3.7.2024 | Svátek má Radomír


Diskuse k článku

DOPRAVA: Bilance po měsíci

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
stan 2.8.2006 10:08

Re: Re: Pane Humle

polycajta vymyslel už Ed McBain, Petronius to ale hezky dotvořil. Fakt je, že nejlepší mi přijde oligocajt, co kdyby byl frenetický. ;-)

AAA 2.8.2006 10:02

Re: Re: Jsem zvědav na bilanci po čtvrt roce

Kolona si to v klidu sine devadesatkou pekne nalepena cumak na prdeli. Jo jenom do chvile nez dojede aviatika, 123trosku, cepicare nebo kamion sinouci se sedesat v lepsim pripade sedmdesat. Co nastava potom, nema s plynulosti ani bezpecnosti nic spolecneho. Holt ne kazdy se chce nebo muze ridit radou ze maximalni rychlost neni predepsana rychlost a tudiz se muze v klidu sinout dalsich par desitek km za tim snekem.

tss 2.8.2006 9:59

Re: A ta plná čára - to je taky perla. "Zapomenutá" ???

Jako cyklista to znám. Řidiči se tak "bojí" plné čáry, že mě při předjíždění spíš rozemelou o svodidla, než, aby se k té plné čáře jedom přiblížili

M. Zima 2.8.2006 9:58

Pane Huml ten zákon bych neoznačoval

jako příliš tvrdý, protože se tím zastírá jeho idiotská podstata. Je to skutečně dílo zabedněných blbečků, kteří nemají potuchy nejenom o stavu dopravních modalit ve světě, ale např. ani o cejchování přístrojů. Je to bohužel typické české dílo, jako kLausova privatisační legislativa nebo český zvuk u Secamu,  atd.... prostě česká originalita a „promyšlenost“ za každou cenu.

A k tomu Německu: Jistě by bývalo bylo nejjednodušší převzít německá pravidla, přepočíst pokuty v poměru průměrných mezd a zaokrouhlit dolů. Dolů proto, že i v Německu jsou pokuty příliš vysoké (nedávno zvýšeny) a staly se „pevnou položkou v komunálních rozpočtech“, což vede k tomu, že je např. umístěn radar na přehledném, k akceleraci svádějícím výjezdu z obce.  (Pro úplnost dodávám, že je v takovém případě dosažitelná náprava)

AAA 2.8.2006 9:54

Re: Re: Re: zakon i pro Jardu J.

Tak by najednou bylo ticho :)

jonáš 2.8.2006 9:47

Re: Re: zakon i pro Jardu J.

Však se taky máte podle jinýho paragrafu plně věnovat výhradně řízení a ne se dloubat za jízdy v uchu .. co kdyby tam byl rigol ;-D

I-Worm 2.8.2006 9:28

Ježišmarjá, ten zákon platí

i ve středomoří?

Olda 2.8.2006 9:26

Dopustil jsem se vraždy

Omlouvám se za mystifikaci, ale dopustil jsem se nečeho daleko horšího. Spáchal jsem podle nového zákona to vůbec nejhorší - řídil jsem dopravní prostředek na který nemám oprávnění. Nechal jsem si totiž ve středomoří vnutit v půjčovně místo malého motocyklu s motorem 50 ccm, který neměli, ten s obsahem 80 ccm. Horší provinění nový zákon už nezná.

