27.6.2024 | Svátek má Ladislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
eva 5.5.2008 7:32

Re: Re: Plánovat a myslet u toho

Pokud neberete za tranzit auta, která jedou z jižního okraje Prahy na severni, pak je tam tranzitu opravdu málo.

Pozorovatel 2.5.2008 9:55

Kontrolní otázka

Není moc taky droga? Alespoň Kissinger pravil, že je to to nejlepší afrodisiakum, či co. Doprava skrz centrum je s prominutím BLBOST, zatím co doprava pro centrum NE. A krom jiného pařížské bulvár jsou trochu velkoryseji založeny než ty naše, vzniklé v tomto případě "kácením" nepohodlných domů a staveb. Připomínám: v městě by se mělo dát dýchat a žít, aby tam bylo PROČ jezdit, nebo si snad představujeme Prahu jako jeden velký zábavný AUTODROM (pobavíme se, povozíme se a pak hupky domů na zdravý vzduch u lesa a do ticha si kapku odpočinout)?

nosál 2.5.2008 10:04

Re: Kontrolní otázka

a jak tam dostanete tisíce tun zboží, lidi co tam žijí a pracují, , tisíce firem co město opravují a staví, atd. na to jste nikdy nepomyslel? A nebo si myslíte že to tam přiletí vzduchem ?

Pozorovatel 2.5.2008 10:39

Re: Re: Kontrolní otázka

Vážený převážná část je bohužel průjezd jak OA tak i kamionů. Víte jak je zásobován OD TESCO na Národní - zajděte se tam podívat a prosím než reagujete čtěte co jsem psal. Krom jiného na zhodnocení by byl nutný solidně zpracovaný průzkum aby byla o čem rozumná řeč.

Jirka1 2.5.2008 11:00

Re: Re: Re: Kontrolní otázka

Ale to není pravda. Dopravní průzkum probíhá pravidelně. Tranzit nedělá ani 20%, kamiony jsou již dávno odkloněny přes Jižní spojku, Průmyslovou a Kbelskou. Nezapomínejte na to, že magistrála je jedinou kapacitní komunikací pro střed města, Vinohrady a Žižkov. Bez ní by se to všechno muselo procpat starými uličkami - není to tak dávno, co hlavní trasa vedla přes Karlák, Můstek a Náměstí republiky a silnice na Budějovice v Praze začínala serpentinami přes Vyšehrad..

Jindra 2.5.2008 11:42

Re: Re: Re: Kontrolní otázka

Prosim o jediny rozumny duvod proc by mel OD Tesco byt na Narodni..

m.l. 2.5.2008 11:52

Re: Re: Re: Re: Kontrolní otázka

Protože se to jeho majiteli vyplatí.

Jirka1 2.5.2008 12:05

Re: Re: Re: Re: Kontrolní otázka

A proč by tam být neměl? Je lepší, když do OD jede za den centrem pár kamionů, nebo když se OD vystěhuje na kraj Prahy a jede k němu z centra 1000 osobáků? Zrovna bývalý Máj mi přijde jako rozumný kompromis - je dostatečně velký na běžný nákup, ale není to OC, které na sebe stahuje nadměrnou dopravu. Takové Palladium je z hlediska dopravy mnohem větší hrůzou.

pozorovatel 2.5.2008 12:51

Re: Re: Re: Re: Re: Kontrolní otázka

Děkuji za připomínku - chybí definice pojmu kamion - co do tonáže a rozměrů. Velké nákladní vozy jsem tam (OD MÁJ) neviděl. Snad tak do 5 t - a to je dneska v podstatě dětská hračka. Budova je ale šikovně vymyšlena a má na nákladní vozy výtahy. A ještě něco mimo soutěž - když se začalo stavět metro B uvažovalo se o odbočce do KOTVY - pro zásobování železnicí. Řešilo by to jen půlku - dovoz. Prostě takové Brno před asi sto lety - tam zase měli tramvajové koleje upraveny pro rozvoz vagonů ulicemi. Výjezd byl, dlouhou dobu vidět na hlavním nádraží vpravo od odbavovací budovy.

vita 2.5.2008 18:15

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kontrolní otázka

V Drážďanech a ve Vídni to nedávno "objevili"...

V Drážďanech tak dokonce jezdí upravené československé šaliny.

ok 2.5.2008 9:53

skvělý plán!

