18.5.2024 | Svátek má Nataša


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R.J. 15.10.2009 9:43

Re: Je to vřed

kašlete na tehdejší Ústavu ? Kterou tak v jiné podobě hájíte ? Dobrý, toje panečku demokracie jako řemen. ;-D

Mirek F. 15.10.2009 9:47

Re: Je to vřed

Ústava akceptovala jednání pod nátlakem?

Vážný 15.10.2009 9:43

Re: Je to vřed

Jenže to možná dělali ti, co v době odsunu koukali na hlínu odspodu v Rusku, případně na dráty zevnitř. Ti co tu zbyli byly ženský, babky, starci a děcka.

A tohle co popisujete, je kriminální čin a ten je nutný řešit individuálně.

Mirek F. 15.10.2009 9:50

Re: Je to vřed

I ženy a senioři v naprosté většině nadšeně šli směrem Heim ins Reich a odtrhnout děti mi připadá poněkud náckovské.   

Jarek z Brna 15.10.2009 9:52

Re: Je to vřed

Mám obavy, že děláte přesně to, co zamýšlel náš vševědoucí. Místo toho, aby byla diskuse na téma, jestli chceme nadále setrvávat v EU, když nám tolik nevyhovuje, tak se diskutuje na téma, které je de facto uzavřené a jediný kdo ho po 5 letech naprosto účelově otevřel je vševědoucí VK.

Vážný 15.10.2009 10:04

Re: Je to vřed

Ale já ho CHCI otevřít, souhlasím třeba s probíhající snahou soudně zvrátit zákaz registrace Sudetoněmeckého sdružení Ministerstvem vnitra, byť jde o nejapný vtip pana Peciny (Němec jako řemen).

Mirek F. 15.10.2009 9:34

Re: Je to vřed

Takže genocidou bude ode dneška i britské zacházení s bůrskými civilisty? Vaše tvrzení je neuvěřitelná neomalenost vůči obětem holocaustu a jiných SKUTEČNÝCH  genocid.

Neomalenost, která se vyrovná jenom demagogickému popisu činnosti většiny s. Němců před válkou. Ani slovo o tom, že se vetšinově dobrovolně přidali k rasistické diktatuře. Jejich sebeurčení tak ničilo právo na sebeurčení Čechů, ale i právo na prostou existenci českého národa.

Proto proběhl odsun. Bohužel jím někdy byli zasaženi i ti, kteří z Hitlera nešíleli, bohužel v jeho průběhu došlo ke zločinům. to hle odsuzuji, samotný odsun nikoliv.

Vážný 15.10.2009 9:46

Re: Je to vřed

To co dělali Němci skoro všude BYLA GENOCIDA. Ale teď zametáme před naším vlastním prahem.

Zkuste u soudu říci: Já vím, že jsem tomu chlápkovi ukradl peněženku v tramvaji, ale on byl ve vedení fondu, kde jsem měl prachy a oni je vytunelovali.

Mirek F. 15.10.2009 9:54

Re: Je to vřed

Tak si zametejte v mnichově na srazech, chtete-li před vaším vlastním prahem:-). Vaší neuvěřitelnou demagogickou neomaleností, se kterou používáte slovo genocida v souvislosti s odsunem, urážíte oběti skutečné genocidy.

Soud (v tomto případě vítězné země) stanoví, že zabavení peněženky jde na protiúčet vytunelovaného fondu. Drzost, s jakou se neustále opakuje lež o "ukradeném SN majetku" je až únavná.

Vážný 15.10.2009 10:16

Re: Je to vřed

Nejsem z Mnichova, ale z Vinohrad.

