17.6.2024 | Svátek má Adolf


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: „Upřímně jsem ztratil trpělivost“

Snažil jsem se být co nejvíc objektivní, i přesto to nestačilo. Tak teď chci být trošku subjektivní a budu mluvit jen o svých zkušenostech. Víš, jaký je rozdíl mezi tím, jak se ke mně chovali muslimové a tím, jak se ke mně chovali Češi?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Zaorálek 2.4.2019 15:01

Co dodat? Nejhorší je pro mne ten fakt, že k takovému omezování svobody a nejen svobody, ale, a to je možná ještě horší, i k omezování pravdy a jejímu hledání, dochází už i u nás v ČR. Když o tom člověk tak slycha ze světa, tak si říká, že je to daleko a netýká se ho to. Jako v té písničce od Žambošů. Jinak přemýšlím, jestli se islám dá jakože reformovat, ale moc to nevidím. Problém je v tom, že nejvyšší vzor muslimů má být, jak to bývá, sam zakladatel učení, čímž je Mohammed, který o sobě tvrdil, že je prorok a nebyl. No a pokud se mají muslimové chovat jako on... no, tak to je ten problém.

M. Krátký 2.4.2019 14:54

Moje letmá mini poznámka

při předpokladu, že se budeme bavit o tom, že téměř všechny evropské národy jsou křesťansko židovského vyznání - tak je už docela velký problém bezkonfliktního manželství ( soužití ) dvou osob s jiným jazykovým základem, kulturou a zvyklostmi teritoálně vzdálených - příklady zde : Němec/Bulharka, Fin/Rakušanka, Rus/Francouzka atd atp a tak je vlastně zhola nemožné aby se muslim integroval kdekoliv v Evropě - podívejme se na "umírněné" Turky - třetí až čtvrtá generace z původních do Německa přišlých Turků - kolik jejich dětí je ve třetí až páté generaci 100% asimilovaných uprostřed Německa, Švýcarska, Holandska i jinde - jsou na to nějaké zaručené statistické tabulky ??? Myslím si, že těch 100% asimilovaných budou jen zlomky i ve čtvrtém-pátém koleně - furt jsou to muslimové bez zájmu o evropskou kulturu - tečka CZ

M. Krčmář 2.4.2019 11:51

Jistého mého známého jednou zavřeli za rasismus,jak tehdy zněla obžaloba nevím. Jisto je,že je to cikán,sám by se nikdy neoznačil róm,a zavřeli ho za to,že v noci chodil po baráku plném cikánů,a řval "já vás zabyju,vy černý svině,jestli se nebudete chovat slušně". Třeba podotknout,že žije slušným životem,chodí do práce, vychovává své děti,jen když se napije,tak má chuť vychovávat i své cikánské bratry.

Takže Hateme, pište dál, třeba jinde,ale pište!

J. Jurax 2.4.2019 12:02

No jo, vynadám-li já bílý jinému bělochu do bílých sviní, dopustil jsem se rasistické urážky, skrze niž budu popotahován?

M. Krčmář 2.4.2019 15:36

Vyzkoušejte,pak dejte vědět.

T. Hraj 2.4.2019 11:27

dvě věci zvýrazňovačem

"v zásadních věcech týkajících se svobody myšlení nikdy ani o píď neuhnu" - Dobrá zásada! A také dobrá čeština.

Wahabismus je v ČR hlavní směr islámu - Již dříve jsem občas zaslechl, že muslimové v ČR nejsou převážně zcela umírnění, jak jsme to vždy slýchali z mainstream médií. Převaha wahabismu (pokud je to pravda) je ale docela šílenost.

F. Houžňák 2.4.2019 11:13

No jo, za chvilku budou Češi moct vyjadřovat

svobodně svoje názory pouze na ruských webech. Zatím to zní absurdně, ale jenom zatím.

S. Netzer 2.4.2019 11:19

Re: No jo, za chvilku budou Češi moct vyjadřovat

I ti kritičtí vůči Putinovi, kremlobote?

T. Hraj 2.4.2019 11:32

Re: No jo, za chvilku budou Češi moct vyjadřovat

Jistě ne, to máte pravdu. Čekal jsem ale spíše, že se vyjádříte ke kritice narůstajících restrikcí svobody slova v některých zemích Evropy. Nebo je popřete?

