28.6.2024 | Svátek má Lubomír


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Abonent 10.1.2008 20:15

Sebevědomí s.mjr.Terazkyho je úžasné

Svatá prototo i prostato, soudruh major mopravdu nemá ani stíneček komplexu ... ;-D;-D;-D

Kadlus 10.1.2008 19:40

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Myslím,

citace:"který málo lidí čte, a ještě méně komentuje".Znovu : Proč? z jakého důvodu? Ze svatého nadšení?

Bouře ve sklenici vody? Mnoho povyku pro nic? Nebo něco jiného?

Navíc, spíš mi připadá emocionální vsugerovávaná představa o vystoupení původního autora "naživo".

I dobrý zvyk mluvit sám za sebe (nebo jenom v rámci pověření, které mi někdo dal) přichází s věkem !Přece jenom- ten původní text doporučuji- neplatí jenom o blogování!text

Finrod Felagund 10.1.2008 19:27

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Myslím,

Ta diskuse tam není, protože se nejedná o článek zařazený v LN Online, ale v archivu tištěných LN, který málo lidí čte, a ještě méně komentuje. Emocionální podtext tam opravdu je, ten článek není klidný, jeho autor kdyby ho četl, tak nebude číst poklidným hlasem, ale křičet s plamenným mečem aby následně šel pobít všechny domnělé nacisty... Od začátku dokonce je ten článek neskutečně hysterický.

Kadlus 10.1.2008 19:15

Re: Re: Re: Re: Re: Myslím,

vzhledem k tomu,vážený autore,že odpovídáte,marně jsem hledal ve Vámi zmiňované zprávě nějaký hlubší emocionální podtext.V tom se asi lišíme- i přes dvě generace rozdílu věku.Není vždy zapotřebí "nastartovat se" na první šlápnutí - třeba i proto, že cca do 19.00 není pod článkem (zprávou?) ani jediná diskuze.Spíš budu čekat, zda nezareagují BL.Ty ale diskuzi "demokraticky" nevedou.Tak znovu: "Co tím chtěl básní říci?" že by jenom nerozvážné "nastartování?" To si ( třeba vzhledem k neexistující diskuzi na LN) musíte poctivě zodpovědět sám .

Jenom poznámku: S přibývajícím věkem se názor na tzv.emocionálnost mírně posunuje.Ke klidu= k lepšímu! Takových článků u české žurnalistiky bylo. A bude !

Možná že platí:text

Psí vrah Čumil 10.1.2008 19:10

Re: Re: Re: Takže pane autore, zbývá, abyste vysvětlil, JSA stoupoencem petice, těchto pár maličkostí:

Pokr.:Že by teze o nerovnosti kultur, zastřeně vyjádřená v petici, neměla žádné důsledky, je pouhá iluze: Dává totiž do rukou těch, kdož se považují za příslušníky vyšší kultury, právo ničit kulturu méněcennou, právě jménem civilizačního pokroku. To je další zásadní teze expanzionismu, další záprtek v nevinném balení. Takže, vážený autore, ona ta petice není jen tak nevinná, jak byste chtěl snad upřímně věřit.

Psí vrah Čumil 10.1.2008 19:09

Re: Re: Takže pane autore, zbývá, abyste vysvětlil, JSA stoupoencem petice, těchto pár maličkostí:

