17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

PRÁVO: Rusko nepečuje o hroby českých legionářů

Spor o Koněvovu sochu by neměl zastřít fakt, že to není Česko, nýbrž Ruská federace, která porušuje mezinárodní dohody, když nechává pustnout hroby českých vojáků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Farda 13.4.2020 15:59

Gospodin Zinga výše žádá "Jak? Prosím fakta, rád se poučím. Fakta!" a já se k němu gospodine Gašeku - promiňte Hašku - připojuji. Doložte své tvrzení o vypalování vesnic legionáři FAKTY ... pokud ne, musíte strpět označení obyčnyj lžec, překládat ho při Vaší průběžně prokazované erudici jistě netřeba. :-)

J. Farda 13.4.2020 15:47

Rudí legiím odchod neumožnili, ale byli ho nuceni, a to velmi, velmi neradi, strpět! Až dosud jsem se, pane Zingo, u vědomí vlastních slabin, snažil zdržovat osobních hodnocení kohokoli, ale nyčko musím konstatovat, že jste, lhostejno zda ze zažrané rudé ideologie či prosté neinformovanosti, obyčnyj lžec. Legionáři chtěli z Rusi pryč a zatažení do občanské války odmítali, ale když jim bolševici zablokovali cestu do Archangelska - cestu na západ zablokovali Němci, kterým Lenin předal Best-litevským mírem půlku Ukrajiny - nezbyla než trasa na Vladivostok. V zájmu umožnění odjezdu složili po dohodě s rudými i zbraně - a kvůli jejich neochotě s kýmkoli dál bojovat se zastřelil plk. Švec - ovšem když naši čeští bolševici (Muna a spol.) přesvědčili Uljanova/Lenina a Bronštejna/Trockého, že je lze "rozformirovať" a využít pro rudou revoluci, a když po incidentu v Čeljabinsku rudí postupovali podle Trockého rozkazu "každého Čecha přistiženého se zbraní zastřelit!", vzali si zbraně násilím zpět a cestu na Vladivostok si začali probojovávat. Poslední z řady bolševických pokusů o zablokování magistrály byl před Irkutskem, kde v "námořní" bitvě na Bajkalu rozstříleli blokující ozbrojené bolševické lodě, úsek tratě zablokovaný bolševiky obešli, vysadili desant v týlu bolševiků a trasu otevřeli. Určitě Vás potěší informace, že prezident Zeman na návštěvě u prezidenta Putina 2017 - před podpisem tří smluv v Jekatěrinburgu - položil květiny u jejich památníku a zalitoval, že příchod legií do Jekatěrinburgu jen o týden dříve mohl zachránit život carské rodině. Příště vlastenče Zingo držte původního bolševického i dnešního ruského pravitělstva hodnocení, že ostatky bjelych čechov patřící dle nich i Vás na smetiště! https://www.tyden.cz/rubriky/domaci/zeman-se-v-jekaterinburgu-poklonil-pamatce-legionaru_456078.html?showTab=nejctenejsi-7

Z. Mikulášek 13.4.2020 15:01

Hmm...už jsem zde komusi odpovídal, že tomuto zdůvodnění mudrlantů z radnice nemůže věřit ani člověk s podprůměrnou inteligencí, tedy mimo vás. Podle této teorie bychom mohli bourat všechny objekty, které jsou napadány vandaly a to by bylo trochu hloupé, viďte?

D. Mach 13.4.2020 14:44

Putin je bolševik? No fakticky ano, ale formálně prý ne. Ta dohoda byla uzavřena 11.8.1999 (sdělení Ministerstva zahraničních věcí č. 251/1999)

P. Aron 13.4.2020 14:33

Přesně tohle mě okamžitě také napadlo.

J. Ganaur 13.4.2020 14:30

Měl jste také dodat, že za socialismu všichni "chodili do práce", tedy podporovali komouše.Ale ne každý byl aktivním"bolševickým prasetem", tedy funkcionářem KSČ.A tudy vede hranice.Je jasné, že stojím na opačné straně této "čáry" než Vy.

Š. Hašek 13.4.2020 14:20

Znáte i něco jiného než -staré bolševické prase-? Taky zde frčí -zastydlý komouš-.

Tady totiž jeden celkem suše upozorní, že Svěrák točil za Husáka jak stachanovec - a už je oheň/bolševik na střeše!

L. Severa 13.4.2020 14:05

Můj strýc padl jako legionář 26. října 1918 na trati u stanice Kordon, 120 km JV za městem Perm. Přesné určení místa jeho smrti vím z posledního zápisu deníku který si psal a zůstal zachován. Jeho bratr, také legionář, pak v pamětech generála Gajdy našel údaj, že „vinou špatného vedení přecházelo asi 30 bratří trať a byli smeteni kulometem“. Nikoho z rodiny nenapadlo, že by bolševici mohli pečovat o jeho hrob. Opravdu nevnímali legionáře jako nepřátele ?