S. Netzer 2.4.2019 12:01

Re: No jo, za chvilku budou Češi moct vyjadřovat

Pranýřování údajně "narůstající restrikce svobody slova" v západní Evropě je doménou kremlobotů a užitečných idiotů rusácké propagandy.

T. Hraj 2.4.2019 12:11

Re: No jo, za chvilku budou Češi moct vyjadřovat

Aha. Čili poukazuje-li někdo na omezování svobody slova v Evropě pomáhá Putinovi. Geniální!

Nebo ta samá implikace ještě zřetelněji: Putin je špatný a tudíž svoboda slova v Evropě dnes není nijak ohrožena.

S. Netzer 2.4.2019 12:17

Re: No jo, za chvilku budou Češi moct vyjadřovat

Najděte si ve slovníku význam slova "údajný".

Pak možná pochopíte co jsem napsala.

R. Gramblička 2.4.2019 13:06

Re: No jo, za chvilku budou Češi moct vyjadřovat

takže omezování svobody slova v EU neexistuje? Vaše ignorance je vskutku pozoruhodná

J. Jurax 2.4.2019 12:04

Zbytečně krmíte trolla ...

T. Hraj 2.4.2019 12:13

Re:

Studuji jeho chování v koutě.

J. Jurax 2.4.2019 12:19

:-))))

S. Netzer 2.4.2019 12:18

Re:

První už spolkl vaši návnadu.

Gratuluji, entito.

B. Hančl 2.4.2019 19:57

Re: No jo, za chvilku budou Češi moct vyjadřovat

Nazdar, rudá krávo!

J. Fialová 2.4.2019 10:31

Pro pana Koreně

Ano, články pana B. byly zajímavé. Muslim, který se u nás opravdu zaintegroval.

Na blogu se představoval takto: "Jmenuji se Hatem Berrezouga, vystudoval jsem anglickou literaturu v Tunisu a italsko-francouzskou filologii na FFUP v Olomouci. Přišel jsem do Čech v roce 1998, byl jsem aktivní v mezináboženských a mezikulturních debatách. Poté jsem se zabýval IT oblastí a již 10 let provádím turisty v historickém centru Prahy. V současné době se zabývám výukou cizích jazyků."

Jeho poslední článek je (zatím?) zde:

https://pravyprostor.cz/islam-v-cr-a-kdo-by-ho-chtel/

I. Koreň 2.4.2019 12:21

Re: Pro pana Koreně

Díky za tip. Doufám, že pod jeho příštím blogem bude diskuse.

P. Jášek 2.4.2019 9:59

Proto

doporučuji knihu:

Islám a budoucnost tolerance od Sama Harrise a Mádžida Nawáze.

nejdůležitější myšlenka tam je, že vlastně ti naši "sluníčkáři" těmi řečmi o toleranci, diverzitě a ostatními PC a MC bláboly, vlastně neumožňují reformovat islám do přijatelnější formy a tím ubližují muslimům, kteří by to tak chtěli a chtějí žít úplně jako normální lidé. Pozor, žít ne stát se muslimským Mistrem Janem.

L. Písařík 2.4.2019 11:26

Re: Proto

Pane Jášku, sic - jak by to bylo krásné, kdyby nastala sebereflexe muslimů - leč to nebezpečí zdaleka nehrozí, stále ještě jsou a budou existovat ti, pro něž víra je důležitější než život, kteří jsou pro víru ochotni žít v podivných životech a dát se náboženstvím plně ovládat. A bude to ještě dlouho trvat než se objeví plamínek racionálního nazírání života. Srovnejte s křesťanstvím, ještě v 15.stol. byli někteří ochotni umírat pro víru, v době reformace a po ní J.A. Komenský a další prý vyvolali 30ti letou válku, aby se mohli vrátit, ale historik píše, že to byla snaha první generace, ta se chtěla vrátit, druhá pouze vzpomínala, eventuelně se hlásila se svými majetkovými nároky, třetí generace už ani po tom netoužila, majetek, země a jazyk byl pro ni cizí.

Stejný postup lze předpokládat i v případě vyhnanců ze Sudet. My jako národ jsme sic tolerantní, ale to neznamená nechat si překopat celé Evropanství včetně naší kultury, zvyklostí, názorů a naší země.