Vojtěch Maňák 15.10.2009 9:35

Ale houbeles

Před válkou došlo k nezanedbatelnému počtu vražd a únosů českých četníků, financů, pošťáků a podobných "představitelů státní moci Republiky Československé", které provedli převážně sudetští spoluobčané a jejichž pachatelé byli buď díky útěku do Reichu nebo díky mlčení německy mluvících svědků řádným způsobem nepotrestatelné. Na odsunu a dalších doprovodných záležitostech se podílelo více faktorů - jednak staré pravidlo "Běda poraženým!" - významná část německé populace Československa s nacisty spolupracovala už před válkou a následně během ní měla pohodlnější život, než populace česká (různé přídělové kvoty pro Němce, Čechy nebo Židy), také se považovali za tu vyvolenou rasu jen proto, že mluvili jazykem momentálně vítězícího ve válce. Po vystřízlivění přijde kocovina a před tím hostinský s účtem k proplacení. Dalším nezanedbatelným faktorem byla frustrace Čechů - teď se jim to dá oplatit a nemusí se kvůli tomu natáhnout bačkory, hodně lidí takto motivovaných možná bylo konfidenty gestapa, dnes už se to těžko posoudí. Německá menšina dělala v českých zemích problémy už před první světovou válkou, to ji jen starej Procházka (Franc Josef I.) nedokázal zkrotit - na demostrace německých nacionalistů se neposílala ozbrojená moc jako na demostrace nacionalistů českých. Proto holt když dali záminku, tak ji Češi využili. No a patrně rovněž nezanedbatelná motivace k odsunu bylo to, že díky mlčení sudetských svědků by tu jinak zůstalo dost nepotrestaných německých zločinců, proti kterým by jen jaksi chyběly důkazy a možná by to pár méně racionálně uvažujících Čechů, kteří někoho během války ztratili, mohlo vézt k tomu, že by dotyčné chteli lynčovat nebo mordovat. Proto bylo snazším řešením prohlásit za víceméně vinné všechny a vykýblovat je, než řešit něco, na co nebyl dostatek ozbrojeného personálu (policie a vojska).

Vážný 15.10.2009 9:51

Re: Ale houbeles

Ale moc košér to není, že... Navíc proces který k tomu vedl, když už jsme seděli v klidu na zadku a Němce věznily s židovskými příděly, bez léků a s tisíci mrtvolek dětí, byl čistým barbarsvím. Klidně: Německým barbarstvím....

Vojtěch Maňák 15.10.2009 10:10

No košer

Pokud vím, žádný židovský řezník se zabíjení Němců nezůčastnil, navíc by to stejně nebylo přípustné, takže to ani košer být nemohlo...;-P

No a očekávat po šesti letech okupace a německého barbarství lepší jednání vůči Němcům je, jemně řečeno pitomé. A kde jste sebral ty tisíce dětských mrtvolek? Dost si troufám pochybovat, že by počet zemřelých německých dětí byl vyšší, než počet mrtvých dětí z Lidic, Ležáků a dalších podobných příkladů německé zdrženlivosti a civilizovanosti.

Vojtěch Maňák 15.10.2009 10:44

Ano, reakce jednoho slušného na neslušné poválečné poměry.

Fajn. Jen tam chybí ty tisíce. Ty jste si z palce vycucati ráčil nebo pro to máte jiný doklad?

Je pravděpodobné, že v situaci poválečného chaosu si to odskákalo dost nevinných, v tom se nikdo nespoří. Jde o to, že odmítám akceptovat tvrzení, že jsme se chovali hůř než Němci a k tomu chování byl k dispozici podstatně kratší časový úsek.

Když slyším vyjadřování Posselta, tak jak nesnáším bolševiky, Stalin měl pravdu, když řekl "Nět čelověka, nět prabljemy". Za zjevné zločiny i přehmaty při odsunu se už náš stát omluvil ústy Vency Veškrny a asi to byla chyba, protože to nastartovalo Landsmaschaft k až nečekané píli. A teď si to prasátko otvírá hubu na presidenta, co před ním nepadne hned na (Y).

kája 15.10.2009 10:45

Re: Je to vřed

Vážný - o dělali sudeťáci do roku 38? Byli pátou kolonou Německa a kdyby nebyli odsunuti v roce 45, tak po roce 93 bychom už pohraničí neměli. Ale ono se to stejně potichu chystá - viz euregiony.

Ale k Němcům -Četl jste někdy dopisy, které psaly lidické děti z koncentráku domů, než je poslali Němci do plynu? To byste pak nemohl psát takovéto věci, jako že je to vřed apod.,vlastizrádče! 8-o

Tisíce dětí židovské matky raději zabily samy než aby je nechaly umučit sadistickými dozorci, víc nebudu psát, židi , které jste tak důkladně vyvraždili a vše jim ukradli, nemohou dnes přijít a něco žádat, to jste se dobře pojistili.;-€

Styďte se, buď máte vymytý mozek anebo jste placený z německých peněz, obé je smutné.

