28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

DEMONSTRACE: Jak jsem (zase) potkal lůzu

Neodolal jsem a vyrazil jsem se podívat, jak se vyvinula lůza, o které jsem psal minulý rok a se kterou jsem se potkal během odborové stávky. A stejně jako vloni se i teď omlouvám za některé vulgarismy, které v textu padnou, protože bez nich by to nebylo ono.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 23.4.2012 12:55

Všechny, které se snaží, aby

lidé pokud možno nebyli tak naštvaní, zoufalí nebo obojí, aby cítili potřebu vyjít do ulic. Nebo přinejmenším, aby takových bylo co nejmíň.

Je úplně jedno, kdo toho dosáhnou a zda jsou pravé nebo levé.

J. Slanina 23.4.2012 13:08

Re: Všechny, které se snaží, aby

Autor: Z. Bílý Datum: 23.04.2012 12:02

A po tý revoluci co? :-D komiku

BTW: Jóó, jak se šáhne na pastelky, zoufalost s nimi cloumá.

Z. Bílý 23.4.2012 13:38

Re: Všechny, které se snaží, aby

Takže dobré vlády jsou podle vás takové vlády, které se snaží vyhovět lidem, aby si nestěžovali.

I kdyby to bylo třeba za cenu toho, že něco ukradnou a rozdají to těm, co nejvíc řvou?

I kdyby to bylo třeba za cenu toho, že zadluží zemi na několik generací a rozdají těm, co nejvíc řvou?

I kdyby to bylo třeba za cenu toho, že zaútočí na jinou zemi, a kořist rozdají těm, co nejvíc řvou?

Nebo které? Prosím jmenujte ty dobré vlády! Konkrétně. Díky!

V. Novák 23.4.2012 14:34

Čemu říkáte "vlády ukradnou"?

Demokratické vlády vládnou se souhlasem většiny - takže pokud si nehodlají podříznout větev (a nebo se stát nedemokratickými), musí fungovat tak, aby je většina byla ochotná podpořit. Nepodpoří-li, padnou.

Co třeba německá vláda? Tam nejsou žádné velké nepokoje poslední dobou - a že HARZ nevím kolik se odborářům dost zajídal. Jenže nakonec uznali, že se tíže rozděluje spravedlivě. A německé dluhopisy se kupují dokonce se záporným úrokem...

Co vlády skandinávských zemí - taky jsem tam nezaregistroval nějaké podstatné protesty (kromě Breivika, ale to je trochu jiná píseň).

Z. Bílý 23.4.2012 15:30

Re: Čemu říkáte "vlády ukradnou"?

"Vlády ukradnou" - tak říkám třeba tomu, že zestátní rodinný podnik.

V jižních zemích přece se souhlasem většiny dlouhá léta vládli socialisti a jiní revolucionáři a tyto větve už jsou téměř uřezány, není-liž pravda?

Německo a skandinávské země - kde zrovna imigrantští imámové rozdávají miliony výtisků koránu, kde ruší jaderné elektrárny s poukazem na větrníčky a kde se líhne mnoho nových Breiviků (což je ta samá píseň) - největší bouře teprve čekají.

V. Novák 23.4.2012 17:13

V Německu ruší jaderky, protože lidé tak chtějí.

Demokracie. Lid má právo nabít si hubu - a nabije si. Že si dosud lid německý nenabil, je způsobeno i tím, že mu (zatím) dovolujeme parazitovat na naší přenosové soustavě. Čím později si nabije, tím víc - ale to moc nesouvisí se sociálním smírem a udržováním sociálníhi státu. Ztíží to - ale Jeho Veličenstvo Lid si tak vybral. Z toho sociální bouře nebudou - ledaže by to stát nezvládl.

No, a co se imámů týče - to jste zabrousil někam úplně jinam. Už úplně mimo oblast sociální soudržnosti a sociálního státu.

Mimochodem - v Řecku zadlužovaly stát vlády levicové i pravicové, které se celkem pravidelně střídaly. V Itálii vládl velmi dlouho pravicový Berlusconi, v Portugalsku se střídají Socialisté (což je středolevá soc-dem strana) a Sociální demokraté (u nichž těžko říct, jak přišli k názvu, neb jsou konzervalivní, liberální a neoliberální - tedy silně pravicoví)  a ve Španělsku do r. 2004 vládl pravičák Aznar. Takže jaká dlouhá léta?

