1.6.2024 | Svátek má Laura


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jura Jurax 3.9.2008 15:32

Re: V

Nedivím se - jako študák jsem tou dobou brigádničil u soukromého výrobce oplatků pod zmrzlinu ... v noci z 20. na 21. srpna 68 jsem kousek po půlnoci jel ze šichty ...

Hannelka 3.9.2008 12:50

Re: S panem Doležalem občas silně nesouhlasím,

Milý Juraji Juraxi, nevím kolik Vám je let, ale vaše slova napovídají, že toho o 68. nic moc nevíte. Ale politická situace se začala projevovat podstatně dříve a jinde, zcela úzce spolu souvisela vražda Kennedyho, likvidace Chruščeva a nakonec tanky v Praze.  Když mě vzbudil v 68. hukot letadel, zděsila jsem se 2x_jednak informacemi v rádiu a dále pak slovy mého otce, když jsem jej ve 2 hodiny v noci vzbudila.: " velké divadlo potřebuje velké kulisy" Teprve dlouho dlouho potom jsem pochopila, jak velkou měl pravdu.  Vůbec nemám ráda pana Doležala, z duše mi mluví málokdy, ale s jeho varováním před Paroubkem souhlasím, upozornění na téma 2000 slov vítám, ale protože jeho stanoviska nejsou jednoznačná, zřejmě obecně zapadnou. Ale na rozdíl od mnoha komentátorů, kteří se v této diskusi prezentují, jedině on ví o čem mluví. Dostal prostor, využívá ho jak umí. Bohužel totéž platí o mnoha z Vás tady ve fóru. .... ;-(

Gonzales 3.9.2008 13:39

Re: Re: S panem Doležalem občas silně nesouhlasím,

"..zcela úzce spolu souvisela vražda Kennedyho, likvidace Chruščeva a nakonec tanky v Praze..." No konečně na to někdo přišel ;-D Že to ale trvalo.

Jura Jurax 3.9.2008 15:30

Re: Re: S panem Doležalem občas silně nesouhlasím,

Milá Hannelko, v osmašedesátém mi bylo devatenáct. Vím toho o osmašedesátém relativně dost. Proč myslíte, že toho o tomto období moc nevím?

A to zcela úzce spolu souvisela vražda Kennedyho, likvidace Chruščeva a nakonec tanky v Praze  je velice osobitý názor. Mohla byste blíže specifikovat, jak tohle myslíte?

Hannelka 3.9.2008 15:57

Re: Re: Re: S panem Doležalem občas silně nesouhlasím,

Není zde prostor pro dlouhé rozebírání, proto jen jednoduše: hlavní slovo a moc ve státě měly složky armády, ať v Rusku nebo v Americe, páni politici by rádi konečně něco jiného, uvolnění (mnozí si tu pochvalovalipodporu soukromého podnikání, autooopravny, advokátní kanceláře). Změna politika je nejméně brzda, neli úplná změna. A Kennedy i Chruščev se snažili tu situaci změnit.  A na konci toho ocasu skončil i tatíček A. Novotný. I Češi si myslili, že mají konečně právo na to chtít něco víc a líp. Pan Doležal by to řekl pregnantněji.

wbgarden 3.9.2008 10:17

Budu neustále opakovat

američani tady měli být o pětačtyřicátého a ušetřili bychom si pár desítek let front na banány a hajzlpapír. A ne jenom radar nebo nějaká jiná polní kuchyně, ale pořádná base. Tam kde stojí rozkročený americký mariňák, tam se hordám těžko leze....

Jura Jurax 3.9.2008 10:30

Re: Budu neustále opakovat

No, Američané (myšleno samozřejmě US) nebo Britové tu být už od pětačtyřicátého měli. Ale naletěli dobrému strýčkovi Joeovi (tedy hlavně idealista Roosewelt) a nechápali, že demokracie v komunistickém pojetí je držet hubu a poslouchat pro prostý lid a souhlasně jásat a poslouchat pro prosté straníky (prostý lid samozřejmě taky mohl, ba musel jásat) okořeněná gulagy a koncentráky pro ty hubu nedržící nebo i jen dostatečně nejásavší. A pragmaticky potřebovali Rudou armádu proti Japoncům v Mandžusku a Číně. Co jim bylo po jakési zemičce veliké jako pár pořádných rančů s počtem obyvatel srovnatelným s jdním či dvěma velkými americkými městy kdesi uprostřed Evropy ...

wbgarden 3.9.2008 11:11

Re: Re: Budu neustále opakovat

Jo, jo je to pořád o pragmatismu, ale teď je myslím velmi dobrá doba aby v tomto prostoru US army zapustila konečně kořeny. Jinak, jak je jistě všeobecně známo do této zemičky vleze každý, kdo si zamane a kdo pak zastaví rozjeté gaziky..., modré přilby umí akorát Srebrenicu....

