18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

ROZPOČET: Větší peníze na armádu jsou nutností nikoliv zbytečností

Mnozí lidé namítají, ať už z dobrého nebo zlého úmyslu, že je to v současné době luxus, který si nemůžeme dovolit, a že bychom tedy měli raději přidat seniorům na penzích, podpořit rodiny s dětmi, atd. Výdaje na zbrojení jsou podle nich zbytečně vyhozené peníze. To ale není pravdou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Brecík 23.6.2023 22:48

Opět osvědčený neziskovkář = nemakačenko Pánek. Pánku / vážení. Celá G-7, resp. EU je hospodářsky v pééérdeli. Zválcuje nás Rusko / Čína = BRICS a mnoho států, které k BRICS přistupují !!!! ČÍNA/EU: Čínski predstavitelia podpísali tento týždeň v Berlíne deklarácie o spolupráci s európskymi firmami zo širokej škály odvetví, od letectva a výroby chemikálií až po automobily, keďže druhá najväčšia svetová ekonomika sa snaží lobovať za pevnejšie vzťahy s Európou. TASR o tom informuje na základe správ DPA a Reuters.

Európske spoločnosti vrátane koncernov Airbus, BASF, Siemens, Mercedez-Benz, BMW a Volkswagen podpísali dohody s Čínou. Uviedla to v stredu vo svojom vyhlásení čínska Národná komisia pre rozvoj a reformy.

Komisia dodala, že prehĺbi spoluprácu s príslušnými spoločnosťami. K podpisu došlo počas návštevy čínskej delegácie na čele s premiérom Li Čchiangom v Nemecku.

P. Brecík 23.6.2023 22:57

.... a protože zdejší motáci "spolupráci" Číny / EU nepochopí, vysvětlím. Každá země mimo EU nás zválcuje - díky levným energiím !!!! I to poplivávané Maďarsko už má slíbenou výstavbu 8 Gigafactory od VW na výrobu autobaterií !! PROČ ? Protože má levnou Ruskou ropu / plyn a Rossatom jim postaví Atomovou elektrárnu !!

L. Franc 23.6.2023 17:05

Za více než rok trvání války na Ukrajině nasbírali jsme dost informací o kvalitě armády jediného našeho nepřítele, Ruské federace. Z těch informací jasně vyplývá, že ruská armáda není schopna porazit Ukrajinu, natož aby byla schopna ten vojenský konflikt eskalovat. Za těchto okolností by bylo logické ušetřit na výzbroji vlastní armády. Zejména když hledáme ušetřit kde všude.

P. Vychodil 23.6.2023 17:44

ty jsi ale srandista ! Asi tak stejný, jako ti NATO oficíři, co predikovali 48, maximálně 72 hodin k proražení ruské obrany...

dokážeš pochopit, že pokud je cílem SVO demilitarizace, pak strojky na maso, jak předvedeno u Bachmutu a teď v tzv proti-ofenzívě, jsou tím cílem ?

NATO již nemá, co na ukrajinu poslat, munice došla, zbraně došly, lidi docházejí...

P. Diviš 23.6.2023 18:38

Akorát Rusáci se zoufale brání.

P. Hák 23.6.2023 20:09

Takže souhlasíte, že další zbraně za miliardy nepotřebujeme.

Zoufalá ruská obrana se musí každou chvíli zhroutit a bude dosaženo konečného vítězství. Stačilo pár starých krámů z našich přebytků.

Po drtivém ukrajinském vítězství se Rusko samozřejmě rozpadne a už nebude nikoho ohrožovat.

P. Hatina 23.6.2023 20:17

Kéž by to bylo tak jednoduché. Ve skutečnosti hrozí to, co se dělo v Koreji, ve Vietnamu, aj nedávno v Afghanistánu. Ten konflikt může zamrznout třeba na desetiletí, a pořád bude vyžádovat a vázat nějaké prostředky, ze Západu aj od nás. Čili, spíše myslet a plánovat i ty vojenské výdaje v těchto etapách...

