28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
mlok 13.12.2005 11:23

Re: Filípku,nechci s vašimi 5% polemizovat,ale proboha jak je poznáte!Re: soukromé gymnázium

statistika je statistika - to chcete prijmou 100% aby nahodou jeden talent nezapad? To asi ne. Tak 99%.  ...... 25% .... kde je ta rozumná hranice?
mol 13.12.2005 1:04

fundament přírodovědných a technických oborů

tak to jsem žádostiv, co za technické obory se na gymnáziu vyučují...
RobertR 13.12.2005 9:20

Re: fundament přírodovědných a technických oborů

Například my jsme měli technické kreslení a deskriptivní geometrii. Bylo to takové provinční gymnázium, ještě za komunistů.
ufik 13.12.2005 10:19

Re: fundament přírodovědných a technických oborů

Za nas to byly tzv zaklady odborne pripravy, kde si clovek mohl vybrat z Informatiky, techniky administrativy, mam dojem stavebnictvi a jeste jednoho predmetu (ten uz si bohuzel nepamatuji). Jinak nejvice casu se venovalo prirodnim vedam a jazykum.
gerontus.inza@seznam.cz 13.12.2005 12:34

Re: fundament přírodovědných a technických oborů

Pane matematika a fyzika (ve všech základních podoborech) nejsou dle vás technické obory? Vždyť bez těchto základů a "průzračné studánky" okolní fyziky pohybu, energií,opptiky,atd,atd.. Víte jak pro strojaře chybí na VŠ např neznalost deskriptivní geometrie?
Jan Hájek 13.12.2005 13:13

Re: Re: fundament přírodovědných a technických oborů

opravdu myslíte že jim chybí NEZNALOST??????
Keke 13.12.2005 0:43

Bolsevismus napric stranami

Opet se prokazuje ze bolsevismus je stavem duse a ze je ve spouste lidi pekne zazrany.A vubec nezalezi do jake strany nalezli a jak se snazi tvarit a co proklamovat.Vsem jde o jedno, o korytko za kazdou cenu.
Andy 13.12.2005 0:37

hm, také jsem si to myslela,

teď mám poněkud jiný názor. Srovnávám některé znalosti  synovo bývalých spolužákú, nyní studujících  na osmiletých gymnáziích, se znalostmi synovými a vidím, že v předmětech, kde má synek dobré, nadšené učitele, exceluje a jeho vědomosti jsou přinejmenším stejné jako těch gymnasistů. Na matematiku má nadšenou kantorku a již se učí to, co jeho vrstevníci na gymplu se zvučným jménem zatím ani nepotkali.  Ti, ač bývalí premianti, se potýkají nejednou se čtyřkami, je vidět, kdo se jen kdysi našprtal na zkoušky a kdo je opravdu dobrý. Rozdíly jsou veliké. 
Osmiletá gymnázia jsou fajn, ale opravdu jen pro velmi nadané děti. Rodičovská prestižní touha mít dítě na gymplu už v době, kdy si dítko ještě samo ani nemyje uši, je poněkud kontraproduktivní. Doby, kdy byly děti samostatné a šprtaly od mala latinu, takže měly studijní návyky a pocit zodpovědnosti, už jsou dávno v prachu.
A tak některá gymnázia, včetně těch státních, produkují zástupy budoucích vysokoškoláků, kterým prostě nezbyde nic jiného než prolézt nějakou ekonomkou a vyjít ve dvaadvaceti ze školy, nedotčené  nějakými užitečnými vědomostmi.
Je to všechno v kantorech a rodičích. No a v těch dětech samozřejmě také. Jak se ta škola jmenuje, to není podstatné. 
 
A co provádí ODS s gymply v Brně je sice zajímavé, ale proti idiotce Buzkové je to pořád sranda.
Keke 13.12.2005 0:48

Re: hm, také jsem si to myslela,

Naprosto souhlasim.Je to v lidech.Bohuzel, ale zalezi na systemu ve kterem jsou ti lide nuceni pracovat.I nadseny kantor casem ochladne pokud je tlacen ke snizovani latky jelikoz je skola placena per capita. S posledni vetou bohuzel nemuzu souhlasit.Velmi mi pripomina stary vtip z dob komunismu '... a vy zase mlatite cernochy'.Obhajovat nehoraznosti nekoho tim ze nekdo jiny dela jeste vetsi mi zavani vymluvou kterou jsem pouzival na zakladni skole.Dostal jsem poznamku, ale XY dostal 2 z chovani.
Andy 13.12.2005 0:54

Re: Re: hm, také jsem si to myslela,

nevím, zda to, co se děje v Brně, je nehoráznost. Na to je v článku málo informací. Na první pohled to nevypadá jako nějaká nehoráznost. Je to ale samozřejmě jen osobní názor, Brňané jistě ví o celé věci víc.
Výsledky Buzkové aktivity  za lońský rok již jsou k dispozici, byť ze soukromých statistických šetření některých škol, oficiální prohlášení nejsou dodnes podložena fakty.
klm 13.12.2005 8:21

Re: hm, také jsem si to myslela,

"Je to všechno na rodičích , na kantorech a na dětech" No to jste řekl objevnou věc, v podstatě říkáte to, to vždy říkali kkomouši: všchno je v lidech,  v systému chyba není! problém je daleko hlubší, jsme uzavřená společnost, kde se vzdělání prostě necení (daleko více postavení rodičů, příslušnost ke straně, která je zrovna u moci, různé konexe, zásluhy apod). Mládež to velmi dobže ví  arychl ztrácí motivaci, zatímoc rodiče (zvláště ti z "lepších " vrstev chtějí aby jejich dítě vystudovalo prestižní školu za každou cenu, přičemž prestižní školou může být třebas i úplně obyčejná SoŠ, když je dítě debílek)..
gerontus.inza@seznam.cz 13.12.2005 10:46

Andy,blahopřeji k synkovi. Ale nepotvrzujete náhodou celý tento problém z pohlrdu synka?.Re: hm, také jsem si to myslela,

Ano, učitelje rozhodující ale zvláště nadané děti? To je to o čem jsem psal již dříve. Jak je sakra poznáte. Každé dítě se v čase vyvíjí jinak. Jsou děti které jsou zázračné, zazáří a zhasnou. Jsou pomalejší a úporně se učí, a pak najednou dojde k zapálení, a zjistíte že šoupete nohama před 18 letým frackem a máte z něho vítr co se týká znalostí. Proto nesouhlasím s tzv zvláštní nadaností. Jsem pro to, umožnit přístup ke studiu co nejvyššímu spektru dětí a nevytvářet elity na základě peněženky. Posuzujte své dítě a nechte ty druhé /zaostalé/,třeba i z nich bude i nositel Nobelovky. Je dobré dát čanci každému dítěti. Mimořádně s vačím hodnocením pí Buzkové souhlasím. Ta paní nadělala ve školství víc škody než užitku.