Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
PRAHA: Vyhrazené pruhy pro MHD, zdravý rozum vítězí
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
K. Salajka 20.11.2020 17:27Vyhrazený jízdní pruh je potřebný ve špičce. Mimo špičku je provoz malý a tak nepotřebují osobní auta tento pruh používat . V Bratislavě to funguje bez problémů a bez omezení i v noci a o svátcích. V některých ulicích je vyhrazený pravý pruh jen pro autobusy a nákladní vozidla. |
P. Dvořák 20.11.2020 8:15Ono je to celé tak trošku na hlavu a správné řešení není. Když je špička a jízdní pruhy jsou ucpané a neprůjezdné, uzavřeme jeden z nich pouze pro autobusy...atd. Chápu, nicméně dopravní situace se tím určitě nezlepší. Když je po špičce a jízdní pruhy jsou volné a průjezdné, uvolníme i ten vyhrazený. Smysl tohoto mi unikl. |
R. Benýšek 20.11.2020 17:06Bingo. Původně jsem se zaradoval, že pražský magistrát vymyslel na ně nečekaně rozumnou věc. Ale Vaše logická námitka je tak neprůstřelná, že jsme tedy možná tam, kde jsme byli. I když ale možná ne - pokud policie přestane pokutovat to dosud neprávněné, a odteď tedy již někdy oprávněné vjíždění do těch zvláštních pruhů. Jestli tedy dosud pokutovala. Což nevím - jsem Středočech, vnitřní Praze se raději vyhýbající (i kvůli těmhle moderním kulišárnám, které nás před více než 30 lety v autoškole neučili, a selský rozum na ně leckdy nestačí :- ). |
L. Písařík 20.11.2020 7:14A vyzkoušel jste si taky řízení kvílící sanitky při dopravní zácpě? |
J. Kadeřábek 20.11.2020 15:32No aco? Je to součást života ve městech. Komu se to nelíbí ať se odstěhuje na samotu u lesa. Sanitka pak k Vám dorazí za hodinu nebo vůbec ne. |
P. Hatina 20.11.2020 0:33Bohužel, úvaha pana zastupitele je reálně naprosto zcestná. Měla by smysl, kdyby za a)Ta auta řídily počítače b) Nebo ještě lépe je řídili úředníci magistrátu nebo právníci, kteří by měli na každou reakci při jízdě odhadem několik týdnů na právní prostudování situace, včetně (pro jistotu posvěcenou soudem).:))) Jinak řečeno, už nápad aby ty pruhy byly (ne)vyhrazené, v noci nebo ve dne je další zátěž na pozornost řidiče. Stejně jako při příkazu snižování rychlosti by měl sledovat - místo situace na silnici tachometr, by ještě k tomu měl sledovat kvůli tomuto ještě hodinky? Ale budiž, pokud to tedy bylo - celostátně (nebo aspoň v rámci té zlaté Prahy ) jednotné. Ovšem, nápad "že časová vymezení vyhrazených jízdních pruhů mohou být na různých místech metropole odlišná", už je z kategorie šílených úředníků. Kolik asi tak i jen z kategorie rodilých pražáků (vltavská krev) by si dokázali během jízdy okamžitě z hlavy vybavit, kde přejíždí z jedné do druhé městské čtvrti, aby díky tomu mohli začít dodržovat (v různých hodinách) různá pravidla. A vzhledem k tomu, že tudy projíždí i spousta "přespolních", (nemluvě o kvantech nově, dočasně přistěhovaných), by z toho byl jen další megaboom pro rozdávání pokut..A ani by policie nepotřebovala radary :))) |
V. Kolman 20.11.2020 2:34K tomu stačí značka/cedule s textem na př.: "vyhrazeno pro hrom.dopr. od "x" do "y" hodin. Podobně, jako je na některých místech v uzavřené obci povolena značkou rychlost 70km/hod. |
P. Hatina 20.11.2020 3:53Máte sice pravdu, že by to "stačilo", pokud by se ta značka postavila u každého toho jízdního pruhu, při každém vjezdu na něj, atd. O čemž silně pochybuju že by to město zafinancovalo. Stejně tak dokonce při různých omezeních ve čtvrtích při přejezdech mezi nimi.. |
B. Hančl 20.11.2020 12:00Vy jste dobrý magor, který asi nikdy nebyl v Praze. U každého vymezeného pruhu je cedule, ať s vymezeným časem nebo bez něj. |
L. Písařík 20.11.2020 7:19Už tak je v dopravě docela slušný chaos. Kdo spěchá, jede stejně víc i s rizikem, že by mohl někoho na kole či chodce srazit, protože ti předpokládají rychlost 50km/h. A pokud jezdíte větším městem, obvykle nejedete ani těch 50km/h. |
R. Langer 20.11.2020 10:00Počítače auta ještě dlouho řídit nebudou, pokud vůbec někdy... |