No, pominu-li svůj nechutný překlep v nadpisu, nikterak jsem vás neosočoval ani z autorství té záludné pitomosti, ani z podpisu, leč ze stoupenectví. Takže popřádku - kteréže to nepřirozené mravní normy se vám kdo snaží vnutit? Znamená to například nemravné volné heterosexuální soužití, nepožehnané manželstvím? On vám někdo tuhle zpustlost vnucuje - tedy kromě jsoucího premiéra, jenž je nám v tom neblahým vzorem? Jak se pak díváte prismatem této petice na zákonné soužití homosexuálů? Jako na něco, co bylo tomuto obyvatelstvu vnuceno? Nesouhlasím s vámi v hodnocení nevinnosti fackelmarsche neonácků židovským městem ve výroční den Křišťálové noci - to je nepochybně zcela extrémní provokace s cílem ponížit potomky obětí. Jak můžete, NEJSA autorem výzvy, tvrdit, že termín kosmopolitismus je použit OMYLEM? Je tu naopak zcela logicky postaven do opozice s pojmy NÁROD A LÁSKA K VLASTI. Přehlížet a omlouvat tuhle IMHO zákeřně xenofobní tezi svědčí o vaší naivitě - zkušenost antisemitismu minulých století a dnešního obrozujícího se rasismu, který vychází právě z takovýchto xenofobních tezí je snad sdostatek varující - a petice se tyto tendence znovu pokouší leaglizovat. V tom je její extremismus a nebezpečí, na tom trvám. Myslím, že dále zaměňujete autentickou VÍRU a autentické náboženství, ale budiž. Chcete tedy říci, že autoři vyzývají k autentickému katolicismu, protestantství, pravoslaví, judaismu, islámu, šamanismu, atd.? Nebo náhodou pouze a výhradně k těm, která vyrůstají z "anticko-křesťanských tradic" západu? To je další nebezpečný úskok. Že by někdo útočil na "rasistu" Marka Twaina, o tom slyším poprvé a je to blbost tak třeskutá a nepravděpodobná, že snadno vyvratitelná. (Nepletete si to třeba s Kiplingem a jeho obdivem k Impériu? ) 

Finrod Felagund 10.1.2008 18:35

Re: Problém je prostě v tom, že naše kultura je postavená na hebrejsko-anticko-křes=tanských základech.....a ono vynechání Starého zákona je typické pro skrytý rasismus a následný nacinalismus...

Podívejte, já sám jsem židofil a israelofil, dokonce mi bylo řečeno, že jsem židofilní fašistický sionista kvůli mé podpoře Israele. Ode mě antisemitismus opravdu nečekejte...

Finrod Felagund 10.1.2008 18:34

Re: Takže pane autore, zbývá, abyste vysvětlil, JSA stoupoencem petice, těchto pár maličkostí:

Nejsem autorem petice a v článku píšu, že ji podepisovat nehodlám, neboť s ní úplně nesouhlasím. Nicméně chápu, co autoři mysleli tím, co tam psali, a proto Vám to rád přiblížím:

ad přirozené mravní normy - jsou to ty, které jsou na daném území zažité, vžité, po generace uchovávané, a tedy přirozené. Nepřirozené jsou všechny, které se někdo snaží danému obyvatelstvu vnutit. Ze slova "extrémismus" se nám stalo slovo, které, je-li jím někdo označen, ospravedňuje jakékoliv násilí na něm byť by nebylo v souladu se zákonem. Mohl jste to vidět při pochodu neonacistů, kdy média požadovala jejich co nejpřísnější trestání i když se ničeho nedopustili. Také je nemám rád, ale presumpce neviny je presumpce neviny. Ad rozplynutí v tavícím kotlíku - tady autoři použili podle mě mylně termín kosmopolitismus místo termínu multikulturalismus. Kosmopolitismus sám o sobě škodlivý není (sám jsem kosmopolitou), nicméně multikulturalismus ano, neboť říká, že žádná kultura nesmí mít na žádném území dominantní postavení kultury "domácí". Což je mi proti srsti, protože to vykořeňuje identitu. Hodnotu národa a vlasti za konstitutivní prvek utváření lidské společnosti nepovažuji, to jsem ostatně psal i v článku. V tomto je mi bližší než o národě a vlasti hovořit o kultuře a civilizaci. Autentické náboženství je takové, které se myslí vážně, tedy situaci, kdy někdo opravdu v něco věří. Neautentické je takové, kdy se k víře někdo pouze veřejně hlásí, ale je mu to jedno. Účelové úpravy v duchu politické korektnosti vidím například v boji proti klasickým autorům (např. Mark Twain obviněn z rasismu). To mi vadí. A důsledky to poslední nemá žádné, pouze chci aby bylo možné říct, že my, Západ, jsme úspěšnější, než Afrika. Říct se to téměř nesmí, ačkoliv to pravda je.

bebe 10.1.2008 18:34

S textem této petice by souhlasily 2/3 lidí

Jsou v ní naprosto přirozené  postoje  a názory většiny lidí u nás.  To je samozřejmě v protikladu  s názory vyvolených  vlastníků medií a jejich nájemných pisálků. 

