Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
VOLBY: Průzkumy jako tajné trumfy
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
P. Pilík 27.9.2023 22:29Jakékoli průzkumy veřejného mínění jsou nevěrodnotné, pokud to není přímo podvod, protože ten kdo ho provádí si sám vybírá portfolio tázaných a výsledek pak vypadá podle toho. Winston Churchil kdysi prohlásil: Věřím jen takovému průzkumu, který si sfalšuji sám. |
![]() |
J. Hajský 27.9.2023 11:38Také jsem přesvědčen, že předvolební průzkumy ovlivňují rozhodování voličů a měly by být zakázány. Ponechme ovlivňování voličů na kandidujících subjektech (koneckonců ty bojují o přízeň voličů) a jejich programech a rétorice. |
![]() |
M. Kocián 27.9.2023 13:44Pořád je to na úrovni letákových akcí. Rozumím, že se nám nedostává skutečných osobností, ale když vybíráte lidi na základě kampaně, získáte pouze odborníky na prázdné sliby. |
![]() |
L. Groessling 27.9.2023 11:30Na NP byla dnes zveřejněna tato nepravdivá informace: "Strana Progresivní Slovensko předstihla Smer v preferencích." Je to typická ukázka manipulace a dezinformace. O co jde? Progresívne Slovensko získalo předstih před stranou SMER v předvolebním průzkumu deníku SME, který dlouhodobě nefandí SMERu. Toť vše. Jenže to redakce NP už neuvedla. Fuj! |
![]() |
R. Langer 27.9.2023 11:41Ten průzkum dělal jako přímo ten deník, jo? Určitě? |
![]() |
L. Groessling 27.9.2023 12:38Solidní zdroj informace uvede odkud informaci získal, to pro NP ovšem neplatí. |
![]() |
M. Zasazabanovaný 27.9.2023 13:02https://www.hlavnespravy.sk/utopisticky-scenar-volby-by-v-septembri-vyhralo-ps-nasleduje-smer-a-hlas/3270804 Voľby do Národnej rady (NR) SR by v septembri vyhralo hnutie Progresívne Slovensko so ziskom 19,7 percenta hlasov. Nasleduje strana Smer-SD s 19,4 percenta a Hlas-SD s 10,5 percenta. Vyplýva to z prieskumu agentúry NMS Market Research Slovakia pre denník Sme. No podľa exkluzívneho prieskumu FOCUS pre Televíziu Markíza vedie stále Smer, nasledovaný PS. https://www.lidovky.cz/byznys/slovensky-denik-sme-a-vydavatelstvi-petit-press-koupil-od-penty-sorosuv-fond.A210423_074848_ln_ekonomika_rkj |
![]() |
R. Langer 27.9.2023 14:25No, takže NMS Market Research Slovakia evidentně lže. Jestli ho za to ovšem platí SME, nebo někdo jiný je druhá věc. |
![]() |
L. Groessling 27.9.2023 15:06Díky za odkazy. Důležité ale je, že tyto odkazy nezveřejnil NP. |
![]() |
Z. Linda 27.9.2023 9:18Soudruzi kdo neodhodil knížku ať se vrátí, Strana volá! Je třeba zachránit tuto vládu před kolapsem!! Samosběrem cibule to začíná . |
![]() |
R. Langer 27.9.2023 11:42Preferoval bych samosběr dřeva na zimní topení. To bude lepší... |
![]() |
P. Čech 27.9.2023 9:10Jak je to možné? Možné je to jen proto, že průzkumy veřejného mínění, jak je tento paskvil nazýván, nikdy, opakuji nikdy, podobně jako i volby podle zásad poměrného zastoupení, nevyjadřují skutečnou většinovou vůli občanů. Jsou jen jedním z nástrojů politických stran a hnutí k ovlivňování méně přemýšlivé části občanů a jejich následné reakce při těchto volbách. Jediné volby, které mají o něčem rozhodovat, např. o konkrétním mandátu k dané věci od občanů jsou volby většinové a přímé (pozor, neplést si to s přímým volebním právem). |
![]() |
P. Diviš 27.9.2023 9:35Většinový volební způsob volby má své výhody i nevýhody, i poměrný způsob výhody i nevýhody. Osobně bych dal přednost většinovému v jednomandátových obvodech, ale zázračné řešení, odstraňující všechny problémy, to není. Přímé jsou v Česku oboje, na změnu pojmů vaše vytrvalá snaha nestačí. |
![]() |
P. Čech 27.9.2023 10:22Přímá volba je taková, pane Diviši, kdy existují navržení kandidáti - fyzické osoby a voliči mezi nimi vybírají, čili volí. Rozhodně to nejsou takové volby, kdy jsou navrhováni kandidáti jako zástupci politických stran a lidé vybírají mezi těmito politickými stranami a ne kandidáty na zástupce občanů., tedy odsouhlasují tyto kandidáty volbou politických stran. Už tomu rozumíte, jaký je zde rozdíl mezi přímými a nepřímými volbami? |
