27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

ROZHOVOR: Skončí to diktaturou

S bývalým tajemníkem prezidenta Václava Klause a spolupracovníkem IVK Ladislavem Jaklem nejen o Evropské unii.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Houžňák 13.7.2016 14:38

"Petent" je krásné slovo,

francouzsky péter znamená "vypouštěti větry", tedy familiárně, a tak mi to "petent" vždycky připomene.

J. Šimek 13.7.2016 15:25

Re: Vítězové referenda dávno vzali kramle od odpovědnosti,

Ano, je to tandem Zeman - Klaus a jejich okolí, které má plnou hubu svobody a demokracie, ale v praxi jen rodělují lidi šířením nenávisti. To jste se ale mohl dočíst téměř v každé mé reakci tady na fóru...

P. Han 13.7.2016 20:58

Re: Vítězové referenda dávno vzali kramle od odpovědnosti,

Nevylučuji, že jste o tom mluvil i s okresním hejtmanem, ale tím se to pořád nestává pravdou.

V. Karda 13.7.2016 18:07

Re: Vítězové referenda dávno vzali kramle od odpovědnosti,

Šimku nechtěl byste už jít s těmi petenty do prdele ?

J. Šimek 13.7.2016 21:18

Re: Vítězové referenda dávno vzali kramle od odpovědnosti,

Za váma se nepohrnu :o)

P. Lenc 13.7.2016 11:02

Dík za článek,

není co dodat.

S. Donát 13.7.2016 10:28

Ano, poslední zhasne

už aby to bylo :-)

M. Pivoda 13.7.2016 10:12

"petice požadující opakování fotbalového zápasu"

Takovou petici vůbec není třeba podávat, protože fotbalové zápasy (šampionáty) se periodicky opakují každý rok, nebo každé čtyři roky. Zcela přirozený proces.

Totéž ale neplatí o národním referendu. Tam se (dosud) předpokládá, že lidé (občané) jsou geniální již od doby svého zrodu, že u nich neprobíhá žádný proces učení, protože od svého zrození již všechno ví. Také se nepředpokládá žádná generační obměna národa - nikdo neumírá, nikdo další se nerodí - nepřichází tedy lidé s jinými názory.

Takže zlepšíme tento evidentně chybný stav a zavedeme periodická referenda? Z pohledu řízení státu nebo soustátí (jako je EU) by taková periodická referenda představovala velké nároky na řízení (které by naši stávající reprezentanti v EU asi nezvládli). Technologicky je tento styl řízení sice proveditelný (žijeme přece v technologické době, internet věcí již ťuká na dveře), ale lidsky by nám takový postup dal pořádně zabrat. Proč? Jedna ze základních lidských potřeb je právě potřeba jistoty.

V každém případě by stála za promyšlení inovace systému řízení stávajícího soustátí (EU) i státu (Česko) než vyskakovat někam do neznáma.

E. Erat 13.7.2016 10:32

Re: "petice požadující opakování fotbalového zápasu"

O jistotách mluvili již komunisté. A také o tom, co nás hrůzného čeká když tu jistotu RVHP a VS opustíme. Nic tak strašného se nestalo, a nic strašného by nenastalo ani v případě opuštění EU. Hladomor nehrozí. Ale, pocit jistoty o kterém voláte by dalo občanům to jak píšete, periodické referendum. Tedy dejme tomu s opakováním po deseti letech. Nastává generační obměna, část těch co volili v roce 2003 ANO je již na pravdě boží, ale jejich děti vnuci neměli možnost se k tomu vyjádřit. V roce 2003 bylo pro vstup pouhých 43 % oprávněných voličů. A dnes jsme na tom podobně, jako když nás naši předci zavlekli do područí komunismu a SSSR. S EU na věčné časy a nikdy jinak. A v případě právně zakotveného periodického referenda, by měl člověk tu jistotu, že může změnit názor na základě nových fakt, zkušeností atd. Jako u běžných voleb a presidentské volby.

M. Pivoda 13.7.2016 10:56

Co se v následujících 20 letech nezmění, jsou lidské potřeby

1. Certainty: We need assurance that we can avoid pain and gain pleasure. 2. Uncertainty/Variety: We have a need for variety, continuous change, and stimulus. 3. Significance: We have a need to feel unique, important, and special. 4, Connection/Love: We need a strong feeling of connection with people and we need to feel loved. 5. Growth: We need to expand each of our own capabilities and capacities. 6. Contribution: We need to contribute, and we need a sense of service and focus on giving back. 7. The individual’s desire for more freedom.

