2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V 16.1.2010 17:34

ale co je to spravedlnost

"Smysl liberální a demokratické politiky, jak se ustavila v době osvícenství, je zorganizovat určité společenství tak, aby bylo stabilní. Základem stability je vyrovnání zájmů na základě spravedlnosti."

Jedina spravedlnost na svete je, ze co si kazdy udela, je jeho, tecka. A ostatni s nim mohou smenovat co si sami udelali a spolupracovat s nim na bazi dobrovolnosti, jen s jeho souhlasem, tedy ho nemuzou k nicemu nutit. Clovek se muze sam rozhodnout dat sve statky komukoli darem, ale nesmi byt k takove dobrocinnosti prinuceny pod pohruzkou sankci, at uz od jednotlivych obcanu, nebo spolecnosti (v obou pripadech je to kriminalni jednani). Jedine tak je obcan svobodny. Dnesni spolecnost ve ktere zijeme je mafianska spolecnost, tedy spolecnost vybrajici vypalne, kteremu se rika dane a stat ktery tak cini by temer nikdo dobrovolne nepodporoval, jedinou moznosti je emigrace, stejna unikova cesta jako ta pred mafii. Ovsem dnes je mafie vsude, neni kam utect, je mozne si jen vybrat tu mafii ktera vadi nejmene, nebo jit zit do buse.

Kolemjdoucí (J.Š.) 16.1.2010 17:47

Re: ale co je to spravedlnost

Jak té dobrovolnosti chcete dosáhnout, jak ji chcete zajistit, Vy utopisto jeden. Žijete úplně mimo realitu. Všechno zlo svádíte na stát, ale jak chcete bez státu vůbec nějaký právní rámec a jeho dodržování prosadit? Nejspíš novou totalitou. K ní směřuje ta liberály slibovaná svoboda a prosperita. I komunisti do omrzení slibovali svobodu a blahobyt, aby nakonec zavedli diktaturu.

V 16.1.2010 23:35

Re: ale co je to spravedlnost

dobrovolnost je v zajmu kazdeho rozumneho cloveka. System zalozeny na dobrovolnych vztazich se nazyva kapitalismus a pravidla respektovani ostatnich jsou obsazena v pravech cloveka, tedy v pravu na zivot. To pravo zahrnuje svobodne konani omezene jen tim, ze s ostanimi mohu jednat jen na bazi dobrovolnosti, to jinymi slovy znamena lidi neznasilnovat, ale presvedcit je, kdyz s nimi chci neco mit, to je vse. Kapitalisticky stat je velmi velky a silny, ale jen v tech oblastech, kde silny ma byt, tedy ma velkou a mocnou policii na chytani tech, kteri se prohresi proti prinicipu dobrovolnych vztahu mezi lidmi (kazdy kriminalni cin tyto porusuje), pak ma takovy stat soudy a vezeni a vojsko na obranu pred vnejsimi porusiteli prinicipu dobrovolnosti, tedy vojsko na obranu svobody svych obcanu.

Samozrejme k rozumu prijit nemusime, muzeme jeste nejake to staleti koketovat s divosskymi systemy kolektivismu, kapitalismus vsak nakonec prijde protoze lidstvo postupne nabira vice a vice rozumu jak jdou staleti a milenia. Vsechno zalezi jen na nas, muzeme se jeste dlouho placat v blate, jak to delame dnes, podobne jako se ve tretim svete placaji v krvi a taky si mysli, ze to tak musi byt. Je to jen na nas co si vybereme.

horduch 16.1.2010 17:53

Re: ale co je to spravedlnost

již několik let se ví, že sociální systém, tak jak je nastaven v současné době je neudržitelný a stává se neutáhnutelným břemenem,čili je to jen otázka času, kdy to celé klekne do kolen

Emil XX 16.1.2010 18:13

Re: ale co je to spravedlnost

Je to ještě jinak. Sociální stát, tak jak se vytvořil ve Švédsku počítal s lidmi, kterým je HANBA být na obtíž a pomoci od státu se dožadovali jen když nebylo zbytí. Postupně se ale narůstal počet parazitů, pro které se sociální systém stal pohodlným zdrojem příjmů.

Proto v některých zemích je sociální stát nemyslitelný, nepracoval by tam nikdo.

