2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

POLITIKA: Závažná otázka

Já vím. Mnohý čtenář asi namítne, že dělení politické scény na pravici a levici je dávno passé. Já však mám na mysli onen zásadní postoj k životu. Zásadní postoj spočívající v míře svobodomyslnosti, nenechávání se dobrovolně zotročovat a uplácet z vlastních peněz přerozdělených nějakým socialistickým "dobroserem" u vládního kormidla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Skála 23.8.2013 20:42

Re: K SaS má jednoznačně nejblíž SSO, jen by potřebovala do čela někoho jako je Sulík...

Pane Vyhnalíku, Vaše komentáře k článkům na NP čtu vždy velmi rád a dost často sdílím Váš pohled na zde diskutovaná témata, ale tentokrát jste mne zklamal. A to naprosto zásadně. Jak je možné, že člověk Vašeho intelektu může tvrdit, že se spoléhá na předvolební průzkumy a podle nich se rozhodne, komu dá svůj hlas? To fakt myslíte vážně? Vy opravdu věříte tomu, že výsledky těch průzkumů odrážejí voličské preference? A korunu jste tomu nasadil tou větou, že svůj hlas nezahodíte. Jinými slovy, budete svým hlasem pomáhat legitimizovat vládu, kterou si ale vnitřně nepřejete. Nicméně za váš příspěvek jsem vděčný, protože mi trochu pomohl pochopit, jak je možné, že se pravidelně dostávají do parlamentu osoby, které by patřily do nějakého ústavu pro ně určeného (vězení, psychiatrická léčebna apod.).

J. Vyhnalík 23.8.2013 22:08

Re: K SaS má jednoznačně nejblíž SSO, jen by potřebovala do čela někoho jako je Sulík...

No vidíte pane Skálo, já těm průzkumům nejen věřím, já dokonce velmi dobře vím, jak se dělají. Sice jsem se jim vždycky vyhýbal, ale to kvůli tomu, že jsem si chtěl zachovat odstup.

Většina lidí na výzkumy nadává, ale je to tím, že jim nerozumějí a neumějí ta čísla správně interpretovat. Začíná to u statistikou nepolíbených novinářů a končí u čtenářů novináři zmatenými.

Ujišťuji Vás, že na základě veřejně dostupných výsledků výzkumů se dá výsledek docela dobře odhadnout. Jednotlivé výzkumy jsou něco jako fotografie stavu v nějakou chvíli a každá agentura "fotí" jiným "foťákem" a "z jiného úhlu". Proto nemá velký smysl proti sobě stavět výsledky různých agentur, ale vždy porovnávat pouze výsledky jedné agentury v čase a k tomu si hlídat i metodiku sběru dat. Jiné výsledky vyjdou pokud se telefonuje (CATI), nebo sbírají dotazníky na internetu (CAWI, CAPI), nebo se třeba odchytávají lidé vycházející z volebních místností (exit poll). Pokud si vedle sebe postavíte čísla od jedné agentury a přidáte k tomu mediálně důležité události, i to, jak se rozbíhá kampaň, dá se z toho leccos uhodnout. Představte si, že byste měl odhadnout výsledek závodu F1 a jako podklad dostal časy průjezdů každým pátým kolem. Představte si, že mne nepřekvapily ani výsledky posledních krajských voleb.

Ono to funguje obráceně, než si možná myslíte. Jakmile některá strana přesáhne 5 %, začnou se o její představitele zajímat média a šance této strany roste. K tomu přistupuje efekt toho, že spousta voličů není rozhodnutá, "nemají koho volit". Čím více je takových, tím víc se liší výsledky průzkumů. Váhající voliči v dotazníku vybírají některou ze známých stran, ale když jdou k volbám a dostanou volební lístky, ti váhající mohou sáhnout po alternativní straně. To dnes platí hlavně pro pravicové voliče (viz krajské volby před rokem). Proto si myslím, že SSO má dobrou šanci, pokud by se v průzkumech přiblížila 5 % byla by její účast v PS prakticky jistá, naopak pokud se nedostane přes 3 % nemá šanci.

A. Bocek 23.8.2013 10:42

SSO je i moje volba,

bojím se však hnojometných útoků dobroserných stran !

R. Gramblička 23.8.2013 11:02

Re: SSO je i moje volba,

asi by to schytali stejně, jako to schytáva Alternatíva v Německu. A nejen od stran ale hlavně od médií

T. Blecha 23.8.2013 11:19

Re: SSO je i moje volba,

Dnes už mi v diskuzi na Idnesu promazali pár příspěvků proti Babišovi i pár pro Svobodné. A nebylo na nich nic závadného, v diskuzi nejsem sprostý nikdy.

P. Krešňák 23.8.2013 10:35

Tak není co dodat...

Mám stejný pocit a prvně půjdu dát hlas který asi propadne a to Svobodným. Krešňák

J. Slanina 23.8.2013 10:08

A takhle to chodí ve všech stranách.

http://www.reflex.cz/clanek/nazory/48397/jak-jsem-zakladal-ods.html

Z. Rychlý 23.8.2013 9:44

Toto je fakt bomba.

