27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

POLITIKA: Velká daňová sleva

Veřejné debatě o daních dnes dominuje EET, případně se mluví o drobných úpravách, jako je paušální daň pro živnostníky s minimálními tržbami. Debatuje se tedy o technologii výběru, a ne o podstatě – nedebatuje se o celkové velikosti daňového zatížení a o celkové konstrukci našeho daňového systému.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
F. Doušek 9.12.2016 1:56

K "superhrubé mzdě" - superhrubá mzda je propagandistický

Safra, a že s tím za ty dlouhé roky kdy jsou u moci lidumilní socialisté nic neudělali? Ani náznakem.

M. Prokop 8.12.2016 22:20

Re: K "superhrubé mzdě" - superhrubá mzda je propagandistický

Kalousek není ODS.

Koaliční vláda není vláda ODS.

Z. Frys 8.12.2016 21:45

Re: Daně jsou krádež

http://www.mises.cz/database/literatura/73.pdf

http://www.mises.cz/literatura/manifest-svobody-45.aspx

K. Janyška 8.12.2016 21:25

Re: Daně jsou krádež

Jo, wiki mě nazajímá. Musíte přímo za Hayekem. Tomu na wiki nikdo nerozumí... Dzp.

K. Janyška 8.12.2016 21:23

Re: Daně jsou krádež

Vy musíte k Hayekovi, ten je výše a podstatně dále... Dzp.

K. Janyška 8.12.2016 21:22

Re: Daně jsou krádež

Lidská práva jsou lidským výmyslem úplně všechna. Žádné právo na svobodu neexistuje stejně jako neexistuje právo na život. Nemá-li právo, tedy jeho pravidla, reciproční dobrovolnou odezvu, není právem. To se týká samozřejmě i svobody. Byli-li by lidé všichni ochotni svobodu poskynout jiným a respektovat ji, nemuselo by vůbec právo existovat. Ale podle čeho by řídili své chování mi není jasné. Oni totiž žijí s ostatními ve spontánním řádu, ať se jim to líbí nebo ne. Kdo ne, je mrtvý nebo na životě permantně ohrožen do doby, než spadne klec... Dzp.

Z. Frys 8.12.2016 21:07

Re: Daně jsou krádež

Je jen jediné lidské právo, a to právo na svobodu, negativně vymezenou. Jakákoliv pozitivní "lidská práva" jsou jenom výmyslem socialistů, kolektivistů a jiných úchylů. A přirozené právo je:

https://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99irozen%C3%A9_pr%C3%A1vo

Z. Frys 8.12.2016 21:00

Re: Daně jsou krádež

Přečtěte si Rothbarda, aspoň Etiku svobody.

K. Janyška 8.12.2016 20:53

Re: Daně jsou krádež

Jo, a čemu říkáte přirozené právo ? Jediným právem pravým je právo evoluční soukromé. Jsou to ta pravidla správného chování, ze kterých si děláme reciproční očekávání a mají zásadně negativní, tedy zákazový, charakter. Musí být vyhledáno, není možné ho setrojit, na to lidé nemají. Nic jiného neexistuje. Všechna ostatní tzv.práva jsou lidským výmyslem, tedy právem nejsou, jen pravidly vládnutí nebo dokonce přímého oblbování lidí, například tzv.práva lidská, dětská, zvířat a tak dále... Dzp.

K. Janyška 8.12.2016 20:46

Re: Daně jsou krádež

Aha, a jak to celé chcete dosáhnout a garantovat. Čím ? Mimochodem, stát je evoluční entitou, ne vymyšlenou lidmi, na to lidé nikdy neměli. To neosobní procesy ho vygenerovaly, zejména civilizace divochů obchodem... Dzp.

Z. Frys 8.12.2016 20:41

Re: Daně jsou krádež

Na stát kašlu. Zrovna tak na demokracii či demarchii. Chci jen svobodu, negativně vymezenou, NAP a přirozené právo.

K. Janyška 8.12.2016 20:10

Re: Daně jsou krádež

Nemotat dohromady stát a vládu !!! Stát zločinný nebo nezločinný být neumí. Vždyť je to jen technická struktura. To zločinní voliči, generující zločinné vlády jsou na vině omezování své vlastní svobody. Jsou nevzdělaní a pak to tak dopadá. Stejně nevzdělaní jako politici v těchto věcech. Demokracie je navíc velmi chybným a mnohdy velmi zločinným nástrojem správy věcí veřejných. Mimochodem, co je kompozitivní teorie, víte ? Dzp.