Mjr Terazky 10.1.2008 18:30

Děkuju Vám, že se vždy projevíte jako blbec.

Díky Vám nemám komplexy.

Mjr Terazky 10.1.2008 18:26

Problém je prostě v tom, že naše kultura je postavená na hebrejsko-anticko-křes=tanských základech.....a ono vynechání Starého zákona je typické pro skrytý rasismus a následný nacinalismus...

To čím argumentujete je stará známá věc, na to mopravdu není nic divného - divná je spíše protota vaší argumentace...

Psí vrah Čumil 10.1.2008 18:25

Takže pane autore, zbývá, abyste vysvětlil, JSA stoupoencem petice, těchto pár maličkostí:

odmítat snahy o demontáž rodiny, co je shora řízený program bezpohlavní společnosti,

výchova potomků v souladu s přirozenými mravními normami – které to jsou a zejména, které jsou ty NEPŘIROZENÉ, snahy vnést do české legislativy vágní, právně irelevantní termíny, např. „extrémismus“, co znamená odmítám se rozplynout v tavícím kotlíku vykořeněného kosmopolitismu pro ty, kdož napovažují hodnotu národa a vlasti za nutný konstitutivní prvek utváření lidské osobnosti. co je to autentické náboženství, které požadujete zachovat ve veřejném životě, co míníte účelovými úpravami naší tradiční kultury v duchu tzv. politické korektnosti a konečně jaké důsledky má přijetí relativní hodnoty různých lidských kultur pro ty z nich, které považujete za méně hodnotné.

Finrod Felagund 10.1.2008 18:24

Re: Re: Re: Re: Re: Čech má blíže k Němci k Rakušanu.

Nejspíš ne, protože Laponci nejsou tak úplně západní civilizací, zatímco Američané (WASP) jsou jedním z jejích center :-) a kopat do Západu je u korektníků povoleno, zatímco do ostatních striktně zakázáno. Jinak když už zmiňujete to Švédsko, tak ve Švédsku nedávno vznikla zajímavá satirická iniciativa s názvem "Don't call us Swedes", neboť "swede" znamená v angličtině tuřín, což může být chápáno urážlivě, a tak autoři iniciativy navrhují říkat v angličtině "Svenskar" (samozřejmě to nemyslí vážně, ale narážejí tak přesně na postup Laponců-Sámů, který se bere vážně, zatímco tady vypadá směšně už na první pohled).

brok 10.1.2008 18:20

Re: Re: Re: Re: Čech má blíže k Němci k Rakušanu.

Protože jsem žil delší dobu ve Švédsku, vím, že Laponci se tak nazývali proto, že nosili nohy (podobně jako Rusové) omotané hadry, místo bot, které byly obvyklé ve Švédsku. Pokud jde o tento důvod mám na příslušné korektníky dotaz, když budu říkat o Američanech, že nosí široké klobouky (i když to není až tak obecné), bude to pro ně také urážka?

Finrod Felagund 10.1.2008 18:19

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Čech má blíže k Němci k Rakušanu.

A jinak státní hranice pro mě fakticky nemají žádnou velkou hodnotu, zejména kvůli tomu, že ze svého studia vím, jak snadno státy a jejich hranice vznikají, zanikají, přesouvají se a podobně. Zatímco kulturně-civilizační bloky pokud nepřijde někdo jako Stalin a nezačne národy přesouvat, jsou poměrně konstatní.

Finrod Felagund 10.1.2008 18:16

Re: Re: Re: Re: Re: Čech má blíže k Němci k Rakušanu.

