30.6.2024 | Svátek má Šárka


Diskuse k článku

DILEMA: Co je důležité

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Teplý 3.6.2024 21:10

Říkal jste Američanům ve Vietnamu okupanti ?

Říkal jste Američanům v Afghanistánu okupanti ?

Říkáte Američanům v Iráku okupanti ?

Říkate Američanům v Sýrii okupanti ?

D. Laurencikova 3.6.2024 22:09

Ano, Putin lhal a na Ukrajině jsou i Rusi. Budete se s tím muset nějak smířit.🫤

D. Laurencikova 3.6.2024 22:09

Ano, Putin lhal a na Ukrajině jsou i Rusi. Budete se s tím muset nějak smířit.🫤

L. Svoboda 3.6.2024 19:24

Situaci v Rusku i na Ukrajině studuji z různých zdrojů. Není to ruská propaganda. Jak vidím, vy o Ukrajině máte znalosti také z nějaké západní propagandy. Sám o Ukrajině ani o Rusku víte velmi málo.

A. Pašata 3.6.2024 20:34

Samozřejmě, studujete z různých ruských zdrojů. Já mám o Ukrajině znalosti od sousedů, kteří z Donbasu před okupanty uprchli.

A. Teplý 3.6.2024 21:07

Přesně tak - Ukrajinci hlasují o odhodlání bojovat s "Moskaly" nohama.

Proto už ukrajinské armádě zoufale chybí vojáci.

A. Pašata 3.6.2024 21:29

Zatímco Rusku nechybí, takže už muselo mobilizovat a bojují za něj Indové, Afričané, Nepálci a další cizí žoldáci.

A je celkem zvláštní, že ukrajinské armádě zoufale chybí vojáci a Rusko přesto není schopné provést nějaký zásadní průlom a jen zbaběle bombarduje civilní cíle. Celkem trapné.

A. Teplý 3.6.2024 23:27

Když budou za ČR bojovat Indové či Afričané - nemám nic proti tomu - dokonce bych to nazval "chytré".

A Rusko se nesnaží o průlom "za každou cenu" - jde o opotřebovávací válku - tj. ničení ukrajinských sil je mnohem důležitější.

Ukrajině chybí vojáci a protivzdušná obrana - a nevidím možnost, jak by to mohli vyřešit. Rekruti utíkají a NATO samotné nemá dostatečnou protivzdušnou obranu.

L. Svoboda 3.6.2024 21:15

Moje manželka pochází z města, ležícího nedaleko Doněcka. Je to sice už velmi dávno, co po naší svatbě žije u nás, ale přesto život v této oblasti dobře zná. Na Donbase žijí různé národnosti, takže věřím tomu, že vaši sousedé mohli uprchnout před okupanty. Možné také je, že prostě využili situaci a odjeli z míst, kde se bojuje již od roku 2014, do země, kde je relativní bezpečí, možnost zaměstnání a vyšší životní úroveň. Pokud vím, tak Donbas byl z velké části ruskojazyčný.

P. Hák 3.6.2024 8:47

Paní Laurenčíková, diskuze pod články českého mainsreamu jsou zaplněny aktivisty, kteří (nevím, zda za peníze nebo z přesvědčení) píší tyto příspěvky, aby v lidech vzbudili dojem "všichni si myslí, že...". Člověk má tendenci přidávat se k většině, je to bezpečnější.

Vypracovaná strategie aktivistů, resp. těch, co je řídí, je celkem efektivní mj. díky blokádě nevhodných informací. Většina lidí nebude aktivně vyhledávat inbformace v zahraničním risku, mají jiné starosti a ani je to nenapadne. Kritické myšlení má málokdo, dokonce an vzdělaní jej často nemají - spoléhají na "ověřené zdroje". Že jsou taháni za nos, nevnímají.

P. Hák 3.6.2024 8:56

...informace v zahraničním tisku...

D. Laurencikova 3.6.2024 9:13

Příspěvky typu "ruSSaci fuj" a "ruSSaci nejsou lidi, musíme je zničit"... jsou tak stupidní, že se mi Vaše vysvětlení nezdá moc relevantní.

D. Laurencikova 3.6.2024 9:13

Příspěvky typu "ruSSaci fuj" a "ruSSaci nejsou lidi, musíme je zničit"... jsou tak stupidní, že se mi Vaše vysvětlení nezdá moc relevantní.

P. Hák 3.6.2024 14:44

Mají za cíl vyvolat hádku - hodně přístupů.

D. Laurencikova 3.6.2024 16:54

Tomu neverte. Lide, kteri temto debilum vecne oponuji byvaji banovani a je po hadce. "RuSSak fuj, hura na nej", je dnes zadany a podporovany nazor, jak jsem si vsimla. Jeste do "ruSSkych trollu" vam smeji nadavat dle libosti, to nikdo nesmaze.

P. Hák 3.6.2024 18:21

Jinak zastrašovat samozřejmě mají taky.

D. Laurencikova 3.6.2024 18:48

Ja v tom ani tak nevidim spiknuti, jako sois hloupost angazovanych moderatoru, kteri na tom nejsou intelektualne lip, nez ctenari.

P. Hák 3.6.2024 19:30

Podle mne je to od všeho něco. Hloupost taky, ale také ty lidi někdo štenkruje, je vedena propaganda, kterou někdo platí.

