18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

UDÁLOSTI: Z posledních dnů

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Mirek od lesa 22.1.2006 21:27

Re: Re: Re: Ad Lety ....romštině a v jidiš

Zapomínáš, že v té čekárně na osvětimské plynové komory byli internováni Sinti, Romové nás obsadili teprve po odstoupení Podkarpatské Rusi presidentem Benešem Pepčovi Stalinovi, pardon generalissimovi (generál byl málo) Stalinovi. Tehdy si Eda Beneš vymínil, že občané ČSR, kteří si to přejí, budou přesídleni do zbytkové ČSR, dnes se to nazývá etnická čistka.
Mirek od lesa 22.1.2006 21:12

Re: ODS

I když ke Klausovým obdivovatelům nepatřím, nepovažuji za správné, hodnotit ho jenom na základě jeho židovského původu. I Židé vykonali pro český národ mnoho, třeba Jaroslav Vrchlický, Vlastimil Brodský, Jan Werich, mnoho Židů, jako Viktor Kožený nebo Vladimír Železný reprezentuje české podnikatele.... Prosím vynechávejte ten bulvární rasismus!
pan Havran 21.1.2006 14:27

Re: Re: Pinochet a Bachelet

Ladislave, Allende (prestoze se jeho jmeno vyslovuje v souladu s kastilskou gramatikou jako Aliende nebo spis Aljende, pise se ALLENDE) byl demokraticky zvoleny v demokratickych volbach jakkoliv byly tesne! Zastupoval vuli svych volicu a to se o generalu Pinochetovi rici neda! Netusim samozrejme, jakym smerem by se vyvoj v Chile ubiral s tim, jak by v nem moznasilil vliv SSSR, kazdopadne Salvador Allende byl narozdil od Pinocheta stale DEMOKRAT.
Presto nepopiram, ze Pinochetuv puc nasledne jeho kroky dopadly vChile neporovnatelne lepe, nez podobne zasahy CIA do demokratickych voleb napriklad v Nikaragui osmdesatych let (Jak se jmenuje ten jejich revolucionar, Norieha nebo Ortega? Ktery byl diktatprem v Paname a ktery demokraticky zvolenym socialistou v Nikaragui?). To byla tenkrat pekna spina financovana z penez ziskavanych prodejem drog.
Kazdopadne na veceri bych sel rozhodne spis s demokratem Allendem nez s fasistou Pinochetem.
klobouk 21.1.2006 7:51

Re: Re: Re: Ta chilská (silně levicová) samice zavleče Chile do pěkných problémů.

3000/8000 = 0,375 tedy zlocinost rezimu v chile byla v porovnani se zlocinosti rezimu v cechach jen 37,5 %.
To jste chtel rici ?
klobouk 21.1.2006 7:43

Re: Re: Re: Re: Vsechna cest

Co je "komunistofasista" ?
Ladislav N. 21.1.2006 0:13

Re: fakír

Je mi lhostejné, koho si Chilané DNES zvolí prezidentem. . . . . . . . . . . . . . . . Nezastávám se ani politicky motivovaného vraždění, které prováděli někteří Pinochetovi vojáci. Jenom upozorňuji na skutečnost, že Pinochetovi odpůrci jakýmsi "nedopatřením" přehlížejí, že Aliende začal likvidovat tržní hospodářství v Chile s pomocí Brežněvových komunistických poradců. Nebyl jsem tam, nicméně zkušenosti s českými a sovětskými komunisty a Brežněvovými tanky mi říkají, že kdyby takový "Pinochet" existoval v roce 1948 v ČSR, nemusela u nás vůbec vyrůst a zakořenit komunistická totalita. A nedošlo by k známému komunistickému vraždění. Pro mě jsou (post)totalitní komunisté a jejich klon - socialisté nepřijatelní stejně, jako všichni ostatní, kteří používají jakéhokoli násilí vůči vlastnímu obyvatelstvu.
johny 20.1.2006 22:56

Re: míšo chyba, už může.

a kam? do afriky?
Pospíšil 20.1.2006 21:24

Pane Doležale...

Pane Doležale,obětí politických vražd po převratu 1973 byly asi tři tisíce Chilanů. Že z této země lidé emigrovali mi připadá pochopitelné a že si možná někteří z nich vybrali NDR, je jejich věc. Pravděpodobně k tomu měli své důvody. Například nevím, zda by vhodným teritorem byly USA, když podle zprávy publikované v Kongresu financovala Pinochetův převrat CIA. Politického komentátora šlechtí věcnost.
č. 3505 20.1.2006 21:15

Re: Pinochet a Bachelet

Oh, yes. You have a true, Jiří Janeček, USA.
č. 3505 20.1.2006 21:13

Re: Re: ti ho tam meli tak radi, ze si honem zvolili socialistku. eticky kodex na ne.

