním vlakem napříč ČR. To, co se dalo stihnout osobními vlaky i s přestupy za 5 hodin trvalo nákladnímu vlaku 3 dny.

Corsini 4.7.2008 7:59

Re: Stoupající cena ropy omezí předpokládaný růst kamionové dopravy

Železnice reagující pružněji? ;-D

Honza42 4.7.2008 7:55

Od železnice si nic neslibujte.

Celá infrastruktura (zejména po roce 1989) je vybudována bez vazby na železnici. Stačí se podívat kde jsou umístěna logistická centra stovek firem - na dohled dálnice a vlečku nemá nikdo. Vědí proč. Po železnici by dobrovolně poslal zboží jen blázen. Železnice se může realizovat v uhlí, písku, kamení, rudách a omezeně ve dřevu.

Zbývá provokativní otázka, jak by to vypadalo, kdyby investice, které směřují z politických důvodů do železnice (po které skoro nikdo nejezdí) byly směřovány do dálnic (které téměř všichni zoufale potřebují). Zatím vlády uvažují v intencích, že masivním pěstováním mrkve odnaučí lidi jíst bůček. Chyba lávky, mrkev nakonec shnije a o bůček se lidi poperou.

fox 4.7.2008 7:50

Re: Vážení kamionů

Nastala vedra nad 30 stupňů.To spolu s přetíženými kamiony naloženými rychlesekazícími výrobky(uhlí,písek štěrk) vede k rychlé zkáze živičných povrchů.Podélné vytlačené koleje jsou velmi nebezpečné.Zdá se mi,že byl provoz v nedávné době při podobných poměrech omezován,nebo se pletu?Asi by to bylo rozumné a tlačilo by to dopravu na koleje.Dokud koleje teplem nevybočí,že....

Novák 4.7.2008 7:36

Vážení kamionů

Na US Interstate dálnicích najdete Weight Stations, neboli vážmice, přes které je každý kamion povinen projet, zvářit se a zaplatit, proč to nezavést zde?

eTony 4.7.2008 7:12

Re: Stoupající cena ropy omezí předpokládaný růst kamionové dopravy

pokud má mít ekonomika stoupající tendenci, poroste i objem kamionových přeprav.

Netřeba 4.7.2008 6:55

Pecina by na to měl vyrazit.

Když slyším nebo vidím jméno Pecina  (nebo jeho připozarostlý ovar),  tak se musím smát jak prasklý pecen. ;-D;-D;-D

On už ten jeho quasiúřad měl nějaký smyslupný  výstup?

Uhuhu 4.7.2008 6:35

Stoupající cena ropy omezí předpokládaný růst kamionové dopravy

pokud železice bude schopná reagovat pružně a levněji !