Vlk zapomíná, že součástí jeho skvělého plánu by muselo být i zbourání Starého a Nového města.

Ale okruhy jsou grunt, to je jasné.

hmmm 2.5.2008 9:20

ó my se máme

tunel za Muzeem,metro v Letňanech v polích...

Viktor 2.5.2008 9:52

Re: ó my se máme

No jasně. A vozí se materíál sem tam, skládkuje se, spotřebujeme hooory betonu. Juj, to jsou kšeftíky. ;-P      

Luu 2.5.2008 11:45

Re: ó my se máme

Milý Hmm,

zcela souhlas....Bydlím v Letňanech, a to metro, které bude příští týden slavnostně otevřeno, to není metro v Letňanech, ale metro u Letňan, stavěno pro sviště - každý obyvatel Letňan k němu musí alespoň jednu stanici jet autobusem, někteří i stanic pět (já tři). To se nám ta doprava do centra asi moc nezrychlí.

A to nemluvím o té skleněné obří hale, která supluje vstup do nové stanice metra Střížkov. Abychom si rozuměli - líbí se mi jako taková, ale urbanisticky do jediného parku v okolí a stovkám paneláků prostě nezapadá a vypadá jak skleněná pěst na oko:-(

baci 2.5.2008 9:10

a co zbytek ČR

a co věrní Moravané do Zlína dálnice stále není.Nic jsem o tunelu nečetl ,ale viděl jsem mapku,nejsem stavař,ale jde o dílo bratru za 25 mld

Jirka1 2.5.2008 9:18

Re: a co zbytek ČR

To si pleteš asi s nějakým jiným tunelem. Tenhle bude mít pár set metrů, kopaný shora. I při našich korupčních cenách to vyjde tak na desetinu.

Dálnice do Zlína se staví, nejspíš tam bude dřív, než bude zahrabána magistrála.

Defurak 2.5.2008 8:49

Vlku, pravdu máš jen poloviční.

Paříž, Vídeň a i ten Madrid byly někdy v 19. století podstatně přestavěny = např. téměř celá stará Paříž zbourána a postavena podle pravítka nová (Haussman). To s historickou částí Prahy provést nelze. Proto je tak věhlasná, že má integrální velké historické centrum.

Druhou záležitostí ovšem je, že dopravu a davy lidí, kteří by do centra nemusely tam diletantsky  přivádíme.  Podívejte se jen těch  vládních úřadů, které by klidně mohly být někde v periferní části Prahy. Obě sněmovny a řada ministerstev přímo na Malé Straně. Proč ? Snobské a kýčovité největší české nákupní centrum (Palladium) přímo u Prašné brány a Obecního domu. Posledním hřebíkem do rakve by bylo vystavění velkého stadionu místo Sparty. V okruhu vzdušnou čarou 1,5 km od Hradu bychom tak měli Strahov se třemi stadiony a Národní fotbalový na Letné. To je prostě neuvěřitelně krátkozraké !

Čili řešme dopravní situaci nejen magistrálami a tunely, řešme ji také optimalizací umístění toho, co v historickém centru Prahy prostě být nemusí !

nosál 2.5.2008 10:06

Re: Vlku, pravdu máš jen poloviční.

A co tam bude ?Prázdné baráky? Lidi myslete. Stadion za Prahou ale jinak vymýšlíte město bez lidí.To bude celá vnitřní Praha museum?

Hrozd 2.5.2008 10:47

Re: Re: Vlku, pravdu máš jen poloviční.

V palácích kultura, výstavy, muzea, koncertní síně a případně sídla takových institucí, které nemají stovky zaměstnanců a další stovky či tisíce tam denně chodí si něco vyřídit či zařídit. v domech opět byty. Jenom nesmyslné sněmovny na Malé Straně obsadily celé bloky  bytových domů a vytěsnily stovky původních obyvatel. Konečně stadion Barcelony též není v gotické čtvrti, Byyernu u Rathausu atd.

Výjímečně souhlasím s Topolánkem, že by bylo nejefektivnější vybudovat někde na kraji Prahy u metra a dálnice nový vládní komplex. Tam mohou sídlit i mamutí firmy, centrály bank atd. Paříž má totiž svoje Defance, Vídeň své Donau City.

m.l. 2.5.2008 11:56

Re: Re: Re: Vlku, pravdu máš jen poloviční.