RadekH 3.9.2008 11:41

Re: Re: Re: Budu neustále opakovat

Když člověk čte Vaše příspevky, tak by téměř uvěřil, že jste přesvědčený, že nějaký stát, např. USA někdy něco udělal z jiného než čistě sobeckého důvodu.  Problém Doležala je, že celý jeho článek je koncipován tak, jako by se něco někdy dělo kvůli ČR či ČSSR.  To je hluboký omyl.  Stejně jako Vaše poznámka o američanech v Praze v roce 45.  O rozdělení teritoria se jednalo v Jaltě a tu čáru, která nás poslala na východ nakreslil Churchil, ne Stalin, a jediný, asi pětiminutový spor byl o Polsko.  To, že ČSR bude patřit SSSR bylo bez jakékoliv diskuze.  To co jsme chtěli, nebo co jsme mohli ovlivnit je nula.  Stejný omyl je Vaše přesvědčení o úžasných účincích přítomnosti US vojáka.  Přítomnost US vojáka neslouží k ničemu jinému, než aby se potenciální konflikty odehrály mimo půdu USA.  Přítomnost radaru u nás bude mít v lepším případě nulový účinrk, v případě omezeného střetu USA Rusko bude znamenat definitivní vymazání ČR z mapy světa.  A zaslouženě.  Po druhé sv. válce politici v podstatě nemohli nic dělat.  Neměli volbu.  Ale dnes jí mají.  Buď vzít úplatek od Lockheedu, Martinu či Boeingu nebo ne.  Ale při podstatě lidské povahy vlastně tu volbu také nemají.  Jde nakonec jen o výši úplatku.

Marat 3.9.2008 12:10

Re: Re: Re: Re: Budu neustále opakovat

Radku,ani češi neudělali nikdy nic s čeho by jen sami neměli užitek,tedy jen ze sobeckých důvodu.I proti radaru jsou jen ze sobeckých důvodu.Kdyby ten radar měl sloužit výlučně jen pro ČR,tak by s radarem nadšeně souhlasili,ale protože by s toho radaru měli mít prospěch i jiní a češi jen trošku,tak nic,žádný radar.Jak by ovšem češi zase na svou uhejbáckou politiku zase doplatili ,tak by zase desetiletí nedělali nic jiného,jak spílali světu,že pro ně nehnul prstem.

Gregory 3.9.2008 12:15

Re: Re: Re: Re: Budu neustále opakovat

Máte to dost zmatené . V Jaltě to tak velká selanka nebyla . A my jsme měli daleko větší šanci  se dostat do západního vlivu než Polsko . Poláci to měli definitivně prohráno už od roku 39 . a Rusko vždy považovalo Polsko za své .

wbgarden 3.9.2008 17:39

Re: Re: Re: Re: Budu neustále opakovat

Za dobu své existence dobře vím, kde je sever a taky to, že žádná slepice nehrabe od sebe. Řečí politruků jsem vyslechl taky dost, takže prosím, zkuste jiné školení, nevinných prosťáčků typu standagross je vůkol přece dost....

brblal 3.9.2008 13:21

Re: Budu neustále opakovat

Dnes se fronty stojí na jiných místech.Jsou jimi pracovní úřady a místa vyplácející podporu v nezaměstnanosti.

Gregory 3.9.2008 13:27

Re: Re: Budu neustále opakovat

Doufám , že v těch frontách taky nechybíte . Docela Vám to přeji .

Jura Jurax 3.9.2008 15:36

Re: Re: Budu neustále opakovat

Furt to máte lepší než povinnost pracovat nebo paragraf za příživu jako za komančů, brblale ;-);-D

Elia 3.9.2008 10:14

Klausův postoj k EU

lze asi nejlépe přibližit větou:

Nemohu zásadně souhlasit s názorem, že "Cokoliv EU dělá, dobře dělá"

Jura Jurax 3.9.2008 10:38

Re: Klausův postoj k EU

A proč? Cokoliv EU dělá, dobře dělá - samozřejmě především pro eurobyrokraty. ;-)

Koneckonců co my do toho máme a můžeme mluvit - když jsme druhdy promluvili, bylo nám již přece popuzeně sděleno (z Francie), že jsme propásli příležitost mlčet. A blbostě na nás Brusel dští dál měrou vrchovatou a milostivě nám jako dotace EU skýtá peníze, co mu předtím zaplatíme; ne všechny ovšem.:-/ Nemusíme sice na hranicích ukazovat pasy, ale zato jsme si nechali zničit cukrovarnictví, EU diktuje, kolik másla smíme skladovat a kolik mléka vyrobit a vůbec huntujem si zemědělství díky dotovaným produktům z EU - my naše zemědělce tolik dotovat nemůžeme ...

orange 3.9.2008 10:49

Re: Re: Klausův postoj k EU

I když s vámi Juraxi často nesouhlasím, s tímto příspěvkem si dovoluji plně souhlasit.

