20.6.2024 | Svátek má Květa


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Veselý 13.5.2024 10:41

Muslimští Ujguři chtějí v Číně zavádět stejné pořádky jako jejich bratři ve víře v západní Evropě a Číňanům se to kupodivu nelíbí.

K. Křivan 13.5.2024 19:32

Takže se Číňanům nedivím, a chápu jejich počínání.

F. Navrátil 13.5.2024 12:36

Muslimští Ujgurové to zkusili z džihádem za podpory ropných arabských monarchií. Následovalo čínské vysvětlení, že pumové atentáty, pouliční výtržnosti, vypalování čínských vesnic a policejních stanic nepatří do multietnické společnosti. I když si to v degenerovaných státech Evropy nechají líbit. Stejně dopadli i muslimští Rohingové, kteří začali po islámsku vštěpovat zásady soužití budhistickým stoupencům v Barmě. A stejně dopadnou i hamásovci v Gaze, kterým izraelská armáda vysvětli pravidla slušného chování tak, že na to nezapomenou ještě několik desítek let..

P. Tronner 13.5.2024 13:02

No, nevím, kolik tam bylo atentátů, dost bych se divil, kdyby toho bylo nějak moc příliš, neboť turkické národy jsou obecně nábožensky dost vlažné, idioti se samozřejmě najdou všude. Každopádně, čínská reakce dopadla na celý národ a to, co tam předvádějí, tedy koncentráky, kulturní asimilace, likvidace atd, to je něco, z čeho by Stalin asi zaplesal, ale podle mě to je neakceptovatelné - a to říkám jako kritik islamismu v Evropě.

Jemně bych upozornil, že na rozdíl od Evropy, kam se muslimové přihrnuli a nepatří sem, zde tomu bylo naopak, region prostě dobyla Čína (to je ta neimperialistická neexpanzivní země) a místní se proti tomu už asi 250 let brání. Těžko můžete těch několik desítek povstání (jen v 19. století) označit za islámský fundamentalismus, protože to je plod až století 20. Z téhož důvodu také nešlo o "džihád za podpory ropných arabských monarchií", ty tehdy taky neexistovaly. Jde zkrátka o snahu o nezávislost nebo aspoň autonomii, což vše jim Čína upírá.

P. Diviš 13.5.2024 21:14

Přesně.

J. Nevrkla 13.5.2024 14:53

Ano, Rusko považuji za morálnější, momentálně bojuje proti Západu, který ho evidentně chtěl zničit, povídačky o tom, jak má zájem nás okupit a zničit jsou směšné. Země, která má za sebou desítky invazí s miliony mrtvých, USA, nemůže o morálce mluvit.

Čína se nedopustila žádné invaze. Možná si nás jednou budou kupovat, až tady budou firmy krachovat. Nechtěl bych v čínské firmě pracovat. Ale bude to lepší, než nemít na obživu. A budeme si za to svou hlouposti moci sami.

P. Tronner 13.5.2024 16:15

A mohu se zeptat, kde máte nějaký důkaz toho, že Západ chtěl Rusko zničit, nebo je to pouze váš dojem? (prosil jsem o nějaký link na výrok nějakého oficiálního západního představitele, že chtějí Rusko kouskovat) A jak to, že Rusko bojuje proti Západu, jak jste na to přišel? Co má Rusko s námi v programu je jasné, bylo to řečeno na podzim 2021. Myslíte, že třeba za Vietnamské či Korejské války bojovaly USA proti CCCP a Varšavské smlouvě? Protože to je zcela identická situace, respektive, není, protože za obou těchto válek bojovaly proti USA sovětští piloti v sovětských letadlech a na zemi stavěli sovětští dělníci protiletadlové systémy (mimochodem, piloti USA měli striktní zákaz na tyto stavby útočit, aby náhodou nějakého sovětského vojáka nezranili). Takže navzdory tomu, že angažmá CCCP bylo za obou těch zmíněných válek daleko větší, než dnešní angažmá Západu na Ukrajině, přesto tehdy USA a jejich spojenci nikdy netvrdili, že bojují proti celé Varšavské smlouvě.