Jasně, každý den navštívím průměrně dvě muzea, jeden koncert a dvě výstavy :-)

Jirka1 2.5.2008 12:09

Re: Re: Re: Vlku, pravdu máš jen poloviční.

A jak se do té vládní čtvrti budou lidé dopravovat? Zase auty, takže to skončí další magistrálou z Prahy k ní. Tyhle čtvrti zaměřené jen k jednomu účelu jsou největší problém. Tak jako pro napojení Jižního města je nutné metro i magistrála, bude to samé nutné i pro vládní čtvrť.

NevericiTomas 2.5.2008 16:36

Re: Re: Re: Vlku, pravdu máš jen poloviční.

Nadelat ve Valdstejnove palaci byty je proletarska zhovadilost Non plus Ultra....Naopak je stesti za tam ty instituce jsou, protoze je to vyuziti nejblizsi tomu, k jakemu ucelyu ty domy vznikly....

Defurak 2.5.2008 16:45

Re: Re: Re: Re: Vlku, pravdu máš jen poloviční.

NevericiTomasi, neverim, ze to myslis vazne. Byty bych udelal z tech domu, kde byly predtim, nez je vystrnadili poslanci. Kdyby byl Valdstejnsky palac pristupny turistum, tak se klidne uzivi. Jinak v byvalych konirnach by byla krasna galerie.

Kajda 2.5.2008 23:12

Re: Re: Re: Re: Re: Vlku, pravdu máš jen poloviční.

R^R^R^

Pepa 2.5.2008 8:12

A co se železničními tunely?

Pokud se podíváte na plán Prahy a nebo navštívíte Národní museum a budete se zajímat o jeho okolí, lehce zjistíte, že v místě, kde má být zakopána magistrála (nad Národním muzeem) jsou již desítky let dva železniční tunely. Co s nimi? Nebo bude muzeum přestěhováno? Zrušeno Wilsonovo nádraží nebo odříznuto od Smíchova a Vršovic? To by mě opravdu zajímalo.

Haui1 2.5.2008 8:40

Re: A co se železničními tunely?

No bóže, udělá se tam železniční přejezd :oDDD

Jirka1 2.5.2008 9:13

Re: A co se železničními tunely?

Jsou tam dokonce tři. Ale problém v tom není. Magistrála bude zahrabána těsně pod povrch, tunely jsou ve větší hloubce. Stejně tak nevadí ani metro A, metro C je sice těsně pod povrchem, ale vedle navrhované trasy.

eva 2.5.2008 7:44

dalsi magistraly?

Máte pravdu, že Praha s úzkými ulicemi 19. stoleti je odkázána na strašlivou magistrálu, postavenou vskutku za bolševika. Ale jak chcete vytvořit další širokoproudé bulváry? Zbourat půl Prahy, aby se motoristi nažrali? Taky byste si měl projíždět každý den zacpanou magistrálu až na Kačerov a nebo ještě lépe, měl byste se na ni odstěhovat, a je jedno, zdali na Novém Městě nebo na Pankráci. To byste se jistě radostně zasazoval o další takové zhůvěřilosti v Praze. Ráda si s Vámi váš byt vyměním, ať už bydlíte kdekoliv. Horší než tady to být nemůže. A jsem přesvědčena, i kdyby se postavily další paprskovité magistrály, jak navrhujete, ničemu by se nepomohlo, přibyly by jenom další hrůzostrašn zacpané ulice.

J. Ryba 2.5.2008 8:00

Re: dalsi magistraly?

Cesty se nestaví proto, "aby se motoristé nažrali" jak se mylně domníváte, ale aby se řešil problém jak se lidi a věci dostanou, eufemisticky řečeno "z bodu A do bodu B". Udělejte si jednodenní výlet do Vídně a pochopíte, že se tento problém dá řešit daleko inteligentněji, než jak ho teď chce řešit Praha. Patrně jsou velkoměsta s ještě lepším řešením dopravy, než má Vídeň, ale tam jsem nebyl a nemohl si to ozkoušet sám na sobě.

eva 2.5.2008 8:08

Re: Re: dalsi magistraly?

Jakpak by to asi Vídeň řešila, kdyby neměla Ring?