Z. Bílý 23.4.2012 18:25

Re: V Německu ruší jaderky, protože lidé tak chtějí.

Teď s vámi v mnohém souhlasím. Přítomnost mnoha zemí v eurozóně je holt dána tím, že spousta lidí následuje cokoliv západního naprosto nekriticky. A to nejen u nás. Ale s těmi imámy bych přece jen značnou souvislost viděl - proč by třeba takové davy muslimů mířily do již zmiňované Skandinávie, kdyby tam nebyl tak přebujelý a štědrý sociální stát?

S tím střídáním pravice a levice na jihu - je pravda, že z hlediska teoretického je to pravice a levice, z hlediska praktického tyhle dva pojmy ztrácí smysl, když "lidu" hoví každá vláda a jak píšete, zadlužují všichni. Stejně jako vláda naše, která je sice popisována jako pravicová, ale dluh zvyšuje dál a daně taktéž.

J. Novotný 23.4.2012 8:50

Pane Makovský

Bylo vás jenom pět neohrožených a statečných, kteří jste pozdvihli prapor demokracie proti zuřící lůze. Příště vás bude pět tisíc a pak pět milionů. A té lůze zakroutíte krkem.

P. Zeman 23.4.2012 10:32

Re: Pane Makovský

Svolávání "demonstací" a kroucení krků je doména právě této zuřící lůzy, milý pane Novotný 835.

T. Kočí 23.4.2012 8:12

Jak jsem (zase) potkal lůzu

Že by to chtělo nějakou kontraakci,je nabíledni.Je však nutno to aspoň minimálně zorganizovat.Na to mají ovšem odboráři řadu placených zaměstnanců.

Je to opravdu lůza,sprostá nemyslící.Je třeba se ptát Zavadilů,Sobotků,jaké jsou vaše alternativní plány.Proč  zvyšujete napětí ve společnosti?Problémů je i tak dost!

I. Schlägel 23.4.2012 7:57

Díky autore za statečnost,

já bych se bál, opravdu bál. Pěkný den.

Z. Ležatka 23.4.2012 7:56

Kde jsme vsichni byli?

Nevím, jak ostatní, ale my na Fed Cupu v Ostravě.

P. Zeman 23.4.2012 10:33

Re: Kde jsme vsichni byli?

Myslíte v té naší, hladem zmírající Ostravě :-)?

E. Sevrát 23.4.2012 7:22

Počet účastníků antidemonstrace

tj. 5 kousků pro dnešní vládu, vyjadřuje nejlépe poměr lidí spokojených a nespokojených s touto vládou.Ale,fotka je to hezká do alba pro vnoučata.

P. Zeman 23.4.2012 10:36

Re: Počet účastníků antidemonstrace

Jasně Sevráte. Bylo vás na Václaváku 90 000. Tak už dejte do kupy jenom těch 9 910 000 minus onech pět a pak mudrujte :-D!

J. Slanina 23.4.2012 11:05

Re: Počet účastníků antidemonstrace

Sevrát???? Snad spíš SERVÍT, ne?

http://www.praha.eu/public/1f/53/88/746843_49292_cecka_cancaky_07.jpg

A. Novák 23.4.2012 6:44

svého času jsem takhle přišel na komunistickou demonstraci

proti radaru. S americkou vlajkou přes rameno. Taky jsem se dočkal plivanců a nadávek...takže aktivitu chválím :o)

P. Maleček 23.4.2012 5:40

Vážený lůza to nebyla

Byť mám na osobu p. Zavadila (marně hledám lidský rozdíl mezi ním a Kalouskem - taky poté co každý z jiné strany oblbovali lidi se pak důvěrně sešli na pivu, stejně jako před lety Klaus se Zemanem) stejný názor, celkově to vidím jinak.Už jen vámi použitý název lůza říká, že věc vidíte hodně zkreslenou optikou. Ta lůza jsou z 99% obyčejní zamstnanci, kteří už pociťují dopady rádoby reformních kroků vlády. Přitom denně vidí a slyší v médiích jak ti, co jejich očima "jim sebrali peníze" kradou milióny z veřejných rozpočtů a ještě ty dole drze poučují, že musí šetřit.