K. Janyška 8.12.2016 20:04

Re: Daně jsou krádež

Na svobodnou společnost každému kašlu. Já chci svobodu pro občany. A tu nelze ničím jiným garantovat, než osobní právní doménou vystavenou soukromým právem, garantovanou a vymáhanou správně naorganizovaným státem. A nemotat dohromady stát a vlády. Ty jsou velmi zločinné, stát je jen jimi nesprávně ovládán. To je problém. Proto mistr Hayek navrhuje demarchii, jako institucionalizovanou vládu jediného práva pravého, tedy práva soukromého... Dzp.

J. Plíva 8.12.2016 18:01

Re: Machův návrh má dvě vady

Problém složitosti obvykle není v procentech a počítání, ale v pochopení užitých pojmů. Zde konkrétně "superhrubá" a "hrubá" mzda, "daň" "sociální pojištění" a podobně. Domnívám se, že pro spoustu lidí to je hantýrka, která je jim odporná.

P. Vaňura 8.12.2016 17:59

K "superhrubé mzdě" - superhrubá mzda je propagandistický

PODVOD. ODS slíbila "rovnou daň" ve výši 15% ale pak došla k názoru, že by to znamenalo moc velký výpadek daní. Takže zaměstrnancům napařila VYŠŠÍ daň, než slíbených 15% ALE aby nemusela přiznat nesplnění předvolebních slibů, provedla to vytvořením pojmu "superhrubé mzdy." Tento pojem není nic jiného, než uboze MASKOVANÉ zdanění mzdy 20,6%!!!

P. Vaňura 8.12.2016 17:38

Hromadná doprava byla původně SOUKROMÁ, ač ji

mohl stát různě podporovat!

A. Starý 8.12.2016 16:33

Re: Nic proti slevě na dani

Daňová progrese je, pokud jsou různé příjmy daněné různou procentní sazbou a tato sazba roste s rostoucím příjmem k nějakému stropu. K tomu může docházet různými způsoby, jeden z těch způsobů je taky je sleva na dani. Překvápko, že?

R. Brzák 8.12.2016 15:39

Re: Pan Mach by měl konvertovat k Realistům ;-)

Ta revoluce by znamenala "osadit" do funkcí státu anděly - ale k dispozici jsou jen lidé...

Pokud Vám to nebude připadat příliš revoluční, jedno řešení se naskýtá. Dokud jsou prostředky k přerozdělování, do té doby budou i přerozdělovávací struktury - a budou bobtnat, tak, jak je to mocenské struktuře přirozené. Takže tou cestou je pochopitelně neplatit ten bordel! Tak odpovědný (a tudíž svobodný) občan, chápající, že za špatnou funkci svého státu v MÉ ZEMI nese plnou odpovědnost, občanskou neposlušností (H.D.Thoreau) může přinutit moc nad sebou, ale především své spoluobčany, k novému nastavení státu - chcete-li, k nastavení NOVÉHO státu. Stát totiž není posvátná kráva - takovou hodnotou je lidský život (tedy i svoboda) a MOJE ZEMĚ.

R. Brzák 8.12.2016 15:28

Re: Neuvěřitelné

Pokud Vás skutečně zajímá, co autor dělá, pak si přečtěte hned úvod jeho článku. Ale i v závěru to jasně píše - "pojďme zahájit debatu o tom, jak naše daně zjednodušit a snížit".

Kéž byste se alespoň zamyslel nad tím, co píšete Vy sám. Nejste sice proti debatě státu s občany - ale nesmí to být "trdlo...vysokoškolského vzdělání", nebo rovnou "matlal" (dle Vašeho vysoce odborného posouzení) - protože s takovým nikdo zahajovat diskuzi nebude...pán bude asi "demokrat"... A tato část Vašeho dehonestačního příspěvku Vás usvědčuje z toho, že jste alespoň část textu četl - jste to tedy Vy, kdo vkládá autorovi do úst snahu radit, zatímco jej druhou větou "uklidňujete v jeho obavě", že by snad někdo s ním debatovat chtěl...

J. Anděl 8.12.2016 15:11

Re: ano, je to pokrok

Ono nejde o to, jestli by bylo skvělé feudalismus znovu zavádět. Ale jako zamyšlení, kam jsme po tom opuštění toho modelu došli, to špatné není.

