17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

BRNO 1944: Hlavní pošta

Tak jsme chodívaly napřed vždycky spolu, s tvojí mámou, nenápadně, až do blízkosti brněnské hlavní pošty, vypráví teta. Tvá máma přinesla vždycky ty dva balíky, jeden jsem vzala já, jeden ona. Poblíž pošty jsme se rozdělily a trochu nenápadně, rozhlédly po okolí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Vlček 30.8.2023 8:00

Přemilá paní Rybnická, vidím, že jsem se ve vás rozhodně nespletl. Doufám jen, že jste se k mojí smůle nerozhodla zrovna teď držet bobříka mlčení. To bych se vám pak musel omluvit, ale myslím, že to nehrozí, že ne.

Každopádně toto vaše mlčení je více než výmluvné. Přesvědčilo mě totiž dokonale, že vám osobně, stejně jako celému tomu vašemu spolku mírumilovných Sudeťáků nejde o žádné usmíření, ani o přátelství mezi sousedy, ale zásadně a pouze o revanš Sudeťáků vůči Čechům.

Ač se to dalo čekat, přece jen jsem doufal, že se mýlím. Teď pevně věřím, a vy tomu můžete věřit také, že s touto vaší ideou narazíte na tvrdou českou zeď, o kterou si ty vaše falešné sudeťácké čumáky pořádně nabijete.

Já každopádně zůstanu nadále vaším tvrdým oponentem, který si vůči vám nikdy servítky nebral a nikdy si je brát nebude.

Svým mlčením k nabízenému usmíření jste dostatečně prokázala, že jste spíše revanšistka, než cokoli jiného. Nám nezbývá, než vás tu s těmi vašimi zkazkami a regionálními brněnskými povídačkami trpně snášet, asi jako veš v kožichu.

Klidně se zalkněte svojí záští vůči všemu českému. Vaše pohádky o protihitlerovském postoji vaší rodiny vyprávějte hlavně svým vnoučatům, neb tady s nimi čtenáře neomámíte. Nezapomeňte je publikovat ve vašem sudetoněmeckém občasníku. Poselt vám za ně možná udělí zlatou plaketu za zásluhy pro váš revanšistický spolek. :-) [>-]

H. Rybnická 29.8.2023 8:41

K závěru: Dovolila jsem si položit jednoduchou otázku:

Co dělali Vaši čeští předkové v době Holocaustu? Jakýn způsobem se snažili pomoci Židům?

Nebyla uvedena ani jediná odpověd,

Zdejší sebranka se - až na něco málo vyjímek - shodla ve výběru nejhorších hnusných komentářů, nadávek, dehonestací, urážek, výčtu nespravedlností kterých se dostalo údajně jim, na adresu mé rodiny, českých Němců, kteří riskovali život. Pro nic moc, jenom dva bochníky chleba týdně. Pro své židovské přátele.

Není co dodat.

H. Lukešová 29.8.2023 9:26

Dobré ráno, paní Rybnická. Vaši rodinní příslušníci pomáhali pronásledovaným Židům? Tak to je vznešené a chvályhodné, navýsost ušlechtilé, když za pomoc Židům byl v době nacistické okupace Evropy trest smrti.

Možná bylo chybou, že jste nezdůraznila, že Vaši čeští němečtí předci Židům pomáhali a tak jste dala záminku k hnusným urážkám vůči Vaši osobě a mohli Vás a Vaši rodinu jako Němce osočit z podpory nacismu, protože kolektivní vina se v dějinách tolikráte uplatňovala a kór bezprostředně po skončení války a po osvobození koncentračních táborů byla davová hysterie, že co Němec to nacista. Samozřejmě že však, mnohým Evropanům, ne jen Čechům, o Židy nešlo, to konec konců málokomu.

Já se s Vámi neshodnu v mnohých současných politických tématech, jako je imigrace, multikulti, islám atd., ale vím, že jste slušný člověk a není povinností a nutností spolu souhlasit, hlavně když udržujeme dekorum a glanc a vím, a respektujeme se a vím, že antisemitkou nejste.

