26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

POLITIKA: Zblbnutí Rogera Waterse

Skvělý herec Gérard Depardieu, který zahořel láskou k Vladimíru Putinovi, jenž ho na oplátku obdařil ruským občanstvím. Pravda, byly za tím i daně, které se herci jaksi příliš nechtělo platit, ale to byla jistě jen nehorázná pomluva, která očernila jinak zcela čistý vztah k imperátorovi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Kuča 9.10.2022 23:58

To vážně existuje? Myslím, nějaké ty redakční figurky, které se snaží zlanařit předstíráním toho, že jsou diskutéry s pevným názorem ty, kdo se děsí možnosti myslet po své linii, k zastávání názoru redakce? (To, že vysoké % lidí má potřebu nevyčnívat, mi známo je. A dá se to zneužít.) To by mě ani nenapadlo, ale mě nenapadne věcí .... občas si připadám sám před sebou dětsky naivní.

Jinak DM naštěstí byli vždy té střízlivosti, že politické postoje v textech samotných jsou jen v lehkých a někdy i nejednoznačných náznacích. Asi si byli od celkem raného věku vědomi toho, že to, co je dneska horká aktualita, která hýbe emocemi, bude za 10, 20 let nevzrušivá, popisná historie. A tak dopadne i příliš angažovaná píseň. Nicméně občas 'naznačovali' v období CTA skladbou Get The Balance Right!, která se paradoxně na album ani nedostala, stejně jako punkově-budovatelská, jednoduchá, ale dost nápaditá Work Hard. Na samotném albu pak spočinuly Pipeline, Everything Counts a Two minute warning. Ekologická The Landscape Is Changing nám dneska může připadat úsměvná, ale v 80. letech to na některých místech vážně vypadalo, že průmyslové znečištění je promění v měsíční krajinu, takže bych to nezesměšňoval. Spíš mi tváří v tvář tomuto přijdou k smíchu někteří bojovníci minulých válek, kteří dneska mají ekohysterický záchvat z něčeho, co by tehdy bylo hluboko pod rozlišovací schopností. A berou sami sebe děsně vážně. Potom už jen tak lehce zavadili o politiku v New Dress, To Have And To Hold, až trošku příliš už tlačili na pilu v John The Revelator, ale v hudební historii ji naštěstí do budoucna udrží melodický motiv. (Vina Bushe ml. je většinou lidí zapomenuta už léta.) A novodoběji tu máme otřesně progresivistickou Going Backwards a hned za ní je na albu Where's The Revolution - poněkud střízlivější.

Ovšem nikdy se nepustili do něčeho obdobného: https://www.onges-erasure-page.co.uk/lyrics/a-z/unsung/index.html

No je toho k přelouskání dost :-)

P. Hák 9.10.2022 10:30

;-D;-DR^!!

P. Hák 9.10.2022 10:30

Zajímavé je, že původně jim jeho "darebáctví" nevadilo.

P. Hák 9.10.2022 10:29

Na Seznamu jsou pro změnu nasazení redakční trollové, kteří šíří ty správné názory, komentáře jak přes kopírák pod různými jmény. I na nepolitických článcích.

P. Hák 9.10.2022 10:28

Omlouvám se za pozdní reakci, nejdřív ti DM: Some Great Reward jsem taky slyšel, ano, je to dobré album. Někde to najdu, těch několik linek si nepamatuju. Politické konotace jsem u DM moc nezkoumal, pravda. Mrknu na texty. Nejsem tak dobrý, abych texty v angličtině simultánně překládal, nejsou-li hodně pomalé, ale z psané formy v pohodě.

Nemám ve zvyku nadávat diskutérům. Je pravda, že na Psa chodí několik lidí,kteří se vyžívají v tom, že druhé uráží a - tady si dovolím takový metafyzický termín - šíří zlo. Ne ve smyslu nějaké "zlé ideologie", ale v přístupu k ostatním lidem. Ideologie je jen záminkou, jde to z nich. Jindy by stejným zůsobem sloužili jiné ideologii.

