27.5.2024 | Svátek má Valdemar


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
a 27.2.2008 23:14

kdyby

Zkuste si představit, že by p.Švejnar kandidoval za SZ a ODS (což se klidně mohlo stát, kdyby Klaus podruhé z nějakého důvodu nekandidoval) - občan USA schvalující radar, požadující tvrdší reformu, předseda dozorčí rady ČSOB atd. Co by Jirka Paroubek spustil za tyjátr, tiskovka by byla non-stop - po 14 dnech by o Švejnara nikdo slušný neopřel ani kolo. Myslím, že se ODS a  Klaus  držely hodně zpátky. Jinak doporučuji  všem kdo tak ještě neučinily pro pobavení počíst ve Strategii ekonomické přeměny (na jansvejnar.cz), zejména  závěr je hutný.

sláva 27.2.2008 23:12

politik, státník, ekonom

Klaus je nejúspěšnější, spíš nejtrvalejší politik. Má dobré zdraví, možná by dlouhodobě podlehl třeba Luxovi, který to zdraví holt neměl. Politik politikaří a dbá o svou kariéru... takže si ji dokáže, je-li schopný, zajistit nadlouho, viz pan VK.

Státník, naproti tomu, se stará o stát, má vizi, formuje atmosféru ve společnosti, místo aby ji studoval a jí se podřizoval, zajišťuje místo svého národa v soutěži s ostatními národy, formuluje dlouhodobější cíle (morálku, energetickou politiku bez ohledu na lobysty... atd.)

Klaus nebyl nikdy státníkem, jen lokálním čičmundou jenž bude zapomenut v druhý den po pohřbu.

Je mi ho líto. A je profesorem ekonomie? Od kdy? Za co?

Jinak jeho obdivovatelům přeji další díly z Hradu. ROk šestý, sedmý, osmý atd.To si počtete.

PetrH 27.2.2008 23:52

Re: politik, státník, ekonom

"... má vizi, formuje atmosféru ve společnosti, místo aby ji studoval a jí se podřizoval, zajišťuje místo svého národa v soutěži s ostatními národy, formuluje dlouhodobější cíle..." To je to, co dělá Klaus. Zatímco vaši spolusvazáci by ho nejradši posílali neustále klást věnce. Jo, Havel to dělal taky. I když v zahraničí hlavně těžil z té novosti. Zatímco doma vynalezl blbou náladu, tím se asi zapsal nejpodstatněji.

wbgarden 27.2.2008 21:27

Kandidát...

Poslouchejte, prosím, mladý muži, jsem kandidát na kterého je po celou dobu volby házeno tzv. demokratické bláto, jsem taky filozof tudíž mám výsostné právo mlčet, tedy mlčím, ale odsamsamsaď posamsaď...,jak se v Česku říká..,protože jsem taky muž a chlap a umím se bránit, a budu se bránit a musím se bránit, jinak bych byl všemi primitivy tohoto národa potažmo světa, pokládám za idiota z největších...., pevně doufám, že mi nerozumíte....

Taky by mě zajímalo, co by se stalo, kdyby pan profesor z USA kandidoval na USA presidenta, jistě má na to právo, a sděloval USA občanstvu, že bude nadstranickým presidentem a že bude podporovat vzdělanost / doufám, že víte kdy byla v tomto srdci Evropy založena univerzita.../ a taky horlil, že samozřejmě děti nenesou odpovědnost za činy svých rodičů, protože jeho rodiče přece museli být tehdy už z principu komunistickými agenty... Tu reakci USA publika bych chtěl opravdu vidět na vlastní oči. Kandidát na svěrací kazajku ???

Děkuji.

Chris Kelvin 27.2.2008 17:37

Myslím, že Klausova klika...

...se demaskovala v okamžiku, kdy začla razit tezi o "antiklausovi". Jako kdyby Václav Klaus byl bůh a dědičný král českých zemí, kterému do toho nemá nikdo co kecat. Tím se značně deklasoval.

PetrH 27.2.2008 23:43

Re: Myslím, že Klausova klika...

Antiklause zoufale sháněl Paroubek... vyzkoušel jich několik, než našel jednoho, který byl ochoten tvrdit každý den něco jiného...

lordpavka 27.2.2008 17:02

Kašpárku Milouši,

není ani tak podstatné kdosi začal,ale zda má jeden z nich pravdu! A ta je na straně p.prezidenta Klause. Za Švejnarem není nic vidět,jen samá teorie. A kdyby mu veškerá média 3-4 měsíce denně nedělala reklamu,tak po něm ani pes neštěk!!!

brblal 27.2.2008 17:10

Re: Kašpárku Milouši,

Představ si,že v první volbě měl Švejnar o jediný hlas méně.Proto ten pes začal štěkat a mluvit o profesůrkovi i když jeho profesůra utržila nesmazatelný šrám o opisu.Jenže je nutno pochopit,že klaus je Tvůj idol.Co on dělá,dobře dělá.Přestože po něm zůstala ekonomika v propadu a dva úsporné balíčky,Ty v něm vidíš svůj idol,já spíš kult osobnosti.

