16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Diskuse k článku

ROZHOVOR: O dopadech války na Ukrajině

Žiju Ukrajinou. Tragédií na Ukrajině. Nežiju ale ve vzduchoprázdnu, žiju i reakcemi české politiky a českých médií na Ukrajinu. Přišla jste ve chvíli, kdy mi opravdu buší srdce a nevím, co mám dělat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Valenta 21.3.2022 10:25

Chybný úsudek, jak sám ve slabé chvilce přiznal.

D. Laurencikova 21.3.2022 10:50

Ne.

S. Sedlák 21.3.2022 12:00

Ano, tvrdil, že Putin válku nevzvolá.

D. Laurencikova 21.3.2022 12:23

Mluvime o jakemsi titulku v novinach, ktery Klaus neschvaluje.

M. Valenta 21.3.2022 12:50

Omluvám se, ale nebuďte labuť paní Laurenčíková. To neschvalování je pro Klause hodně bolestivé (tolik do Putinas investoval) a tak hledá všemožné cestičky, jak vinu putinovského Ruska relativizovat a k tomu patří i jeho rozhořčení nad válečným slovníkem - pochopitelně ukrajinským. O tom ruském "osvoboditelském" slovníku pochopitelně ani slovo.

D. Laurencikova 21.3.2022 13:34

Nesmysl. Ani ja jsem neverila, ze Putin napadne Ukrajinu a je spousta dalsich lidi, kteri nemaji zrovna Antiaptie k Rusku, protoze ho videli jako jakousi protivahu k tem nesmyslum, ktere se z "liberalnich demokracii" na nas vali a kteri tomu neverili.... Tady Klaus neni sam. Pohrdani clovekem je vseobecne odsouzenihodne a i Rusove jsou lidi. To asi chtel vyjadrit pan Klaus.

M. Valenta 21.3.2022 14:22

Že Klaus není v relativizaci ruských lumpáren sám, s tím souhlasím.

D. Laurencikova 21.3.2022 17:39

Kazdy asi relativizuje to, co se mu prave hodi. Mozna zrovna vy, ktery je prave spravedlive rozcilen nad ruskymi lumparnami, popijel v pohode pivko a chroupal u televize bramburky, kdyz ukazovali v roce 1999 "kolateralni skody" ze Srbska, ktere Nato, nejsilnejsi "obranna" vojenska aliance vsech dob zbombardovala do doby kamenne? ;-)

D. Stirsky 21.3.2022 9:14

A ještě bych soplnil, že právně nyní, v tyto dny si dle mého názoru Ukrajina buduje svoji státnost.

B. Rudolf 21.3.2022 9:01

Vážený pane profesore, pokud by vaši zemi z naprosto absurdních středověkých důvodů napadli, asi byste pro tvrdá slova pro tyto útočníky také nešel daleko. To je válka. A ta válka se nás bohužel týká víc než málo. Protože z obdobných absurdních středověkých důvodů by takto mohla za pár let být napadena i naše země.

A lidé jako vy jsou za tuto válku více než spoluodpovědní. To vámi a vám podobnými hlásané náboženství "volného trhu bez přívlastků" v praxi znamenalo totální rozkradení Ruska, ožebračení těch nejchudších a tudíž i připravení půdy pro válečné zločince, jako byl Putin. A není to tak, že by se Putin stal válečným zločincem až dnes. Jen si vzpomeňte na čečenskou válku. To byl přece odporný válečný zločin. Ale vám to nebránilo, abyste k Putinovi vzhlížel. Evropská Unie má samozřejmě spoustu závažných chyb, ale výběr mezi neuměteli z EU na straně jedné a válečným zločincem na straně druhé by měl být jednoznačný.