Já se snažím ty, co nadávají, ignorovat. Pokud podobný radikál položí slušnou otázku, většinou odpovím, ale to je vše. Nemá smysl se hádat s někým, kdo si přišel zanadávat, ani nadávat s ním, pokud náhodou je na stejné straně. Víc mne zajímá, když někdo má jiný názor, ale není primitivní ideolog s klapkami na očích. S těmi pak rád diskutuji :-)

Přestal jsem prakticky chodit na Novinky a podobná místa, články jsou jednostranné a diskuze je cenzurovaná, jedné názorové straně se pouští urážky a druhé se maže kdeco (v tomhle vynikalo třeba Aktuálně, dokud tam diskuze byla). Na webech Seznamu jsou zas nasazení redakční trollové, kteří tam sekají ideově správné příspěvky, občas (nepolitické diskuze) je toho víc než skutečných příspěvků. Zřejmě se tím vytváří efekt "všichni si to myslí, tak já si to budu myslet taky" u čtenářů. Celkově jsou velké weby tak prosycené propagandou, že pokusy o diskuzi podle mne nemají valného smyslu. Pes ještě relativně jde, ařž na výše zmíněné. Většinou se koncentrují na diskuzi u úvodníku, tam se po 10. hodině ranní jít už nedá...

J. Sedlář 7.10.2022 9:02

Tak o zdravotních institucích psali předřečníci, ale asi není důvod zůstat jenom u nich.

Jen tak bokem. Právě na tom polemizování a především na možnosti toto dělat bez obav záleží.

PS: Rakušan je sekáč, ten se nezakecá. Dobré jitro, tady vnitro je už zase z5.

L. Kuča 7.10.2022 2:59

No, já měl dojem, že se celou dobu hovoří pouze o zdravotnických institucích. Tam je to fakt v klidu. I proto, že to nikdo moc nechce dělat a personálu je nedostatek i bez kádrování.

Nicméně tento případ ze sféry politiky je poměrně alarmující, i když pro mne pravděpodobně z jiného důvodu než pro Vás. Ono je to totiž tak, že na pomyslné jedné misce vah je svoboda projevu a na druhé je zodpovědnost a pokora. Pokud je těmito vlastnostmi společnost - lze říci nasáklá, pak se není třeba o svobodu projevu bát, a ta pro změnu dobře plní svou funkci. Zánik svobody projevu je symptomem ztráty těchto vlastností a má původ právě ve všeobecném zmnožení nezodpovědnosti, pýchy a sebestředné arogance. Od premiéra po důchodce. Nejenže v takové atmosféře nachází svoboda projevu uplatnění jen ztuha i kdyby omezena nebyla. Ona je takovými lidmi přímo ničena. Všichni ‘jásámvšechnovímnejlípové’ ji mají jen za obtěžující překážku. Ale právě opouštění principů zodpovědnosti a pokory (ve kterých jsme v novodobé historii nikdy moc nevynikali) mě znervózňuje více. Ono se to totiž u práva na vlastní názor nejspíš nezastaví.

Jinak, jen tak bokem, z uvedených názorů onoho popotahovaného činovníka s něčím souhlasím (za vystoupení z EU, ale ještě lépe její retransformaci zpět na EHS bych byl všemi deseti. To, že Vrbětice jsou silně na vodě vidí i takový rusožrout jako já, s něčím bych pro změnu polemizoval, ...no, ale vždyť na tom vlastně nezáleží ....

J. Sedlář 7.10.2022 1:14

A kdo píše něco o zdravotnické instituci? Jsou i jiné: https://echo24.cz/a/SzLjQ/zpravy-domaci-kauza-petr-drulak-byvaly-velvyslanec-ustav-mezinarodnich-vztahu-ministerstvo-zahranici

L. Kuča 6.10.2022 19:47

Vážně si cením toho, že když předložíme každý jiný názor, tak do odpovědi napíšete nějakou argumentaci a ne zesměšňující výroky nebo dokonce urážky. Bohužel na tomto fóru je to těžký nadstandart. Většina lidí si sem přijde s odpuštěním vyzvracet svůj postoj na ostatní, aniž by je zajímalo, proč o tom někdo jiný smýšlí odlišně nebo se sami nepokusí vnášet nějakou relevantní informaci. Je to takový monolog. A někteří přijdou vyloženě jenom pourážet a vytratit se. Asi nějakej komplex, nebo co. Nechci moralizovat, občas mi taky ostré nebo jízlivé slovo ulítne, ale co občas vidím .... Jinak jo, rock byl většinou antagonistický vůči existujícímu, podstatné je, aby to nebyl antagonismus za každou cenu, i tam kde to nemá smysl. Přijde mi, že při komplikovanosti dnešní doby má názorová angažovanost umělců místo jen málokde, ono to chce velice jednoznačné téma s výrazným morálním dilematem. Zkuste třeba psát song nebo báseň o neuvěřitelně diletantské energetické koncepci EU, tak aby to nepůsobilo bezděčně směšně.