Čína se dopustila invaze v Tibetu a ve své dlouhé historii se dopustila spousty dalších invazí, stačí se o jejich historii zajímat. Ano, v poslední době najela na snahu o ekonomické ovládání, osobně si myslím, že domorodci v Africe budou ještě vzpomínat na časy bezzubých Evropanů. Každopádně, ujgurský problém je důsledek jedné jejich invaze před 250 lety. A nelze nepominout, že Čína nezapomíná a proti některým svým sousedům má územní nároky (mimochodem i proti Rusku, jen o nich teď taktně mlčí), nejde pouze jen o Taiwan.

J. Nevrkla 13.5.2024 18:08

Že Americe jde o to zničit Rusko, mluví i každý trochu politiky a vojenství znalý Američan - namátkou Sachse, Mc Gregor, Ritter, Johnson, Sleboda. A smějí se, že to zabednění Evropané nechápou.

Viděl jsem video z roku 1996, kde tehdy kongresman Biden v kongresu s úsměvem pronáší: "K tomu, abychom vyvolali s Ruskem vojenský konflikt, pro nás žádaný, by bylo nejlepší přijmout do NATO pobaltské státy."

V roce 2022 Biden otevřeně říkal, že je třeba zavést Nový světový řád pod vedením USA. A v tom jim nejvíce překáželo právě Rusko. Letos v dubnu Boris Johnson rozzlobeně řekl:"Jestli Rusko na Ukrajině vyhraje, ztratíme hegemonii!"

Ve Vietnamu šlo Americe o to, aby se v Asii nerozšiřoval socialismus, Sověti měli opačný zájem. Nicméně tam prakticky nebojovali, nebombardovali, nestříkali na pralesy agent orange.

Nevím o žádném čínském ozbrojeném konfliktu v Africe, angažují se všude ekonomicky, neprosazují to silou. To je základní rozdíl proti USA, které mají po světě na 800 základen. Z některých v Africe a na blízkém východě už je ovšem vyhánějí.

P. Tronner 13.5.2024 19:19

No tak Sachse a Ritter jsou těžce protiameričtí, takže jejich kritika je jasná a jakýkoliv jejich výrok je třeba ověřit, neboť opravdu nejsou nestranní (a třeba u Sachse jsem si několikrát zjistil, že tvrdí nesmysly, či spíše lži), ovšem opět - to jsou obyčejní komentátoři, žádný oficiální představitel USA. Ti nikdy nic takového neřekli. Naproti tomu „likvidačních“ výroků z ruské strany o Ukrajině lze najít desítky a to od nejvýše postavených papalášů. Obyčejní komentátoři, ti by ukrajinský národ už dávno zlikvidovali.

Mimochodem, netuším, co jste viděl za video s Bidenem v roce 1996, ale rozhodně to nebyl kongresman Biden, protože Biden celou svou kariéru strávil v senátu. Těžko to tedy komentovat. O Vietnamu/Koreji píšu jen to, že tam Rusové/Sověti byli zapojeni daleko více, než dnes USA na Ukrajině, a přesto se to tehdy nechápalo a neprezentovalo jako válka s CCCP. Zatímco dnes Rusko neustále vykládá, jak bojuje se Západem, zatímco drtivá většina lidí na Západě zatím vůbec nezpozorovala, že prý jejich země bojuji s Ruskem.

Co se „Nového světového řádu“ a Bidena týče - tak to je tradiční překroucení, byla to reakce právě na agresi Ruska a v tom projevu se říká: „"And now is a time when things are shifting. We’re going to – there’s going to be a new world order out there, and we’ve got to lead it. And we’ve got to unite the rest of the free world in doing it." Je to reakce na agresi, že svět se má spojit, aby se agresi zabránilo, přičemž - zdůrazňuji - není tam nic o kouskování Ruska apod, co se tu snažíte tvrdit.

Co se čínského angažování, ano, je ekonomické a už se objevily neshody, protože Číňané s oblibou poskytují levné úvěry, „zadarmo“ staví infrastrukturu a poté, když dlužník nesplácí, požadují krvavé záruky. Jsem zvědav, za jak dlouho jich Afrika bude mít plné zuby, první vlaštovky už se objevují.