Petr 27.2.2008 17:38

Re: Re: Kašpárku Milouši,

To jsou výsledky Klausovy praxe, dost podobné Topolánkovým v jeho firmě VAE. O teorii pak ani mluvit nejde, spíše jen o zcestných názorech.

PRASI DENT 27.2.2008 15:08

.

hulwat 27.2.2008 16:06

Re: !

Od tebe je to jeden z mála dobrých příspěvků. ;-D

jirka.s. 27.2.2008 16:22

Re: .Schíza jak z praku !

Á, dr. Jekyll (Autor: PROKOP BUBEN IP: 88.103.252.xxx Datum: 27.02.2008 08:38) se opět proměnil v Mr. Hydea (Autor: PRASI DENT IP: 88.103.252.xxx Datum: 27.02.2008 15:08) Evidentně si zapomněl vzít chlorpromazin, i když v jeho případě by byl vhodnější nějaký antidopaminergní lék, který působí navíc také antiemeticky, což by při jeho "činnosti" zde na Psu bylo velmi výhodné! ;-D;-D;-D

PRASI DENT 27.2.2008 17:59

Re: Re: .Schíza jak z praku !

Jen zkouším, zdali se chytíš na vějičku, modrý hlupáku.....

xxx Kubeš 27.2.2008 14:58

S autorem článku

nesouhlasím, na př. s tím, že Klaus nemá sportovního ducha, že je mistrem podpásových úderů a pod. Naproti tomu Švejnar je mistrem nic neříkajících názorů a frází, navíc překypuje často sebechválou, která v tomto případě zvláště smrdí. Jako loutka v roli antiklause byl dobře zvolen a loutkou by zřejmě zůstal i jako prezident.

drak 27.2.2008 14:55

Do určité míry lze s autorem souhlasit

S autorem článku lze do značné míry souhlasit především v tom, že kdyby se oba jmenovaní pánové dokázali zdržet některých svých komentářů, tak by to přispělo tomu aby zavládla na politické scéně poněkud věcnější a konstruktivnější atmosféra. Přesto se domnívám, že postoje a výroky pana Klause byly jak během předvolebního období a volby tak i po ní přeci jenom o něco více konsistentní a o něco méně jízlivé či agresivní nežli z té druhé.

Co se velkorysosti týče, tak mít jí více by prospělo úplně každému nejenom panu Klausovi, je to natolik samozřejmé, že to snad ani není třeba rozvádět. Velkorysost ale určitě není panu Klausovi zcela cizí, když si např. co se globálního klimatického třeštění dovede stát za svým názorem, který se liší od toho „většinového“ a to i přes, že si musí být vědom, kolik potíží si tím může způsobit ačkoliv odkývat bez jediného kritického zamyšlení ty nesmysly by určitě bylo bývalo mnohem snadnější a z hlediska krátkodobého prospěchu možná i užitečnější.

Co se jízlivých poznámek týče, tak souhlasím, že pan president dovede být velice jízlivý ale statisticky vzato bych řekl, že na sobě zpracoval a již delší dobu se vyjadřuje mnohem méně jízlivě či emotivně. Projevuje se konstruktivněji a věcněji nežli v dřívějších obdobích. Faktem také je, že někteří lidé, kteří při rozhovoru s ním projevují svou nevzdělanost, natvrdlost a netaktnost dostatečně dlouho a vytrvale, se nakonec nějaké té jízlivosti na svou adresu nakonec dočkají. Někteří jedinci by totiž dovedli rozběsnit i svatého.

Co se sklonům k podpásovkám týče, pan president nebude úplně svatý ale kdo z nás je? Když se naskytne příležitost „srovnat účty“ kdo z nás to odmítne? Vždyť taková příležitost by se už nemusela opakovat a navíc je tu myšlenka: „Dobře, připusťme, že ho teď nechám, nechá příště on mne když bude mít příležitost se mne zbavit? Řekl bych, že ti, co mu kdysi připravili tzv. „Sarajevský atentát“ tenkrát projevil mnohem větší sklon k podpásovkám a projevují jej v dodnes.

xxx Kubeš 27.2.2008 15:01

Re: S

drakem lze souhlasit.

petr 27.2.2008 12:25

Švejnar jako loutka.

V podstatě bylo úplně jedno, koho si vyberou antiklausovci do prezidentských voleb. Že volba padla právě na Švejnara stalo se dílem náhody. Mě spíše zaráží ta neuvěřitelná lehkost a odzbrojující snadnost být málem zvolen presidentem. Komunisté jako králíka z klobouku vytáhli za uši madam Bobo a už bylo lze přečíst si mnohde, že by i ona jaksi, mohla, že... Co se týká pana Švejnara, neslyšel jsem od něho ani jeden jasný a zřetelný názor na nic. Kulaté zaoblené fráze, které k ničemu nezavazují, nic neslibují, o ničem nevypovídají. Pan Klaus se alespoň nerozpakuje jasně a veřejně své stanovisko vyslovit. Člověk s ním nemusí ve všem souhlasit, ale ví na čem je. O paní Bobo snad ani netřeba se šířit, ta je schopna pro své zviditelnění zřejmě všeho.

sinatra 27.2.2008 13:27

Re: Švejnar jako loutka.

