27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

AUTA: Když elektrického ptáčka lapají, pěkně mu zpívají

Přestože je v Česku elektromobilita Popelkou s dosud registrovanými 11 tisící vozy v poměru k 6,3 milionu osobních aut v registru, už se omezují před pár lety se slávou vyhlašované výhody. Nad parkováním zdarma v Praze se smráká.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Křivan 4.7.2022 10:00

Když se zmocní moci, musí být eliminováni. Jako kdysi Heydrich.

P. Diviš 4.7.2022 9:34

Ad Praha, blíží se volby. Zvýhodňování dost malé skupinky není volební tahák.

Ad ceny, státy dost vyberou na spotřební dani z fosilních paliv. Pokud jejich spotřeba a tím i výnos klesne, co jiného zdaní? Že by jen omezily přerozdělování, k tomu nedojde. Takže, drahou elektřinu ještě víc zdaní.

M. Šejna 4.7.2022 9:24

Autor to nějak pomotal. Jak může 11 tisíc elektromobilů z celého Česka blokovat parkování v Praze, kde parkuje denně zhruba 700 tisíc vozů?

K. Křivan 4.7.2022 10:26

Je to zcela prosté, milý Watsone. Parkování neblokují jen elektroauta, ale hlavně jim vyhrazená prázdná parkovací místa, kam normální auto normálních lidí NESMÍ ! Co s tím ? Sr..t na zákazy a příkazy zas...é vrchnosti ! Občanskou neposlušnost ! To je bohužel jedinné fungující řešení.

Z. Lapil 4.7.2022 11:28

Nesmysl. Vysloveně vyhrazená místa mají invalidi. Elektrouauta parkují tam, kde kdokoliv jiný, ale zadarmo.

R. Dubravský 4.7.2022 11:58

I elektroauta mají vyhrazená místa, na která jiná nesmí. Zpravidla u nabíječek.

M. Šejna 4.7.2022 12:44

Parkování klasického auta u nabíječky je stejně pitomé, jako parkování Tesly u stojanu s PHM.

Z. Lapil 4.7.2022 15:10

Stejným právem můžete říct, že spalovací auta mají vyhrazená místa u tankovacích stojanů.

Z. Lapil 4.7.2022 11:35

V článku se píše, že v "Praze a okolí" je těch aut 66%. Řekněme tedy 7000. A v Praze je dost a dost míst, kde je obsazeno, i když se platí.

Kromě toho tady hledáte racionální počty bezdůvodně. Stačí, aby se párkrát stalo, že někdo proti obvyklým zvyklostem nezaparkuje před domem, ale o ulici vedle, uvidí auto se značkou E (a protože není východočech, nevšimne si ve svatém rozhořčení, že je to poctivá RZ Pardubického kraje), napíše dopis na magistrát a kauza je na světě a inteligence pláče v příkopě u cesty.

M. Smutný 5.7.2022 1:21

No to si musíte vyjasnit na pražském Magistrátu, ne se mnou!

P. Kubáč 4.7.2022 8:51

Nezbavujte se Žigula - budeme jako Kuba. Auta z doby před vypuknutím zeleného šílenství budeme udržovat v chodu 100 let.

F. De Winter 4.7.2022 9:12

Nebojte se, oni nám je zakážou.

Tedy pokud si jich dřív nezbavíme. Tedy ne těch aut, ale těch "elit". K tomu je však třeba, aby se lidé probudili.

K. Křivan 4.7.2022 10:06

Obávám se že pak dojde k zabíjení téch, kteří budou muset ty zákazy prosazovat. No, "budou muset",... Nebudou muset. Budou moct dělat néco jiného než policajta.

R. Meišner 4.7.2022 8:28

jakýkoliv fantasmagorický nápad skončí nejpozději po srážce s realitou. bohužel vedlejší škody jsou nenapravitelné. 8-o

F. Navrátil 4.7.2022 7:37

Brusel uvažuje naprosto logicky podle svých znalostí a myšlenkové kapacity: Zatímco fujtajksl ropu a plyn musíme kupovat od nestabilních dodavatelů, elektřiny je v zásuvkách dost.

