9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Matěna 14.3.2024 20:10

Zemědělců je málo, tak co si vyskakují. Ovšem lékařů není ani 40.000. Podobnou úvahou lze tedy dospět k závěru, že bychom je mohli taky zrušit. A taky se furt bouří, prevíti. Navíc nemocný být můžu, ale jíst musím.

Zemědělství bylo vždy o svobodě, hrdosti a nezávislosti. A jeho největší katastrofou je to, že toto bylo zničeno. Zemědělec v EU je už vlastně státní zaměstnanec. Pod tíhou dotací a nařízení je závislou loutkou vládních struktur. Neustále letecky šmírován, buzerován a kontrolován.

Logické by bylo zrušení všech dotací a vrátit odpovědnost zcela do rukou hospodáře. Neuvěřitelnou byrokratickou armádu přisátou na zemědělství zrušit.

Dovozy z ekonomicky odlišně vedených zemí řešit cly.

Jenže EU stojí na centralizaci všeho, kecání všem do všeho. Takže dokud bude tato EU, tak je šance na změnu nulová.

J. Hejl 14.3.2024 19:26

Není rozhodující, kolik zemědělců je, ale to, že nás všechny živí a za to si zasluhují patřičný respekt a přiměřené podmínky, všichni, malí i velcí. Masivní protesty po celé Evropě ukazují, že politici v oblasti zemědělství zcela selhali, hrají si jenom svoje ideologické hry. Arogantní osočování zemědělců z jakéhosi vydírání společnosti je skutečně stupidní.

Jsme kultura postavená na zemědělství a již ve starověku bylo zemědělství nejčestnějším povoláním, měli bychom se na tuto úctu trochu rozvspomenout.

V. Mokrý 14.3.2024 23:07

R^ 1*

R^

P. Pavel 14.3.2024 19:21

Je dobře, že se čeští zemědělci zúčastní evropských protestů proti zemědělské politice EU dne 20.3. Je potřeba větší tlak na ty eurohurvínky z EU.

Ś. Svobodová 14.3.2024 18:53

Přesně takhle vznikají dezinformace. Autor si něco někde přečte a bez znalostí- jupí - napíše článek a dokonce vyčíslí náklady občanů na jednoho "parazita". A vůbec ho nezajímá, že :

Agrární sektor se nerovná zemědělci. Počet kvalifikovaných pracovníků v zemědělství (77 tis.) se nerovná počtu zaměstnanců v zemědělství (cca 160.tis). Podpora agrárního sektoru 70mld. se nerovná podpoře pro zemědělské podniky (47,8mld). Podpora pro zemědělské podniky se nerovná přímým dotacím pro všechny zemědělské podniky a farmy (cca 11,5 mld). Atd.

90 % farem z celkového počtu 30300 si rozdělí cca 30 % dotací z částky cca 11,5 mld. Zbytek seberou podniky typu Agrofert. Na každou malou farmu tak připadne průměrně 160 tis. ročně. To má opravdu hodně daleko k autorově tvrzení, že občany stojí jeden zemědělec skoro milion.

J. Ticháček 14.3.2024 18:45

Často se mi to nepovede tak, jak bych sám chtěl.

Ale celý život se pokouším spíše argumentovat, nežli kecat. Často svůj diskusní příspěvek smažu ještě, nežli jej zveřejním. A často se až po zveřejnění přistihnu při naprosto nepřijatelné argumentaci. A občas se přistihnu při tom, že se pokouším argumentovat, ale nemám k tomu prostor. Jak na omezeném formátu diskuze vyvrátit to, co autor napsal.

Dělám to nerad. Ale autor textu je vůl. Nejenže se dopustil všech myslitelných argumentačních faulů, obrátil fakta zcela naruby, ale ještě k tomu se postaral o to, aby každý nesouhlas s tou volovinou, kterou napsal, byl vnímán negativně.

Ś. Svobodová 14.3.2024 18:54

;-D;-D;-D

J. Řezníček 14.3.2024 16:08

Ing. Vilém Barák něco o ekonomice, rozpočtech a financování institucí a projektů něco ví, na rozdíl od řady diskutujících.

Problém ale je, že vyspělé státy dotují sektor zemědělství snad všechny.

P. Diviš 14.3.2024 16:50

Ano. Pokud by to mělo být odstraněno (což by mělo), nelze to udělat jen v jednom státě.

V. Čermák 14.3.2024 18:31

Zase jako obvykle mimo mísu. Nastavené jsou sice špatně, ale zrušit je nelze...;-D

Ś. Svobodová 14.3.2024 17:45

Ing Barák nerozlišuje mezi kvalifikovanými pracovníky v zemědělství a zaměstnanci, myslí si, že agrární sektor jsou jen zemědělci atd. Tak že konkrétně o této problematice ví houby a jen dezinpretuje zmiňovanou zprávu.

A. Teply 14.3.2024 14:52

"Fundovaný" článek autora, který nevyrostl z dětské představy, že potraviny se vyrábějí v supermarketu.

F. Svoboda 14.3.2024 14:57

R^R^R^R^

V. Mokrý 14.3.2024 16:12

A TAKOVEJCH

jako on je, bohužel !

T. Hraj 14.3.2024 13:53

Každý další bude mít po tomto článku těžkou práci vystihnout arogantní, elitářský, globalisticko-kosmopolitní, liberálně-demokratický světonázor jeho autora. Mám sto chutí porušit své dvě svaté zásady pro přispívání do diskusí, 1) nikdy ad hominem (ne vždy dodržím) a nikdy vulgárně (leda jako součást vtipu).