Petře také mě zaráží ta lehkost jak se vůbec dostal on a ona dáma do posvátných prostor hradu a rovnou jako kandidát na presidenta.To přeci není normální?A nebo je?8-o

jerry, an amazing man 27.2.2008 13:33

Re: Re: Švejnar jako loutka.

Mě zase zaujalo, že Švejnarův úporný obhájce , senátor Mejstřík je studovaným loutkohercem.;-D

beowulf 27.2.2008 15:36

Re: Re: Švejnar jako loutka.

A pokládáte za normální, že Klaun po tom, co za 20 let ve vysoké politice a zejména za 5 let ve fukci prezidenta napáchal, je zvolen na další pětiletku?

Petr 27.2.2008 11:28

Klausovi přikyvovači jsou většinou zakomplexovaní chudáci,

kteří potřebují, aby je někdo vedl a říkal, co je správné a co si mají myslet. Pokud vůbec slezou z divanu a podívají se za hranice všedních dnů, tak jedině s cestovkou, protože se nikde sami nedomluví. Klaus je pro zahraničí exot a jen člověk samostatně neuvažující jej může obdivovat.

martin TT 27.2.2008 11:31

Re: Klausovi přikyvovači jsou většinou zakomplexovaní chudáci,

pokud někdo má raději na Hradě Klause než Švejnara, tak to nemusí být zrovna Klausův přikyvovač, ale pokud jsem si všiml, tak burani, kteří se nikde nedomluví a spoléhají na průvodce cestovky, samostatně neuvažují a čekají až jim to někdo naleje do hlavy, mají jiné voličské preference než ODS.

Q.E.D. i na Psu

Petr 27.2.2008 11:40

Re: Re: Klausovi přikyvovači jsou většinou zakomplexovaní chudáci,

Pokud se nemýlím a průzkumy nelžou, většina dělníků volí ODS.

Petr 27.2.2008 11:43

Re: Re: Re: Klausovi přikyvovači jsou většinou zakomplexovaní chudáci,

A navíc si myslím, že na NP bychom k tomuto závěru při bližším zkoumání také došli, pokud už máme použít zkratku Q.E.D. završující matematický důkaz..

martin TT 27.2.2008 12:08

Re: Re: Re: Klausovi přikyvovači jsou většinou zakomplexovaní chudáci,

Většina dělníků volí ODS?

Petr 27.2.2008 12:13

Re: Re: Re: Re: Klausovi přikyvovači jsou většinou zakomplexovaní chudáci,

Někde jsem to četl, potvrzují to nakonec i výsledky voleb v Ostravě, kde dlouhodobě kraluje Tošenovský a Topolánek tam byl 2-krát zvolen senátorem.

martin TT 27.2.2008 12:23

Re: Re: Re: Re: Re: Klausovi přikyvovači jsou většinou zakomplexovaní chudáci,

Typickým

voličem ODS je muž nebo žena ve věku 18-44 let z velkého města, se vzděláním,

které bylo ukončeno alespoň maturitou, samostatně výdělečně činný(á) nebo i

zaměstnanec (zaměstnankyně), nehlásící se k žádnému náboženskému vyznání nebo

ke křesťanskému, ale ne k římskokatolickému.

martin TT 27.2.2008 12:24

Re: Re: Re: Re: Re: Klausovi přikyvovači jsou většinou zakomplexovaní chudáci,

Typický

volič ČSSD je vyučený muž pracující jako dělník ve věku 33-59 let, který

pochází ze středně velkého nebo malého města a který je bez vyznání. Je zejména

ze severočeského nebo severomoravského kraje.

Petr 27.2.2008 12:52

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klausovi přikyvovači jsou většinou zakomplexovaní chudáci,

Já jsem volil ČSSD v r. 1998 a pak už nikoho. Vaší charakteristice typického voliče vyhovuji jen ateismem. Podle dalších údajů bych měl volit ODS, k tomu by mě však nikdo nepřinutil ani na mučidlech. Všechno, co jste uvedl, je spíše typickým demagogicky rozšiřovaným názorem snažícím se přesvědčit o tom, že voliči ODS jsou ti, kteří vytváří zisk a voliče levice z něj jen tyjí. Z vlastní zkušenosti vím, že lidé nadstandardně vzdělaní (s vědeckou hodností) se dívají na všechny politické strany se značnou skepsí a k ODS s jejím blahoskloným poučováním a kultem osobnosti mají většinou odpor.

Petr 27.2.2008 12:54

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Klausovi přikyvovači jsou většinou zakomplexovaní chudáci,

blahosklonným