1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

POLITIKA: Zvrhlá společnost

Volby na spadnutí, populismus se překonává, ideologické šílenství nezná mezí. Kategorie jako „vlevo“, „vpravo“ ztrácejí svůj obsah. Máme už jen vlevo nebo echt vlevo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Nevrkla 14.8.2021 9:06

Menšiny chráněný jsou, ale rozhoduji a řídí stát většiny. ODS to tak evidentně vyhovuje.

V. Heidlerová 14.8.2021 9:03

Tak budeme v menšině, a menšiny jsou v demokracii chráněny!!!;-D;-D;-D;-D

J. Nevrkla 14.8.2021 8:57

Demokratická většina lidí nebude zelená, vitacska, eurohujerska, pokrokarska. Tak se snad ta vaše oblíbená ODS nikdy nedostane k moci.

V. Heidlerová 14.8.2021 8:22

Mně to vyhovuje. To je demokracie.

J. Sedlář 14.8.2021 0:06

Ach táák. Vy to budete posuzovat... jak? Naznačujete snad něco? Tak bacha, na předsudečnou nenávist tu máme paragraf. Onehdá řval jeden zástupec lidu v plénu cosi o rasových zákonech proti jistému etniku.

J. Sedlář 14.8.2021 0:03

Nemusíte.

J. Urban 13.8.2021 22:37

Pisete to presne. Nazyva se to demokracii. Mozna to i je, nevim. Ale nase demokracie privedla k moci slovenskeho estebaka a oligarchu Babise. To by se ve Svycarsku nestalo. Nevite, jestli ve Svycarsku maji take demokracii? Nejspis ne, protoze v takovychto §r ackach tam neziji.

J. Urban 13.8.2021 22:34

Kurna. Trojkolka chce prekonat komouse. Flus.

P. Milan 13.8.2021 21:13

Občané nemají zájem, to taky. Ale u Svobodných byl Petr Mach poslední, kdo se dokázal nějak dostat do povědomí těch občanů. Nové vedení je zcela sterilní.

P. Milan 13.8.2021 21:11

Vaše umanutá posedlost, ale platí to všude, kde jsou politici voleni, lhostejno jak.

J. Nevrkla 13.8.2021 19:19

Jako obvykle ODS? Vždyť ta dnešní, zelená, multikulturní a eurohujerska, je úplně jiná než dříve.

P. Čech 13.8.2021 19:05

Tady asi platí "jaký pán, takový krám". Většina voličů je totiž stále socansky zaměřených. K tomu je vychoval reálný socialismus z před listopadu 1989. Oni potom k tomu socanství vychovávají své děti a vnoučata. Pokřivenost charkterů v lidech vychovali komunisté a pokračují v tom "bývalí" komunisté ve všech politických stranách a hnutích. Toto Kainovo znamení bude odeznívat mnoho generací.

P. Čech 13.8.2021 19:00

Mám za to, že se silně mýlíte. Politici jsou totiž reprezentativním vzorkem svých voličů jen tam, kde jsou těmito voliči přímo voleni. U nás tomu tak není. U nás jsou voleny politické strany a hnutí a nikoliv politici. K těm vytouženým korýtkům vynášejí politiky jejich strany a hnutí, která a které je umísťují na volitelná místa jejich kandidátek. Systém možných preferenčních hlasů, který je u nás zaveden nic podstatného nemění. Je to jen úlitba hloupým voličům, kteří si myslí, že preferenčním hlasováním mohou něco podstatného změnit. Není to tak! A pravicové strany? Ty u nás prostě nejsou. Všechny politické strany a většina hnutí jsou socanské. Stačí si přečíst jejich programy, ze kterých to socanství přímo čiší.

V. Kain 13.8.2021 18:17

Myslím,že mýlíte.Máme tady TSS a nebo Svobodní,ale o ty nemají občané zájem.Tyto malé strany neslibují a nerozdávají jednou koblihy podruhé zmrzlinu atd.Pokud o ODS,tak udělala pod tímto vedením otočku o 180°.

P. Kopecký 13.8.2021 17:48

Již Ronald Reagan pravilR^: "Nejstrašnější věta jakou můžete slyšet je jsem z vlády a přišel jsem Vám pomoci a Augustin von Hayek doplnil: Kdyby socialisté rozuměli ekonomii nebyli by to socialisté... a já k tomu dodávám, že politici jsou jen reprezentativním vzorkem svých voličů a proto proč by si nenechali nálepku pravicové strany , když už se jim to u jejich nechápajících voličů tolikrát oplatilo a je to vyneslo k vytouženým korýtkům a svým ovečkám naslibují;-O vidinu šťavnatých pastvin a světlých zítřků ideálně bez práce a z cizích peněz se tak krásně rozdává.. a na výběr tu pravicové Vstrany jsou,,,!!

