8.6.2024 | Svátek má Medard


Diskuse k článku

ROZPOČET: Větší peníze na armádu jsou nutností nikoliv zbytečností

Mnozí lidé namítají, ať už z dobrého nebo zlého úmyslu, že je to v současné době luxus, který si nemůžeme dovolit, a že bychom tedy měli raději přidat seniorům na penzích, podpořit rodiny s dětmi, atd. Výdaje na zbrojení jsou podle nich zbytečně vyhozené peníze. To ale není pravdou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Hák 24.6.2023 6:35

Vy snad nevěříte vítězným reportům našich médií? Vy dezoláte!

P. Brecík 23.6.2023 22:57

.... a protože zdejší motáci "spolupráci" Číny / EU nepochopí, vysvětlím. Každá země mimo EU nás zválcuje - díky levným energiím !!!! I to poplivávané Maďarsko už má slíbenou výstavbu 8 Gigafactory od VW na výrobu autobaterií !! PROČ ? Protože má levnou Ruskou ropu / plyn a Rossatom jim postaví Atomovou elektrárnu !!

P. Brecík 23.6.2023 22:53

p. Hatino + ostatní. "nějaké" prostředky jsou 5 miliard EUR / měsíc jen na chod [UA] aparátu. To nic, EU si vezme půjčky. Potom musíme živit v celé EU miliony "utečenců." A zásobovat [UA] zbraněmi, energiemi ..... Granát / raketa Made in EU stojí 3 - 10x více, než stejné Made in Rossia, China, India, Irán, Sev. Korea .... Jak dlouho to EU/USA vydrží??

P. Brecík 23.6.2023 22:53

p. Hatino + ostatní. "nějaké" prostředky jsou 5 miliard EUR / měsíc jen na chod [UA] aparátu. To nic, EU si vezme půjčky. Potom musíme živit v celé EU miliony "utečenců." A zásobovat [UA] zbraněmi, energiemi ..... Granát / raketa Made in EU stojí 3 - 10x více, než stejné Made in Rossia, China, India, Irán, Sev. Korea .... Jak dlouho to EU/USA vydrží??

P. Brecík 23.6.2023 22:48

Opět osvědčený neziskovkář = nemakačenko Pánek. Pánku / vážení. Celá G-7, resp. EU je hospodářsky v pééérdeli. Zválcuje nás Rusko / Čína = BRICS a mnoho států, které k BRICS přistupují !!!! ČÍNA/EU: Čínski predstavitelia podpísali tento týždeň v Berlíne deklarácie o spolupráci s európskymi firmami zo širokej škály odvetví, od letectva a výroby chemikálií až po automobily, keďže druhá najväčšia svetová ekonomika sa snaží lobovať za pevnejšie vzťahy s Európou. TASR o tom informuje na základe správ DPA a Reuters.

Európske spoločnosti vrátane koncernov Airbus, BASF, Siemens, Mercedez-Benz, BMW a Volkswagen podpísali dohody s Čínou. Uviedla to v stredu vo svojom vyhlásení čínska Národná komisia pre rozvoj a reformy.

Komisia dodala, že prehĺbi spoluprácu s príslušnými spoločnosťami. K podpisu došlo počas návštevy čínskej delegácie na čele s premiérom Li Čchiangom v Nemecku.

P. Hatina 23.6.2023 20:17

Kéž by to bylo tak jednoduché. Ve skutečnosti hrozí to, co se dělo v Koreji, ve Vietnamu, aj nedávno v Afghanistánu. Ten konflikt může zamrznout třeba na desetiletí, a pořád bude vyžádovat a vázat nějaké prostředky, ze Západu aj od nás. Čili, spíše myslet a plánovat i ty vojenské výdaje v těchto etapách...

P. Hatina 23.6.2023 20:12

No v tom je ta tragédie. Nikoliv "by ", protože tehdá už někdy od roku 1935 náš stát dával ohromné prostředky na zbrojení, nejen na stavbu těch opevnění, ale celkově na tanky a letadla.

Navíc, odhodlání lidí bránit republiku ve válce vysoké, většina chlapů měla za sebou vojenský výcvik, konala se dost často i ostrá cvičení CO pro civilisty. Nakonec, jak známo, ještě v září 1938 náš stát vyhlásil mobilizaci, ti odvedenci přišli, a se zbraněmoi v rukou byli připravený bojovat...

A pak tedy západní i naši politici uznali Mnichovskou dohodu, takže zase mohli odmaširovat zpátky, odevzdat zbraňě do skladu, jít domů a čekat až nás Němci obsaděj:

Tohle je historická zkušenost srovnatelná s Bílou horou. A když se tohle opakovalo ještě v roce 1968, během ruské okupace, tak jak píšete "Historia magistra vitae",, tohle nedokáže odkecat, ani náš generál prezident Pavel, toho si lidi stejně zvolili hlavně proto,že doufaj že kdyby ta válka přišla k nám, tak má ještě telefon na Amíky...;-D

P. Hák 23.6.2023 20:09

Takže souhlasíte, že další zbraně za miliardy nepotřebujeme.

Zoufalá ruská obrana se musí každou chvíli zhroutit a bude dosaženo konečného vítězství. Stačilo pár starých krámů z našich přebytků.

Po drtivém ukrajinském vítězství se Rusko samozřejmě rozpadne a už nebude nikoho ohrožovat.

J. Jurax 23.6.2023 19:41

Jo.

Ovšem historicky nedávno jsme si uměli moderní tanky a obrněnce vyrábět sami, ba i konstruovat.

