26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

UDÁLOSTI: Z posledních dnů

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Buvol 6.3.2007 13:12

Re: konečně Kaplický

Na této adrese jsou finálové návrhy na budovu Národní knihovny:

http://www.nkp.cz/tisk/soutez/index.htm

Myslím, že na první pohled je patrné, že návrh arch.Kaplického vyniká nade všechny, o čemž ostatně svědčí i jednohlasný výrok poroty.

A k panu Doležalovi a jeho názorům se nejlépe hodí Vaše věta: "nic jste nepochopil a v tomto oboru jste zcela mimo mísu ". Bohužel jste optimista, protože pan Doležal je mimo mísu skoro ve všem! Nejvíc to  bije do očí v otázce poválečného odsunu tzv. sudetských Němců! Sama novodobá historie dala tomu poválečnému řešení poměrů ve střední Evropě za pravdu! Neboť co by se asi u nás dělo v roce 1993 mít tu ještě dvou a půl miliónovou  německou menšinu? Opakoval by se Mnichov 1938 ....

Jaara 6.3.2007 14:01

Re: Re: konečně Kaplický

Nevím.... ta chobotnice je opravdu šílená a nejhorší je, že za dvě miliardy Kč, nota bene část i z mé kapsy, by se určitě dal postavit střízlivější dům s vyšší užitnou hodnotou. Takto to vypadá, že se tady poněkud ujelo... Víte, není vždy nejlepší šokující architektura. Jó, pokud by si to financoval někdo ze svého, jen bych zakroutil hlavou, ale takto se ozvat musím

PRASI DENT 6.3.2007 14:42

Re: Re: Re: konečně Kaplický

 NO, nemělo by to ještě strašit na takovém to místě - PRÝ NA ODIV....Jinak k cirkusovým představením, sportovnímu vyžití, avantgardní aktivitám - někde na Štvanici a pod. snad možné.....

Buvol 6.3.2007 14:53

Re: Re: Re: konečně Kaplický

Laicky bych řekl, že každá stavba má dvě stránky užitnou a estetickou. Ta užitná by měla být asi prioritní a zde o ní také není pochyb, když se tam má vejít deset miliónů knih a každou vám mají být schopni vyhledat do pěti minut! Ale u význačných budov je též důležitá estetická stránka, která zkrášluje prostředí, povzbuzuje fanazii, vzbuzuje emoce a tak nějak podporuje tu užitnou stránku .... kniha, četba, knihovna ... nesouvisí to všechno s fantazií a proč je tedy nemít pod fantastickou střechou  .... Spíš je otázka jest-li kniha přežije v papírové podobě a jest-li je tady na to v té užitné hodnotě taky tak nějak pamatováno ....

Buvol 6.3.2007 15:11

Re: Re: Re: Re: konečně Kaplický

.... že to bude multifunkční, že tam třeba bude i výstavní galérie apod.... prostor, kde to má stát je myslím vhodný. Takováhle stavba ho kolem sebe potřebuje a na tý Letný je ho dost a dopravní obslužnost je taky dobrá ...

POV 6.3.2007 11:54

autorovi

soudím, že některé odstavce Vašeho článku zaslouží komentář:

Altner: pokud se politická strana chová jako podnikatel, tedy podniká, tak pro ni musí platit stejná pravidla, jako pro ostatní podnikatele. Není žádný důvod k nějakým privilegiím, např. k možnosti zcela legálně nedodržet uzavřenou smlouvu. Zdůvodňovat vymáhání práva nekalými úmysly pokládám za naprosto nemístné.

Nato: oslabování aliance je přirozený proces způsobený zmizením společného nepřítele. Nemyslím si, že by Vondra v tom hrál nějakou roli, to snad přeháníte, ne? Otázkou je spíš, jestli společný nepřítel skutečně zmizel, nebo jestli se neobjevil nějaký jiný. Ale zdá se, že NATO se takovými otázkami vůbec nezabývá.

Radar: protiamerická hysterie u nás mi připadá být nepochopitelná, ČSSD se nehlásí ke své zahraniční politice před volbami a zdá se, že by se někteří rádi vrátili do náruče našeho sovětského bratra. Aspoň mi to tak připadá. Rusové nám otevřeně vyhrožují a ČSSD kritizuje ... Topolánka. Zdá se, že jim ruské hrozby vůbec nevadí. Ne že bych přál někomu něco zlého, ale ti co tvrdí, že nám nic nehrozí by si fakt zasloužili, aby jim nějaká raketa přiletěla na kebuli.