Tím českým likérem jsem měl na mysli zejména Becherovku ;-) a jinak máte naprostou pravdu, já bych klidně řekl, že mám blíž k Texasu než k Moravě, a nemyslel bych tím nic "offensive" proti Moravě, pokud bych přišel na to, že k tomu Texasu opravdu blíž mám. Ono je to vážně tím pojetím, protože moje hierarchie je taková:

Civilizace: Západní, Pravoslavná, Turecká (Turecko, Turkmenistán, Ázerbajdžán, ...), Perská, Arabská, Indická (bez ohledu na islám či buddhismus Indie+Pákistán+Bangladéš+Srí Lanka), Čínská, Japonská, Latinsko-americká, Africká (od sahelu na jih), Indiánská (američtí Indiáni, Eskymáci, Laponci, Něnci, Jakuti, ...). Pak je pár výjimek mimo civilizační bloky (Korea, Indonézie, Filipíny), které stojí víceméně samy o sobě.

V rámci západní civilizace rozlišuji Evropu, Ameriku, Austrálii+Nový Zéland a v rámci těchto celků jsou pro mě všechna místní etnika na stejné úrovni, ať už mají stát nebo nemají.

brok 10.1.2008 18:10

Re: Re: Re: Re: Čech má blíže k Němci k Rakušanu.

Škoda, že jsem svůj komentář odklepnul dříve, než jsem si přečetl váš. Zmiňujete aspekt, který mě překvapil, ale máte nepochybně pravdu (až na to, že Češi, podle mé zkušenosti, likéry nepijí. Co já znám, označují je jako "hubolepy" a mají k nim odpor skoro nepřekonatelný. Jinak ovšem máte pravdu. Hovoříte o tradicích a historii. Kroje se už dávno nenosí (snad kromě Valašska), Češi holdují slivovici stejně jako Moravané a Slováci. Na Slovensku je pivo velmi populárním nápojem. Konečně, pokud bychom to brali podle toho piva - v Texasu se pije pivo stejně jako v Česku. Znamená to, že máme (dnes) blíže k Texasu než k Moravě? Já jsem psal o vztazích k jednotlivým národům. Vyjádřeno stručně: s Moravanem či Slovákem bych šel do hospody bez zaváhání, u Bavoráků bych si vybíral a s Rakušákem ani za zlaté tele.

Finrod Felagund 10.1.2008 18:08

Re: Re: Re: Čech má blíže k Němci k Rakušanu.

Víte, náš spor v tomto není ani tak sporem, je to spíš jeden z kontaktů typu win-win, protože pravdu máme oba. Vaše paradigma je národní, moje je kulturní - máme každý jiné světorozdělení a proto logicky docházíme k jiným závěrům, nicméně v rámci našich světorozdělení správným ;) já sám se cítím být zejména příslušníkem západní civilizace a potažmo Evropanem (ne v kontextu EU) a rozdíl Češi-Moravané-Slováci-Poláci-Bavoři-Rakušané je pro mě asi takový, jako Chodové-Hanáci-Jablunkovští (mluvící po naszymu)-lidé ze Slovácka-a tak podobně. Což myslím v tom, že rozdíl spatřuji zejména v jejich zvycích a tradicích, proto bych si i troufl dát na jednu úroveň Choda, Čecha, Hanáka, "nevyhraněného" Moravana, Bavora i Slováka, protože v rámci mého pojetí (kulturní entity uvnitř západní civilizace) to na jedné úrovni je. Jinak s těmi Inuity... je to totéž, jako se Laponcům nesmí říkat Laponci, ale Sámové, protože "lapp" znamená norsky a švédsky hadr (Norové a Švédi jim tak říkají hadráci), což je "urážlivé" a tak se to nesmí používat.

Poloněmec 10.1.2008 18:01

Re: Racek musí být hloupý a neinformovaný (Bylo: Re: Re: Re: Re: ASutor musí být hloupý a neinformovaný člověk)

Kodex Chammurapiho je snad starší ale ještě starší je Kodex Ur-Nammy. Kdy byly zapsány ty norny jednoho pouštního kmene? Křestˇansko-židovské kořeny má i Habeš(Etiopie), doporučuji navštívit. Anticko-křestˇansko-židovské kořeny má i ortodoxní východ, Rusko, doporučuji navštívit. Do tvorby západní Evropy měli také co mluvit Germáni a Keltové, mezi jinými a dále dvě desítky koncilů také podstatně změnilo naše chápání křesťanství. Východ nic takového neměl.