![]() |
P. Diviš 27.9.2023 10:41Volíte v͇ž͇d͇y͇ ty kandidáty, ne strany a hnutí. Už si to konečně uvědomte. |
![]() |
P. Čech 27.9.2023 12:47Přečtěte si pozorně volební zákon a pokud ovládáte český jazyk,uvidíte sám, že nemáte pravdu. |
![]() |
P. Čech 27.9.2023 13:16Zejména si přečtěte § 16 a 16a zmíněného zákona, který hovoří o kandidujících politických stranách. O žádných jiných kandidátech se tam nehovoří. |
![]() |
P. Diviš 27.9.2023 13:19Voleni jsou kandidáti z návrhu politických stran a hnutí. Mandát obdrží zvolení kandidát, ne strany a hnutí. Asi neumíte číst nebo pochopit čtené. |
![]() |
P. Diviš 27.9.2023 13:20zvolený |
![]() |
Z. Koutecký 28.9.2023 2:27Fakticky máte pravdu, i když se ve výsledku uvádí kolik mandátů získala politická strana. Ta má také svůj program a předpokládá se, že zvolení kandidáti budou hlasovat podle pokynů vedení strany. To je má totiž svým způsobem v hrsti, protože nebudou-li polouchat, vedení strany je nedá na kandidátku v příštích volbách. Takový Benda poslouchá a už sedí v PS přes 20 let. |
![]() |
I. Polák 27.9.2023 8:12Úplně nejhorší opatření podporující průzkumokracii je pětiprocentní práh. Argumenty pro jeho existenci jsou jednoznačně účelové, s výše popsaným cílem. Ano, přibylo by pidistraniček, ale jsou státy kde to tak mají a ohrožení demokracie u nich rozhodně nikdo nemluví. |
![]() |
P. Čech 27.9.2023 9:13Ono totiž nejde o žádné ohrožení demokracie, ale o ohrožení vlády a moci některých politických stran a hnutí, podobně jako tomu bylo před listopadem 1989. Podobně, nikoliv stejně. |
![]() |
J. Majzlík 27.9.2023 9:25Asi máme na scéně politických stran malý blázinec. |
![]() |
P. Čech 27.9.2023 10:23Nikoliv malý, ale dosti velký. On totiž počet politických stran a hnutí u nás čítá více než 150. |
![]() |
P. Diviš 27.9.2023 9:39Spousta lidí má kecy o "legovládě", složené z pěti stran a skutečně to není dobré řešení, dost to blokuje vytvoření nějakého konkrétního programu a jeho plnění. Chtěl byste, aby vládu tvořilo ještě více stran a straniček? Každé opatření, i ten práh, má své výhody i své nevýhody. U prahu IMHO výhody mírně převyšují. |
![]() |
P. Čech 27.9.2023 10:30Vládu mají tvořit prezidentem jmenovaní členové vlády a ne nějaké strany a hnutí. Tito jmenovaní členové vlády se mají zodpovídat tomu kdo je jmenoval a zásadně ne moci zákonodárné. Ta má od občanů mít za úkol zcela jiné věci. V podstatě jde o to, , že pokud chceme po jakémkoliv systému aby efektivně fungoval a tento systém obsahuje více než jednu moc, kdy demokracie zná tři moci, zákonodárnou, výkonnou a soudní, tyto moci musí být přísně odděleny a svými pravomocemi se nesmí nijak ovlivňovat. Náš systém nefunguje jen proto, že toto je zpochybněno a pochybnost nastolena. Moc zákonodárná ovládá moc výkonnou, dokonce i prezidenta, který je zvolen takovým množstvím voličů o jakém se jen může zdát všem politickým stranám a hnutím dohromady. |
![]() |
P. Diviš 27.9.2023 10:43"Vládu mají tvořit prezidentem jmenovaní členové vlády a ne nějaké strany a hnutí. " - no a to tvoří. "Tito jmenovaní členové vlády se mají zodpovídat tomu kdo je jmenoval a zásadně ne moci zákonodárné." - zodpovídají se voleným zástupcům, těžko najít někoho jiného. |
![]() |
P. Čech 27.9.2023 12:58Voleny jsou politické strany a hnutí což jednoznačně upravuje zejména § 16 a 16 a volebního zákona. Všude tam se hovoří o politických stranách jako kandidátech. O žádných jiných kandidátech tam není ani slovo. |
![]() |
P. Diviš 27.9.2023 13:18Voleni jsou kandidáti z návrhu politických stran a hnutí. Mandát obdrží zvolení kandidáti, ne strany a hnutí. Asi neumíte číst nebo pochopit čtené. |
![]() |
P. Čech 27.9.2023 13:21Rozhodují ovšem politické strany a hnutí, nikoliv přímo členové vlády. Tito členové vlády se zodpovídají svým politickým stranám, které ovšem zástupci občanů nejsou a ani být nemohou přestože jsou jimi voleny. Mají totiž své programy zcela odlišné od programu vládního. Od programu, který nebyl volen ani jedním občanem. |