Kolemjdoucí (J.Š.) 16.1.2010 18:26

Re: ale co je to spravedlnost

I kdyby byly sociální výdaje sníženy na nulu, jsou tu i jiní paraziti, mocnější, např.zahraniční banky. Ty ve spojení se zahraničními vlastníky průmyslových podniků nás hravě dotlačí k chudobě a politickému nevolnictví. Kdo vlastní, ten poroučí a rozhoduje, nikoliv politikové, za kterými nestojí žádný kapitál.

Kolemjdoucí (J.Š.) 16.1.2010 18:14

Re: ale co je to spravedlnost

Když byla většina ekonomiky rozprodána do rukou zahraničních vlastníků, a zisky tudíž plynou do zahraničí, tak se nedivte. A zlatý poklad ČR byl vyvezen do Německa. Něco takového si nedovolili ani komunisti za celých čtyřicet let, co tu vládli.

Novák 16.1.2010 16:24

Host je hostem, dokud...

Host je hostem, dokud se chová jako host. Problém ovšem nastane, pokud se přestane chovat jako host a chce se stát úánem domu a původního pána domu má v úmyslu domova zbavit. Nejdříve Němci, dnes islamisti...

Novák 16.1.2010 16:26

Re: Host je hostem, dokud...

... pánem ...

Mára 16.1.2010 16:34

Re: Host je hostem, dokud...

A co třeba sionisté?

guerrier 16.1.2010 16:42

Re: Host je hostem, dokud...

A co kdyby jste se vrátil na Zvědavce?

Mára 16.1.2010 16:49

Re: Host je hostem, dokud...

Jak se mohu vrátit někam, kde jsem nikdy nebyl, Haiťane?

guerrier 16.1.2010 16:52

Re: Host je hostem, dokud...

S vašimi fekálními výlevy je to ovšem k podivení a neuvěření.

Mára 16.1.2010 16:57

Re: Host je hostem, dokud...

Považujete Židy za fekálie? Zajímavé.

guerrier 16.1.2010 17:00

Re: Host je hostem, dokud...

Takže ani nechápete smysl psaného slova. To není ovšem u "lidí" vašeho druhu žádná senzace ale spíše pravidlo.

Mára 16.1.2010 17:23

Re: Host je hostem, dokud...

Smysl slov chápu dobře, potíže mám s Vašim lhaním a kličkováním. Ale to asi každý.

guerrier 16.1.2010 18:06

Re: Host je hostem, dokud...

Zatím jsem zde svědkem lhaní pouze u vás.

Mára 16.1.2010 18:18

Re: Host je hostem, dokud...

Hezká lež na druhou.

guerrier 16.1.2010 18:43

Re: Host je hostem, dokud...

Už jsme si na to u vás zvykli.

Emil XX 16.1.2010 18:02

Proč nenapíšete rovnou Židé nebo "židáci" na což bych Vás tipoval

Vtip je v tom, že podstatou sionismu je NÁVRAT Židů do jejich původní domoviny, tedy pravý OPAK toho, z čeho je obviňujete.

cimrman 16.1.2010 15:31

problém je v hodnotách

Milý pane Doležale, děkuji za zajímavý článek. Souhlasil bych, že základní hodnoty, na nichž je postavena liberální demokracie, jsou původně náboženské, ne všechny ale stojí a padají s křesťanstvím. Když se přidržíme revolučního sloganu "volnost, rovnost, bratrství", který podle mne tyto základní hodnoty dobře vystihuje, pak specificky křesťanský přínos bych viděl pouze v tom "bratrství", tedy principu solidarity, který vyvažuje nároky "volnosti" (svobody každého jednotlivce být tím, čím chce, podle svých schopností, potřeb, svědomí, porozumění apod.) na jedné straně, a "rovnosti" (hlavně rovnosti před zákonem) na straně druhé. V napětí svobody a rovnosti se odehrává už politický život v antickém Řecku a je to tam výslovně tematizováno, mj. náboženským jazykem. Nezdá se mi správné tvrdit, že osvícenství a s ním spojené revoluce jsou plodem křesťanství, ačkoli se jistě odvolává na hodnoty, které jsou v křesťanství přítomny také. Neviděl bych hlavní problém dnešní doby v úpadku náboženské víry, ale spíše v úpadku těchto hodnot. Ačkoli se asi jedná o hodnoty původně náboženské, a o jejich původním smyslu je dobré uvažovat i nábožensky, boj proti jejich úpadku je podle mne hlavně úkolem politiky. Je strašné, v jak karikované podobě jsou nám principy svobody, práva a solidarity dnes předkládány. Problém

dnešní české společnosti spatřuji hlavně v tom, že naše pojetí těchto principů určují

takové osobnosti jako Klaus, Kindl nebo Paroubek, přesněji řečeno v tom,

že nikdo nedokáže nabídnout  jasnou a přesvědčivou alternativu.

