8.5.2024 | Den vítězství


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Robin 19.10.2009 14:04

Re: Z odpovědi senátora Pospíšila redaktorce Aktuálně:

A není to náhodou spíš tak, že zákon nebyl zrušen, jen US odmítl jeho retroaktivitu? To je podstatný rozdíl. Nemyslíte?

clay 19.10.2009 1:10

Re: Z odpovědi senátora Pospíšila redaktorce Aktuálně:

jenže pan bývalý komunista, co tak rád straší lidi, protože je bývalý komunista zapomněl uvést, že tu je vyvážený frojúhelník PRESIDENT-VLÁDA-(OBČAN)PARLAMENT a ne nevyvážený čtverec PRESIDENT-VLÁDA-(OBČAN)PARLAMENT-PRESIDENT. Že president nestojí nade všemi

wiki 19.10.2009 1:28

Re: Z odpovědi senátora Pospíšila redaktorce Aktuálně:

Senátor Pospíšil samozřejmě žádný bývalý komunista není. To už na tom musíte být argumentačně hodně zle, když vztahujete takovou sprostou pomluvu. Jste ubožák. Rv

wiki 19.10.2009 1:30

Re: Z odpovědi senátora Pospíšila redaktorce Aktuálně:

Myslíte asi toto :

* V roce 1968 vstoupil do KSČ a po devíti měsících vystoupil a následně ho komunisti vyškrtli.

Jak říkám - ubohé.

clay 19.10.2009 8:51

Re: Z odpovědi senátora Pospíšila redaktorce Aktuálně:

takže je to bývalý komunista.....

Standa 19.10.2009 1:00

Je lepší smlouvu nesjednat než sjednat nesmysl

Naše ústava je v tomto velmi dobře napsána. Mezinárodní smlouvu je možno uzavřít teprve po tom co ji (běžně) vláda dojedná, parlament odsouhlasí a prezident ratifikuje. Jsou to defakto tři pojistky. A mezinárodní smlouvy je lepší neuzavřít než uzavřít blbě. Proto tolik překážek.

Všimněte si, že existuje spousta smluv dojednaných a neratifikovaných (Kjóto), protože teprve během ratifikace se ukázaly slabiny pro daný stát. A postup, kterým smlouva prošla v Irsku dává prezidentovi pořádný argument, aby sice sjednal (v zastoupení), ale neratifikoval.

Je zajímavé, že euroústavu smetly 2 země a šla k šípku, u LS se na zadní postavilo zemí několik (Irsko, Česko, Polsko) a kára se tlačí dál.

clay 19.10.2009 1:02

Re: Je lepší smlouvu nesjednat než sjednat nesmysl

podle naší ústavy sjednává smlouvu prezident, ne vláda.

lary 19.10.2009 1:07

Re: Je lepší smlouvu nesjednat než sjednat nesmysl

Podle vaší možná ano.:-D

clay 19.10.2009 1:12

Re: Je lepší smlouvu nesjednat než sjednat nesmysl

podle té české, přečtěte si to a neblábolte

vita 19.10.2009 11:42

Re: Je lepší smlouvu nesjednat než sjednat nesmysl

A o té se bavíme - pokud vám to ještě nedošlo... Ne o ústavě Urundi-Burundi.

Ja, ja, Ba 19.10.2009 14:54

Re: Je lepší smlouvu nesjednat než sjednat nesmysl

Už se i Slovákům ježí vlasy na hlavě, na co je ta ratifikace přijde. Až  Maďaři jako jednotlivci, ne jako stát ,se budou hlásit o své majetky   podle charty práv a zažaluji  ve Štrasburku  , budou Slováci plakat a moc. Klausovo NE LS, bez dodatku, je i Slovensku!

clay 19.10.2009 0:59

Klausův podfuk

Klaus se prezentuje jako bojovník za mezinárodní uznání Dekretů. Skutečnost je taková, že vyjímka, pokud by sjednal stejnou, jako ji vyjednala Británie a Polsko, nemění současný status quo ani o píď. Co ve skutečnosti říká vyjímka?

"Listina nerozšiřuje možnost Soudního dvora Evropské unie ani jakéhokoliv soudu Polska či Spojeného království shledat, že právní a správní předpisy, zvyklosti nebo postupy Polska či Spojeného království nejsou v souladu se základními právy, svobodami nebo zásadami, které Listina potvrzuje."