J. Vlček 29.8.2023 11:51

Tak se přece jen našel někdo, kdo paní Rybnické to bebíčko pofoukal. ;-(

Paní Lukešová, kdyby byla paní Rybnická trochu soudná, neshledala by vinu na tragických událostech z války u Čechů, ale u svých soukmenovců, jak se mezi sebou tehdy Němci, a to i ti naši sudetští, oslovovali.

Nebýt jich, tedy Němců, nemusely se odehrát v Evropě dvě světové války, nemusely zemřít miliony lidí z celého světa, nebyl by se odehrál holocaust, nemuselo se Československo rozpadnout, kdy následně po hrůzných zkušenostech lidí z války, a po zradě vůči našemu státu ze strany západních států, v hledání naděje ve spravedlivější život v míru, se československé obyvatelstvo obrátilo na opačnou světovou stranu a osudově vsadilo na špatnou kartu, tedy na komunisty.

Vím dobře, že to jsou samé kdyby, ale bohužel jsou to všechno příčiny neblahých následků, které potkaly jak Čechy, respektive Čechoslováky, tak Němce, a ty sudetské obzvláště.

Nic z toho už nelze vzít zpátky. Lze si pouze všechny špatnosti a zločiny uvědomit, pamatovat si je, a do budoucnosti se jim vyvarovat. Drásáním starých zašlých ran dnes ničemu nepomůžeme. Pokud budeme neustále hledat vinu u předků toho druhého, namísto podání si rukou současníků, jako rovný s rovným, nikdy se vzájemného přátelství nedopídíme.

Toto by si měla konečně uvědomit hlavně paní Rybnická. Jistě by se jí život stal šťastnějším. :-) [>-]

H. Lukešová 29.8.2023 12:38

Pane Vlčku, naprosto rozumím Vašim argumentům a máte v mnohém pravdu. Hodně sudetských Němců se provinila proti státu a republice, stejně tak hodně Němců se podílelo na holocaustu Židů, vyvraždili jich 6 milionů, včetně 1,5 milionu židovských dětí, to jsou fakta, která nikdo nikdy nemůže a nesmí zpochybnit, zrovna já jsem dalek toho zpochybňovat nebo bagatelizovat zločiny holocaustu, zrovna já.

Jen má paní Rybnická pravdu, že ne každý Němec do jednoho byl nacista, že se i za druhé světové války našli slušní Němci, kteří nacisty nebyli. A chápu, že když je paní Rybnická sudeto-německého původu, tak se jí tahle tématika dotýká. Krev není voda.

Ale rovněž souhlasím s Vámi, že druhá světová válka je již dávná minulost, a kostlivci války by se měli nechat na pokoji. Tak, jak holocaust je dávná, tragická minulost, pro mě je důležitý Stát Izrael, jeho rozkvět a žití. Copak má cenu utápět se v nenávisti? Nenávist užírá duši a ničí charakter.

O co se také snažím je, byť s někým v mnohém nesouhlasím, jakože s paní Rybnickou nesouhlasím v mnohém, nebýt osobní, nechci někoho urážet a citově zasáhnout.

J. Vlček 29.8.2023 13:15

Paní Lukešová, dobře vím, že jste citlivá a spravedlivá duše, plná porozumění pro každého. O totéž se snažím i já, přestože vím, že nemám tolik porozumění pro jedince, kteří jsou natvrdlí a trucovití, jako je třeba zrovna paní Rybnická.

Nikdy jsem u ní nezaznamenal, že by připustila jakoukoli vinu Němců, na utrpení milionů lidí zaviněním jimi způsobených světových válek. Vždy to podle ní byla hrstka německých nacistů, kteří to způsobili, Němci samotní nikdy za nic nemohou.

Nikdo nepopírá, ani ji nebere to, že i mezi Němci byli čestní a mírumilovní jedinci, o tom nemůže být diskusí, ani sporu, ale bohužel, jedna spravedlivá rodina podporující své židovské přátele mír nezachrání.

