21.6.2024 | Svátek má Alois


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Abdéřan 4.5.2008 9:10

Výborné,

pravdivé, dík!R^!

gas 2.5.2008 22:50

Malá oprava

Podle plánů Karla IV. vzniklo Nové město pražské, nikoliv Malá strana a Staré město. Ono je to taky vidět - Nové město má podstatně modernější uliční síť.

Kajda 2.5.2008 22:58

Re: Malá oprava

To máte naprostou pravdu, ale i Malá Strana (tehdy Menší Město pražské) a Staré Město se za panování Karla IV. dost znatelně rozšířilo. Ale protože chtěl Otec vlasti blahé paměti mít široké bulváry jako v Paříži, kde byl vychován, nechal pro tyto účely vybudovati Nové Město pražské.

Kajda 2.5.2008 22:41

Pane Vlku

opět máte můj souhlas. Pražští (a nejenom ti) politici se snad museli zbláznit, když chtějí kousek (cca 300 m) šoupnout pod zem v pouhých dvou proudech. Oni mají vůbec bezva nápady jako např. vést cyklistickou stezku mezi dětským hřištěm aniž by toto bylo oploceno. Jelikož bydlím v Libni a znám tu každý kout natož silnice, po kterých se hlemýždím tempem pohybují automobily po úzkých uličkách, děsím se letošního srpna, kdy má být otevřena Pobřežní ulice jenž kopíruje ulici Spkolovskou. Na konci Pobřežní ulice měla auta "zmizet" v tunelu, který měl vyústit někde na bývalém náměstí Milicí (omlouvám se, ale nevím, jak se tato prostora jmenuje dnes). Tento tunel však z finančních důvodů nebyl realizován a nikdo neví, zda-li k jeho výstavbě vůbec někdy dojde.  Jelikož od Palmovky směrem do Karlína se má stát jednosměrka, pak nějak nedokážu pochopit, kam vysublimují ty stovky (někdy i tisíce) aut, která do dnes již více než přetížených uliček, budou nuceny vjet.  

Frank 2.5.2008 21:15

Jak to v té Praze udělat, aby se Vlk nažral a koza zůstala celá?

Naštěstí je tady plno odborníků.

Romanescu 2.5.2008 22:05

Re: Jak to v té Praze udělat, aby se Vlk nažral a koza zůstala celá?

Vlk už je nažranej dost. Ted ho jen prásknout, stahnout z kůže a udělat hostinu. A nezapomenout kůži prodat do sběrných surovin. Livie bude mít levný kožíšek.

Haf 2.5.2008 22:17

Re: Jak to v té Praze udělat, aby se Vlk nažral a koza zůstala celá?

Místo magistrály - Béééma pod zem .;-D

Frank 2.5.2008 21:14

Jak to v té Praze udělat, aby se Vlk nažral a koza zůstala celá?

www racek 2.5.2008 20:26

hmm, řekl bych

že mám stejný názor. ten tunel je jistě kolosální, jako olympiáda v praze... tedy pitomost.

vita 2.5.2008 18:13

Je módní nadávat na Severojižní magistrálu.

Jenže, vážení - SJM byla PRVNÍ součástí Základního komunikačního systému, zvaného Zákos - taky zdroj obrovského pobavení.

Samozřejmě se mohlo začít výstavbou obou okruhů - a měli bychom několik silnic odnikud nikam s provozem nulanulaprd - a naprosto ucpané centrum. V době, kdy se rozhodoval, čím začít, měla SJM jak význam pro tranzitní dopravu, tak i pro městskou. Prostě stáhla na sebe dopravu z jiných ulic centrální Prahy. Dokonce se vyplatilo ji použít i pro jen část cesty - i když si řidič zajel. Tohle nemohl žádný okruh nikdy udělat. A doprava byla socialistická, tedy plechových krabic jezdilo a jezdit mělo mnohem méně.

Jenže pak přišla VLSR, vše staré bylo zavrženo jak třída, nad Zákosem se všichni chechtali, takže výstavba navazujících komunikací - jak radiál, tak okruhů uvázla. Než se magistrát rozhoupal dokončit Jižní spojku navzdory řevu majitelů černých staveb v trase, uplynulo drahně let. Každý kousek okruhu se musí vybojovávat proti NIMBYstům a samozřejmě i proti zeleným.

SJM nikdy nebyla dálnicí a nikdy tak nebyla plánována. Že tak musí sloužit o mnoho let déle, než bylo plánováno - inu ti, kteří ji teď chtějí dostat pod zem, jsou toho příčinou.

Kajda 2.5.2008 22:46

Re: Je módní nadávat na Severojižní magistrálu.

Naprosto přesně řečenoR^R^R^

Abdéřan 4.5.2008 9:14

Re: Je módní nadávat na Severojižní magistrálu.

R^!

pH 77 2.5.2008 12:45

Goebbels

Jakmile jsem se dočetl ke slovu Goebbels, přestal jsem číst dál. Článek byl demagogický už od začátku, ale hájit svoji vlastní demagogii tím, že tu cizí označím za goebbelsovskou, je ubohost. Jinak exotů, kteří dosud nemají auto je v Praze více, než pan Wagner, Grýnpís a Auto*Mat. Řidiči aut mi svojí ohleduplností k druhým silně připomínají kuřáky.

nosál 2.5.2008 16:42

Re: Goebbels

áá potrefená husa kejhá !!!!

pH 77 3.5.2008 13:14

Re: Re: Goebbels

Jako kdyby bylo hanbou husy kejhat, když se do ní střílí.