A ty nové výrazy - paráda. Dobroser - už dlouho jsemn se tak upřímně nezasmál ! I když trochu z toho mrazí.

Z. Švrček 23.8.2013 9:32

Pproboha lidi!

Volit, či nevolit? Toť otázka!

    Najděte si v té přehršli stran nějakou, jejíž program vám aspoň trochu konvenuje, což ovšem závisí také od toho, jak dalece jste se (ten který volič) již nechal oblbnout a manipulovat, s tím se tedy nedá nic dělat, tam má každý svůj recept již dávno při sobě.

     Pak se koukněte, jestli mezi regionálními kandidáty znáte někoho osobně, z TV, novin, nebo z doslechu, či jestli někoho takového znají vaši rodinní příslušníci, či známí, což zase závisí na tom, jak sledujete dění a zda se nesoustřeďujete přece jen více na ty "Džambulky a Agáty". S tím se taky momentálně nedá hnout. 

Toho člověka sledujte dál, v kampani, zakroužkujte jej i kdyby byl ve třetí desítce a zkuste pro něj získat další. S tím se opravdu dá udělat již notný kus práce, i když s velkou dávkou solidní nejistoty, ale nevzdávejte to. Minulé volby ukázaly, že to jde. 

Pokud se dostane, sledujte jeho slova a činy dál. Když vám nebude sedět, nenadávejte v hospodě, ale jděte mu vynadat osobně do jeho kanceláře a třeba i víckrát, než jej hodíte přes palubu (hospodských kecálistů je hodně, výsledek žádný). Jinak to však nejde, pokud nechceme, aby se za nás, nejdeme-li k volbám,  postaral někdo, kdo slíbí hory doly a potom se svým sobectvím, nenažraností, či naivitou, nebo i úmyslem zaslouží třeba o to, abyste již v životě nemuseli vabírat. Doba i EU něčemu takovému dnes skutečně přejí. Ahoj.

J. Růžička 23.8.2013 9:31

Souhlasím.

Já budu volit Svobodné - a ještě je tady Konzervativní strana. V parlamentu od dob KDS žádná pravicová strana nebyla.

J. Svoboda 23.8.2013 12:55

Pane Růžičko,

nezapomněl jste na mladého pana Bendu a pana Pilipa?

J. Růžička 23.8.2013 13:50

Re: Pane Růžičko,

To ale na věci nic nemění.

P. Vítek 23.8.2013 9:16

Test:Co by se stalo,kdyby Klaus podporil Svobodne?

Nakolik se ho mediim podarilo zlikvidovat i v myslich celkem normalnich lidi?

V. Váňa 23.8.2013 9:12

Je třeba si položit i další otázku

Má levicově orientovaný člověk v Česku vůbec koho volit?

Vyprázdněnost české politiky podle mne vysoce převyšuje únosné meze pro jakéhokoli voliče - viz dlouhodobě se vyskytující názory po celém politickém spektru - volit menší zlo.

Jinak článek dobrý.

J. Svoboda 23.8.2013 13:10

Re: Je třeba si položit i další otázku

Nikdo nemá koho vlolit. Parlamentní strany, až na komunisty kradou všechny. Nicméně, ten, kdo stačí prohlédnout a podívat se i mimo parlamnetní strany, by měl koho volit. Musel by však vystoupit z tzv. voličské šedi.

Z. Švrček 23.8.2013 9:03

Pane Kříži

Přesné, pravdivé, bohužel.

I. Schlägel 23.8.2013 8:57

Podepisuji.

A díky.

R. Kříž 23.8.2013 8:14

ano, presne...

zcela podepisuji

t. peterka 23.8.2013 8:13

socialistický "dobroser" ...nový pojem

do politologického slovníku! :o) kdyby to nebylo smutné, bavil bych se více.Pravice nemůže být z podstaty sourodá - je pestrá podle podle přirozenosti člověka. Levice? - uniformovaná nuda manipulovaná vlastními penězi - jak velmi přesně autor trefil. ODS, TOP 09 - pseudopravice a klientelismus. Opět trefa do černého..Bohu - žel.Kromě Svobodných je "k dispozici" ještě Konzervativní strana...

J. Boleslav 23.8.2013 10:44

Re: socialistický "dobroser" ...nový pojem

Ani jedni, ani druzí se do PS s velkou pravděpodobností nedostanou.

A. Reček 23.8.2013 8:05

Dnešní stav ODS nespadl náhle z nebes

Ten se vyvíjel už hned od jejiho založení.  Theodor Roosewelt řekl, že v politice nejsou stálí přátelé, ale jen stálé zájmy.  Proto otec zakladatel strany Klaus vůbec nebyl proti přijímání překabatěných soudruhů do své strany, způsob financování strany skrze sponzory, veliká víra v bezchybnost kroků Klause, veliká víra v neporazitelnost strany a i to, že pouze ona je páteřním činitelem pravého politického spektra. Pokud se něco nepovedlo, vždy za toto mohli koaliční partneři, veliké umění v zákulisních machinacích včetně přetahování jiných poslanců, před posledními volbami v Praze do magistrátu rozčlenění jednoho obvodu na sedm, jen pro zachování vedoucí pozice ve městě......   A nejvíce na lidi zapůsobila schopnost pragmatické, tedy účelové spolupráce s ideovým odpůrcem - ČSSD, oposmlouvou Zeman-Klaus počínaje. Je toho dost co partaj táhlo ke dnu a pořád řada lidí věřila, že už tomu bude konec a on nebyl. Kariéristi neradi opouštějí výhodné žlaby a teď se budou rvát o přední místa na kandidátkách.