alfa27 2.8.2006 9:17

drakonické tresty

nový zákon určuje drakonické tresty v podobě zákazů činnosti a finanční,které jsou vyšší než ve státech ,kde je průěrná mzda trojnásobná a vyšší než je u nás.Ztráta řidičáku má hrozit jen za výrazné překročení rychlosti a chlast za volantem.ten zbytek je naprostá státní šikana a to v situaci,kdy máme daleko do právního státu.U nás totiž stát nijak neodpovídá za případný neoprávněný postih.Žádné sankce sám sobě nestanoví - to se netýká jen dopravy, ale třebas i postupu trestních orgánů proti lidem,u nichž se ukáže později,že byli stíháni neoprávněně.Takže máme policii potažmo úřednictvo s vysokými pravomocemi a stát, který nikdy nikomu není povinen zaplatit odškodné, když těchto pravomocí zneužijí.To už vůbec nemluvím o způsobu jakým je správní řízení vedeno ohledně dokazování.Platí jedna premisa,naprosto neodůvodnitelná, stojí li bez dalších důkazů tvrzení policisty proti tvrzení obviněného,pravdu má policista a basta.To je naprosto skandální přežitek z dob Sboru národní bezpečnosti.Pokud se týká srovnávání se zeměmi EU, mám k těmto statistikám jednu velkou výhradu,kterou jaksi "géniové" a la Šimonovský tvrdošíjně opomíjí.Nižší následky nehod v těchto zemích jsou způsobeny m.j.mnohem kvalitnější silniční sítí, ta naše je stále horší.Drruhým důvodem je průměrné stáří vozidel.Dosluhující Š 100,120 a favorit prostě nesplňují požadavky pasivné bezpečnosti.S tím jak se obměňuje vozový park,klesá i počet mrtvých a zraněných i bez bodového systému.K současnému poklesu nehodovosti po 1.7 je pak nutno uvést, že došlo také ke změně posuzování následků dopravních nehod pro statistiky. Předešlý zákon nařizoval ohlásit policii každou nehodu dražší než 20 tisíc korun, nový zákon zvýšil hranici na 50 tisíc korun. Dříve se za smrtelné považovalo zranění, jemuž postižený podlehl do 72 hodin, dnes je to do 24 hodin.  Příznivější statistika je tak částečně výsledkem jiného počítání.Neboli platí"věřím jen statistikám,které si zfalšuji sám"

Gagaryn 2.8.2006 9:06

Re: Re: hmm

No, pokud mate dostatecne hlucny motor, proc ne. Ja v aute rychlost podle zvuku motoru nepoznam.

Lada 2.8.2006 9:03

Re: temer souhlasim

Nechapu, proc se uz davno nezavedlo mytne pro kamiony (na vsech silnicich, nejen na dalnicich).  Jednak by cela Evropa nejezdila pres CR a za omezeni dopravy by se alespon vyinkasovaly penize na opravu silnic a vystavbu dalnic.

Haui1 2.8.2006 8:59

Re: zakon i pro Jardu J.

Při rychlosti 160 km/h ujedete za vteřinu 44,4 metrů. Pokud nevidíte ani na takovou vzdálenost, nemáte za volantem co dělat a pořiďte si brýle nebo bílou hůl. Jinak se těším, až se za volantem budete dloubat v uchu a přijdete o papíry, protože dva policisté budou tvrdit, že jste telefonoval. I oni jsou lidé a mohou se splést.

zlý kukuč 2.8.2006 8:59

Re: Re: hmm

ať dělám co dělám, tak  po dvaceti sekundách jedu 60 - 50na trojku je to zbytečně moc, čtyřka je zbytečně nízko. Něja mi těch 60 přijde přirozenějších. U manželčina automatu je 50 přitom zcela přirozená a její dodržení mi potíže  nedělá.Eo ipso - záleží na autu, jak je zpřevodované. Tolerance by byla užitečná.

zlý kukč 2.8.2006 8:53

Re: Pane Humle

R^R^:-D

To je lepší, než kvantová teorie blbosti.

Málem jsem si roztrhl bránici - polymer monocajta mne dostal

Hezký den přeji.

zcr 2.8.2006 8:35

ja bych byl spis,

z duvodu nazvoslovne cistoty a konzistence, pro termin oligocajt, ktery se presne hodi pro hlidky o 3-10 monocajtech. Bylo by lze zavest take termin dicajt pro dvouclennou hlidku

ok 2.8.2006 8:34

Re: Jsem zvědav na bilanci po čtvrt roce

No nevim, me provoz pripada plynulejsi - vsichni jedou presne 90, nikdo riskantne nepredjizdi, kolona si to v klidu sine devadesatkou. Nevidim v tom problem. Samozrejme je to trochu nuda...

ok 2.8.2006 8:32

Re: hmm

Je to jen otazka zvyku, 50km/h se da poznat podle zvuku motoru, ja treba vim, ze 50 jedu na ctyrku s minimem plynu, i ten zvuk slysim cim dal presneji :-)

Takze vytresteny zrak na rucicku tachometru je jen dalsi trapna vymluva a LEZ. Tech LZI nepratele noveho zakona vyprodukovali uz mraky. I kdyz i ja jsem pro moznost predjet cyklistu o 10cm pres plnou caru, to je rozumny pozadavek, je to urcite lepsi nez smest cyklistu do prikopu.

ok 2.8.2006 8:27

Re: Poklesll!