P. Brecík 23.6.2023 22:53

p. Hatino + ostatní. "nějaké" prostředky jsou 5 miliard EUR / měsíc jen na chod [UA] aparátu. To nic, EU si vezme půjčky. Potom musíme živit v celé EU miliony "utečenců." A zásobovat [UA] zbraněmi, energiemi ..... Granát / raketa Made in EU stojí 3 - 10x více, než stejné Made in Rossia, China, India, Irán, Sev. Korea .... Jak dlouho to EU/USA vydrží??

P. Brecík 23.6.2023 22:53

p. Hatino + ostatní. "nějaké" prostředky jsou 5 miliard EUR / měsíc jen na chod [UA] aparátu. To nic, EU si vezme půjčky. Potom musíme živit v celé EU miliony "utečenců." A zásobovat [UA] zbraněmi, energiemi ..... Granát / raketa Made in EU stojí 3 - 10x více, než stejné Made in Rossia, China, India, Irán, Sev. Korea .... Jak dlouho to EU/USA vydrží??

P. Hák 24.6.2023 6:35

Vy snad nevěříte vítězným reportům našich médií? Vy dezoláte!

P. Diviš 23.6.2023 18:37

Tyhle kecy dost kolovaly ve třicátých letech minulého století. Výsledek je znám, tedy, měl by být znám lidem, kteří se trochu vzdělávali.

M. Šejna 23.6.2023 15:55

Autor by měl propagovat znovuzavedení dvouleté základní vojenské služby. To by byla nejlogičtější reakce na ruské nebezpečí.

To by ale pak vláda ztratila podporu uvědomělé mládeže, která projevuje svou odvahu jen na fejsbuku, ale vojenské služby se bojí jak čert kříže

P. Vychodil 23.6.2023 16:40

rus nás nějak ohrožuje ? Asi nečtu ten správný stranický tisk...

ano, až si amíci zřídí základnu u Mošnova, pak se začnu bát...ještě že bydlím daleko...a dnešní přesné zbraně zajišťují přesné zásahy...

P. Diviš 23.6.2023 18:39

Drahé, neefektivní.

J. Jurax 23.6.2023 18:52

Drahé snad, efektivní by být mohlo, jde o náplň oné služby; na vycvik bigoše polního, vzduchem chlazeného, jsou ovšem dva roky moc; na výcvik některých specialistů nejspíš zase málo.

https://armadnizpravodaj.cz/udalosti/zeme-evropy-povinna-vojna/

J. Kindl 23.6.2023 15:26

Stát na důchody v roce 2023 dal 725 miliard. V roce 2023 se průměrný důchod zvýšil o 760 korun a překročil tak hranici 20 tisíc korun. Za 18 měsíců vlády Petra Fialy tak vzrostla výše průměrného důchodu o 31 %. to je o 4 000 Kč. Víc jak za Babiše.

M. Šejna 23.6.2023 15:50

jste opravdu tak natvrdlej?

Důchody se valorizuji podle zákona a nikoli podle Fialy.

Pokud Fiala umožnil 35-procentni zvýšení cen za dva roky, tak to zvýšení důchodů je zcela v souladu se zákony.

Kdyby byla inflace 2 procenta, zvyšovaly by se důchody mnohem méně.

Fiala zvyšovat důchody musel, nikoli chtěl.

V. Kuhaj 23.6.2023 16:35

Není natvrdlej. Bojuje. Za tu správnou vládu.

P. Diviš 23.6.2023 18:40

Navíc má pravdu.

J. Jurax 23.6.2023 19:01

Ano.

Ovšem Fiala si za ono zvýšení zásluhy připsat nemůže, to je ze zákona. Ledaže by mohl za inflaci, díky níž důchody rostly.

Ale naopak může za to, že se se změnil zakon, aby se důchody míň valorizovaly. Ušetří tím letos 34 miliard; zato vyhazuje 16 miliard do WC na podporu občasných zdrojů energie.

V. Kuhaj 23.6.2023 14:35

Poslouchejte, vy agitátore roty, ekonomicky jdeme zu grunt, a "ušetřené" miliardy na důchodcích nepůjdou do rozvoje země, ale do zbrojení?! To už vám opravdu všem, loajálním bruselolezcům, hráblo?!