Bída života spočívá mimo jiné také v tom, že ve snaze spravedlivého potrestání těch, co zapříčinili všechna ta válečná zvěrstva a utrpení miliónů lidí na celém světě, postihne trest i tu část lidí, kteří se ničím neprovinili, pouze se nacházeli na té trestem postižené straně.

Tak tomu bylo nakonec i u nás, kdy část komunisty zblblých lidí zvolila komunisty do vedení státu, a trpět za to pak museli všichni. Bohužel, to není Holywood, takový je život. :-) [>-]

H. Lukešová 29.8.2023 13:37

Ano, napsal jste to pěkně, souhlasím s Vámi bez výhrad.

J. Vlček 29.8.2023 13:53

Děkuji, paní Lukešová. R^

Škoda, že se asi nedočkáme reakce paní Rybnické, která jistě naší konverzaci sleduje, ale nepřekročí svůj stín, aby se také vyjádřila.

Její jediná a trucovitě opakovaná otázka je, co dělali naši předkové v době holocaustu. No, může většina z nás plnohodnotně odpovědět na tento rozmar paní Rybnické? Těžko.

Proto jsme paní Rybnickou také nazváni "zdejší sebrankou".

H. Lukešová 29.8.2023 14:00

No mí rodiče jsou ročník 1953 a 1954, takže za druhé světové války nežili, z toho důvodu ani nějak Židům pomoci nemohli a já jsem ročník 1984.

J. Vlček 29.8.2023 14:05

Tak to jste ještě hotové mládě. Ze srdce vám přeji toto vaše mládí. R^ V

H. Lukešová 29.8.2023 14:08

Děkuji Vám.

Z. Linda 29.8.2023 13:46

R^R^ Objektivní,slušné a pravdivé.VVV!!!!!!!!

J. Vlček 29.8.2023 13:55

Dík. R^

H. Rybnická 29.8.2023 16:03

Dobrý den paní Lukešová, Vaše stanovisko jsem četla sa již ráno jen jsem neměla doposud chvilku klidu, si sedout a odpovědět.

Samozřejmě máte pravdu. Ovšem : Jsem názoru, že osmdesát let od oněch událostí by mělo být dost času, abychom se trochu vzdálili od oněch kolektivních vin a podívali se hlouběji a analyticky do vlastní historie na dnes známá fakta. O situaci v Sudetách první republiky, o šovinizmu tehdejší vlády, atd. Ne nadarmo říká staré přísloví, že se má (a to upřímně) začít zametat u vlastního prahu. Tedy neschovávat se před nepříjemnýmy fakty zastíráním, dětinským ukazováním na jiné nebo sprosťárnami, dehonestací, uhýbáním a kultivováním narativů o kterých se dnes ví, že nejsou pravdivá.

Je zajímavé, že se na otázku jak se chovali vlastní předkové v tehdejší době nenašla ani jedna odpověd. Proč tedy neříci otevřeně : Nevím. Ovšem pokud kdokoli opravdu NEVí, nemůže korektní člověk nic vyloučit.

Obdivuji Německo protože se jako stát nikdy nevyhýbal zodpovědnosti za činy svých předků. Odhaluje je do dnes ve velkém i malém, snaží se odčinit.

Přála bych si, aby se Češi vzpružili k stejnému.

J. Vlček 29.8.2023 17:29

Paní Rybnická, když už jste tak spravedlivá, dokonce nejspravedlivější mezi spravedlivými, jakpak jste vy zametla před svým prahem?

Kdopak v Československu, dokonce ještě před válkou, vraždil lidi jako třeba profesora Lessinga, Ing. Formise, řadu českých četníků atd., atd.? Nebyli těmi vrahy náhodou Sudeťáci? Nezametala jste před tím vaším prahem náhodou tak, že jste vše, co nepasuje do vašich not, důkladně zametla pod koberec?