Slovo "spiknutí" nemám rád. Je to takové shazující označení, které sugeruje, že přece není možné, aby dotyční lidé na něčem spolupracovali. Což je pitomost - oni spolupracují a dokonce to veřejně říkají, jen nepřiznávají všechny metody.

D. Laurencikova 3.6.2024 19:41

Pane Hak, jestli je tady neco shazujici, tak neuveritelne slabomyslna uroven tech diskuzi. Pokud toto je domluvena hra tak prosim vas, za jakym ucelem? Aby se ctenar majici IQ nad 50 tomuto mediu vyhnul?

P. Hák 3.6.2024 21:57

Nevím.

Mimochodem na (blbé) spiklenecké teorie většinou věří ti, kteří si myslí, že všechno vědí. Potkal jsem je z obou stran názorové dělicí linie. Klidně to jsou i lidi s IQ evidentně aspoň průměrným, a píší věty jako "Putin si myslí, že...". Já nevím, co si myslí moje žena, a oni vědí, co si myslí člověk, s kterým v životě nemluvili!

Plus jsou lidi s třeba i značným IQ, kterým dělá dobře být hnusní na jiné lidi.

Dále je dost lidí schopno nevhodné informace vytěsnit, i když je mají před očima, nebo to tak aspoň prezentovat, pokud to neodpovídá jejich obrazu světa. zdá se, že to platí i u některých VELMI inteligentních publicistů, chytřejších, než já.

Netuším, co se vedení redakce honí hlavou. Vím, že novináři rádi, když se lidé v diskuzi hádají - to mi potvrdili dva nezávisle na sobě. Je evidentní, že se někteří sympatizanti vlády pokouší zastrašovat druhé. Z psychologie, historie a z práce s lidmi vím, že pokud se někdo cítí nadřazen, získává tím ve vlastních očích oprávnění chovat se k "podlidem" jako dobytek. Vím, že Ivo Lukačovič je bohatý a může si dovolit prosazovat svoje politické postoje i za cenu určitých nákladů (ztrát). Vím, že redakce spolupracuje s trolly ("elfy"), s politickými neziskovkami, s tím se ani netají. Ale nakolik to bylo promyšleno a co přesně bylo/je cílem, nevím. Nepoznám to na dálku, nejsem Džamila Stehlíková.

R. Langer 3.6.2024 17:37

Ani omylem...

V. Němec 3.6.2024 11:25

Taky až žasnu. Vzpomeňme na Čapkovu Bílou nemoc. Plný Václavák řvoucí "Válku, válku!" si už dnes dovedu bohužel představit.

D. Laurencikova 3.6.2024 11:42

Presne tak! R^

J. Krejčová 3.6.2024 13:01

Nevím, co je s lidma. Podle jednoho průzkumu se 20% občanů o politiku nezajímá. Nedívají se na zprávy, čtou Blesk, používají FB, fotí si rodinky a dovolené a selfíčka, mají virtuální "přátele" a to jim k životu stačí.

Také se projevuje debilizace školství, Frankfurtská škola, dlouhý pochod institucemi, Aspen Institut.

Orgány EU jsou nekontrolovatelné, jen Evropská komise má 3200 zaměstnanců, můžou si tam natahat koho chtějí včetně blbých nevzdělaných příbuzných. I na našich ministerstvech pracují vyučené prodavačky, kosmetičky a číšníci. Kdysi Babišova snaha aby si udělali maturitu vyšla do ztracena. V klientelismu jsme dokonce na prvním místě. Sama vidíte, že v naší vládě nejsou odborníci ale kecálisti různých oborů. Teolog, muzikolog, učitel, politolog.

Tento stav bych nazvala nejspíše dekadencí. Nebo také rezignací, když jsou i soudy poplatné vládnoucí sektě nebo dokonce soudci kradou, jak víme z různých kauz. A o nejvíce konzumovaných médiích se zmiňovat ani nemusím. Tak si to všechno sečtěte.

D. Laurencikova 3.6.2024 14:06

I ten nejhloupější tvor se podívá obcas večer na výchovné zprávy a vidí, že ho naše "elity" právě vedou do války s Ruskem! Co od toho čeká, že to bude super ohňostroj? Na demo proti válce se sejde doslova pár stovek lidí... Nezájem! Za to snad ta Frankfurtská škola ani tak nemůže.

P. Hák 3.6.2024 15:29

Pokud těm zprávám věří - a někteří opravdu pořád ještě věří, tak naopak je vděčen vládě za ochranu před nepřítelem, který (ač bez munice a umírající hlady) se nás už už chystá obsadit.

Dokonce i lidé k vládě kritičtí věří značné části vládní propagandy.

D. Laurencikova 3.6.2024 16:42

Ale na to se prave ptam od zacatku, jak se to stalo. Myslim, ze by se i ten nejvetsi hnup mel radeji nechat "obsadit", nez vysublimovat v dusledku atomoveho vybuchu, nebo ne?

P. Hák 3.6.2024 18:17

Jakého výbuchu? Každý přece ví, že zbraně nepřítele nefungují.

D. Laurencikova 3.6.2024 18:50

Kazdy ne. Ja bych to napr. nechtela vyzkouset. :-/

P. Hák 3.6.2024 19:27

Vy ale nejste typický konzument mainstreamu.