E. Erat 13.7.2016 15:37

Re: Co se v následujících 20 letech nezmění, jsou lidské potřeby

Pane Pivodo, přiznám se, že neumím natolik dobře anglicky, abych Váš příspěvek zcela bezchybně pochopil. Mohl bych požádat manželku, která překládá z angličtiny beletrii, dvanáct let pracovala pro Britskou kulturní radu v Praze, ale nechci jí tim zbytečně zatěžovat. A opravdu mi není jasné, proč když umíte hezky-česky je tento příspěvek v angličtině. Věřím, že když ho převedete do češtiny, tak bude i řada jiných lidí, kteří se k tomutu tématu mohou vyjádřit. Děkuji předem za pochopení.

M. Pivoda 14.7.2016 17:09

Jistota

Na prvním místě aktuálního sděleni ohledně lidských potřeb Petra Diamandise je "Certainty = jistota". Nemá to tedy nic společného s komunisty, na které se vy odvoláváte.

S. Netzer 13.7.2016 9:39

Harmonické souznění dvou

"novinářů", aneb kremelské ozvěny v ČR.

"Rozhovor" nepostrádá obvyklé nezbytné ingredience pro tento druh "žurnalismu", jako jsou hanění EU a jejich "pohlavárů", diabolizace Monsignore Halíka a na druhé straně zdůrazňování ruské mírumilovnosti (ruské "výdaje na obranu jsou menší než třeba samotné Británie", což je evidentní lež http://books.sipri.org/files/FS/SIPRIFS1604.pdf).

R. Langer 13.7.2016 10:12

Re: Harmonické souznění dvou

Jo jo, když to říká pátá kolona, ozvěna bůhví koho, tak tom určitě něco bude. :-D

M. Prokop 13.7.2016 10:45

Re: Harmonické souznění dvou

Jo, v jedné věci s nimi lze nesouhlasit.

S vámi zase prakticky nelze souhlasit.

Jsme lidé různé. :-P

S. Netzer 13.7.2016 10:54

Re: Harmonické souznění dvou

Přímo převratný objev. Jeden se zdráhá uvěřit, že jste na něj přišel vlastním myšlenkovým úsilím.

M. Valenta 13.7.2016 9:01

Bože to jsou otázky.

Jak z Rudého práva. Ti dva se museli zpotit, než tohle dali dohromady.

V. Kain 13.7.2016 9:41

Re: Bože to jsou otázky.

Jak je od pana Jakla, tak je to vždycky špatně, že pane Valento.Pokud tady budou ve vládě socani a Babišové tak se žádné referendum vypisovat nebude.Oni vědí jak by to dopadlo a mají z toho husí kůží jako štamprlata.

E. Erat 13.7.2016 9:54

Re: Bože to jsou otázky.

U Babiše ( i když ho nemusím a nevolím) to ještě chápu. Pro jeho ekonomické zájmy je jistě členství v EU lepší variantou. Dokonce mi překvapuje, že netlačí ze stejného důvodu na přijetí eura. Takže ze svého pohledu se chová pragmaticky. Ovšem u Sobotky je to čistě strach o koryto, třeba doufá ( jakož i Zaorálek), že když budou k EU a jejím představitelem dostatečně servilní, tak dostanou nějákou dobře placenou funkci, jako Tusk apod.

M. Valenta 13.7.2016 11:24

Re: Bože to jsou otázky.

Pane Erat, vysvětlete mi prosím, jaký je rozdíl mezi Sobotkovým strachem o koryto a Babišovými ekonomickými zájmy?

E. Erat 13.7.2016 15:53

Re: Bože to jsou otázky.

Oslovujeme pátým pádem, tedy pane Erate. Rozdíl je velmi prostý, ať je pan Babiš jakýkoliv tak se dokázal velmi dobře živit i bez politiky. A živit i jiné lidi. Pan Sobotka ovšem nikdy nikde nepracoval, nikdo, nikdy si u něj nevydělal ani korunu. Je to je politický bastard, podobně jako Marek Benda z ODS.

M. Valenta 13.7.2016 11:39

Re: Bože to jsou otázky.