R. Gramblička 2.4.2019 13:08

Re: Proto

k té reflexi občas dochází (viď pana Berezougu), jen je vždy zašlapána většinou

Z. Lapil 2.4.2019 13:33

Re: Proto

Což je přesně ten důvod, proč je třeba pana Berrezoughu poslouchat a ne vypínat. Protože on je ten, kdo - jsa sám muslimem - vidí islámu pod sukně a zároveň desítky let žije u nás, takže o nás ví i to, co sami na sobě nevidíme (viz břevno v oku svém). Všimněte se - on neříká, že je islám špatný. On říká, že ten evropský je zapouzdřený a, což je horší, nejen že se nechce "odpouzdřit", on (ten islám, když už jsem ho takhle personifikoval) ani netuší, že to může chtít.

To je pořád dokola: je těžké si uvědomit, že mám-li někoho za blbce (v jakémkoliv smyslu - na silnici, v kostele, v kumštu), má nejspíš za blbce i on mě. A nespravíme to tím, že ten rozpor budeme ignorovat. Nebo ještě lépe - nemluvme o inteligenci, ale o slušnosti: islám považuje za správné věci, které jsou slušnému Evropanovi z duše protivné; zahalování tváře ženám je jedna z těch méně podstatných. Bohužel i "Evropa" považuje za správné věci, které jsou z duše protivné slušnému muslimovi. Odhalování tváře žen je jedna z těch méně podstatných. Já to vlastně úplně chápu - přinejmenším mně je hluboký dekolt u dam (většinou) příjemný na podívání, ale mám-li s dotyčnou hovořit tváří v tvář, musím se pracně hlídat, abych nezíral, kam nemám. Brazilci jsou v téhle souvislosti prý maniaci přes zadek, tak proč by muž z jiného konce světa nemohl být rozhozen tím, že vidí... No, nějakou si představte, určitě se vám bude líbit víc, než ta moje představa :-).

Sudetští Němci jsou fajn příklad. Jsou Čechům rozhodně bližší, než muslimové Evropanům, ale integrovali se nějakých 600 let a jakým průferem to skončilo, je všeobecně známo. Protože odsun/vyhnání mnoha set tisíc (tří miliónů?) lidí JE katastrofa celostátního rozměru naprosto bez ohledu na to, kdo si začal.

L. Písařík 2.4.2019 14:08

Re: Proto

Pane, obecně souhlasím, malá výhrada k odhalování žen. Obecně se tvrdí, že zahalená žena je víc žádána, než odhalená - protože už není nic skryto. Kdyby byla žena logicky uvažujícím tvorem, ukázala by pouze to, čím chce upoutat a počítala by s tím, že ta část těla bude pozorována. Jelikož však podléhá módě, odhaluje to, co móda přikazuje aniž by to sama osobně chtěla, pak se cítí uražena, že jsou ta místa jejího těla pozorována. Simone de Beveuar napsala, že žena není physis ale taky antiphysis a určitě měla pravdu, byla zkušená a ulovila samotného Chopina. Vše psáno žertem - ode mně.

Z. Lapil 2.4.2019 14:35

Re: Proto

Proč žertem? Bývaly doby, kdy výzvou málem sexuální bylo odhalení kotníku. A mnohem méně vzdálená je doba, kdy jsem šel s kamarádem po chodníku a protijdoucí, vlastně hezká a sympatická, byla (následně) komentována slovy "některý ženský by měly nosit podprsenku".

J. Schwarz 2.4.2019 20:43

Re: Proto

Jenže muslimové jsou zde jen hosty. Pokud se jim tady něco nelíbí, ať vypadnou do země kde se žije podle muslimských pravidel!

Z. Lapil 3.4.2019 9:48

Re: Proto

Obávám se, že tenhle přístup je přesně to jednoznačné evidentní nesprávné řešení. Ti lidé tady prostě jsou, kromě imigrantů jsou to místní rodáci čili - a hodně se mi to nelíbí - jsou tu TAKY doma. A - další komplikace - jsou to z naprosté většiny slušní lidé; bohužel jejich slušnost a naše slušnost jsou strašidelně nekompatibilní.