Ano, Jiří Janeček USA. Máte pravdu. Jak jinak.
č. 3505 20.1.2006 21:12

Re: Allende, Nixon, Kissinger, Republicani a zbytek americkych teroristu

Ano, zajisté, Jiří Janeček USA. Máte pravdu.
ziralek 20.1.2006 20:44

Re: Re: ti ho tam meli tak radi, ze si honem zvolili socialistku. eticky kodex na ne.

je me odpovedel janecek. ja sem tak pysny.
AeroKarel 20.1.2006 20:39

Klid Janečku, už jedou .........

Jiri Janecek USA 20.1.2006 19:27

Re: ti ho tam meli tak radi, ze si honem zvolili socialistku. eticky kodex na ne.

a socialisticky kongres - je to ta sama strana ktera zvolila Allende ..
Trend v cele Jizni Americe ... Bude zajimave jestli koho posle Bush na inaguraci --
Macroeconomie Chile je na tom lepe nez USA, CR ... problem je velika chudoba - ale nezamestnanost je 6% a GDP 9%.
A v USA mame cerstve a levne ovoce (boruvky, jahody, maliny) uprostred zimy ...
fakír 20.1.2006 19:27

zdravím ladine N.

nechte pinocheta pinochetem, vám se ten článek líbí? mimochodem proti Michelle Bacheletové stál jako protikandidát populista Sebastian Piňera našimi novináři označován jako pravicový :-)))) a Joaquim Lavin spojený s fašisty a Pinochetem, který byl naprosto nevolitelný, protože ideál českých pseudopravičáků Pinochet a jeho kamarádi nebyli namočeni jen do mučení a vražd, ale i do korupčních skandálů a klientelismu. řekněte vy byste volil pana Krause nebo Doležala ? a celý ten slavný Pinochetův ekonomický zázrak se konal jen proto, že byl masivně podporován USA. ostatně Pinocheta odsoudil i papež, ten bývalý co mu podobný budovatel ekonomického zázraku okupoval zemi. takže ta holka co ji mučili, mučili i mámu a nepopravili ale umučili tátu a ona se stala první prezidentkou v katolické mačistické zemi má moje sympatie a na oběd bych s ní šel.
fakír 20.1.2006 19:24

Re: Jo a jeden z mála diktátoru, který sám odešel.

někdo OBJEDVÁ aby v národě něco probudil já OBĚDVÁM abych se najedl, proti gustu žádný DYŠPUTÁT, ale já na PROBUDITELE nikdy moc nebyl. P.S. také je zajímavý rozdíl mezi krvavou občanskou válkou a jejími obětmi ve které se bojuje proti KOMUNISMU a DVACETILETOU DIKTATUROU. pan Pinochet mohl v klidu odevzdat vládu za rok, za dva a vládu odevzdal až po zásahu katolické církve a všeobecné nespokojenosti a po konzultacích s CIA která ho odmítla dále podporovat. Ale to už se pletu do práce politologům a politickým komentátorům, kteří místo aby popisovali a vysvětlovali kupříkladu politickou situaci v jižní americe, která je nesmírně zajímavá, jsou zaneprázdněni psaním pamfletů.
Jiri Janecek USA 20.1.2006 19:21

Allende, Nixon, Kissinger, Republicani a zbytek americkych teroristu

a nebo kdo seje ..
a neni divu ze v Jizni a Stredni americe "vyvoz" democracy USA nema moc lasky
agenti Pinochetovy diktatury vrazdili Chilske immigranty v USA a v Europe (jako Mosad a Sadam) - to je mozna duvod proc Bachelet odesla z Rakouska do totalitarni NDR - utec pred teroristy ...
Korry ( 1969)provides an insight into the role played by the Nixon administration and the CIA in orchestrating the military coup led by General Augusto Pinochet against the Socialist Party government of Salvador Allende in 1973
Kendall arranged for the owner of Pepsico's Chilean bottling operation to meet National Security Adviser Henry Kissinger on September 15. Hours later, Nixon called in his CIA chief, Richard Helms, and, according to Helms's handwritten notes, ordered the CIA to prevent Allende's inauguration as president
ITT Corporation, was illegally channelling funds into Republican Party coffers. Nixon could not ignore ITT--and ITT wanted blood. An ITT board member, ex-CIA director John McCone, pledged Kissinger $1 million in support of CIA action to prevent Allende from taking office.
"Separately, Anaconda Copper and other multinationals, under the aegis of David Rockerfeller's Business Group for Latin America, offered £500,000 to buy influence with Chilean congressmen to reject confirmation of Allende's victory
Josef 20.1.2006 19:10

Oj, oj, oj.