S pozdravem POV

ceskej Honza 6.3.2007 12:49

Re: autorovi

protiamerická hysterie u nás je tak nepochopitelná, jako ceský volic sám. Srovnávat radary s okupací v  roce 68 je neco tak absurdního, ze nabývám dojmu jakoby dusevní slabost byla mnoha cechum  vrozená.

Martin 6.3.2007 13:24

ech citim se jako pred rokem 89

tehdy se nesmelo rikat cokoliv proti spojenym statum

dnes pokud nekdo nesouhlasi s nekterymi castmi politiky usa, tak hned se to nazyva protiamerickou hysterii, prece dnesni povinnosti kazdeho spravneho cecha je podporovat vzdy a vsude usa,  jinak je bo burzoazni imperialisticky agent

ceskej Honza 6.3.2007 13:46

Re: ech citim se jako pred rokem 89

trefená husa se ozvala!  Máte to pomíchané.  Doporucoval bych neplést si spojené státy se sovetským svazem.

milos 6.3.2007 14:05

Re: ech citim se jako pred rokem 89

Ani se nedivim. Nekdzy se nase televize vyrovna te predrevolucni. Nekonecne mnoho o protiamerickych demonstracich ve svete a dalsi komentare radoby "objektivnich" mudrcu, ale hodne malo faktu a skutecne objektivity. Ti co mlceli drive jsou dnes nevetsi hrdinove.

jofa 6.3.2007 13:52

Re: autorovi

cssd potazmo jeji kmotr na rozdil od komunistu  zadny nazor na zahranicni politiku nema.vetsina cechu se vzdy vyznacovala zbabelosti a strachu z odpovednosti.takze kdyz je vetsina proti jsou samozrejme proti i socani.nebo muze nekdo uvest priklad sel Paroubek proti verejnemu mineni?

Malý Aston 6.3.2007 11:13

Lidový dům nic němění na faktu,že socani kolaborovali s KSČ!

Kdo a jak tady bude vládnout se rozhodlo v Jaltě.Stalin poručil,tam kde položí jen jednou nohu ruský medvěd,tam je Rusko.Imperiální sklony Ruska trvají a je jedno zda tam vládne ten,nebo onen.U nás se toho ujali komouši pod vedením Klémy.Kdo chtěl zůstat u koryta,musel se přidat.A tak naši drazí socani kupky supky vlezli do manželství s komanči a vznikla jedna vedoucí politická strana KSČ.Ostatní také kolaborovali ale pro zdání demokracie si ponechali jiný název.Takže strana Lidová a její vůdce Plojhar,strana Socialistická ve které vyrůstal a piloval svou budoucnost přítel Paroubek.A všichni tvrdí,bylo to pod nátlakem.I ten Lidový dům předali do společného vlastnictví a to KSČ.Takže patří ten barák socanům nebo komoušům?Mám dojem,že je to dnes jedno.Jedna strana,jedna pakáž a zase řvou ústy Filipa a Zaorálka s Ruskem na věčné časy a nikdy jinak.A Brusel jim přitakává,přeci Špidlouš nepůjde proti své straně.Je lépe se mýlit se svou stranou než jít proti ní. Dobře se učili ten marx-leninismus,jen co je pravda.:-D

Brmboš 6.3.2007 10:56

Pane redaktore asi na vás nemám a musím si vás vážit.

Víte někdy mě dokážete vytočit a jindy zase koukám jak je vše rozumně seřazeno a napsáno. Začínám mít dojem, že ještě i přes veškeré výhrady k vám existují objektivní novináři. Dnešní článek souhlas. Až zase budu jindy nadávat věřte, že už je to jen ze zvyku, ale podíval jsem se již velmi pozorně zpátky na články i na události a začínám věřit i na objektivitu. Kdyby nic jiného je to v této zemi hodně a to znovu opakuji i ve chvíli, kdy s vámi zcela nesouhlasím Děkuji.

Czenda 6.3.2007 10:51

Přeci jen

Přeci jen jsem našel jednu věc, se kterou nesouhlasím - konkurs na politické strany - podle mně dluhy jsou dluhy a vymyhatelnost práva by měla být stejná pro všechny. I politická strana si objednává služby a materiál, ze který je třeba platit - a pokud neplatí, musí existovat institut, kdy budou věřitelé alespoň částečně uspokojeni.

jakovy 6.3.2007 11:31

Re: Přeci jen

Sakra, když je strana schopna inkasovat miliony za hlasy ve volbách, tak by měla i platit dluhy. Nebo se ten "volební zisk" rozdělí mezi vedení, nebo jen pro předsedu (jako u Sládka) ?