J. Jirka 4.7.2022 9:46

Elektřiny je v zásuvkách dost a po likvidaci všech těch nechutných elektráren jí bude určitě ještě mnohem víc...

F. Navrátil 4.7.2022 10:04

Máte pravdu. Eurokreativitě se meze nekladou. Například by mohly být povinné (nařízení EU odhlasované také Zdechovským) dvojzásuvky, kde by z jedné progresívní grýndýláci cucali lacinou a čistou elektrickou energii a z té druhé by zapšklí bílí starci milující sodovkový plyn čerpali drahou a špinavou jadernou a uhelnou elektřinu.

F. De Winter 4.7.2022 7:14

Pan Smutný napsal pěkný článek, ale podstata problému mu uniká, stejně jako většině lidí. Pan Smutný se domnívá, že smyslem elektromobility je výměna našich starých aut za nějaká pokročilejší a ekologičtější. Tak to ale není. Smyslem zavádění elektromobility je, aby běžný člověk neměl žádné auto. Prostě na něj nebude mít. Prostě ta "elita", co létá po konferencích o globálním oteplování v soukromých tryskáčích, došla k závěru, že JIM spotřebováváme příliš mnoho zdrojů a je čas udělat přítrž konzumnímu způsobu života. Tedy tomu našemu. Ten svůj tím samozřejmě měnit nehodlají.

P. Pepax 4.7.2022 8:01

R^ souhlas, zásadní omezení automobilové dopravy je asi jediný důvod proč EU ten baterkový nesmysl tak prosazuje. Cokoliv co EU už léta činí zásadně ohrožuje energetickou bezpečnost evropských zemí.

M. Šejna 4.7.2022 9:28

Elektrický Enyaq stojí okolo 1,15 milionu. Naftový Kodiaq s podobným výkonem a výbavou stojí skoro to samé.

P. Diviš 4.7.2022 9:35

Protože cena té elektrohračky je dotována ze zvýšených cen aut.

T. Hraj 4.7.2022 9:48

Ponechme stranou, že Eniaq v žádném případě nedokáže nahradit využitelnost Kodiaku (tj. především v dojezdu a rychlosti dotankování). Otázka je jiná:

Klasické rodinné auto Octavia kombi stojí od 56o tis. Kč. Jaký má prosím elektrický ekvivalent? (a to zdaleka ne každá rodina v ČR na Octávii má)

Neboli EV je záležitost pro bohaté. A jen bohatí si po zákazu CEC uchovají svobodu individuální mobility.

T. Hraj 4.7.2022 9:49

Mělo být pod panem Šejnou.

J. Jurax 4.7.2022 17:22

Je pod panem Šejnou ...

L. Písařík 4.7.2022 10:06

To ještě neznamená, že výrobní náklady jsou stejné.

F. De Winter 4.7.2022 10:55

Jistě, Rolls-Royce stojí 11 milionů.

J. Jurax 4.7.2022 12:00

No, rozdíl činí cca 300 000. To je pravda skoro to samé, to se v ceně Kodiaqu schová.

V ceně elektrické Škody Citigo se to neschovalo, byla vic jak dvakrát dražší 450 000), proto ji přestali dělat.

A to v obou případech Škodovka dotovala a dotuje ceny z klasických vozů. Aby si to koupili aspoň bohatí nadšenci a snobi.

A. Pakosta 4.7.2022 11:24

Přesné, pane De Wintere! Elity budou jezdit v elektroautech, my ostatní budeme šlapat pěšky nebo na kolech, občas se svezeme vlakem.

M. Smutný 5.7.2022 1:19

Pane De Winter, byl jsem 11 let mluvčím Škoda Auto, takže mi věřte, že podstata násilně a totalitně prosazované elektromobility mi neuniká. A to ani o omezování individuální svobody lidí v podobě nedostupných aut, ani ohledně likvidace podstatné části ze 14 milionů pracovních míst v autoprůmyslu EU. Věnuje se tomu řada z mých blogů na idnes.cz, které Neviditelný pes zčásti přejímá.

J. Nevrkla 4.7.2022 6:44

Dokonalý Kocourkov, který vstoupí do historie jako odstrašující případ. Pád Říše římské proti tomu byl pozvolná legrace.