M. Mařák 13.8.2021 17:07

https://marakweb.wordpress.com/2020/05/24/fasismus-system-spravy-veci-verejnych-a-jeho-ideologie/

https://marakweb.wordpress.com/2020/04/15/example-post-3/

https://marakweb.wordpress.com/2020/05/24/italska-socialni-republika-cast-druha/

https://marakweb.wordpress.com/2020/06/03/rakousky-neokorporativismus-a-jeho-fasisticky-puvod/

https://marakweb.wordpress.com/2020/06/07/odborove-hnuti-ve-fasistickem-rakousku/

https://marakweb.wordpress.com/2020/06/21/proc-konzervativni-socialismus-evokuje-ideologii-fasismu/

M. Mařák 13.8.2021 17:05

Další element, jenž jen tak prázdně plácá o fašismu a neví zhola nic o jeho podstatě.

M. Mařák 13.8.2021 17:04

https://marakweb.wordpress.com/2020/05/24/fasismus-system-spravy-veci-verejnych-a-jeho-ideologie/

https://marakweb.wordpress.com/2020/04/15/example-post-3/

https://marakweb.wordpress.com/2020/05/24/italska-socialni-republika-cast-druha/

https://marakweb.wordpress.com/2020/06/03/rakousky-neokorporativismus-a-jeho-fasisticky-puvod/

https://marakweb.wordpress.com/2020/06/07/odborove-hnuti-ve-fasistickem-rakousku/

https://marakweb.wordpress.com/2020/06/21/proc-konzervativni-socialismus-evokuje-ideologii-fasismu/

Š. Hašek 13.8.2021 16:59

USA se dohrabaly na stav věci (vzdělání) "Svatá říše římská za Karla IV". Možná Velká Morava. Nebo Kopčem u Štorcha. Nebrat doslova.

A sice: Faktická ne/pologramotnost obyvatelstva (mají úroveň naší 4. třídy ZDŠ). Tlusté černošky/mladíci v kápích jsou negramotní zu grunt. Fakticky neznají ani definici stupně C/F/R. A na bankomat, sporák na plyn potřebují hlasový návod.

Solidní úroveň (naše ČVUT za Husáka) - tak pětina studentů "věhlasných" universit. Z toho je ale (!!!) většina z Číny, Vietnamu, Ruska.

Myslím, že o úrovni obyvatel nejlépe svědčí výtisk návodu k mixéru, pračce, sekeře a i holicími strojku. To je fakt prča!!! I otrok za Caesara by se tomu smál.

Mám tedy sousedy, kteří jsou chytřejší, než bakalář z "brusele, světových, galaktických študií". V menší vsi u Klatov. Nebo i v Práglu.

P. Čech 13.8.2021 16:57

Řekl bych negramotná v českém jazyce a v používání pojmů, jimž nerozumí. Co je to ten "populismus"? Jde o styl politiky, který usiluje o získání široké základny voličů údajnou ochranou zájmů prostých lidí proti různým ohrožením a prosazováním témat vzbuzujících emocionální reakce veřejnosti. Tolik definice pojmu ze slovníku cizích slov. Naprosto jasná definice, která m.j. říká, že populistické jsou všechny politické subjekty bez jediné výjimky. Bohužel je k tomu přímo nutí čl.5 dnešní naší ústavy, hovořící o volné soutěži politických stran v souvislosti s čl. 18. odst.1 ústavy téže. A přesně to je tím důvodem, proč se náš stát nemůže vyvíjet kupředu.

P. Čech 13.8.2021 16:48

Soudobý kapitalismus? U nás? K smíchu! U nás v současnosti panuje typický reálný socialismus, pouze jako úlitba hlupákům "obohacený" mnoha prvky klasické anarchie. Lidé jsou politiky a novináři ohlupováni zejména tím, že mezi pojmy "demokracie" a "svoboda" je dáváno rovnítko. Je to lež jako věž! Jde o to, že demokracie bez jisté vyšší míry svobody existovat nemůže, zatímco svoboda bez demokracie ano. Říká se tomu anarchie. Naprosto nefunkční ideologie, která nefunguje a nefungovala nikdy a nikde na světě. Proč asi? Co myslíte?