P. Hatina 23.6.2023 19:30

Samozřejmě že to je fajn. Jen tedy konstatuji že naše schopnost samostatné obrany je mizivá. Ale to už se přece vysvětlilo před těmi dvaceti lety, když se rušila lidová armáda.

Že tedy

a) NATO máme, tudíž nás bude v případě útoku bránit celé NATO, čímž tedy byly míněný hlavně západní velmoci včele s USA

b) naší spolučast zajistí jednotky naší profesionální armády . Která jistě má být kvalitní vojenské vybavení, to jistě - ovšem i v tom se čekala nějaká delší kontinuita. A ne že se to bude řešit až podle toho která koala vyhraje volby

J. Jurax 23.6.2023 19:09

Ale kuš ... je to totéž co zbytečná nutnost :-)))

J. Jurax 23.6.2023 19:03

Ehm ... IFV CV90 nebudou náhradou za Pandury nýbrž za BVP-2.

J. Jurax 23.6.2023 19:01

Ano.

Ovšem Fiala si za ono zvýšení zásluhy připsat nemůže, to je ze zákona. Ledaže by mohl za inflaci, díky níž důchody rostly.

Ale naopak může za to, že se se změnil zakon, aby se důchody míň valorizovaly. Ušetří tím letos 34 miliard; zato vyhazuje 16 miliard do WC na podporu občasných zdrojů energie.

J. Jurax 23.6.2023 18:52

Drahé snad, efektivní by být mohlo, jde o náplň oné služby; na vycvik bigoše polního, vzduchem chlazeného, jsou ovšem dva roky moc; na výcvik některých specialistů nejspíš zase málo.

https://armadnizpravodaj.cz/udalosti/zeme-evropy-povinna-vojna/

J. Jurax 23.6.2023 18:44

Inu, lepší něco než nic. Ale ještě nějaký most byste přece jen mohl přidat ...

P. Diviš 23.6.2023 18:40

Navíc má pravdu.

P. Diviš 23.6.2023 18:39

Drahé, neefektivní.

P. Diviš 23.6.2023 18:38

Akorát Rusáci se zoufale brání.

P. Diviš 23.6.2023 18:37

Tyhle kecy dost kolovaly ve třicátých letech minulého století. Výsledek je znám, tedy, měl by být znám lidem, kteří se trochu vzdělávali.

P. Vychodil 23.6.2023 17:50

ano, hráblo. vidím to i u nás doma. nikdy jsem nemyslel, že náboženské či jiné politické rozdíly by měly být příčinou rozpadu rodin, nicméně jsem se hluboce mýlil...

P. Vychodil 23.6.2023 17:44

ty jsi ale srandista ! Asi tak stejný, jako ti NATO oficíři, co predikovali 48, maximálně 72 hodin k proražení ruské obrany...

dokážeš pochopit, že pokud je cílem SVO demilitarizace, pak strojky na maso, jak předvedeno u Bachmutu a teď v tzv proti-ofenzívě, jsou tím cílem ?

NATO již nemá, co na ukrajinu poslat, munice došla, zbraně došly, lidi docházejí...

L. Franc 23.6.2023 17:05

Za více než rok trvání války na Ukrajině nasbírali jsme dost informací o kvalitě armády jediného našeho nepřítele, Ruské federace. Z těch informací jasně vyplývá, že ruská armáda není schopna porazit Ukrajinu, natož aby byla schopna ten vojenský konflikt eskalovat. Za těchto okolností by bylo logické ušetřit na výzbroji vlastní armády. Zejména když hledáme ušetřit kde všude.

P. Vychodil 23.6.2023 16:50

Putin nás nějak ohrožuje ? Zkus mi to vysvětlit, abych se začal báááát !

P. Vychodil 23.6.2023 16:40

rus nás nějak ohrožuje ? Asi nečtu ten správný stranický tisk...

ano, až si amíci zřídí základnu u Mošnova, pak se začnu bát...ještě že bydlím daleko...a dnešní přesné zbraně zajišťují přesné zásahy...

V. Kuhaj 23.6.2023 16:35

Není natvrdlej. Bojuje. Za tu správnou vládu.

P. Vychodil 23.6.2023 16:33

my máme nějakou armádu ? Která by nás případně ochránila ? Dnešní armáda tak ochrání maximálně most u Davle po dobu jednoho týdne...

P. Vychodil 23.6.2023 16:28

ptáku ptáku, tvůj věk tě ovšem omlouvá. ne všichni v takovém stáří mají v hlavě vše v pořádku...

ale stejně, když by se ti chtělo, mohl bys vysvětlit co znamená "nutná zbytečnost" ?

J. Ptáček 23.6.2023 16:04

Jako starobní důchodce nad 80 nejsem zvyklý na hulvátství, se sprostými spratky komunikovat nebudu.

M. Šejna 23.6.2023 15:55

Autor by měl propagovat znovuzavedení dvouleté základní vojenské služby. To by byla nejlogičtější reakce na ruské nebezpečí.

To by ale pak vláda ztratila podporu uvědomělé mládeže, která projevuje svou odvahu jen na fejsbuku, ale vojenské služby se bojí jak čert kříže

M. Šejna 23.6.2023 15:50

jste opravdu tak natvrdlej?

Důchody se valorizuji podle zákona a nikoli podle Fialy.

Pokud Fiala umožnil 35-procentni zvýšení cen za dva roky, tak to zvýšení důchodů je zcela v souladu se zákony.

Kdyby byla inflace 2 procenta, zvyšovaly by se důchody mnohem méně.

Fiala zvyšovat důchody musel, nikoli chtěl.