P. Vítek 23.8.2013 9:10

Re: Dnešní stav ODS nespadl náhle z nebes

A jak byste ti tenkrat v teto zemi,kde se premnozili blbci a hovada, udelal vy?

J. Kanioková 23.8.2013 13:58

Omyl s oposmlouvou...

viditelně neuvádíte, jak z poza buka intrikoval Havel přes Luxe, Zieleňce, Rumla a pod.

Hrozilo, že vládu jmenuje prezident... A to by byla vláda kamarádů a jejich kamarádů - prostě těch, co spolu mluví a provádějí instrukce P&L

A. Reček 23.8.2013 18:01

Re: Omyl s oposmlouvou...

Paní Kanioková, argumenty pro stranickou krizi r.1997 existují dodnes, rovněž pro rozpad vlády v listopadu ´97.  Myslíte, že finanční čachry se stranickou pokladnou zavinil V.Havel?  Nebo zavinil i kostlivce pozůstalé ve skříních exministra financí Kočárníka po jeho výměně Pilipem v létě ´97?

J. Mannheim 23.8.2013 7:22

pokud má pan autor názor

že za všechno může jen a jen EU, tak si samozřejmě vybral dobře a svou předvolební agitku napsal kvalitně. Nicméně, pokud chce vnést do věcí pořádek, neměl by začít u Bruselu, ale u sebe, respektive u svého nejbližšího okolí. Stejně se divím, že zatím neuspěla strana s výrazně protiEU rétorikou, i když ODS částečně tento úkol splňovala (ale to spíš, aby se jednotliví členové zalíbili svému guru), pitomců je tady na to dost. Bez EU bychom se nestali Švýcarskem, jak si mnozí namlouvají, ale spíše Botstwanou nebo Svazijskem, vyberte si (případný úprk do náruče Putina). Tím nechci říct, že v EU není spousta problémů a že byrokracie není jením z nich. Ale úplně stejná (ne-li ještě horší) byrokracie ničí občany už na našich radnicích...

P. Vítek 23.8.2013 8:48

Re: pokud má pan autor názor

Nejde o EU ale o SOCIALISMUS.A proti nemu se da bojovat velmi tezce a s velkymi ztratami,kdyz se strana boji (a je zadluzena).Navic socialismus vyhovuje paradoxne i velkym firmam(soukromym),protoze soc vlada musi byt z principu silna a tak se mohou za uplatek nechat ochranit pred konkurenci.Zpusob jak nakecat volicum,ze je to pro ne DOBRO,to ty drzky umi.Vysledkem je drahota,vetsi rozdily mezi bohatymi a chudymi,demoralizujici nespravedlnost.... .A pak to ti smradi svedou na "kapitalismus"Chce se mi blejt!A navic tady ty velky firmy patri nespravedlive starym komouskym rodum,takze to jsou pravzlastni individua.Ti nemaji zabrany-vylozene vykoristuji,kdyz vlastne zpusobili nezamestnanost...neuveritelne paradoxy Kefalin!Tak co soudruhu dcerunka pracuje jako statni urednice ze jo?

J. Mannheim 23.8.2013 14:12

Re: pokud má pan autor názor

soudruhu, dcerunka neměla nikdy nic se státními službami společného. Drahotu a demoralizující nespravedlnost začínám pociťovat zejména během posledních 4 let - je to snad tím, že by u nás byl socialismus nebo je to neblahý vliv EU?

P. Vítek 23.8.2013 18:56

Re: pokud má pan autor názor

Socialismus je tady temer nepretrzite-naznaky zmeny byly za Klause.Proto ho taky nemate radi.Ale nic sak se ukaze ,kdo mel pravdu-to jeste budete koukat(holoubkove)

V. Ondys 23.8.2013 7:05

:)))))))))))))))) Malá strana i velká strana jsou dobré jenom pro vyměšování

Volič by měl dát hlas jenom osobnosti ze svého okolí, která by mohla stoupat výš, pokud by se osvědčila na nejnižší úrovni. A bez socialistického přerozdělování, kdy plátce daní ze soukromého sektoru připomíná odsouzence k doživotnímu otroctví s možností spasit se bílou kuličkou vybráním ze dvou :))))))))))))) černých!

T. Blecha 23.8.2013 7:50

Re: :)))))))))))))))) Malá strana i velká strana jsou dobré jenom pro vyměšování

Jenže průměrného voliče víc než hledání osobností ve svém okolí, zajímá co měla Džambulka k snídani. Teď ještě před volbami v televizi spustili Vyvolené a totální výplach mozků začíná naplno.