Vojtěch Maňák 15.10.2009 9:11

Nějak to nechápu.

Nejsem právník, na to se cítím být příliš slušným člověkem. Ale pokud má Lisabonská smlouva víceméně charakter zákona nad vlastní zákony států a pokud tento zákon ale nejprve musí být ratifikován naším prezidentem, než bude moci být uveden do praxe, chápal bych to tak, že do té doby prostě platí dosavadní pravidla (tuším smlouva z Nice). To nemůže trvat déle, než nějaké tři roky, které ještě panu prezidentovi zbývají ve funkci. Pak český parlament určitě zvolí nějakého dostatečného eurohujera, o to nemám obav. Druhá možnost je Václavovi Klausovi vyhovět a schválit pro Česko právně závaznou výjimku. Sice z toho Posselt a jeho kameraden možná dostanou osypky (Nehlasoval jakýsi sudeťák v EUlamentu proti vstupu Česka do EU?), ale ušetří to tři roky času. Pro Klauzovo odvolání z funkce se mi nejeví relevantní důvod a Ústava ČR mu dává plné právo stavět se na zadní a v této chvíli jej podle mne využívá oprávněně.:-P

Uvážím-li, kdo proti němu nejvíc útočí - Jo Lenin, Kohn-Bandit, Possert, Zubovová a podobné zjevy, zdá se mi, že pokud tihle darebáci jsou proti prezidentovi, asi dělá něco dobrého.:-/ Neochota vyhovět vcelku rozumným požadavkům - tedy právní zajištění "co jsme si, to jsme si", to mne vede k podezření, že se Klaus asi strefil. Takže pak označení EU jako Čtvrtá Říše nebo d'EUtchland možná není až tak mimo.;-€

Chce-li některý ze státníků navrhovat vyloučení Česka z Unie, znamená to, že opravdu platí "Quod licet Jovi, non licet bovi" a my bychom měli být v Unii za vola.(Y)

Vážný 15.10.2009 9:15

Re: Nějak to nechápu.

Odporování demokracii (on nemá právo ale povinnost, jinak jsme částečně autokracie). A to je na obvinění Senátem z vlastiztrady před Ústavvním soudem (takto idiotsky se nazývá proces sesazení prezidenta).

Ale pochybuji, že by Senát do toho šel.

Žádná Unie, ani americká se nesloučila bez války, ale nevím proč v pozici idiotů z Jihu musíme být my.

:-) 15.10.2009 9:21

Re: Nějak to nechápu.

Demokracie je nesmysl. Rozhodně to mohu říci poté, kdy Irové museli znovu hlasovat, aby se to líbilo bruselské politické garnituře.

jiří 15.10.2009 9:29

Re: Nějak to nechápu.

  Milý Vážný, vy si vážně pletete vlastizradu, což je trestný čin jasně definovaný v trestním zákoně, s velezradou, což je slůvko  zmíněné v té části naší Ústavy, kde se hovoří o prezidentovi. Problém je v tom, že ani Ústava, ani žádná jiná právní norma neříká, co že to vlastně ta velezrada je. Tudíž podle klasické právní zásady "nullum crimen sine lege" (volně přeloženo : trestným činem může být pouze to, co zákon přesně popisuje a za trestný čin označuje) velezrada vlastně neexistuje.

Vojtěch Maňák 15.10.2009 9:57

Prezident není robot na podpisy.

Lituji, ale mýlíte se, on má právo i povinnost. Zábavné je, že jakkoli se Ústava snažila okrouhat pravomoci prezidenta jak to jen šlo, v tomhle je skryt prvek autokratičnosti, prostě Jičínský netušil, že jeho EUdruzi budou jednou potřebovat místo prezidenta poslušně kývajícího panáka. V pozici idiotů z Jihu rozhodně nejsme, nějak si nevybavuji přepadení pevnosti Fort Sumter Armádou ČR (která je až na jednotky momentálně v Jugoslávii, Iráku nebo Afganistánu spíš operetního charakteru). Abraham Lincoln by bez takového důvodu sám do války nešel a patrně by jen trochu zvyšoval tlak na jižní státy - důvodem pro občanskou válku byla hlavně snaha prosadit nadřazenost federálního práva nad právem jednotlivých států (vyhlášení Konfederace bylo činem proti Ústavě USA, ta se náhodou dá přečíst za jedno dvě odpoledne a navíc i pochopit, na rozdíl od toho ... z Brusele (Y).