Jinak tedy zrovna CTA je takové trochu tréninkové album, nepříliš melodické, spíš minimalistické, neřekl bych, že úplně špatné, nicméně poněkud prosovětské a něco působí jako demoverze. Načisto tento styl alba rozvinuli v největší melodické i aranžérské parádě na následné Some Great Reward, schválně si to pusťte, jestli je to třeba na Youtube jen tak mimochodem k nějaké práci (ale nevylučuje se to s tím, že si dáte soustředěný poslech). Nejlepší je asi Songs of faith and devotion, ale to je album spíše rockové s elektronickou příchutí, aranže jsou komplikované, mnohovrstevné, kvalita alba je na nich závislá úplně stejně, ne-li více než na samotných melodických motivech. Ale prokousat se tím na první poslech dokážete, jen pokud dokážete sledovat třeba 3 instrumentální linky + bicí + efekty + zpěv najednou. To já třeba nedokážu, plně jsem jej docenil až na několikátý poslech. Na ten první jsem se spíš lehce zděsil. Rock jsem nečekal.

H. Lukešová 6.10.2022 11:43

Waters není slušný člověk, ale v této debatě, zda je či není slušný člověk, nemá smysl pokračovat. Každý to vidíme jinak.

H. Lukešová 6.10.2022 11:42

Četla jsem to na Novinkách.

J. Sládeček 6.10.2022 10:14

Waters je velmi slušný, říká pravdu

J. Sládeček 6.10.2022 10:13

Jak to víte?

P. Hák 6.10.2022 9:17

"zpravidla mezi nimi funguje celkem solidní sektářství - většina táhne jedním směrem a ti, co směřují jinam jsou u těch prvních v hlubokém opovržení"

Mně přijde, že dost pódiových umělců mentálně zůstává v adolesceci. To má na jedné straně výhody - schopnost experimentovat, nápady, energie, asi i ten exhibicionismus (bez něj by to nešlo) jde odtamtud, na druhé straně je tu stádnost a k tomu představa, jak jsme v tom stádě originální... všichni stejně...netolerance, mimoňství, pocit, že všemu rozumím... drogy atd. Pravda, časem se to obvykle trochu srovná.

Souhlasím, že odpovědnost mají větší, ale myslím, že si ji nepřipouštějí. Žurnalisté si ji nepřipouštějí určitě, aspoň ne ti, s kterými jsem o tom debatoval.

DM jako kapelu uznávám, nové věci teda neznám, ale kamarádi to dost poslouchali... Construction Time Again mám doma na CD. S Gahanem je to zajímavý osud, to jsem nevěděl.

J. Krásenský 6.10.2022 4:07

No vidíte, máte pravdu, a to jsem si dával tak záležet.

L. Kuča 6.10.2022 1:56

Pak je tu ještě možnost B, že jsem to já, komu tady nespíná relé a a radostně ze sebe zde dělám vola.

Nicméně i tak: co jsem napsal, napsal jsem. Na tom, že onen P.Sykora mluví z cesty to mnoho nemění.

L. Kuča 6.10.2022 1:43

Možná je jen jeden, ovšem kdyby nikdy neexistoval, nic by se v mém životě nezměnilo. Možná má nějaký nadstandartní muzikální talent (který já nejsem s to ocenit), ale to z nikoho žádného Übermensche nedělá, on sám si ho nevytvořil. O velké části lidí, kteří skutečně změnili svět jste nejspíš nikdy neslyšel. A m.j., každý z nás je jen jeden. Jestli ovšem chcete lidi kastovat, Váš problém, ale Vaše role to tedy rozhodně není.

L. Kuča 6.10.2022 1:28

Otázka je, co napáchal svou prolhanou hubou ...

L. Kuča 6.10.2022 1:25

Zřejmě nějaký populární Číňan s anglosaskými kořeny.

