Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
BEJVALO: RVHP a my
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
T. Pudil 30.3.2023 21:31Nezapominam na tzv. " Tasku RVHP. takova ta, co ji babky za sebou tahaly. Mela kolecka. Proc RVHP ? Proste 'RANO VYJEDES, HOV>O PRIVEZES ! |
![]() |
V. Petr 30.3.2023 19:41RVHP byla ještě zlatá proti EU s jejím grýndýlem! Ten totiž nepřekoná NIC! |
![]() |
H. Kotaz 30.3.2023 22:58
|
![]() |
V. Kučer 30.3.2023 18:02O výrobky ze závodů V. I. Lenina nebyl zájem proto tam museli přidělat název Škoda. |
![]() |
H. Kotaz 30.3.2023 19:01Po tom svazáckém blbnutí, se všude vrátili k původním značkám/názvům podniků. |
![]() |
P. Hnyk 30.3.2023 17:51Říkali jsme: Komu není vzájemné rady, tomu není hospodářské pomoci. |
![]() |
O. M. 30.3.2023 18:49Kdepak, "komu není rady, tomu není vzájemné bospodářské pomoci". |
![]() |
M. Stanovský 30.3.2023 17:10Nejen dalekohledy, ale spoustu jiných sovětských věcí připomínal jejich vzor ze západu. Například operační systém IBM pro sálové počítače (kdo to ještě pamatuje) se nazýval "operační systém prototypu". Na počítače z NDR Robotron se dávala poněkud nespolehlivá verze předělaná soudruhy z NDR, na počítače z SSSR se dodával nepatrně upravený "systém prototypu", kde písmena IBM byla nahrazena písmeny EC (nebo tak nějak). Vzhledem k tomu, že IBM dodávala své systémy kolikrát ve zdrojáku, nebyl to takový problém. Zlé jazyky tvrdili, že v IBM měli eminentní zájem, aby Sověti používali jejich nepředělanou (a tedy spolehlivou) verzi systému. Bylo jim jasné, že ruský jaderný arsenál budou řídit ruské počítače, tak nechtěli nic riskovat. |
![]() |
V. Kučer 30.3.2023 18:12Oblíbený automobil sovětský Žiguli byl původně Fiat 124 který získal titul „Vůz roku 1967“ a licenčně vyráběn v někdejším SSSR. |
![]() |
J. Jurax 30.3.2023 21:16No jo, RVHP byl skanzen výpočetní techniky ... pamatuju jej od roku 1973 až do sametu, pak jsme čuměli ... místo EC 1027 IBM/400 |
![]() |
J. Kroupa 30.3.2023 16:38A dnes to nahradila EU. |
![]() |
R. Polášek 30.3.2023 12:10RVHP se ale taky například zasloužila o udržení výroby nákladních vozů v kopřivnické Tatrovce, do roku asi 2012, než Tatrovku, v té době těsně před bankrotem, získal současný český majitel. Do Tatry Kopřivnice totiž RVHP nalilo v letech 1976 - 82 investici v hodnotě asi 8 miliard tehdejších Kčs. Což by dneska bylo v korunách investice takových 120 - 140 miliard Kč. V Kopřivnici se v podstatě za ty peníze postavila nová nákladní automobilka, se štědrými investicemi na za devizy dovážené západní technologie. A s masívní pomocnou infrastrukturou, technologickou, třeba novou galvanovnou i vývojovou, zkušební polygon i množství všelijkých laboratoří. Tatrovka v Kopřivnici tak mohla přežívat až do roku cca 2000 bez nějakých větších investic do technologií a přitom jakžtakž držet světovou technickou úroveń vyráběných aut. A díky masívní infrastruktuře, která se postupně rozprodávala, tak měla i slušný finanční polštář pro ekonomicky horší roky. Na rozdíl od třeba Liazky, která šla do Sametu coby fabrika rozfrcaná po Liberci a okolí v různých starých výrobních halách a s často desítky let starou výrobní technologií. A vydržela to, i s technologickou podporou Tatrovky, jen nějak do roku 1998, kdy Liazáci definitivně zkrachovali. |
![]() |
H. Kotaz 30.3.2023 12:54A LIAS následovala AVIA. |
![]() |
H. Kotaz 30.3.2023 12:54LIAZ |
![]() |
T. Novy 30.3.2023 13:07RVHP nalila miliardy ... Tvl, to se zase povedl blábol. |
![]() |
H. Kotaz 30.3.2023 14:47ŽE TY SEŠ nalitej furt, není blábol. |
![]() |
J. Ptáček 30.3.2023 9:43Pro nás starší bývala zkratka RVHP tlumočena jako Rychle Vykrade H.... Pomůže. Naštěstí už skončila na oltáři socializmu. |
![]() |
F. Svoboda 30.3.2023 9:51Rádi Vyvážíme, H.... ( exkrement ) Přivážíme ! |
![]() |
V. Kolman 30.3.2023 23:21U Poláků to byla zkratka RVPG a Poláci to četli jako: "Radzitskym všetko - Polákům guvno." |
![]() |
J. Kratochvíl 30.3.2023 9:04My jsme dnes po listopadu bez českého průmyslu, měli jsme mohutný průmysl, Všechny ty ČKD, Škodovky, Ždasy, Brněnská aglomerace, ZPA, Dříň Kladno, což byl nejmodernější závod na ušlechtilé ocely z celé Evropy zmizel i se střechou, si rozebrali do šrotu i s moderním zařízením To všechno z mapy ČR zmizelo. Dnes je to 95 % ekonomiky v rukou zahraničí je to také celé bankovnictví, pojišťovnictví a vnitřní obchod, což jsou ty všechny supermarkety, které nám diktují ceny v maloobchodu..