Dost pochybuji, že by bez porušení naší Ústavy šlo prezidenta přinutit k podpisu. Chápu, že naše Ústava je unijním politikům srdečně lhostejná (stejně jako byla srdečně lhostejná předválečná Ústava Československa signatářům Mnichovské dohody - prezident Beneš neměl právo tenhle diktát podepsat bez souhlasu třípětinové, ústavní většiny parlamentu jako jakoukoli změnu hranic) . Holt si budou muset zvyknout nebo nás zkusit vyloučit, ale Česko snad neporušilo žádnou povinnost vyplývající ze smlouvy z Nice (tyhle ... se fakt nedají číst).;-P

Jaroslav 15.10.2009 9:10

Ano

Ano, pojďme a vystupme z Evropské unie.

lovis 15.10.2009 9:24

Re: Ano

JSEM PRO.

ranbow 15.10.2009 9:08

I Vy fantasto

Co mají proboha Benešovi dekrety společného s Listinou základních svobod? V době kdy byly vyhlášeny, a právně aplikovány nebylo o nějaké garanci práv a svobod ani potuchy.Bylo to sotva pár měsíců potom co v Německu /a celé okupované Evropě) byli popravováni a mučeni lidé lidé pro svůj původ, rasu, národnost, vyznání. Sovětský svaz si v té době odtrhl od České republiky Zakarpatskou Ukrajinu, Alžírsko bylo ještě kolonií Francie.. Ještě o 10 a 20 let později - madarská revoluce (1956), Pražské jaro (1968) rozhodovaly o právech a  svobodách tanky...  

Hodnoťme Benešovi dekrety jako historický dokument poplatný své době - nikdo právně nezpochybní odsun Sudetských Němců (i když oni se vrátit mohou), stejně jako nám Sovětský Svaz nevrátí Zakarpatskou Ukrajinu, a nikdo neoživí oběti fašistického běsnění, ani ruských  tanků v Budapešti v Praze...

Nicméne, to nebyl ten pravý důvod, proč Vás označuji jako fantastu. Tím je až představa, že by nechuť politiků ostátních států EU kvůli nám cokoliv něco měnit v Lisabonské smlouvě (i jen formou dodatku či politického prohlášení) bylo způsobeno jejich obavou  o lidská práva u nás či kdekoliv jinde.. Dobře vědí, že politický slepenec Lisabonské smlouvy by členské státy znovu neodsouhlasily, ani kdyby se mělo dopsat že dvě a dvě jsou čtyři..

Vážný 15.10.2009 9:20

Re: I Vy fantasto

Jenže v roce 1944 vznikla OSN mezi spojenci (ČR je zakládající člen) a od října 1945 platila i její charta, v podstatě o tom, že nebudeme jako oni.

Mirek F. 15.10.2009 9:56

Re: I Vy fantasto

Skončili snad SN v Osvětimi? Zřejmě měli v roce 1944 spojenečtí vojáci přestat střílet , aby nebyli jako oni.

historik 15.10.2009 9:05

nejen proti sudeťákům

Asi ta právní záruka bude potřeba nejen proti sudeťákům. Taky proti panu Doežalovi bude potřeba. Proč Češi vyhnali sudeťáky? Protože napřed sudeťáci vyhnali Čechy! Böhmen und Mören nevyrobili Češi.

Katr 15.10.2009 9:11

Re: nejen proti sudeťákům

Nestudoval jste v Plzni historii?8-o

PETR 15.10.2009 9:04

nestydím se

 A žádné výčitky necitím.

Ivan Nový 15.10.2009 9:00

Ano, vystupme z EU,

ale proto, že z EU se stává totalitní organizace, eurokrati získali příliš moci, a to je vede k budování korporativního (fašistického) superstátu. EU je to dobré z nacismu. LS je nástrojem, který jim to má umožnit. EU je nereformovatelná, v EU už bude jenom hůř, politicky i ekonomicky.