Czenda 6.3.2007 10:49

Vážený pane Doležale

Ne vždy s vámi mohu souhlasit - ostatně s kým také ano, že? - ale tentokrát musím říct, že váš komentář na téma událostí minulých dní byl velmi trefný. Bohužel, dnes není o co se přit. :-) Díky, velmi přijemné čtení - a myslím tím jak "umělecký", tak i "technický" dojem.R^;-)

Duch.S. 6.3.2007 10:26

Vážený autore

 Dluhy se musí platit ať je udělal kdokoli.ČSSD jen ukazuje jak by utopila stát v dluzích,kdyby se náhodou dostala k moci.Strana,které hrozí konkurs na nějž si svým jednáním sama přispěla není schopna řídit stát.Voliči by to měli vzít na vědomí.

PROKOP BUBEN 6.3.2007 10:40

Re: Vážený autore

 PRDUCHU - už se ti někdy pověsil na krk Kočárník a spol. v čele s kLausem....Socany nevolím, ovšem LD jim měl patřit automaticky, podobně jako Melantrich prakticky zaniklé straně.....Nebo jsi snad DUCHEM všech nenažraných vykuků, kteří se neštítí NIČEHO....

Starý J. 6.3.2007 11:56

Re: Re: Vážený autore

To, že nevolíte socany, nemusíte zdůrazňovat! Ostatně -dnes je jedno, jestli volíte komouše, nebo socany!

PRASI DENT 6.3.2007 13:31

Re: Re: Re: Vážený autore

 Modrobolševiku, abych použil příměr k trubelinskému Socbolševikovi, nechodil jsem k volbám za komoušů, což stačilo mít potíže, nebyl jsem ani v ROH, takže bych doporučoval ZKLIDNIT MODROU SKALICI ve svém nitru.....

Ši-ball 6.3.2007 10:10

Moravcova hvězda zhasíná.

Zřejmě nastal čas k odstavení tohoto uslintaného narcise, jehož hlavní zbraní začíná být přidrzlé sprosťáctví a nad moderováním převažuje sebeprezentace.

mirek 6.3.2007 9:34

Čí je Moravec ?

Pan Moravec je velmi módní postavou, která málem řídí republiku. Jeho diskuzní pořad nabývá váhy a popularity. To by bylo v pořádku, kdyby nebylo více pochybností o jeho nestrannosti. Kdo chce další důkaz, může si najít pořad OVM, kde byl nedávno Julínek s Rathem  a najít si moment, kdy Moravec bokem mrkne na Ratha. To bylo velmi zajímavé....

whaler 6.3.2007 10:00

Re: Čí je Moravec ?

Co chcete, když ve vedení ČT je to samý bolševik.

Starý J. 6.3.2007 11:58

Re: Čí je Moravec ?

To ještě není nic proti Paroubkově televizi ČT24! Jestli ji nemáte, o hodně jste přišel. Tam jedou jen tiskovky velkého Jyrky!

Král 6.3.2007 9:04

Moravec je ničemný redaktor

Jestli pan Doležal vydržel hodinu, tak klobouk dolů. Ty bolševické slinty Moravce, Zaorálka, Falmera a Kocába nešlo ustát ani 10 minut.

whaler 6.3.2007 9:59

Re: Moravec je ničemný redaktor

Ze Zaorálka, Moravce, Kocába apod. se člověku nechce zvracet, to se chce přímo blejt!!

jirka.s. 6.3.2007 9:01

Pane Doležale!

Píšete: " Existence politických stran je v zájmu demokratického státu!" Opravdu jste přesvědčen, že existence takového šuntu jako jsou socani a komouši je to pravé ořechové pro náš stát?

aljav 6.3.2007 9:05

Re: Pane Doležale!

 komouši k demokracii nepatří. ČSSD ano, ale ne ta Paroubkova. Proti demokratické a rozumné levici nic nemám, opozici potřebují všecby vlády a strany, ale KSČSSD není opozice, to je jen hnůj. To je můj názor.

Král 6.3.2007 8:56

Moravec je ničemný redaktor

Jestli pan Doležal vydržel hodinu, tak klobouk dolů. Ty bolševické slinty Moravce, Zaorálka, Falmera a Kocába nešlo ustát ani 10 minut.

aljav 6.3.2007 9:02

Re: Moravec je ničemný redaktor

  já to vydržel 15 minut, a když jsem viděl jak si Moravec s oranžovorudou klikou KSČSSD notují, tak jsem to přepnul. Moravce mám celkem rád, ale v neděli byl tak "objektivní", že by potřeboval nakopnout.

 A je pravda to, že současná vláda mě největší problém se svojí neschopností, dobrře prezentovat a obhajovat své kroky a rozhodnutí.