To není jen problém nostalgie, že nám to již nepatří, ale problém, že musíme platit do zahraničí takových 200 mld divident, brečíme, že zadlužujeme naše děti, tj. asi 10% našeho celkového produktu, co chybí ve státním rozpočtu. Za tento stav, že nevlastníme naší ekonomiku a další služby musíme dost tvrdě zaplatit.
Málonáročný zahraniční průmysl zaměstnává nekvalifikované zahraniční dělníky a my na to jen koukáme Neví se z čeho budeme v budoucnu žít až zahraniční vlastníci se odstěhují na východ za levnější pracovní silou. To je dnešní realita. Zlaté RVHP. |
![]() |
J. Kratochvíl 30.3.2023 9:19Dnes se již asi nedozvíme, jestli to politici a "ekonomové" v čele s Klausem udělali z vlastní hlouposti nebo byli podláceni. Každopádně se to na Západě velice hodilo zlikvidovat tímto svoji konkurenci. |
![]() |
J. Farda 30.3.2023 9:58Myslíte snad páně Klausův výrok související s kuponovkou "Jen více takových Kožených!", nebo snad jeho pověstný "privatizační úprk" ekonomů před právníky? |
![]() |
H. Kotaz 30.3.2023 10:11Mnohdy v tom bylo obojí. |
![]() |
V. Volek 30.3.2023 10:05Co to melete za blbosti, podívejte se na automobil Škoda. Kolik jste si koupil kolejnic??? RVHP byla tragikomedie, jeden příklad za všechny: Kopírovali jsme vakuovou baličku Multivac, vývěva z NDR byla tak velká, že jsme ji do stroje nemohli dostat. Nabídka komponent po revoluci od Rexroth-Bosch, Festo a pod. byl zázrak. Svoboda je klíčem i k technice. |
![]() |
H. Kotaz 30.3.2023 10:12EU už jí předhonila |
![]() |
R. Polášek 30.3.2023 12:28Hlouposti. Většina toho tehdejšího československého průmyslu, těch velkých podniků, byla z 30 až 90 % tvořena zastaralými halami a provozy. Ty měly už dávno před sametem projít vysokými pecemi coby šrot a na jejich místě už dávno za socíku měly být nové haly a hlavně v nich nové stroje s nezastaralými technologiemi. V samotné Tatrovce v Kopřivnic, která byla relativně nová, fungovala ještě dlouho po Sametu jedna sériová lakovna, která byla postavena Němci za Hitlera. Dnes je v té budově na tom místě částečně kopřivnická STK a částečně to vyhořelo. Je ovšem pravda, že po Sametu docházelo k excesům, podniky byly novými majiteli často , likvidovány jako celky i s relativně novými a často konkurenceschopnými technologiemi. A často to bylo kvůli tomu, že je koupila a následně zlikvidovala západní konkurence. Ale často to bylo taky z neznalosti, kdy nový majitel se pokušel udržet fabriku jako celek včetně zastaralých provozů. Extrém byla kladenská Poldovka a Stehlíkové. A to končilo klasicky, podnik kvůli předlužení nakonec skončil celý v bankrotu a padlo úplně všechno. Zatímco dnes krizoví manažeři osekají z takové firmy cokoliv nekonkurenceschopného a z peněz získaných za prodej šrotu a starých strojů tu zdravou konkurenceschopnou část udrží. Tehdy by do toho nejspíš hodili vidle odboráři, kteří byli tehdy coby dědictví socialismu velmi silní. |
![]() |
V. Novák 30.3.2023 18:28Dělal jsem ve skladu, kde jsme měli točnu na otáčení vagonů. Když jsem ji viděl poprvé, žasl jsem nad středem točny ulité roku 1908, tedy za R-U. Ten sklad patřil VPZP, ale posunovači z nákl. nádraží Přístav v Holešovicích stále psali křídou na naše vagony ROTT, aby je nedali někam jinam. Kamarád, který dělal v Mechanice s. p. mi říkal, že dělají na strojích z První republiky. Většinou to tak vypadalo všude v českém průmyslu. |
![]() |
J. Jurax 30.3.2023 21:10No jo, já v baťovce, tedy n.p. Svit, dělal v šestašedesátém co brigádník na kruhu, jehož jednotlivé stroje, jež podle štítků byly z let 1935 až 1938. Specielně moje jednoúčelová mašina - už jsem zapomněl, jak se jmenovala, přibíjelo to na kopyta stélky - měla na sobě štítek Baťa, r.v. 1936. |
![]() |
R. Langer 30.3.2023 18:31Přesně tak! |
![]() |
L. Písařík 30.3.2023 15:43Zbytečný pláč nad něčím, co se nedá vrátit. Po převratu tady tak zoufale chybely peníze, že se prodával i nois mezi očima. Nikdo nevěděl pořádně, jak funguje obchod a ti, co věděli se starali především o sebe. Je logické, že chci mít zisk z podnikání a ti, co koupili naše zchátralé fabriky, investovali své peníze a tež z nich lízají smetanu. Na rozdíl od nás, Vietnamci věděli a uměli obchodovat. |