Doplňte si znalosti o právním systému starého Egypta.

Abonent 10.1.2008 17:59

Re: Re: Těmito bláboly argumentoval původně i Goebels - asi do roku 1927 -

Vážený Finrode, obávám se, že Vaše otázka je pro s.majora příliš složitá. ;-)

SUMO 10.1.2008 17:57

racionálně ?

A co kdyby jste se nad tím zamyslel jednou racionálně vy?

K čemu je petice složená z nic neříkajících všeobecných frází o rodině a evropské kultuře proti kterým asi by až na několik filosofů nedokázal najít nic podstatného asi nikdo. Vtip a celý problém je v tom že vyprodukovali extremisté jako součást své propagace. A že jejich činnost byla úspěšná potvrzuje i podpis Dundáčkové ta původně dokonce odkaz na Natia D.O.S.T. umístila vedle svého odsouzení pochodu neonacistů - tvůrců tohoto blábolu.

Odsouzení petice D:O:S:T: nemá nic společného ani se zákazem Charty77 ani není hysterická jak podsouváte Lidovkám nýbrž je normálním projevem obrany společnosti proti všem extremistickým proudům které nás dokáží dokonale rozložit jak jistě víte (i když možná asi ne) což se jim již povedlo ve dvacátých a později v čtyřicátých letech 20.stol.

To je jádro pudla, Je zvláštní že na to nepřišel skeptický agnostik studující historii nebo politologii.

brok 10.1.2008 17:56

Re: Re: Čech má blíže k Němci k Rakušanu.

Jsem signatářem petice DOST a děkuji vám za korektní názor. Myslím si, že podstata politických, sociálních i kulturních společenství je kompromis. Proto se mi nezdá nesouhlasit s celkem proto, že mi nevyhovuje jedna z mnoha částí. Pokud bych trval na tom, že všechno musí být přesně podle mých názorů, zůstal bych asi vždycky sám. Kompromis může být různě drahý. Mám hodnoty od kterých neustoupím a prosazuji je, ale mám i hodnoty, kterých se vzdám za cenu spolupráce a společného prosazování toho, na čem mi opravdu záleží. Malý příklad. V Čechách jsem se narodil, prožil zde (s řadou malých přestávek) celý život. Z vlastní zkušenosti (nejen z dovolené) znám i Moravu a Slovesko. Z občasných služebních cest znám i Rakousko aNěmecko, specificky Bavorsko. Nesouhlasím s tím, že Češi mají blíže k Rakušanům než k Moravanům či Slovákům. Pokud jde o mě, mám k Rakušanům velmi daleko, dokonce by se dalo říci, že jsem na ně silně alergický. I Bavoráky, kteří jsou mi celkem sympatičtí beru více jako cizince než Slováky o Moravanech nemluvě. Přesto si myslím, že je váš článek velmi spravedlivý a důrazně s ním souhlasím. Malý rozdíl v názoru na Rakušáky je právě ten kompromis.

Závěrem: Děkuji vám, že jste mi vysvětlil až dosud (pro mě) zcela záhadný název Inuité. Až dosud jsem se domníval, že to je nějaká asijská náboženská sekta.

Finrod Felagund 10.1.2008 17:55

Re: Re: Re: Čech má blíže k Němci k Rakušanu.

Moravané pijí víno a kořalku, mají cimbálovku a krajkové kroje. Když mluví sprostě, používají sexuální kontext sprostých slov. Slováci pijí víno a kořalku, mají cimbálovku a krajkové kroje. Když mluví sprostě, používají sexuální kontext sprostých slov.

Češi pijí pivo a likéry, hrají na harmoniku, jedí buřty a mají kroje střízlivější povahy. Když mluví sprostě, používají fekální kontext sprostých slov. Stejně tak Bavoři pijí pivo a likéry, hrají na harmoniku, jedí buřty a mají kroje střízlivější povahy. Když mluví sprostě, používají fekální kontext sprostých slov.