J. Nevrkla 13.5.2024 23:36

Všichni mou jmenování jsou bývalí vojáci, příslušníci výzvědných služeb či profesoři. Mají argumenty, hodnotí situaci zcela logicky, při žádné lži jsem je nenachytal, na rozdíl od amerických politiků, jejichž žvásty jsou v naprostém rozporu s realitou.Při jaké lži jste je nachytal?Pochlubte se.

Nevím jaký vidíte rozdíl mezi Bidenem senátorem a kongresmanem, na jeho výroku to přece nic nemění.

O hegemonii a novém světovém řádu se v Americe mluví běžně. Opravdu máte tu drzost kritizovat ruskou operaci, ke které bylo Rusko úmyslně vyprovokováno, ekonomické sankce i ukrajinské vyzbrojeni a vycvičení bylo připraveno před ní, a nekritizovat americké, kde nikdy nešlo o obranu Ameriky , ale vždy jen o její nadvládu? Děláte si legraci? Svět už i bez vás stále zřetelněji tu nespravedlnost chápe.

E. Dvořák 13.5.2024 8:54

Dlouhé čtení.

Ale zato blbé...

F. Navrátil 13.5.2024 8:12

Dumám nad tím, zda autor píše na zakázku nebo tomu, co píše, opravdu věří. Ten první případ bych toleroval, protože každý se musí nějak živit. Ten druhý případ je závažnější, protože nebere v úvahu kořeny konfliktu, nic neříká o průběhu války USA s Ruskem na území Ukrajiny a svého nepřítele vykresluje barvami groteskně černými. Největší chybou je nevnímat realitu.

M. Hoblík 13.5.2024 8:07

Je jisté, že je někde chyba! Kterýkoli jiný stát, než Ukrajina by za ty finanční prostředky, které jim dodává celý "západní svět" a pomocí veškeré vojenské techniky a zbraní, které jsme jim nadšeně poslali by dávno vyhrál hvězdné války. Někde se to Zelenskému daří ztrácet...

T. Foldyna 13.5.2024 16:37

Právě, že toho až tolik bohužel nedává a ano, korupce v Ukrajině existuje. Ta "veškerá vojenská technika" je dost slabý odvar toho, co by Evropa, kdyby se probudila, mohla do toho investovat

A. Teply 13.5.2024 17:00

Já se naopak obávám, že Evropa už poslala více, než si může dovolit postrádat.

A musí si přiznat, že celý Západ má obrovské kapacitní problémy s výrobou zbraní - obecně s průmyslem.

O. Kaucký 13.5.2024 18:18

S Green dealem to asi nepůjde. To ještě těm zabedněncům v EK a v NATO nedocvaklo.

R. Vacek 13.5.2024 8:02

Je dobré se podívat z našeho vesmíru, kde se vše točí podle našich propadandistů i do vesmíru jiného. Proto díky za odkaz na rádio universum, které zveřejňuje dezinformace dříve, než se stanou fakty i v tom našem vesmíru.

P. Horvath 13.5.2024 18:31

To Univerzum je také ošemetné. Oni tam majú rozhovory s príčetnými hosťami (napr. nedávno Dr. Beran) a potom aj úplne tupými vypatlanými exotmi ako onen Pelz, alebo prof.Staňek, prípadne so všelijakými ezoterickými bytosťami, čo už je bizár na kvadrát.

Akonáhle sa niekto snaží budovať reputáciu, že pozýva hostí z celého názorového spektra, výsledok je ten, že potom, čo vyspovedá pár úplných exotov, dezinformátorov a hoaxerov, tak už nikto normálny tam nemá potrebu chodiť. A ostanú len tí exoti.

R. Vacek 13.5.2024 19:12

Pokud nezůstanete jen u oficiálních informací, tak zjistíte, že naše názory na ukrajinský konflikt jsou taky dost exotické a snad většina světa má jiný pohled než ten náš.

P. Hák 13.5.2024 21:22

Z úplných exotů tam byl myslím zatím jen Bohumil Kartous, co si říká Bob.

P. Erdos 13.5.2024 7:34

Blahoslavený budiž chudý duchem jenž neví co činí a proto píše hovadiny.

I. Koubová 13.5.2024 6:16

Díky za upozornění na zajímavý rozhovor s generálem Pelzem. Jinak text opět jak vystřižený z Rudého Práva. Autore, že Vám není hanba.