Listina nerozšiřuje možnost... znamená, že se nevylučuje možnost soudně vymáhat vymahatelná práva platná v dané zemi nebo před esd BEZ POUŽITÍ TÉTO LISTINY. Tedy pokud by i Klaus "vymohl" tuto vyjímku, tak se nic nemění na stávajícím stavu. Což vyhovuje vyhnancům, ne tolik Klausovi, který chce můru dekretů zaplašit navždy...ale nejspíš se spokojí s tím, že si "zachová tvář"

clay 19.10.2009 0:46

předvedl jste snaživý výkon, ale má to trhliny

prezident má z ústavy pravomoc sjednat a podepsat smlouvu. Pokud se ale nelíbí vládě, může se president se svou pravomocí i sjednanou smlouvou jít klouzat....musí ji kontrasignovat premiér. Do Parlamentu se vůbec nedostane, protože za zahraniční politiku má plnou zodpovědnost vláda. Takže teprve když je prezidentem sjednaná smlouva v souladu s vůlí vlády, premiér smlouvu podepíše. Zde končí role exekutivy.

Po exekutivě přichází na řadu moc zákonodárná a to buď v osobě občana vyjádřená v referendu, nebo zprostředkovaně skrze obě komory Parlamentu. Schválením končí role togoto druhého pilíře demokracie a je tu k dispozici třetí, moc soudní v podobě ústavního soudu. Pakliže ani tady nebrání nic konečné ratifikaci, přichází již formální stvrzení toho, že je smlouva závazná, tzn. president potvrdí a premiér kontrasignuje, že nebyla pominuta žádná procedura daná ústavou, nebo že tu není nevyjasněná ústavní stížnost. Stvrzuje, že po formální stránce tu není nic, co by mohlo zpochybnit platnost či závaznost smlouvy.

Těžko si lze představit větší obludnost, než výklad dávající presidentovi možnost rozhodovat se zda z politických důvodů neuznat např. výslaedek závazného referenda! Rád bych slyšl, jak by toto chtěl autor či president obhajovat! Rozhodování ústavní většinou v obou komorách není o nic méně demokratičtější postup než je rozhodnutí v referendu. Tedy i úvaha o tom, že by si dal prezident ještě jedno kolo není ničím než narušením principu rovnováhy, úvahou, že tu máme monarchu, který nestojí nejen nad vládou a parlamentem, ale také nad občanem!

Také si můžeme povšimnout, že v ústavě jsou pro rozhodování důsledně stanoveny lhůty s tím, že pokud dotyčný orgán nereaguje, tak se má za to, že souhlasí. V této logice, pokud by ústava předpokládala v závěru nějaké rozhodování, pak by i u této pravomoci vymezovala dobu, do míž musí president konat.

Chris Kelvin 19.10.2009 0:08

Já bych se vrátil ke kořenům

V našem systému nemá prezident vůbec žádnou výkonnou moc. Je to spíše takový administrátor. Může sice jmenovat premiéra, těžko mu ale může mluvit do složení vlády. Může vetovažt zákon, ale jenom tím upozorní, že v zákonu může být problém a sněmovna ho může opět přehlasovat. Zrovna tak mezinárodní smlouvy - může se pokusit sjednat ji v určité podobě a pak ji předá parlamentu k odsouhlasení. Ale pak ho neopravňuje vůbec nic k tomu, aby tuto smlouvu dodatečně zavrhnul.

wiki 19.10.2009 0:49

Re: Já bych se vrátil ke kořenům

Jo, to je taková dobrá "urban legend", ale zkuste si tu ústavu přečíst!

clay 19.10.2009 1:01

Re: Já bych se vrátil ke kořenům

argumentujte čímkoliv z ústavy;-P

Plebejec 19.10.2009 14:21

Re: Já bych se vrátil ke kořenům

Ústava je argument.

vita 19.10.2009 11:47

Re: Já bych se vrátil ke kořenům

Problém je, že takto to zřejmě bylo myšleno, ale nebylo napsáno.

Takže pokud se president and his boys rozhodnou interpretovat ústavu extensivně, vyplývá z ní, že president je za nic neodpovídající diktátor, terý může dle libosti amnestovat jakýkoli zločin a může po libosti ochromit činnost kteréhokoli ústavního orgánu. U některého to potrvá déle - třeba u ústavního soudu, ale vydrží-li president, pak toho dosáhne.

Samozřejmě, že to tak něbylo míněno, ale při dostatečně zlé vůli...