P. Čech 13.8.2021 16:42

Házet do urny prázdnou obálku nikomu a ničemu nepomůže. Je to projev pouhého alibismu. Docela rozumím tomu, že dnes u nás není možno volit dobrý politický subjekt, protože takový prostě neexistuje. Hodíte-li do urny prázdnou obálku, nepomůže to nikomu a Vám už vůbec. Pouze to pomůže zakonzervovat současný nedemokratický politický a společenský systém. Pozor! Je však možno volit nejméně špatný subjekt. Jako takové se jeví občanská hnutí s výjimkou STAN. Některá z nich dokonce mají v programu schválení zákona o obecném referendu (SPD). Jde v podtatě o to, že pouze tímto směrem lze vybřednout ze srabu, do kterého nás dostala naše ústava - právnický paskvil nejvyššího významu a stádia. Ústava, kterou vypracovali a schválili komunisté a "bývalí" komunisté, kteří seděli v roce 1992 v zákonodárných sborech. Ústava šitá jen jim na míru. Pro většinu občanů znamená cestu zpět. Cestu k reálnému socialismu, notně opepřenému, jako úlitba hlupákům, mnoha prvky anarchie. Jedinou cestou z toho ven je zákon o obecném referendu. Referendu ničím neomezeném, jehož výsledky musí být obecně závazné. Jen tak lze dosíci skutečné demokracie.

P. Čech 13.8.2021 16:29

Podle toho také obecná úroveň znalostí věcí v USA vypadá!Pomalu, ale jistě se k tomu začínáme blížit i my.

P. Čech 13.8.2021 16:26

Paní Šichtářová má naprostou pravdu. U nás žádná, skutečně pravicová politická strana, ani občanské hnutí neexistuje. Podíváme-li se na kterýkoliv program, levicovost z nich přímo srší. Politické subjekty se předhánění v slibech, jak se budou o lidi starat, co všechno za ně budou provádět. Méně už však říkají, že člověk sám by se měl o sebe postarat a činit vše pro to, aby se měl jakž takž dobře. Stát má pouze vytvářet podmínky pro to, aby se člověk - občan mohl sám o sebe starat. Něco takového však žádný program žádného voleného subjektu neobsahuje. Ono by se to totiž hloupým lidem nelíbilo. A že těch hloupých je! Odhaduji tak cca 30%. Obvykle těch, kteří volit chodí. Samy pojmy "pravice " a " levice" ztratily svůj původní význam nedlouho po Francouzské revoluci. Vznikly v tehdejším konventu, kde girondisté seděli vpravo a jakobíni vlevo. Od toho ta pravice a levice.

J. Pavelka 13.8.2021 15:07

Jinak ovšem myšlenka , že podpora něčeho je vždy na úkor něčeho jiného, aje správná..

J. Pavelka 13.8.2021 15:05

Mnohdy také....ale mnohdy byl také důvod rychle zaplnit obecní kasu......ale pak se často ukázalo, že zkrátka se postupovalo přinejmenším zbrkle...

J. Jurax 13.8.2021 14:31

A ještě - stát především neměl veškerý bytový fond rozprodat, pravíte.

To neměl. Jenže bytový fond byl zanedbaný a regulovaný nájem nestačil ani na udržování, natož opravy.

Takže radnice to řešily rozprodáním za určitých omezujících podmínek především stávajícím nájemcům často doslova za hubičku, protože ti nájemci by na tržní cenu - tehdejší - převážně zdaleka nedosáhli.

J. Jurax 13.8.2021 14:22

Ano.

Ale třeba na dědinách se dost staví svépomocí, což dokáže cenu docela snížit.

On je obecně špatně ten přerozdělovací princip. Aby vyvoleným mohlo být pomoženo, ostatní nevyvolení se jim na to musí složit. Nedobrovolně, rozhodnutím státu vysvětlovaným jako účel obecně ušlechtilý.

A výběr těch vyvolených je ošemetná věc.

J. Pavelka 13.8.2021 14:15

Sice neexistuje (nebo alespoň u nás jen výjimečně) , ale tu je výslovně řečeno, že člověk nemá"právo na bydlení" ...dokud si na něj nevydělá...to je ale jen nedokonalá formulace...Ovšem nájemné je tak vysoké, že normální cestou na byt člověk s podprůměrným číslem nenašetří...Proto nějaká státní podpora npř. stavebního spoření nebo hypoték múže mít smysl... ale to je na delší diskusi a nelze to vyřídit jediným článkem...

J. Jurax 13.8.2021 14:11

Ano.

Lze kupříkladu bydlet v nájmu. A ano, nájmy nejsou malé. Nebo u rodičů, dokud není naspořeno, aby se dalo jít do hypotéky.

Oba mí potomci to tak řešili - a už dávno bydlí ve svém. A to začínali ve čtyřiadvaceti s čerstvým VŠ diplomem a jinak s nějakým penízem na stavebním spoření, co jsme jim platili.