Jako by se vám zasekla jehla u vašeho gramofonu, pořád jedna a ta samá písnička. My Sudeťáci nic, to všechno zlý český stát. Ten nás chudáky utlačoval, my jsme naprostá neviňátka.

Ano, obdivujte svůj německý stát, nikdo vám v tom nebrání, ale nešpiňte stát sousedů, mezi něž ráda pořád lezete, a které obviňujete za činy našich předků, které jsou osmdesát let staré, s kterými současná generace nemá nic společného, a nemůže být tedy za ně zodpovědná.

Ani my vám nevyčítáme to, jak jste se vypořádali se svými válečnými zločinci, kteří u nás napáchali spoustu zla a zločinů, a přesto ve vašem vzorném státě v klidu dožili až do smrtí, zajištěni bohatou penzí. To je to vaše odčinění?

Víte co, starejte se o své Německo a Česko pusťte z hlavy. My se o vaše Německo také nestáráme. Každý máme svých starostí dost, nepřibírejme si tedy navzájem starosti o toho druhého. Buďte od té lásky. :-) [>-]

J. Vlček 29.8.2023 19:25

Vidím, paní Rybnická, že jste zaražená jako skoba ve zdi. Ne, nebojte se, že vám tu budu pofoukávat vaše bebí. To ode mne nemůžete očekávat.

Jediné, co mohu udělat je podat vám ruku na usmířenou, ve smyslu co jsme si, to jsme si, lépe řečeno co si naše státy, to si naše státy, všechno je pryč, od teď mezi námi jen to dobré.

Nakonec my dva jsme si jeden druhému nikdy nic neudělali, kromě toho, že jsme permanentně ve při, ohledně odeznělé historie, se kterou ale nakonec stejně nic nenaděláme.

Nevím jak vy, ale já chci žít jako rovný s rovným v míru a pokoji, s každým, ve vzájemné úctě, toleranci a uznání. Mám rád svoji zemi, což to samé předpokládám u každého jiného. Z toho důvodu nikdy nemohu připustit její očerňování a špinění, obzvláště od někoho, kdo má svého másla na hlavě až až.

Doufám, že si rozumíme a můžeme si ty ruce s klidným svědomím podat. Co vy na to? R^ :-) [>-]

H. Lukešová 29.8.2023 20:20

Ano, co jsme si, to jsme si, to je již správný postoj. Minulost nezměníme, je nutné dívat se dopředu. Víte, pane Vlčku, co to bylo např.pro Izrael Německu to vše, druhou světovou válku a holocaust odpustit? Pro Židy v Izraeli, přeživší holocaustu, to bylo složité, a až čas zahojil rány.

J. Vlček 29.8.2023 20:57

Paní Lukešová, ani si nedovedu představit to trauma Židovského národa po té pohromě zvané holocaust. Něco úděsného. Přesto se s tím dorazili Izraelité vyrovnat a nastartovat svoji novou existenci ve svém vlastním státě.

Nechci předbíhat vyjádřením se k mlčení paní Rybnické, třeba byla něčím zaměstnána, že se nedostala k odpovědi na můj návrh, to nevím. Jen mám nepříjemný pocit, že svou odpovědí vám, potřebovala zase jen pofoukat svoje bebí, a o nějaké usmíření jí vůbec nejde.

Ani bych se moc nedivil. Jako členka Sudetoněmeckého spolku musí striktně držet jeho linii, a z té nehýbat ani o píď. Není to totiž nějaký usmiřovací spolek padlejch holek, ale revanšistická organizace sudetských Němců. Těm nejde o nějaké usmiřování, ale o revanš.

Rád bych se u paní Rybnické mýlil. Budu čekat dál. Třeba jsem opravdu na omylu. Rád se nechám překvapit. :-) [>-]

J. Vlček 29.8.2023 21:10

Přesto se s tím dokázali...