Přiznám se, že mě, viděno situaci tímto pohledem "ze spoda" překvapilo, jak se ten dav ještě choval slušně. Právě to, že jste svůj absurdní experiment přežili jasně říká, že v davu lůza nebyla. Kdy to byla lůza, neměli by vaše rodiny ani co dát do rakví.

To co jste viděli byli v naprosté většině slušní lidé, kteří svým obvyklým slovníkem (nevím kde se pohybujete, ale ty výrazy, které jste uvedl jsou součástí běžné komunikace většiny lidí - kdyby jste nevěřil zajděte si na mítink s miliardářem p. Babišem)reagují na situaci, kdy jim ti nahoře berou letité jistoty, což by ještě s trochou nadávání pochopili, ale oni se jim ti nahoře přitom ještě i vysmívají. A to už spolkne málokdo, vás nevyjímaje.A o tom byla vážený pane ta demonstrace. Váš text vás ukazuje jako poměrně inteligentního člověka. Zkuste ještě zapojit i trochu empatie a přijdete na to samé co já.

A to si představte, že pro mě nejsou řešením nové volby, které by k opratím pustili zdegenerované socany vedené zlodějem poslaneckých náhrad Sobotkou a vydírané komunisty.To by tu pak skutečně vládla lůza a hladové dělnictvo by mělo proč demonstrovat. Bohužel naše skvělá (nenažraná a arogantní)pravice dělá co může, aby se právě tohle stalo.

I. Schlägel 23.4.2012 7:58

Re: Vážený lůza to nebyla

A co je pro Vás řešení, když ne nové volby? Jen pro pořádek.

P. Zeman 23.4.2012 10:46

Re: Vážený lůza to nebyla

Lůza to je a basta! To, že jsou to zaměstnanci pociťující dopady reforem a hned nevraždí z toho zfanatizovaného davu slušné lidi nedělá. Slušný člověk by je přešel bez komentáře (nakonec si hrajete na demokracii a svobodu vyjádření, nebo ne?). Pravičáci, podnikatelé a živnostníci taky pracují a na rozdíl od vás, kteří máte jako zaměstnanci sociálních jistot do aleluja, dost často za podstatně tvrdších podmínek a především často podstatně tvrději. Taky si, uvědomují, kde nic není, ani smrt nebere. Vám by to mohlo dojít s nástupem ultralevice do vlády a Zavadila do parlamentu či senátu.

V. Novák 23.4.2012 11:01

No, Nečasovu vládu už kritizuje i Hanák,

takto předseda Svazu průmyslu a dopravy. Tedy zástupce podnikatelů. A upodivu se dost shodne s odboráři. Asi je taky příslušníkem lúzy...

P. Skřivan 23.4.2012 3:10

Kdo je větší lůza ?

Odborář živící se prací, nebo podnikatel s provizemi ze zakázek, který podporuje zloděje v politice ?

(Chápu ale, že když někdo dostane zaplaceno za článek pro toho druhého, že ten článek nemůže být ve prospěch toho odboráře. :-)

J. Štrobl 23.4.2012 7:19

Re: Kdo je větší lůza ?

A kterého odboráře to jako myslíte? Duška nebo Zavadila či nějakého jiného bafuňáře? Ví alespoň jeden z nich co je to práce? Za komunistů nepracovali a jenom žvanili stejně jako teď.

M. Trhlík 23.4.2012 7:54

Re: Kdo je větší lůza ?

