3.6.2024 | Svátek má Tamara


Diskuse k článku

AUTO: Bajka o Velodupce

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
František Opička 28.3.2008 14:03

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no jo, šmejd to byl

I když vůbec nebylo záměrem tohoto článku popisovat peripetie vývoje a výroby automobilů v tomto státě, tak jistě neuškodí si pročíst třeba další články, které lze nalézt na Internetu a které se tomu zasvěceněji věnují:

- RECENZE OJETIN: Škoda 100 až 136 - Éra zadního pohonu, hlučnosti a problémů >>>

- Škoda - Club .net >>>

- Děti na které se nedostalo >>>

mil 28.3.2008 19:12

Re: Re: Re: Re: Re: Re: no jo, šmejd to byl

Díky za vzpomínku, Františku!

honzak 28.3.2008 6:01

Re: no jo, šmejd to byl

mně ty 120 nepřipadaly tak špatný. Měl jsem 2, všechno jsem si mohl opravit sám, ta pětikvaltová jezdila pod 7 litrů (a mladej ji ještě dojíždí) a v zímě nebyl problém. Člověk ale musel ctít fyziku, protože lehká přední náprava je lehká přední náprava. Muselo se při jízdě myslet a ne mobilně telefonovat.

Abonent 28.3.2008 6:14

Re: Re: no jo, šmejd to byl

Škoda 120 a mobilní telefon vskutku nejdou k sobě.

Jo, takhle Š 120 a pevná linka, tedy jedna linka na jednu vesnici (telefony výše postavených soudruhů ovšem nepočítaje), to k sobě jde.

Prostě patafyzika...  ;-D

Jura Jurax 28.3.2008 10:19

Re: no jo, šmejd to byl

No proč - bylo jich moc, ne všichni mají na lepší a v autobazaru to koupíte levněji než bicykl, tak se nedivte.

Taky jsem mělstodesítku a stodvacítku - a naučil jsem se z nezbytí leccos opravit a občasná příkoří jsem holt nějak zvládal - jednak jsem byl mlád a druhak na lepší auto stejně nebylo ... a nakonec ono to jezdilo, prorezlé blatníky jsem laminoval (u Š-110 poprvé po jedenapůlroce užívání), smyky jsem se naučil zvládat a boční vítr taky a do kopce byla zatížená zadní kola výhodou ... vyjel jsem druhdy stodvacítkou se čtyřmetrákovým obytným přívěsem až do Železné Rudy - místy na jedničku a se zapnutým topením, aby se to v parném letě uchladilo ...

honzak 28.3.2008 10:33

Re: Re: no jo, šmejd to byl

zamačkávám slzu!!!! Laminování blatníků a předních sloupků na Š-100. Bohe jeho, to byla práce!

Topení jako přídavný chladič jsem používal i u Opla, když bylo 36 nad nulou. U Š-100 běželo to topení i s větrákem i za běžných podmínek, protože byl podpálený ventil v jednom válci...