badaxe 2.5.2008 12:05

milé Jindro

to pařížské náměstí se jmenuje Etoile, tedy hvězda a název je právě z toho že když se stavělo počítalo se s dopravou a paprskovitě do něj ústi asi osm ulic, určitě ale není postaveno na pařížské obdobě Staromáku, je to stavěno v 19. století (jako třeba Žižkov) akorát s tím že už tehdy počítali že krom povozů s hnojem tam bude asi jezdit i něco dalšího. Pokud vím i v Paříži jsou staré čtvrti (dopravně nedotčené), takže vaše bláboly jsou jaksi mimo, jstli vy nebudete mimoˇv melounovitý, hojně se vyskytující mezi příznivci gínpíč a spol :-)

Ondra 2.5.2008 11:41

zbourat Karlův most

Pan Vlk starší má jindy dost rozumné názory, ale s tou dopravou... Pokud jde hlavně o to, aby se v Praze dobře jezdilo autům a kamionům, tak to ji asi budeme muset začít bourat. Začal bych na Malé Straně Valdštejnským palácem a dál Malostranským náměstím, Svatým Mikulášem - vždyť tu Valdštejnskou ulici můžeme pěkně rozšířit. Taky Karlův most se pro dopravu moc nehodí - zbourat. Místo Národního divadla - parkoviště. Praha si s auty prostě moc rozumí, jen si vybrat, co má mít přednost. Bourat, bourt, bourat - jako Těšnov kvůli dálnici. Jaké jsou dnes Vinohrady nádherná rezidenční čtvrť - Legerova, Anglická, Mezibranská, Sokolská, Ječná... Radost tu bydlet. Přitom kvalita domů jakop v Pařížské. Bourat, bourat, stavět silnice a parkoviště.

MGM 2.5.2008 15:28

Re: zbourat Karlův most

Takže komise vám děkuje za vaše neotřelé vize a pokud nedostanete písemné vyjádření do pěti dnů, znamená to, že zakázku na projekt získala jiná firma. Další, prosím ...

Jindra 3.5.2008 0:09

Re: zbourat Karlův most

Tesnov nezbourali kvuli dalnici, stal tam jeste nejaky rok. Zbourali jej z tuposti a bolsevicke svevole.

Pan Vlk byl bud na plech, nebo senilni..

Zda se, ze jako kazdy komu otisknou vice nez 3 clanky uz ma patent na rozum. Nedavno si pletl pocty s matematikou, dneska zase Pariz z Prahou.

Jindra 2.5.2008 11:30

Jako u Etiole

Paprskovite prorazit tepny na Staromak a kolem Husa udelat okruh, jako v Parizi!

Ostatne predchozi generace uz s tim zacali, viz prave ta Parizska :-)

Vlk starsi je cesky Hausmann, kdo bude Napoleon?

Kajda 2.5.2008 22:53

Re: Jako u Etiole

Jste hlupák a v Paříži jste nikdy nebyl, jinak byste nemohl napsat takovou blbost. Tím Napoleonem jste bezesporu vy, hlavně svojí inteligencí, jenž z vašeho příspěvku vyplývá.:-/(Y)

eva 5.5.2008 7:29

Re: Re: Jako u Etiole

Milý Kajdo, hlupák jste v tomto případě vy, který neví, o kom je řeč.  A pohcopit ironii je nad vaše mentální schopnosti.

JJ 2.5.2008 11:03

Magistralu dat pod zem je spravne.

ostatne to neni zas az tak neobvykle reseni. Treba prave v Rakousku, ktere zminujete (tam daji pod zem klidne i ekvivalent silnici 1 tridy, pokud jde moc blizko vesnice.

Jindra 2.5.2008 11:37

Re: Magistralu dat pod zem je spravne.

Neposilhavejte staromilsky a zpatecnicky po Rakousku.

Mederni Cech upira zrak k Bruselu :-). A tam jsou ty pripojky z centra na okruh vesmes v tunelech, naproti tomu konzervativni Londyn tunel krome Dartfordu nema ani jeden! Orbital pak ma prumer Cech.

JJ 2.5.2008 11:48

Re: Re: Magistralu dat pod zem je spravne.

Lodyn je v tomto velice specificky. Jezdit tam autem je tak trochu za trest.

vita 2.5.2008 18:16

Re: Re: Re: Magistralu dat pod zem je spravne.

Jezdit autem v každém velkém městě je za trest.

A naprosto oprávněný trest!

JJ 2.5.2008 18:29

Re: Re: Re: Re: Magistralu dat pod zem je spravne.

Treba Berlin je celkem v poho. Hong Kong mi taky neprisel jako velky problem. Singapore pouziva taxiky na urovni mestske hromadne dopravy ... I treba Pariz mimo spicku jde.

Londyn je ovsem problem, proste ma ty ulice tak jak byly vzdycky.

Renda 2.5.2008 10:06

Plánovat a myslet u toho

Souhlasím s příspěvkem o zbytečné přivedení dopravy do centra,Prahu nelze objet,bohužel jen projet - pardon, prostát v koloně.Nejprve je třeba dostavit obchvat, pak se může zúžit magistrála. Krom toho, jestli jedu tramvají za 30,- a autem za 20,- asi někde soudruzi z NDR udělali chybu...

Viktor 2.5.2008 10:31

Re: Plánovat a myslet u toho

Chybu napravíme. Tramvaj bude za padesát a v autě zaplatíte mýto aspoň stovku. A jestli máte víc válců v motoru než tři tak raději rovnou stovky dvě.

m.l. 2.5.2008 11:51

Re: Plánovat a myslet u toho

Obchvat je nutný ale magistrálu zůžit nelze. Magistrála je normální městská třída, tranzitního provozu je na ní pár procent (schválně si někdy spočítejte poměr pražských a mimopražských značek až půjdete kolem). A lidi jezdit chtějí, ostatně celá naše společnost stojí a padá s dopravou.