Nemám vůbec chuť analyzovat tuto rudoprávní ohavnost.

J. Jurax 14.3.2024 13:25

Výdaje spotřebitelů na podporu agrárního sektoru za rok 2022 činily 70,9 miliardy korun - psáno v článku - tedy 7090 na jednoho obyvatele včetně kojenců a seniorů ročně; neboli při cca pěti milionech pracujících cca 14 180 ročně na jednoho.

Snižme tedy daně v průměru o těch 14 180, adekvátně upravme důchody a zrušme dotace; na dražší potraviny budou mít spotřebitelé o tuhle sumu víc a trh rozhodne.

Ovšem jsme v EU, a tam nic podobného rozumného z principu EU prosadit nelze.

Ś. Svobodová 14.3.2024 15:23

On si autor něco přečetl a protože neví co čte, jen přepisoval. Myslí si, že agrární sektor jsou zemědělci a podpora že jsou dotace.

Celá zpráva zde: https://eagri.cz/public/portal/-a13705---oY9VUfAI/zelena-zprava-2022

P. Diviš 14.3.2024 16:53

Nelze. A i kdyby k tomu náhodou došlo, tak by bylo nutno chránit to bezdotační zemědělství před dovozem z jiných, stále dotačních států. I z USA, třeba.

J. Jurax 14.3.2024 18:44

Od toho máme cla.

J. Jurax 14.3.2024 13:13

Inu, obecně nesouhlas.

Ovšem s návrhem likvidace dotační rakoviny nejen v zemědělství, ale úplně všude, nelze než souhlasit.

Ś. Svobodová 14.3.2024 15:24

Ovšem by se musela zlikvidovat i EU.

R. Langer 14.3.2024 15:59

Asi tak.

J. Jurax 14.3.2024 18:33

No, přinejmenším by ztratila opodstatnění své existence a bič na podřízené gubernie.

M. Kocián 15.3.2024 12:15

Možná by stačil návrat ke kořenům. Ale je mi jasné, že tak krásné věci se v reálném světě nedějí.

V. Mokrý 14.3.2024 12:57

Pivoda 11:02

Chtěli, doufali, že to k tomu bude směřovat.

Bohužel novodobí svazáci + teoretikové nejenom ekonomičtí, jim do toho hezky rychle hodili vidle

a výsledek se začal brzy objevovat, následky vidíme nyní !

P. Diviš 14.3.2024 12:57

Měl byste to řídit vy, starodobý svazák! :-P

M. Pivoda 14.3.2024 16:14

Ekonomika, úrovně 10,5 milionu obyvatel, má skutečně dost velkou setrvačnost.

Ivan Kočárník na jaře roku 1989 (v tehdejší kavárně Bohéma v Brně) sice argumentoval již praktickým ověřením tržní ekonomiky, což je fakt, ale dnes (v roce 2024) se ukazuje, že to ještě nebyl dostatečně vysoký stupeň sociálně-ekonomické inovace.

A nyní moudrost:

Když se cokoliv dělá poprvé, tak existuje vždy riziko možného neúspěchu. Jenže, když kdokoliv jen kopíruje již existující (cokoliv), nelze tím v tržním prostředí docílit konkurenční výhody. Konkurenti to prostě nedovolí.

Malé ekonomiky (či podniky) musí podstoupit riziko možného neúspěchu (podnikáním a inovacemi), jinak se nikdy nemohou vynořit v předních řadách pokroku.

Na internetu dostupná tato informace:

Ivan Kočárník (* 29. listopadu 1944 Třebonín) je český ekonom a bývalý vrcholový politik za Občanskou demokratickou stranu, po sametové revoluci československý poslanec Sněmovny národů Federálního shromáždění, v 90. letech ministr financí ČR, místopředseda vlády Václava Klause a poslanec Poslanecké sněmovny.

I. Schlägel 14.3.2024 11:53

Představa, že dotačním socialismem lze dosáhnout dostatku, kvality a rozumné ceny je představa naivní. Platí jak pro pěstování pšenice, tak pro výrobu "čisté energie". Zaveďme stejný systém třeba do výroby praček. To budeme čumět. Autor má v podstatě pravdu. Bohužel tenhle dotační systém jsme úplně nevymysleli, nicméně za přispění zejména francouzských farmářů jsme nuceni ho "efektivně" provozovat. A že efektivní čerpání dotací nejen v zemědělství je super byznys sám o sobě, o tom není třeba polemizovat. Daňový poplatník má smolika. Dobře mu tak.

Ś. Svobodová 14.3.2024 14:38

Dotace byly vymyšleny, aby pomáhaly zemědělcům zvládnout zvýšené náklady, které jim vzešly ze zavedení všech těch bohulibých myšlenek typu neoseté a neobhospodařované půdy, nových požadavků na hygienu, ustájení, pohodu zvířátek, zákaz poloviny chemikálií, boj proti GMO, raketový růst osiv a hnojiv (opět způsobený novými zákony a požadavky) atd. Zároveň byrokratismus způsobil, že žádost o dotaci si dokáže podat jen podnik, který na to zaměstnává specialisty.

P. Diviš 14.3.2024 17:47

Dotace jsou mnohem starší záležitost, prakticky od založení EHS. Příčina, francouzští zemědělci.