P. Vychodil 23.6.2023 17:50

ano, hráblo. vidím to i u nás doma. nikdy jsem nemyslel, že náboženské či jiné politické rozdíly by měly být příčinou rozpadu rodin, nicméně jsem se hluboce mýlil...

J. Sedláček 23.6.2023 14:11

čím míň armádu bohatou na peníze, tím lepší

K. Vengi 23.6.2023 12:15

Česká/československá armáda v české kotlině byla od třicetileté války ouplně "na houno", až na pár lancknechtů, potomků žoldáků od Albrechta z Waldsteina. Mekta Beneš také mohutně zbrojil, nu a pak utekl jako malý kluk, a armádu a její mohutnou výzbroj ponechal bez boje nepříteli. Jenom pak z Londýna jalově mektal. Ti Frantíci byli také lumeni, když jim tam Rommel s divizí duchů táhl, odhazovali ručnice Lebel, mašingvéry Chauchat, munici, ale bidony s různými odrůdami vín na plecích nikolivěk. Tož tak, ty F35 za Grippeny a náhradu za Pandury zajisté potřebujeme. Co takhle Černochovou vycvičit na pilotku Viperu? Něco jako Marina Rasková, "nočnaja sapruga". Dobere se potom "medajlej", ili tribunala a rozstrel... Lampasáci musí býti "u vytržení, když jim baba bude rozjebávat jejich "zaběhlé taffelrunde", také to u nich krapánek "kolotá". Uvidíme...

J. Jurax 23.6.2023 19:03

Ehm ... IFV CV90 nebudou náhradou za Pandury nýbrž za BVP-2.

J. Hajský 23.6.2023 10:38

Představte si ten titulek v novinách na jaře 1938. Většina lidí by tehdy jistě souhlasila, jen více peněz na pohraniční opevnění, na tanky, na letectvo. A v říjnu 1938 jsme zlistili, že peníze na opevnění byly vyhozené peníze a 15.3.1939 jsme zjistili, že i ostatní peníze na výzbroj armády byly vyhozené peníze. Jano dnes na NATO jsme se tehdy spoléhali na smlouvu s mocnou Francií.

Historia magistra vitae. Vím, že dějiny se přesně neopakují. Ale nějaké poučení bychom si z nich měli přece vzít.

J. Jurax 23.6.2023 12:46

Ano.

Poučení budiž nedopustit o nás bez nás jako v Mnichově a spojencům moc nevěřit. Mají vlastní zájmy a ty si chrání, což pro nas nemusí být optimální.

P. Hatina 23.6.2023 20:12

No v tom je ta tragédie. Nikoliv "by ", protože tehdá už někdy od roku 1935 náš stát dával ohromné prostředky na zbrojení, nejen na stavbu těch opevnění, ale celkově na tanky a letadla.

Navíc, odhodlání lidí bránit republiku ve válce vysoké, většina chlapů měla za sebou vojenský výcvik, konala se dost často i ostrá cvičení CO pro civilisty. Nakonec, jak známo, ještě v září 1938 náš stát vyhlásil mobilizaci, ti odvedenci přišli, a se zbraněmoi v rukou byli připravený bojovat...

A pak tedy západní i naši politici uznali Mnichovskou dohodu, takže zase mohli odmaširovat zpátky, odevzdat zbraňě do skladu, jít domů a čekat až nás Němci obsaděj:

Tohle je historická zkušenost srovnatelná s Bílou horou. A když se tohle opakovalo ještě v roce 1968, během ruské okupace, tak jak píšete "Historia magistra vitae",, tohle nedokáže odkecat, ani náš generál prezident Pavel, toho si lidi stejně zvolili hlavně proto,že doufaj že kdyby ta válka přišla k nám, tak má ještě telefon na Amíky...;-D

J. Ptáček 23.6.2023 10:28

"Anglie měla na výběr mezi válkou a hanbou; zvolila hanbu a bude mít válku."

Winston CHurchill o mnichovské dohodě

Můj vlastní názor:

Peníze na armádu jsou ZBYTEČNOSTÍ, ale NUTNOU.

P. Vychodil 23.6.2023 12:03

hele ptáku, tvůj názor odporuje základní logice. Zkus obhájit tezi o nutné zbytečnosti...