C. Putler 21.3.2022 11:37

R^

P. Diviš 21.3.2022 12:47

Začal jste dobře, ale ten druhý odstavec je nesmysl. Rusko v devadesátých neničil "volný trh bez přívlastků", ale konkrétní Rusové, kteří zneužili volnost, ke které při nějaké velké změně vždycky zákonitě dojde. Nejsou prostě lidi, kteří by to uhlídali.

B. Rudolf 21.3.2022 12:55

Domníváte se, že u nás "útěk před právníky" ve jménu "volného trhu bez přívlastků" nevedl v devadesátých letech k rozkrádání státu?

No a samozřejmě vždycky kradou konkrétní lidé. Ale to, v jaké míře kradou, závisí na tom, jak moc jim to poměry umožní.

P. Brich 21.3.2022 16:24

Kdybychom "neutekli před právníky" jak píšete, mohli jsme se dne s Ukrajinou držet za ruce. Nedávno třeba dopomohli k vítězství pětikolce.:-/

Z. Koutecký 21.3.2022 13:26

V roce 1997 ovládli Čečensko islámisté, jejichž radikální křídlo zaměřilo své teroristické akce na Rusko. V roce 1999 přepadli islamisté Dagestán, členský stát RF, což vyvolalo druhou čečenskou válku s Ruskem (1999-2009). My jsme válčili 20 let v Afganistánu, protože údajně nechtěli vydat bin Ládina. Když jsme nevyhráli a Usámu dopadli Amíci v Pakistánu, tak jsme na Afganistán uvalili alespoň sankce, takže tam hrozí hladomor. Víte, pane Rudolfe, máme takové staré rčení "kdo jsi bez hříchu, hoď první kamenem". Je dobré na ně nezapomínat.

B. Rudolf 21.3.2022 13:39

Druhá čečenská válka – Wikipedie (wikipedia.org)

Z. Koutecký 21.3.2022 15:21

Wikipedie nestačí, obsahuje zastaralé údaje, jak sama přiznává. Je třeba číst i jiné prameny.

D. Stirsky 21.3.2022 8:59

Výrok o hnojivu je hloupý. Jenže Putin zase řekl „Lid je schopen rozlišit skutečné vlastence od zmetků a zrádců. Ty jednoduše vyplivne jako hmyz, který mu omylem vlétl do úst.“ Zeman chtěl vázat legitimace ČSSD do kůže členů ODS, Topolánek kázal o "Noci dlouhých nožů" a máme tu i ODS a její "MOBILISACI!" Takže jeden za osmnáct... S V. K. v něčem souhlasím, v něčem ne. Byl-li bych na jeho místě, zřejmě bych medaili vrátil. Byť se to může zdát jako laciné gesto, nyní jsou i taková gesta důležitá. Nejsem vůbec příznivcem tolik oblíbených "emocí", jako je tleskání lékařům, kladení plyšáků na místa tragédií s lístky "díky, že jsi byl" atd. Zde většinou aktéři chtějí dojmout sami sebe a se smrtelně vážným výrazem píší/mluví o "silném příběhu". Přičemž hlavně s tetelivým chvěním čekají na počet lajků. Jenže pokud jde o UA, ona emotivní a občas i trochu kýčovitá gesta právě teď na místě jsou. Zde o sebedojímání většinou nejde. Neff měl pravdu, když postoj V. K. k Putinovi přirovnal k Dubčekovu kňourání "To mi udělali." S tím, že ekonomické dopady toho všeho budou nikoli malé, s kritikou nesmyslného kvantitativního uvolňování, s kritikou obřích deficitů našeho státního rozpočtu, s tím plný souhlas.

J. Novotny 21.3.2022 8:54

Speciální operace začala naplno v roce 2005, když si Rusko koupilo Schrödera, který pak zajistil konec jaderné energie v Německu. Určitě by i Green Deal bez Ruského působení na politiku EU vypadal jinak.