Přečtěte si komentář pana Jůna, to je o něčem jiném než Jaklovy konstrukce.

Pane Kain, referendum jedni chtějí a druzí ne, záleží na okolnostech. Většinou je však z velké části ovlivněno emocemi, nedostatkem informací či neschopností je posoudit. Určitě se dočkáte situace, kdy si referendum přát nebudete. Britům nepřeju nic špatného ( už proto, že tam žije část mé rodiny), ale ruku na srdce, nemáte také dojem, že většina lidí si brexit vlastně nepřálo a to jak z politiků (Johnson, čistě osobní politický kalkul)tak mnozí co to tam hodili jako protestní hlas a o těch co nepřišli vůbec ani nemluvě.

E. Erat 13.7.2016 15:45

Re: Bože to jsou otázky.

Já už tu situaci zažil, nepřál jsem si referendum o vstupu do EU, nepřál jsem si vstup do EU, volil jsem NE. Ovšem respektoval jsem výsledek referenda, nemastil jsem nesmyslné petice, nekočoval jsem po náměstích atd. A výsledek referenda respektuji dodnes, přestože nás do EU zavleklo pouze 43 % oprávněných voličů. Ale, přeji si i nadále vystoupení ČR z EU, nebo konec EU, a jsem rád čemukoliv co EU poškozuje, a co by mohlo zapříčinit její konec. Legitimní názor, výlohy nevymlacuji. Stejný názor jsem měl na RVHP. A dočkal jsem se. Naděje neumírá.

J. Krásenský 13.7.2016 20:59

Re: Bože to jsou otázky.

Tak, tak.

J. Šimek 13.7.2016 6:51

Plná huba svobody, ale petice proti výsledku

referenda je nepřípustná, že? Chytráci ...

E. Erat 13.7.2016 7:35

Re: Plná huba svobody, ale petice proti výsledku

Jako vždy jste zcela mimo mísu. On tu petici někdo nepřipustil ? Ona neproběhla ? Byl za její podpis někdo zatčen ? Tato zcela zbytečná petice proběhla, ale vláda UK na ní nebere zřetel. Taky proč by měla, proběhlo řádné a demokratické referendum, a jeho výsledek nikdo nezpochybnil. To, že se těm co prohráli výsledek nelíbí, nebo že někdo byl líný a referenda se nezúčastnil a teď toho lituje, nebo že změnil názor je možné a běžné. Ale, referendum je platné Takže se podle něj vláda zařídí a zařídila. Mastit nesmyslné internetové petice o čemkoliv můžete i v ČR. A taky jich je tady dost. A také nikoho nezajímají. Pokud neporušuje taková petice zákony ČR. Ten příměr s peticí o opakování fotbalového zápasu je dobrý, aspoň je vidět jací hlupci jsou ti petenti v UK, kteří neunesli prohru. Stejní hlupci jsou i ti, co je podporují u nás i jinde.

J. Šimek 13.7.2016 8:45

Re: Plná huba svobody, ale petice proti výsledku

Přečtěte si první dva odstavečky. Zesměšňování, ohlupování, relativizace. A vy to samé - "hlupci jsou ti petenti."

Houbeles - i debilní, ale ze zákona regulérní petice musí demokrat považovat za normální součást svobody.

Vaše postoje + postoje IVK jen ukazují na to, že o svobodě a demokracii mluvíte jen, když je po vašem.

Trvám na tom, že jste pro svobodu jen hubou, ale mentálně jste zamrzlí bolševíci...

R. Langer 13.7.2016 8:52

Re: Plná huba svobody, ale petice proti výsledku

Zamrzlý bolševik je leda tak ten, kdo zpochybňuje regulérní výsledek právě proběhlého referenda 24 hodin po jeho konci, a ješte u toho má plnou hubu demokracie. To je taková typická bolševická vlastnost. Ale na to už soudruh nemá mozek, aby to dokázal pochopit. :-P

J. Šimek 13.7.2016 9:44

Re: Plná huba svobody, ale petice proti výsledku

Petice výsledek nezpochybňuje ... takže vaše poznámka je k prdu.

R. Langer 13.7.2016 10:13

Re: Plná huba svobody, ale petice proti výsledku

Tak když jsou výsledky zcela jasné a nikdo je nezpochybňuje, proč vůbec nějaká petice vznikla? Můžete mi to vysvětlit?