J. Ganaur 13.4.2020 13:57

Tak nečítajtě!

J. Ganaur 13.4.2020 13:53

Souhlas autore.Jen by to mělo důrazněji připomenout aspoň ministerstvo zahraničí tohohle státu.

J. Ganaur 13.4.2020 13:50

Jsem rád, že socha toho bolševického ksindla zmizela z očí.

J. Ganaur 13.4.2020 13:48

Třídní boj bral především životy.Bolševiku.Ale na životech bolševikům vždy pramálo záleželo.Viz Katyň.

J. Farda 13.4.2020 13:45

Rozumět nemusíte, stačí, že rozumí gospodin Zinga a Hašek ... :-)

J. Ganaur 13.4.2020 13:43

Nemusíte stále připomínat, že jste staré bolševické prase.

P. Khail 13.4.2020 13:36

Lze snadno dohledat, že na neustálé polévání barvou, čmárání na pomník a posléze jeho nutné čistění.

J. Jurax 13.4.2020 13:18

"Pak se organizovaně vměšovali do záležitosti Ruska které je předtím nezabilo (Slované)a živilo za což se mu odvděčili zašantročením zlata."

Organizovaně vměšovali také tím, že s Ruskem bojovali proti centrálním mocnostem. Česká družina, Zborov ...

Po bolševickém puči (a brestlitevském míru) se zpočátku vměšovali tak, že se hodlali přesunout na západní frontu. Jenže se nechtěli nechat odzbrojit.

Š. Hašek 13.4.2020 13:09

Nejedná se o legionáře a sovětské bolševiky.

J. Jurax 13.4.2020 13:08

No jo, no ... a u nás byl kdysi odstraněn pomník maršálka Radeckého, neboť ten, ač rodem Čech, bojoval za (tehdy) nenáviděné Rakousko.

J. Jurax 13.4.2020 13:01

Ano.

Zkuste si přečíst tlusté historické knihy. Je jich dost v knihovnách dostupných, z různých pohledů psaných. Tam naleznete fakta, po nichž bažíte.

Taky existují memoáry byvších legionářů.

J. Zaorálek 13.4.2020 12:59

Také Vám úplně nerozumím. Jako že ne všichni legionáři bojovali proti bolševikům, a bojovat proti bolševikům byla prasárna?

J. Jurax 13.4.2020 12:52

No jo, no ... nicméně legie byly silným argumentem v boji za vznik a hlavně mezinárodní uznání nově vzniklého státu, tedy Československa.

Š. Hašek 13.4.2020 12:47

Tady krapet k okraji terče. Ale jinak souhlas.

Š. Hašek 13.4.2020 12:47

Souhlas.

J. Jurax 13.4.2020 12:46

Poněkud Vám nerozumím. Mohl byste to trochu rozvést?

Jak souvisí hroby legionářů s bojem proti německé hegemonii ve střední Evropě?

J. Jurax 13.4.2020 12:36

To máte těžký. Dějiny jsou klikaté.

Jsou kupříkladu ve Španělích pomníky interbrigadistů, kteří bojovali za legálně zvolenou španělskou vládu proti Frankovým pučistům? Nebo případně přímo vládních vojáků? Nevím.

J. Krásenský 13.4.2020 12:35

Když se druhý chová jako hovado, proč se snižujeme na jeho úroveň?

Z. Mikulášek 13.4.2020 12:34

Po akci vždy následuje reakce, pravda v tomto případě ze strany Ruska hloupá a nepřiměřená. Jen by mě zajímalo, na co reagovali soudruzi z radnice Prahy 6?

P. Zinga 13.4.2020 12:26

Jak? Prosím fakta, rád se poučím. Fakta!

J. Zaorálek 13.4.2020 12:24

Díky autorovi za článek. Je třeba uvádět věci na pravou míru. Chování RF nepřekvapuje, je to stále stejné, vodporne komunistické hnízdo. Jeho reakce potvrzuje správnost odstranění sochy.

P. Zinga 13.4.2020 12:23

Článek autora, omezeného šovinisty, jen potvrzuje trend: z historie ČS-legii se vyzdvihuje především jejich boj proti "bolševikům" a úplně se pomíjí skutečnost, že ne všichni byli této prasárny účastni. Viz autor jediného světového písemného příspěvku: Osudy dobrého vojáka Švejka.

Proč? Protože není vhodné připomínat účast našich vlastenců na rozbíjení německé hegemonie ve Střední Evropě. Parádní revanšismus, že, Zieglere?!