Pane Štroble, možná máte pravdu, protože jsem se o jejich minulost nezajímal.   Bohužel řady novodobých politiků, zatím také nikde nepracovali, ale zkušeností   mají na rozdávání.Stačí se podívat na Grosse,Bendu,Langera,Sobotku a desítky dalších ze všech politických stran.To, že k této demonstraci došlo, není vlivem  těchto bafuňářů, ale lidé jsou opravdu nespokojení. A nejedná se jen o zmanipulovanou "lůzu". Prostě žvanění je výsada některých lidí, bez ohledu na režim.Ale neměla by hledat chyby i vláda spolu s politiky, proč k tomu došlo? Je jasné, že lidé nebudou nikdy spokojeni, což mi potvrdíte i podle svých vlastních zkušeností.Ale cestu opravdu nenajdeme tady na diskusích, kterých si navíc i  myslím nikdo nevšímá, ale musí jí hledat politici. Ono už obehrané, máte co jste si zvolili, se ukazuje nedostatečné.A zásadovost pravice, je také dost diskutabilní.A to už  nemluvím o levici, která slibuje nesplnitelné. Kdo má tyto problémy řečit ? Tak  odboráři využijí situace a  v tu ránu, jsou plné ulice nespokojených lidí.Ale nazývat je lůzou, kterou zblbla levice, to se mi zdá poněkud neomalené. Kolik lidí žvaní i kolem této protestní akce ? Dělá vláda kopance, nebo nedělá? Kdo těmto lidem odpoví? Ne odborářští bosové, kteří proti vládě vystupují, ale v první řadě vláda sama, ale i prezident by mohl utratit nějaké slovo pro, či proti vládě.A místo toho se zase řeší rozpad koalice , či uvažování, jak to povede vláda jiná. Zase se jen bude povídat a problémy porostou. To hlavní, řešení  pořád chybí, nebo se jen improvizuje, aby byli všichni částečně spokojení.

J. Štrobl 23.4.2012 9:40

Re: Kdo je větší lůza ?

Já pochybuji, že se problémy o kterých mluvíte se vyřeší na ulici. Proto bych se něčeho podobného nikdy nezúčastnil. Lidé, kteří ani neslyší co říká řečník a řvou jen když řvou ostatní, jsou lůzou. Ostatně přečtěte si, co říká o davu C.G. Jung.

M. Moravcová 23.4.2012 15:37

Re: Kdo je větší lůza ?

Víte kolika lidem ten podnikatel dal práci, za kolik lidí platí sociální a zdravotní pojištění? Nebýt podnikatelů, tak nemáte ani kde pracovat. Protože sám vymyslet a prodat práci  nejste schopen, musíte se organizovat v odborech.

J. Kanioková 23.4.2012 19:57

Taky mě fascinuje ta nenávist a závist některých při slovu podnikatel...

P. Pavlovský 23.4.2012 0:43

Nejnom vás, i jich bylo málo

80 000 demonstrantů na Václavském náměstí je pouhým jedním procentem českých voličů. I kdyby šli do voleb jako odboráři - hnutí a volilo je 3x tolik lidí, do sněmovny by se nedostali. Tuto demokratickou matematiku je třeba jím stále znpovu veřejně připomínat, jinak je jejich zpupnost nepřejde.

Převahu nad ostatními voliči měli pouze váhovým průměrem, cca 2/3 odborářů byla obézní, ženy i muži bez rozdílu. Jsou chudí.

P. Skřivan 23.4.2012 3:17

Re: Nejnom vás, i jich bylo málo

Hmmm. Na VN se vejde asi 100 tis. lidí. Neřekl bych, že jich bylo málo. Na zdejší poměry jich bylo až nebezpečně moc, takže být Vámi, volil bych lépe výrazy.

Oborář sice možná pije pivo, sleduje Novu a má nepěknou postavu, ale živí se povětšinou prací a platí daně. Prací, kterou by leckterý pisálek ani nezvládl a už vůbec by se mu ji nechtělo dělat.

... jako držet hubu a krok a koukat se jak se krade, na tom není nic statečného.

P. Sulc 23.4.2012 5:12

Re: Nejnom vás, i jich bylo málo

Po zabiti Heydricha sli cesti vlastenci hailovat a prisahat vernost Risi na Vaclavak. Seslo se jich pres 200 000. Lze to videt v polodokumentarnim filmu o R.H., ktery natocil Honza Kaplan v Anglii asi pred 20-lety. Cesi, tedy ti v CR jej nemaji radi, pripomina jim jejich velkoplosnou kolaboraci. Takze pres 200 tisiv, ne 100 tisic. Ovsem je mozne ze tehda se narod skladal s hubendouru, zatim co dnes je premira tucnych pasiku a proc ne, lidu se preci vede spatne.