Chcete si zahrát hru "najdi deset rozdílů", nebo to zvládnete i bez toho?

Finrod Felagund 10.1.2008 17:52

Re: Re: Re: Kdo ridi zezhora bezpohlavni spolecnost

Například feministky na MPSV, které do školních osnov pasují své genderové teorie o neexistenci pohlavních rolí, nýbrž rolí genderových, kde gender je sociální konstrukt nezávislý na fyzickém pohlaví a tak dále. Doporučuji knížku vydanou přímo MPSV ČR, která se jmenuje Gender Mainstreaming, hned uvidíte, kdo a jak zavádí bezpohlavní společnost.

Finrod Felagund 10.1.2008 17:50

Re: Re: Re: Re: Myslím,

Autor viděl jako první článek v LN, na který odkazuje. Zhrozil se, neboť článek je - ač zprávou, nikoliv komentářem - nesmírně ideologicky emocionální. Tak si našel petici, o níž do té doby neměl ani potuchu a zjistil, že se v ní vůbec nic hrozného nepíše.

Finrod Felagund 10.1.2008 17:48

Re: Finrode, ráčejí rozlišit, že Charta vznikla v totalitě a DOST v demokracii?

Četl jste Fareeda Zakariu? Zksute to, je to poučné. Zakaria hovoří o rozdílu mezi liberální a neliberální demokracií. Typickým příkladem liberální demokracie jsou USA, typickým představitelem neliberální demokracie je dnešní Rusko. Česká republika (a bohužel s ní celý Západ) se na škále od liberální demokracii posouvá stále více a více k neliberální, což se projevuje tak, že nesmíte říkat, co chcete, nesmíte prezentovat názory, jaké chcete, jako například když MPSV tvrdilo, že členství Českého svazu mužů v komisi pro rovné příležitosti by bylo jako členství Národního odporu v komisi pro lidská práva (!!) a to ČSM není o nic radikálnější, než feministická hnutí zastoupena tamtéž. O liberální demokracii nelze hovořit v případě, kdy veřejnoprávní média lžou (pamatuji si jak ČT natočila prázdný Václavák se slovy, že se nic nestalo i když tam byla velká demonstrace proti Paroubkovi), nedá se hovořit o demokracii, když je porušována presumpce neviny, tzn. jak je někdo onálepkován jako extremista, je automaticky vinen, i když právní řád nezná kategorii "být extremista" jako trestný čin ani přestupek (nemluvě ani o tom, že extremistou vůbec být nemusí), stejně jako nelze hovořit o liberální demokracii, když jsou na universitách v přijímacím řízení strhávány body lidem, kteří píší o Laponcích místo o Sámech a tak podobně.

Kadlus 10.1.2008 17:47

Re: Re: Re: Myslím,

že mediální lavina je přece jenom něco jiného.(viz dnešní Aničko-Adámek).Spíš bych si kladl otázku,co chtěl "autor-básník" říci ? Upozornit takticky na balónek skrytý pod názvem D.O.S.T ?

Psí vrah Čumil 10.1.2008 17:45

Re: Re: Čech má blíže k Němci k Rakušanu.

Kam voni choděj na ta podobenství o Moravě, pane autore, to jeden žasne...;-D

Finrod Felagund 10.1.2008 17:43

Re: Těmito bláboly argumentoval původně i Goebels - asi do roku 1927 -

Hmm, a co je na tom špatného? Byl snad Pilát Žid? Ne, byl pohanský Říman. Kdo byl Ježíš? Žid. A s největší pravděpodobností Žid obřezaný a tak dále a mluvil aramejsky (jazyk tehdy užívaný Židy). Co je na tom divného?

Xaver 82.117 10.1.2008 17:42

Finrode, ráčejí rozlišit, že Charta vznikla v totalitě a DOST v demokracii?

Obsah politických deklarací bývá honosný, ale KDO to říká? Jinak text je takový, že bych ho možná i podepsal. Ale po tom, co vím, kdo jsou iniciátoři - NE. I kdyby to bylo desatero. Jim NE.