Mimochodem do státní školy nechodíte zadarmo, nýbrž musíte chodit bez ohledu na náklady s tím nezbytně spojené (neříkám, že je škola špatná, prostě to není možnost, nýbrž povinnost), hromadná doprava je produktem města a ne státního zřízení (i když to spíš odhaduju a netrvám na tom). Spousta věcí je lepších i díky prostému technologickému a vědeckému pokroku (zdravotnictví).

Důchod se neplatí z daní, nýbrž sociálního zabezpečení. Ale to je jen technická, ono je to totéž...

A. Hrbek 8.12.2016 15:10

Re: Povídání o ničem

Představte si, že dlouhodobě souhlasím s Vašim názorem, že zaměstnanec by měl dostávat plnou (superhrubou) mzdu a že by sám měl platit všechny odvody státu.

Jenže v současné době je pro stát výhodnější přehodit většinu povinností na zaměstnavatele.

Stejně tak jsou ekonomickým nesmyslem všechny daňové slevy.

A. Alda 8.12.2016 14:57

Asi si zrovna nerozumíme.

To se stává.

A. Alda 8.12.2016 14:55

Daňový skok přece neproběhl s pádem feudalismu,

ale při začátku první světové války. Za feudalismu se platil

desátek církvi, která zodpovídala za věci sociální, zdravotní a kulturně školské

dvacátek panovníkovi, který zodpovídal za vnější a vnitřní bezpečnost

různorodý pacht vlastníku pozemku (feudálovi) v podobě naturální či relutární

Měšťané samozřemě pacht neplatili, ale byli zatíženi různými jinými dávkami, např. posudným (z piva). Za feudalismu byly různé školy. U nás byly nejdůležitější školy farní, díky nimž už v 14. století uměla většina lidí číst a psát, díky čemuž se husitství vlastně mohlo rozrůst do tak mocného hnutí: oni si všichni vesničani uměli Bibli přečíst a tak se cítili oprávněni ji vykládat.

F. Brnušák 8.12.2016 14:54

Re: Machův návrh má dvě vady

1) bez komentare

2) procenta se berou tusim v 6. nebo 7. tride ZS, takze se spis zeptam , co je na tom sloziteho?

M. Prokop 8.12.2016 14:38

Re: Povídání o ničem

Napište kratší a lepší.

M. Prokop 8.12.2016 14:36

Re: Pan Mach by měl konvertovat k Realistům ;-)

Máte pravdu, co se možností vlády (zvláště pak vlády státu v EU) týče.

Jen nevím, jak to vylepší Realisté, nemající zatím ani to, co pan Mach už má, stranu s nějakou strukturou, členy a programem (proto taky agent Rudolf tak prská).

M. Prokop 8.12.2016 14:34

Re: Liberland

Kdo by pak ovšem platil na vás agenty nemakačenky?

M. Prokop 8.12.2016 14:33

Re: ano, je to pokrok

Ani teď nic "nedostáváme", pouze to platíme tou nejhloupější, nejsložitější a hlavně nejdražší cestou.

Z. Frys 8.12.2016 13:34

Re: Daně jsou krádež

Daň není to co platím státu dobrovolně. Je to státem vymáhaný poplatek, v současné době je to prakticky synomymum pro slovo berně. Většinou je vybírána procenticky z nějakého základu, např. z příjmu, z hodnoty majetku apod. Samozřejmě souhlasím s dobrovolným placením za službu, kterou by stát poskytl - např. s poplatkem za použití dopravní infrastruktury (což mi ovšem za lepších podmínek poskytne soukromá firma). Ovšem tak to nefunguje, neb mi stát neumožňuje platit si jen to, co využívám, ale násilně mi odebírá podstatnou část mého majetku bez ohledu na to co chci nebo nechci užívat. Navíc si prostřednictvím daní ještě musím platit státní buzeraci. Děkuji, nechci. Chci opt-out. Etatisté celého světa, chcípněte!

Z. Frys 8.12.2016 13:21

Re: Daně jsou krádež

Chovné stádo se z nás snaží udělat stát. Zatím jsme ve fázi mezi státním nevolníkem a otrokem. Ale jen svoboda jednotlivce vede ke svobodné společnosti. Občan (občanstvo) je pojem pro právní svazek jednotlivce a státu. Nechci být občanem, nýbrž svobodným člověkem. Dokud stát bude existovat, požaduji jediné - možnost provést opt-out. Pak mi bude existence státu zcela volná...