A protože fakt nechci sám před sebou vypadat jako... ééé... blbě (myslím si o nich leccos zlého, ale nejsem nadčlověk aoni nejsou podlidi), nezbývá mi, než se vrátit ke kořenům. K evropským hodnotám, chcete-li. Konkrétně k poznání (proč jsou takoví) a k politice cukru a biče. Ten cukr si představuju jen obtížně, rozhodně to není stavění mešit nebo jakékoliv podlejzání, ale ten bič mi přijde jasný: SE MNOU přijde zákon. Auta se nezapalují, nože se do lidí nezapichují, nevěrná děvčata se nezabíjejí, hranice bez bumážky se nepřekračují. A to i za cenu těžce ozbrojené policie, počítám, že v Izraeli by nám poradili rádi a dobře.

Protože - host nehost - není dobré nechat si kálet na hlavu. Což se nám přinejmenším posledních pár let daří přímo exkluzivně a vyhrabat se z těch suaček je a bude(!) čím dál složitější.

Mmch - ta formulace s hosty je taky dobrý základ k průšvihovému nedorozumění. Vy to berete jako "nelíbí se ti tu, vypadni", ale přinejmenším v Arábii je host osobou, které je třeba snést modré z nebe. Takže řekněte muslimovi, že je hostem a on to ve vší poctivosti(!!!( pochopí naprosto jinak, než by se vám líbilo. Nápad: je to jako s upíry - dokud upíra nepozvete přes práh, je to dobrý. Průšvih začne až po pozvání na kafe.

J. Kanioková 2.4.2019 16:16

Hledala jsem a natřefila na kritiku té knížky -

Moslimský slniečkar (alebo slniečkarský moslim, ako chcete) a západný ateista diskutujú o islamizme, džihádizme, terorizme a možnej reforme islamu. V diskusii má Sam Harris jasne navrch, kým jeho moslimský spoludiskutujúci mláti prázdnu slamu, špekuluje, relativizuje, porovnáva neporovnateľné a márne sa snaží presvedčiť (možno i sám seba), že reforma islamu je možná, lebo, podľa neho, neexistuje správny výklad Koránu. Na základe toho sa vraj otvára cesta k pluralizmu, tým pádom aj k sekularizácii, demokracii a ľudským právam. Lenže jeho základná premisa je omyl. Nawáz sa mylne domnieva, že neexistuje správny výklad Koránu. Toto je omyl, ktorému veria mnohí ľudia. V skutočnosti sa Korán dá správne interpretovať a kľúčom je v tomto prípade Mohamedov životopis Sírat Rasúl Alláh od arabsko-islamského historika Ibn Isháka, neskôr zrevidovaného ďalším arabsko-islamským historikom Ibn Hišámom. Kým kapitoly Koránu sú zoradené podľa dĺžky, od najdlhších kapitol po najkratšie, spomínaný Mohamedov životopis je písaný chronologicky. Po jeho prečítaní je možné zoradiť kapitoly Koránu do pôvodného poradia a interpretovať koránové verše správne. Tým pádom zaniká priestor pre pluralizmus, resp. pre ľubovoľný výklad veršov, a tým aj priestor pre sekularizáciu, demokraciu a ľudské práva. Ďalším Nawázovým omylom je predstava, že islam sa dá reformovať. Viacerí politicky nekorektní znalci islamu tvrdia, že islam sa reformovať nedá, a majú na to nepriestrelné argumenty. Čisto teoreticky, reforma islamu by znamenala popretie niektorých častí učenia Mohameda, čo by sa podľa práva šaría mohlo rovnať rúhaniu, a za to je podľa šaríe trest smrti. Snahy o reformu islamu sú zbytočné a k ničomu nepovedú. Jediným riešením je ideologická porážka islamu.

K tej dôjsť môže, a možný spôsob jej vykonania načrtol Ali Sina v knihe Jak porozumět Mohamedovi a muslimumům.

J. Kanioková 2.4.2019 16:21

dokonč.

Táto kniha, tento rozhovor medzi ateistom a bývalým radikálom, je len výmena argumentov a názorov, šaškovaním s pojmami a definíciami a bezbrehým špekulovaním. Očakávam, že bude mať aj nejaké pokračovania, lebo jej záver práve to naznačuje. Oveľa zaujímavejším námetom na rozhovor by bol rozhovor medzi Alim Sinou a Mádžidom Nawázom. S jeho argumentami by si Mádžid neporadil. PS: kniha vyšla aj v tlačenej podobe.

Islám a budoucnost tolerance - https://www.martinus.cz/?uItem=265458

Ta kritika je dole na stránce. No a čtu článek k té druhé knížce - Jak porozumět Mohamedovi a muslimům? - https://lukaslhotan.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=469406