L. Kuča 6.10.2022 0:20

Mně osobně ta politická angažovanost kulturní fronty jde na nervy. Každý má sice právo na názor, ale tohle je pro mě zneužití postavení. A zpravidla mezi nimi funguje celkem solidní sektářství - většina táhne jedním směrem a ti, co směřují jinam jsou u těch prvních v hlubokém opovržení. Zároveň pokud někdo má výrazný vliv na miliony lidí, když už se rozhodne už svůj postoj veřejně prezentovat, tak má za něj o několik řádů větší odpovědnost než Pepa z Dolního Kožlí a musí čekat i reakce přímo úměrné jeho vlivu. A nejhorší je, když se začne vyjadřovat k něčemu, čemu rozumí asi jako já státnímu rozpočtu Laosu.

Jinak s tím Gahanem - on jak jednu dobu nalezl zálibu v heráku, tak si nakonec jednoho dne přivodil takové předávkování, že musel být po srdeční zástavě resuscitován s medikací, takže to muselo být fakt na hraně. No, a potom tak nějak šel do sebe, s tím sebeničením přestal a kdovíjakou cestou nakonec zakotvil právě v pravoslaví. Mám ale dojem, že velkou roli sehrálo to, že se právě tam jakožto interpret těšil již dříve zcela mimořádné oblibě. Ale to je jen můj dohad. Jinak místní, jak jsem už říkal - výrazně konzervativně-pravicová DM komunita se k tomu staví tak, že je to jeho věc a nikomu do toho nic není. A on to také nikomu ani podprahově nevnucuje. Hůř dopadá "Goráč" s jeho příchylností právě k západnímu kulturnímu mainstreamu. A já se pro změnu divím, jak se ti dva spolu snesou. Možná už prostě mají dost rozumu na to, aby věděli, že pokud se budou stále o něco přít, nic použitelného nevyprodukují. (I když tedy můj osobní názor je, že Gore s věkem přešel do režimu autopilota a začíná být poněkud šablonovitý, nepřekvapivý a vykrádá sám sebe. Ale vyčítejme mu to. Taky už nejsem, co jsem býval. Jen zkušenosti rostou.)

L. Kuča 5.10.2022 23:45

No jo, Jarek sice má možná až trochu moc v lásce medaile a pocty, ale kdo nemáme nějakou slabost. Jinak se fakt jeví jako rozumnej chlap. Točit se k němu zády je jen o málo menší pitomost než přestávat hrát Čajkovského. Tam už je to na legendárního Chocholouška.

M. Mucha 5.10.2022 22:52

;-DR^

M. Mucha 5.10.2022 22:49

R^R^R^

H. Lukešová 5.10.2022 22:49

Jarek Nohavica je slušný člověk, ale Waters je darebák, v tom vidím ten podstatný rozdíl.

M. Mucha 5.10.2022 22:47

Jarka Nohavicu taky nechtěla "některá města" slyšet. Tak vyprodal sály kousek vedle ;-D

M. Mucha 5.10.2022 22:44

R^

H. Lukešová 5.10.2022 22:44

Obyvatelé Krakova, kde měl vystoupit.

M. Mucha 5.10.2022 22:43

Kdo si nepřeje jeho vystoupení? Watersovi fanoušci?

L. Kuča 5.10.2022 22:35

Ach jo, tomu, že byste zrovna Vy přehlédl ten argumentační lapsus moc nevěřím (byť údajně, jak svého času pravila reklama - i muži mají své dny). Není za tím spíš motivace rýpnout si do obou na jeden zátah?;-) Druhého jmenovaného moc nečtu, anžto mi přijde trošku (vlastně dost) ideologicky přepálený, takže úplně nemohu soudit. S tímto autorem nemám problém se shodnout ve většině názorů - ani s obsahem tohoto článku. A poněkud mě štve, že ona slavná kulturní fronta běžně zneužívá své popularity a přístupu k médiím k hlásáním svých zpravidla ujetých názorů. Zde propíraný RW se v tomto ohledu profiluje jako nenapravitelný recidivista.

Ale kecal bych, kdybych tvrdil, že jsem se tomu příspěvku nezasmál. Byť nemyslím, že se oba dají hodit do jednoho pytle.

J. Bárta 5.10.2022 22:34

Tady má diskuze ještě šťávu. Na iDnesu admini slušné lidi vyselektovali a nechali tam pouze ty, kteří jsou zmanipulování meinstreamem. Furt tam zapleveluje diskuzi zhruba 20 stejných lidí. Už tam banují více než na Seznamu. Vidím, že někteří jsou schopní znectít R.W. stejně jako Jarka Nohavicu.