1.7.2024 | Svátek má Jaroslava


Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Plzák 17.6.2024 15:12

Za tristní stav automobilového průmyslu v Evropě zodpovídají jednotlivé automobilky samy.

Když se vlna regulací, omezení automobilových splodin přelila z USA do Evropy, přidala k tomu naše světaspasitelka EU vlastní limity CO2. Ty v USA tenkrát nikoho nezajímaly.

Evropané docílili toho, že ku příkladu limity NOx, bylo možno omezovat zásahy do chodu motoru způsoby, které naopak nevyhovují snižování limitů CO2.

Místo co by automobilky řekly konec, to nejde a poslaly své zaměstnance domů, stát by musel brzy změnit postoj, křečovitě se snažily o alespoň částečné snížení všeho najednou. To vše, jak jinak, na úkor svých zákazníků. Tak se stalo, že motory našich aut jsou stále komplikovanější, říká se sofistikovanější a jejich řízení často nerozumějí ani jejich tvůrci, natož pak mechanici a motoristé už vůbec ne.

Konstruktéři vymýšleli a zákazníci platili. Věc přerůstala přes hlavu všem a tak bylo nutno vymyslet něco nového. Více jak sto let starý, neosvědčený koncept elektro automobilu byl vyhrabán z propadliště vynálezů a přidána k němu nová, drahá, těžká, pomalu nabíjitelná a neregenerovatelná baterie.

Automobilový průmysl přijal nápad s jásotem a teď trpí. Dobře jim tak. Přijdou jiní, opět se spalovacími motory.

V. Mokrý 17.6.2024 15:16

R^:-):-)

P. Diviš 17.6.2024 16:23

Automobilky to opravdu nevymyslily, bylo jim to nařízeno.

L. Novák 17.6.2024 22:10

Nevymyslely, ale začaly na elektromobilitu vytvářet mohutné marketingové kampaně. Dokonce i ČT Škodovce poskytla prostor k propagandě elektromobility. Asi aby se lidi dostatečně na§rali... :-P

Výsledek už známe. Nízký zájem... ;-D