Japo, pokud jezdite autem jako ja po cele republice, jiste uz vite, ze ridici nove predpisy dodrzuji a jezdi tedy bezpecneji. Je to prokazatelne a dobre viditelne pro kazdeho.

ok 2.8.2006 8:25

zakon i pro Jardu J.

Ten prisny trest za stani na miste pro invalidy je zameren prave proti ruznym prominentnim Jagrum, kteri si to dokazou "zaridit" a pred kterymi sklapne kufry i pan ministr a divi se, ze Jagrovi to podle noveho zakona "zaridit" nemuze ;-D . Takze v pripade Jardy Jagra zakon zafungoval tak, jak byl zamyslen. Jagr na miste pro invalidy uz parkovat nebude. Nic proti Jagrovi nemam, ale je to krasny priklad toho, jak novy zakon funguje i pro prominenty - a to je snad dobre, ne?

Prekroceni rychlostniho limitu "na prazdne dalnici" - kdyz jedu po prazdne dalnici 160km/h, muzu se behem vteriny dostat na misto, kde dalnice neni vubec prazdna. Spis bych se primlouval za znacky s povolenou vyssi rychlosti tam, kde je dalnice opravdu prehledna a kvalitni.

blondyna 2.8.2006 8:13

Re: Pane Humle

Policajty volala zachranka (mam takovy pocit, ze v pripade nehod musi) a zachranku zavolali svedci padu. To by snad udelal kazdy kdyz uvidi kluka s krvavou hlavou.

Mam obavu, ze ted se budou vsichni bat volat zachranku a sami potluceni bourajici cyklisti se radeji pokusi odplazit domu a tam se nejak vykuryrovat.

Proste kvuli debilnimu zakonu radeji umru na krvaceni do mozku nebo si zpusobim nejake vazne ublizeni na zdravi (pri padu prez riditka si muzete klidne i polamat obratle a pri uteku domu poskodit michu) nez abych se nechala osetrit.

JAPA 2.8.2006 8:06

Poklesll!

Poklesl počet nehod! Poklesl počet zabizých! Sláva! Shodou okolností výňatek z dnešního Viditelného Macka:

Ke konstatování, že po zavedení nového zákona o pohybu na pozemních komunikacích klesl počet nehod o 27% dlužno podotknout, že předešlý zákon nařizoval ohlásit policii každou nehodu dražší než 20 tisíc korun, nový zákon zvýšil hranici na 50 tisíc korun. Dříve se za smrtelné považovalo zranění, jemuž postižený podlehl do 72 hodin, dnes je to do 24 hodin. Takže očividně příznivější statistika není v důsledku (novinář by napsal kvůli) účinnosti zákona, ale v důsledku metody počítání.

Nic divného, vymývání mozků je na denním pořádku.

A pokud se zákona týče, bezvýhradně souhlasím s tvrdým dodržováním, ale: okamžitě provést revisi všech značek a za každý nesmysl pokutovat fyzické i právnické osoby, které za značku odpovídají. Nedávno jsem četl v britských novinách, že policie vracela pokuty v hodnotě několika tisíc liber, protože soud prokázal dotyčnou značku "býti nesprávnou".

Dovedu si představit jak Franta Bublák vrací pokuty!

Aleš 2.8.2006 7:45

Re: Jsem zvědav na bilanci po čtvrt roce

to je logické protože všichni jedou kolem 90. To je daň.

cipri 2.8.2006 7:18

Re: temer souhlasim

Je ještě jedno řešení. Nevyjet vůbec. Pak se řidič kamionu nedopustí žádného přestupku, ale také Vy nedostanete své oblíbené pivo, protože to pivo nikdo do Vaší oblíbené hospůdky nepřiveze. Zkuste si pohovořit s nějakým řidičem kamionu o tom jak se jezdí, možní dostanete jiný pohled na věc. Proč omlouváte naprosto nesporný fakt : Jestliže někdo na někom požaduje dodržení určitých pravidel a je jeho povinností vytvořit pro toto dodržování podmínky, tak je zkrátka musí vytvořit souběžně s okamžikem, kdy dodržení pravidel vyžaduje. To je naprosto logické, či snad ne ?

