28.1.2023 | Svátek má Otýlie


Diskuse k článku

DOPRAVA: A dál už nic

V těchto dnech mají české dálnice kulaté narozeniny. Je to totiž zrovna 55 let, co se započalo s výstavbou naší dálniční sítě. Jasně, projekty a pokusy tu byly mnohem dříve, dokonce i několik nesouvislých a nenavazujících kousků bylo téměř dostavěno za protektorátu, ale ten dnešní dálniční systém se začal budovat právě až 8. září 1967.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
H. Kotaz 10.9.2022 10:55

Nejenom aktívisti, ale i zřejmě státní správa.

Dostala befel a konala.

J. Prečuch 10.9.2022 16:55

Nuceně nasazení v Říši by vám za tuto “pochvalu” nedekovali , kdyby mohli . Ale ten ročník už vymírá . Viz Její Veličenstvo Alžběta II . A také váleční zajatci a obecně nucené práce vykonávající .

M. Kanda 10.9.2022 9:15

Polsko je čtyřikrát větší než Česko a také má čtyřikrát tolik obyvatel. Takže by mělo mít také čtyřikrát tolik km dálnic, tj. 1346x4 tj. 5384km. Ale tolik oni tam zdaleka nemají. Takže jen dohánějí své zpoždění.

Navíc Polsko je téměř dokonalá rovina a jejich výstavba je tedy o dost jednodušší a levnější.

J. Brei 10.9.2022 10:16

Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody.

V. Petr 10.9.2022 10:28

R^R^R^

H. Kotaz 10.9.2022 10:55

tak jest

R. Langer 11.9.2022 7:32

Ano, důvody, jak si nakáket do vlastního hnízda, tady hledá kde kdo. ;-D

D. Polanský 10.9.2022 8:14

Pane Jakle, vy sníte. U nás v Bystrci v Brně, 26 000 obyvatel, již 12 let staví politici Bystroušku, místo pro volnočasové aktivity dětí. Teď slibují, že se prý začne v roce 2023, když to tedy půjde. Teď děti chodí do starého likusáku po stavařích ještě z dob socialismu. A vy chcete stavět rychle dálnice!

R. Langer 11.9.2022 7:33

Klid, volný čas brzy žádný nebude... ;-D

T. Kohout 10.9.2022 7:01

Blame it on the times. Ani v USA by Interstate Highway System nepostavili v dnešních časech. Ani ty silnice v horách. Propásli jsme svou příležitost. Tehdy to bylo možné, dnes nemožné. Možné snad ještě v té "primitivní" Číně...

J. Brei 10.9.2022 7:48

No jo, propásli, propásli, ale proč to v Polsku jde i v našich časech, ale u nás ne?

H. Kotaz 10.9.2022 8:22

No protože pšonkové/Poláci, přijmuli zákon o liniových dopravních stavbách, podobný tomu německému( což se zde v ČR/Československu po " sametu " neudělalo ) a dotací " vrážejí do dálnic.

Na rozdíl od ČR !!

J. Brei 10.9.2022 9:17

My máme, pane Kotazi, liniový zákon od roku 2009 (zák. 416/2009 Sb.), takže, proč to ani s ním nejde?

A proč, pane Kotazi, říkáte Polákům "pšonkové"?

H. Kotaz 10.9.2022 9:30

Ten trochu pořádnej zákon, přijmuli nedávno.

To mám od předků.

J. Brei 10.9.2022 10:17

Ad 1) Na co tedy čekáme?

Ad 2) A Vám to připadá OK?

H. Kotaz 10.9.2022 10:58

až se rozhoupá státní správa

asi věděli předkové proč

Poláci na nás zajisté mají také přezdívku

V. Petr 10.9.2022 12:47

V Polsku nemají takové zelené SOUDY jako u nás. A Bruselu to "pochopitelně" vadí...

H. Kotaz 10.9.2022 13:40

:-):-)

J. Dostál 10.9.2022 7:01

A není to málo, Antone Pavloviči? Nemusíme vynechat jen cyklostezky, můžeme vynechat i chodníky.

P. Dvořák 10.9.2022 7:34

To je blbost co?

Chodníky slouží lidem pro snadnější chůzi, což je u lidí zcela obvyklá činnost. Cyklostezky slouží některým lidem k zábavě.

Ale ty vy přece velmi dobře víte.

J. Dostál 10.9.2022 9:12

Tak já vím, že v některých městech se musí z jedné části do druhé jít po silnici druhé třídy a že spousta lidí používá kolo jako dopravní prostředek a že v USA jsou někteří našinci překvapení, že jediná rozumná cesta z bodu A do bodu B je autem. Prostě mi přijde brojení proti cyklosezkám trochu mimo, protože si pamatuji, že takto sloužily dnes zabrané silnice.

P. Dvořák 10.9.2022 9:49

Co to je za lesní města, kde "se musí z jedné části do druhé jít po silnici druhé třídy" ?

Ale pokud taková jsou, nejlepším řešení pro všechny občany ke spojení jednotlivých částí budou lesní cyklostezky. Proložené rozhlednami.

Takhle jste to myslel?

J. Jurax 10.9.2022 14:52

Ehm ... třeba Blansko; do části Dolni Lhota chodník nevede, jen silnice.

J. Dostál 10.9.2022 18:25

Luhačovice a určitě mnoho dalších. Vtip je v tom, že kdysi dávno ty silnice druhé třídy byly něco mezi polňačkou a prašnou silnicí po které jel jeden autobus dvakrát za den, něco kravských a koňských spřežení, pak hodně pěších a bohatší na kolech. Pak se tam daly kostky, později asafalt a provoz zhoustl tak, že odvážného pěšáka téměř nevidět. To zhoustnutí není ani tak staré. První zlom po roce 2000 a druhý po koronaviru. Takže když se k tomu dnes paralelně přidá cyklostezka, tak se pouze navrací původní funkčnost. Ony ty cyklostezky jsou většinou i pro pěší. Vaše poznámka o rozhlednách jen ukazuje, že se nedržíte tématu. Moje měla jen autorovi článku naznačit, že lacino střílí.

V. Petr 10.9.2022 12:46

Za pirátů se v Praze zužují přeplněné silnice a rozšiřují poloprázdné chodníky...

I. Pávek 10.9.2022 6:54

Ano, zbývá toho ještě mnoho co je třeba vytěžit, zarovnat, vybetonovat, vyasfaltovat, oplotit a pak v noci osvětlit -

T. Kohout 10.9.2022 7:04

Jo, taky občas zateskním po Lovcích mamutů a jejich věku.

H. Kotaz 10.9.2022 7:11

Ale no tak!

P. Dvořák 10.9.2022 7:37

Nějak mi uniklo, že by dálnice byly osvětlené. Leda tak plochy kolem skladů, které se roztahují na kdysi zemědělské půdě.

Že máme málo dálnic, můžeme litovat už dnes. Že nám ubývá zemědělské půdy, budeme litovat.

H. Kotaz 10.9.2022 5:33

Před " sametem " nic moc/žádné sláva.

A po něm - dlouhá léta vůbec nic, navíc k tomu zelený !!