Určitě se nás týkalo, když Rusko silou překreslovalo hranice v roce 2014. Přímo se nás týkaly Vrbětice, zařazení na seznam nepřátelských zemí, naprogramovaní strategických jaderných zbraní Ruska na cíle v ČR, prohlášení o tom, že nás Rusko považuje stále za kolonii (NATO do stavu před 1997), hrozba jadernými zbraněmi z předvečera invaze.

Lze jenom doufat, že naše politické špičky, včetně tehdejšího prezidenta Václava Klause ignorovali přípravy Ruska jenom díky své krátkozrakosti a ne z jiných důvodů. Věta o tom, že se nás to do 24. 2. nedotýkalo (byť je tam vloženo "přímo") mi vzala dech.

P. Diviš 21.3.2022 12:50

Německou "Energiewende" nenapáchal Schöder, ale Anělína.

J. Novotny 21.3.2022 13:27

Souhlas, psal jsem o začátku Speciální operace, která má zvrátit největší geopolitickou tragédii.

J. Nevrkla 21.3.2022 8:50

Těžko říct, jak ta válka dopadne a jaké to pro koho bude mít důsledky. Západ se zřejmě hodně izoluje od Ruska. Bude mít dražší energie, suroviny, dále se mu sníží konkurenceschopnost. Jak na tom bude Rusko? Které evropské produkty bude bolestivě postrádat a těžko je bude nahrazovat svými či z jiných částí světa? Může nabízet energie, suroviny, kovy, obilí, základní a nezbytné věci, po kterých bude vždy poptávka. Co nezbytného můžeme nabídnout my? Západ zabavuje ruské majetky, zmrazuje jim dolarová aktiva, diskriminuje ruské občany. Tim ztrácí důvěryhodnost dolar, zřejmě nebude stále světovou měnou. Vždyť i tak je mimořádně zadlužený. Řeči o rovnoprávnosti a lidských právech, o právních státech, kde je zaručena svoboda a soukromé vlastnictví, se obracejí vniveč. Cenzura už jede na plné obrátky, sociální rozdíly se zvětšují.

Ukrajina je zřejmé vrcholkem ledovce globálního střetu, po kterém bude svět vypadat jinak. A nebyl bych si jist, že západ bude přitažlivým vítězem.

K. Salajka 21.3.2022 7:51

Především stojí za přečtení Tichý Don.

D. Polanský 21.3.2022 8:38

Kdysi jsem ho četl. Ale nejvíc se mi líbí Evžen Oněgin, mám několik českých překladů a pochopitelně ruský originál, s přízvuky i bez přízvuků. Něco geniálního, nemající obdoby v celé světové literatuře.

K. Salajka 21.3.2022 12:43

Ja k vam pišu.... Ovšem Melechov v Tichém Donu je postava, na které je hezky vidět, že obyčejným lidem je každá válka dosti jedno.

A. Stárek 21.3.2022 7:46

Já, já, já, jenom já, stačím si sám... Všechno znám, všechno jsem říkal a všude jsem byl aspoň dvakrát.

Z těch obecných řečí jedna konkrétní věc - nevím, jestli Klaus opravdu chtěl říct, že nás pomoc Ukrajině bude stát řádově 3 biliony korun. (deficit rozpočtu kvůli covidu x 10, plusminus). Zatím jde řádově o jednotky miliard; zajímalo by mne, jak si Klaus představuje, že by Česko mohlo vůbec na cokoliv vydat částku tisíckrát větší.

R. Tichý 21.3.2022 7:37

Prilis dlouhe.

Co clanek na tema "kdy a za jakych podminek se z agresivniho chudobutvoriciho ruskeho statu muze stat zeme neatakujici sve okoli a jejiz obcane budou alespon elementarne svobodni".

O. Uživatel 21.3.2022 18:26

Uživatel požádal o vymazání
K. Šubrt 21.3.2022 7:06

Jajinku, v oblbovani jso byl vzdy machr

J. Fráňa 21.3.2022 8:04

Názor negramotného člověka se vždy cení.;-D