Ten korektor je na zabití. ;-€

F. Navrátil 28.8.2023 22:55

Prezident Beneš řekl, že se objeví lidé, kteří budou zločiny vydávat za oběti a oběti obviňovat ze zločinů. Paní Rybnická dokazuje, že měl pravdu.

J. Vlček 29.8.2023 6:36

R^R^R^ [>-]

H. Rybnická 29.8.2023 8:35

To řekl z den Haagu?

J. Majzlík 29.8.2023 10:24

Jeho předpověď, založená na znalostech historie našeho soužití s okolními státy se bohužel po obměně tří generací našich obyvatel vyplnila.

Z. Linda 29.8.2023 13:47

R^R^VVR^R^

J. Vlček 28.8.2023 21:43

Ještě jednou se k vám obracím, paní Rybnická. Víte čemu se divím? Divím se tomu, že vás někdo z toho vašeho Sudetoněmeckého spolku neposlal už někam do arschlochu, za všechnu tuto vaši sloní činnost, kterou tu pro tento spolek vašimi diskusními příspěvky vykonáváte.

Vy totiž svým vystupováním ve zdejší diskusi naděláte Sudeťákům víc škody než užitku. Ne, že by tu byla nějaká snaha z české strany o nějaké sblížení s Poseltovým sdružením Sudeťáků, to ani náhodou. K tomu se mohou snížit pouze naši vlastizrádci typu našich Lidovců, ale nasírat lidi tak jako to činíte vy, svojí dehonestací českého vlastenectví a očerňováním všeho českého, k čemuž přidáte výčitky Čechům za všechno možné i nemožné a vše zabalíte do německého ublíženectví, tak to ty Sudeťáky Čechům tak zprotivíte, že se nesblíží ani za sto let. ;-D [>-]

Z. Linda 29.8.2023 13:49

R^ V

H. Rybnická 29.8.2023 16:52

Pane Vlčku budte si muset zvyknout . Demokracie není totalita ani v vyjadřování názorů ani v dokumentacích historických faktů.

J. Vlček 29.8.2023 17:45

Paní Rybnická, zvyknout si budete muset vy, že vámi Němci napáchané zločiny nebudou nikdy zapomenuty, a všem takovým jako jste vy, která se tak ráda hrabe v minulosti, budou tyto zločiny vždy v plné šíři a barvě připomenuty. :-) [>-]

J. Berka 30.8.2023 20:55

R^R^R^

H. Lukešová 28.8.2023 19:20

K židovské kauze. Holocaust je dávná a strašná minulost, kterou již nemůžeme změnit. Mrtvým 6 milionům Židů, včetně 1,5 židovských dětí nikdo nevrátí, vůbec nikdo. Je důležité pamatovat na tyto židovské oběti, kteří zemřeli jako mučedníci víry a národa "Kiduš Hašem".

Ovšem myslím si, že v současné době je nutné podporovat živé Židy ve Státě Izrael, který je garancí toho, že si k Židům již nikdo nikdy nedovolí to co nacisté a antisemité ze všech národů světa. V Izraeli žije více než 7 milionů Židů a ti potřebují naši podporu, zejména diplomatickou.

Vojensky se, Pán Bůh požehnej, Izrael ubrání, má moderní obranné i útočné zbraně, Iron Dome a další, ovšem stejně nebezpečná nenávist jako krvavý terorismus je nepřátelská mediální a desinformační kampaň krajních levičáků z médií, nevládních organizací, různých politiků, kteří popírají právo Izraele na existenci, znevažují izraelské židovské oběti teroru, podporují palestinské teroristy.

Jako slušní, dobří a spravedliví lidé bychom měli podporovat a milovat Izrael. Vždy s dojetím myslím na izraelské vojáky, statečné Židy, bojující proti teroristům a s lítostí na ty Židy, kteří byli hnáni do plynových komor, protože neměli zemi, armádu a nikdo se jich nezastal. Pokud můžu spravedlivé a dobré lidi o něco poprosit, tak o podporu Izraeli. Život pak zvítězí nad smrtí a nenávistí.