 "Snad by se ale mohlo vzít v úvahu i to, že protektorátní vláda nebyla demokratickou reprezentací českého národa a že drtivá většina lidí v protektorátu o existenci tábora vůbec nevěděla".
ziralek 20.1.2006 18:49

ti ho tam meli tak radi, ze si honem zvolili socialistku. eticky kodex na ne.

Xenopankratista 20.1.2006 18:44

Jo a jeden z mála diktátoru, který sám odešel.

Jo a jeden z mála diktátoru, který sám dobrovolně odešel. a předal vládu demokracií.
Nesemokratické a  Brutální činy, které se za jeho vlády páchaly ale odsuzuji.
Přesto, nemělo  by se něco málo  na Pinochetovi  ocenit
Xenopankratista 20.1.2006 18:39

S PINOCHETEM neobjedval ani Uhl, ani Benda, ale poslanec, dnes lobysta T.Svoboda

S PINOCHETEM neobjedval ani Uhl, ani Benda, ale poslanec, dnes lobysta  Svoboda., a já proti tomu nic nemám. Pinochet byl opravdu příliš krvavý. 
 
Dnes Lobysta + PR manager a dříve poslanec -  Bendův spolustraník Tomáš Svoboda chtěl svým setkáním s Pinochetem vyprovokovat něco v nás.
Chtěl lidem, kteří měli plné huby protikomunistických řečí, že jejich antikomunizmus je naprosto planý, že jsou to jen hospodský kecy lidí, kteří skoro všichni tak trošínku kolaborovali. 
 
 
 
 
Ale Pinochet je jediný politik světa, který se kdy dokázal postavit Bolševikům.
A do  Cille tse dral komunismus s podrorou CCCP.
Narudlý 20.1.2006 17:53

Re: Re: Názory prodejného novináře.

Aspoň podle Nového a dalších určitě...
 
Ladislave, poučte mne. Jak ohrožoval Allende demokracii? Jaké občanské svobody omezil? Co vlastně znárodnil? Ja neříkám, že to nedělal, já jen nevím. Sem s fakty.
 
Ale pokud tím byl jen nebezpečný - podle starého nemytého Bendy a dalších, kteří ještě žijí - pak by bylo dobré držet vrtulníky v pohotovosti, aby bylo opět možno takové lidi házet do moře nebo do Slap. Teprve pak si užijeme té naší, pardon, vaší křehké  demokracie.
Ladislav N. 20.1.2006 17:46

Re: Re: Re: Pinochet a Bachelet

Sebrat někomu majetek a rozdávat ho jiným, to rozhodně není projev demokracie, ale loupežnictví...
Ladislav N. 20.1.2006 17:35

Re: Názory prodejného novináře.

Holt se musíme smířit se skutečností, že komunisté podporovali Alienda v budování komunismu. A Pinochet jim udělal čáru přes rozpočet. Kdyby se v roce 1948 našel podobný "Pinochet" v Československu, nezáviděli bychom Němcům jejich vysoké platy... Možná bychom měli i vyšší... A těch 3000 životů odpůrců komunismu by bylo ušetřeno.
Ivan 20.1.2006 16:19

Názory prodejného novináře.

Na příspěvcích Doležala by mohlo být zajímavé pouze to, kdo mu za ně dává peníze.
Srovnávat statečnou, vysoce inteligentní a rozhodnou ženu s vrahem Pinochetem, to může opravdu jen Doležal. Asi chce vejít do historie jako jistý Grasel, který dal vzniknout nové nadávce.  Že by se v budoucnosti nadávalo do doležalů?
ziralek 20.1.2006 16:09

Re: Konečně

no baze.
Stredocech 20.1.2006 16:07

právě, jenže k tomu Mengelemu jsou přirovnáváni jiní,

kteří nikoho do plynu neposílali a nikoho úmyslně nezabili. Takže ten Mengele by vyšel v jejich podání skoro "v normě."
Podobně je dnes kde kdo označován za "fašistu" a tak vlastně nebyl nijak vyjímečný ani ten Hitler.
Ve skutečnosti byl Hitler jedna ze tří až čtyř nejhorších zrůd 20 století.
 
Petr 20.1.2006 15:29

Konečně

něco positivního
petrjany 20.1.2006 15:27

Re: Souhlas s posledním bodem

Souhlasím také. Až na ten Blbounov. Myslím, že to je promyšlenější a myslím, že to ("Blbounov") neskončí dřív než vymřou garnitury multiresortu Ministerstva vnitra a spravedlnosti. Krátce po plyšáku jsem si myslel, že se ti lidé (úředníci činní v trestních řízeních a u soudů) nějak přerodí, ale nyní už si to nemyslím. Oni totiž jsou tam stále ještě částečně ti, kteří v podobných kauzách za totáče rozhodovali a konali. Chce to bohužel svůj vícegenerační čas.
rops 20.1.2006 15:23

pan Dolezal

se fasizuje - nic moc teda