Petronius 2.8.2006 6:48

Pane Humle

Prosím necucejte si "fakta z paty". Ten vymáznuvší se bicyklista byl alkoholem NEkontaminován, jak nakonec zjistila i (jakýmsi bezpochyby inteligentem) přivolaná polycajtská hlídka, která mu do rozbité huby sama strkala trubičku !!!!!!

Á propos - polycajt - není překlep, nýbrž polymer z monocajta. Monocajta získáme tak, kdy z běžně dostupného českého křiváka odebereme mozek. Posléze obalíme uniformou, přidáváme tuposti, arogance a ochoty vyřešit věci nějakým tím drobným "všimným" a polymerujeme. Ve chvíli, kdy dotyčné individuum již není schopno žádné vlastní úvahy, s výjimkou věty "tak co s tím uděláme, pane řidiči" a kdy míru tuposti, arogance a zhovadilosti již nelze dále zvýšit - máme běžného polycajta, pravidelně se vyskytujícího podél našich silnic (Y)(Y)(Y)

Ned 2.8.2006 6:03

A ta plná čára - to je taky perla. "Zapomenutá" ???

A ta plná čára - to je taky perla. "Zapomenutá" ???

Každý kdo se jen trochu dívá kolem sebe vidí, jak právě takové plné čáry systematicky rok co rok přibývají na místech, kde nikdy nebyly a kde nemají co dělat !! V obcích , na dlouhých rovinkách několik set metrů dlouhých. Ano, tam za předjetí traktoru, (ale i cyklisty !!) máme přijít o řidičák jako piráti silnic.

Ned 2.8.2006 5:52

Pardon !!!

Pardon, už si přesně nevzpomínám, ale ten cyklista snad alkohol prokázaný neměl !!!

Vilém 2.8.2006 4:42

hmm

Ano. Na silnicích je viditelně bezpečněji. Moje dcera přestala jezdit po městě na mopedu, protože se prostě bála jet na strojku co jede nejvíc 50, když všichni jedou 70 a víc. Dnes musíme pořád čučet na tachometr, ale proč?? Protože těch 50 prostě nikdo nejezdil a nemáme to v oku. Na druhou stranu - policie měří tam, kde je to pro ní pohodlné a nem, kde je to třeba.

Andy 2.8.2006 2:32

autore,

kde jste přišel k tomu, že cyklista byl po pár pivech ?  Prosím, odpovězte.

Lapil 2.8.2006 1:48

Jsem zvědav na bilanci po čtvrt roce

Subjektivně vzato - ač nejsem povahou ani autem žádný drak, jezdí se mi výrazně hůř; dobrá, můj problém. Nakonec - nový zákon rozbil veškeré zvyklosti, takže se nějaký čas bude hůř dhadovat, co ten druhý udělá.

Co mi ale připadá zajímavější - zdá se mi, že na silnici s novým zákonem přibylo aut, jak těch, co vidím cestou kolem sebe, tak těch, která stojí frontu na vjezd do Prahy (od Loun či Karlových Varů). Vzhledem k tomu, že během prázdnin je provoz spíš menší, čekám, co se stane, až se provoz zahustí po návratu z dovolených.

Petr Vileta, balík z Plzně :-) 2.8.2006 0:54

temer souhlasim

ale prece jen v jednom bode souhlasit nemohu.

Zaparkovat někde úplně blbě ... Nebo řidič musí pokračovat v jízdě bez ohledu na zákaz jízdy

Existuje i treti reseni. Jedu z Plzne do Prahy, po dalnici. Melo by to trvat 50 minut pri volne silnici, nebo 90 minut pri hodne velke zacpe. Tak si predem spocitam, ze kdyz vyjedu v 16:00 a od 17:00 je zakaz jizdy, tak tam bez prestupku dojet proste nemuzu, pokud nebude silnice temer prazdna. Takze bud nevyjedu vubec, nbo vyjedu az v 19:00. Jenze to by se muselo vic myslet a mene spolehat na stesti, ze me nikdo nechyti. (doufam, ze mam ty casy spravne, nejsem ridic kamionu)