Marat 3.9.2008 12:16

Re: Re: Klausův postoj k EU

No jo no,když ale češi vlezli do té EU jen z důvodu že : budou dostávat-budou dostávat-budou dostávat !

To bylo slyšet a mohlo se jen číst,na co všechno EU dá peníze a jak se budete báječně mít.Nikoho nenapadlo,nikdo neprohlásil a nikdo slovo nenapsal,že také češi budou muset něco dávat.

A tak je to i s tím radarem.

volič 3.9.2008 10:09

nepoučitelným

Volte (Y) volte stehna jen nevolte číslo 1 - (;-€1948 - 1989;-O)

48 -  sociální demokracie - pátá kolona komunistů 

aneb dav si rád pěstuje své budoucí tyrany

Občan007 3.9.2008 9:53

Tato zem nepotřebuje

ani Paroubka ani Topolánka a tím méně za nic nezodpovídající tlachaly (politology) typu Doležal a spol. Je štěstím, že tyto tlachy nemají na nic vliv než jenom to, že "dělají dobře" stejně nebo podobně smýšlejícím. Důležité je to, co kdo koná (umí a je tím prospěšný), naprosto je nedůležité co si kdo myslí a o čem co říká a při tom nic neumí a jeho prospěšnost je problematická.

Ivan 3.9.2008 9:46

To už si propagandista objednal i sebechválu?

Propagandista Svobodné Evropy se snaží za  peníze od vlády USA dělat propagandu jak jen to umí. V jeho příspěvcích není snad ani jedna věta pravdivá. A teď si pozval nějakého dalšího poskoka?

rw 3.9.2008 9:57

Re: To už si propagandista objednal i sebechválu?

Má stoprocentně pravdu a ty žvásty členů páté kolony jsou o ničem.Uveďte jeden nepravdivý výrok.

jirka.s. 3.9.2008 10:02

Re: To už si propagandista objednal i sebechválu?

Copak copak, ivane sergejeviči, Svobodná Evropa tě straší dodnes? ;-P

Jura Jurax 3.9.2008 10:09

Re: To už si propagandista objednal i sebechválu?

No a propagandista ruský a komunistický za rublíky z Kremlu (ale možná i zadarmo, rudí fanatici bývají i takoví nezištní - zpočátku) odhaluje zaprodance, co v žoldu imperalistů chtějí zpomalit nezvratný dějinný vývoj - vítězství komunismu na cele Zemi (fuj, to je hnusná představa, takové vítězství ;-€), že ano, Ivánku ... (Y)

A je to 3.9.2008 9:19

K článku

To je zajímaví jak mají z Paroubka nahnáno-prý změna doby.Konečně aby to přišlo.Tahleta Topolánkova slepenice dohodnutá díky podplacejícímu Dalíkovi je největší humus co můžeˇv ČR vládnout.To i Gotwald byl lepší. Opět nastává doba  výkřiků o nebezpečném Paroubkovi a jeho vládnutí s KSČM.Minule ale v parlamentu hlasovali ODS s KsČM,modrý Přemysl Sobotka nazývá Rudého Filipa Vojto,při volbě prezidenta apod.To asi ti modří svazáci nevidí.Jinak B.Doležal by jako politolog měl posuzovat situaci reálně.Reálně nám hrozí  propad ČR kamsi mezi státy jižní Ameriky pokud zde bude vládnout ODS.

Gregory 3.9.2008 9:34

Re: K článku

Vzpamatujte se . Vládu Gottwada ba ani Zápotockého a Novotného jste nezažil . Tak držte pysk . Vláda ČSSD s Paroubkem by nás zavedla tak maximálně do společnosti Ruska , Severní Koreje a podobných . Děkuji nechci .

karel 3.9.2008 9:54

Re: K článku

Ty jšeš, ale duševní placák.To i Gotwald byl lepší.Tak to může napsat, jeno hovado.

Ale 3.9.2008 9:58

Re: Re: K článku

Spíš zasněný přítel z Lihového domu

jirka.s. 3.9.2008 10:06

Re: Re: K článku

No, nedivte se mu! Pokud je tak šikovný jako Pat a Mat, tak už s nedočkavostí čeká na to až vyhraje Roco a zase mu přisype do koryta ze sociálních dávek! ;-)