ity 16.1.2010 15:47

Re: problém je v hodnotách

Jestli ovšem ten úpadek není právě důsledkem nevíry v Boha. Osobní vztah s Bohem proměňuje myšlení a charakter jednotlivce tak, že usiluje o tyto hodnoty bez ohledu na tlak společnosti, politiků a bez toho,zda je to pro něj výhodné,či nikoliv. Politici, ba ani klérus tuto změnu nemohou vypůsobit. Problém české společnosti není v našich představitelích (jsem přesvědčen, že v jiných zemích by si je lidi prostě nezvolili.) ale v nás samých. Nemáme ideu,nemáme důvod přinášet oběti a nejsme schopni se rozhodovat ve smyslu hodnot, o kterých mluvíte, přináší - li nám to osobní nepohodlí ( o nějaké vyšší oběti nemluvě)

Kalamajka Mike 16.1.2010 16:11

Re: problém je v hodnotách

Mám neodbytný pocit, že obětí už Evropa přinesla dost a že tu přihlouplou křesťanskou štafetu je třeba předat dál i s patřičným nakopnutím do hýždí nositelů této blízkovýchodní asociální nauky.

ity 16.1.2010 16:25

Re: problém je v hodnotách

To zkouší už 2000 let mnoho podstatně lépe vybavených nakopávačů. Kde dneska jsou a co nabídli lepšího. Svůj neodbytný pocit Vám asi po krátkou dobu ještě zústane než začnete  zcela dobrovelně a ještě rád vystrkovat 5x denně svůj zadek za dunivého doprovodu Vaší hlavy o kobereček.      Pěkné sny.

Mára 16.1.2010 16:36

Re: problém je v hodnotách

To spíše věřím, že bratry ve víře podpoří křesťané než nějaký neznaboh.

ity 16.1.2010 17:16

Re: problém je v hodnotách

Křesťanství stojí a padá s tím,že Ježíš, Boží syn, zemřel za hříchy člověka a vstal z mrtvých, islám na následování proroka Mohameda. Obojí se navzájem vylučuje. Pro křesťana je Korán satanské verše.Zcela překroutil ,zmanipuloval a odlišně interpretoval Bibli.( není  tedy jejím  pokračováním jak sám tvrdí / na rozdíl od  autenticity a návaznosti Starého a Nového Zákona/) Pro muslima je křesťan modloslužebník, který uctívá tři bohy ( Otce,Syna a Ducha Svatého.

Mára 16.1.2010 17:31

Re: problém je v hodnotách

Plácáte účelové nesmysly. Islám, pokud vím, má Ježíše za jednoho z proroků. Nový zákon a Starý zákon jsou naprosto myšlenkově nekonzistentní a jediné, co tyto dva texty spojuje je to, že jsou určeny Židům. Tato tři náboženství mají společného Boha a liší se jen formálním přístupem k němu.

ity 16.1.2010 21:43

Re: problém je v hodnotách

No,člověče, to jste se odkopal. Na takové závěry nestačí přečíst 20 ti stránkovou příručku. Studovat, studovat,studovat !

Pavel 17.1.2010 21:37

Re: problém je v hodnotách

Modloslužebník je ovšem i z židovského pohledu.

cimrman 16.1.2010 17:05

Re: problém je v hodnotách

Dobrý den, děkuji, máte asi pravdu, otázka ale zní, co s tím. Podle mne je důležité ptát se, jaké jsou hodnoty, kterými žijeme, a co je jejich původním smyslem. Odpověď, že tento smysl nelze nahlédnout bez křesťanské víry, zdá se mi nedostatečná. Jednak je podle mého mínění historicky neopodstatněná, a navíc dnešnímu sekularizovanému člověku (a mezi to počítám i značnou část nominálních křesťanů) neposkytuje srozumitelné vodítko.