17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

POLITIKA: Utahování šroubů

Neexistuje už z principu žádná právní norma, která by mohla poskytnout občanům více svobody. Máme pomalu nejvíce zákonů na počet obyvatel v Evropě a každým rokem je hůř. Svobody je stále méně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Krejčů 15.2.2016 13:59

Je třeba stále si znovu a znovu opakovat:

Peníze, které si vydělám ať jako zaměstnanec či jako živnostník jsou MOJE peníze!!!!! To stát mi z nich bere 10 - 60%. Někomu se to zdá ještě málo (Antone Pavloviči). Diskuse o daňovém zatížení by měla být TRVALÁ - a jako občan bych měl mít právo prostřednictvím volených zástupců se na ní podílet. Zatím to funguje tak, že kde se úředník "zakope" a vydobude si svůj úřad, je prakticky nemožní ho odtud "vykouřit". Svoji důležitost snadno prokáže další buzerací občana, zavedením další povinnosti. A zde je počátek oné zvrácenosti, kdy se občan nemůže rozhodnout, jakou službu si od státu objedná, ale stát mu určí, co bude potřebovat a za kolik.. Trochu mi to připomíná vtip - číšník se ptá manžela, zda si dá ještě pití - a manžel se obrátí na manželku s otázkou: "Máňo, mám ještě žízeň?" Ano, přesně tak na tom jsme - jsme pod pantoflem byrokratů. No nic - volím Svobodné.

L. Novák 15.2.2016 14:38

Re: Je třeba stále si znovu a znovu opakovat:

Potíž je v tom, že KSČ a ČSSD si vychovala voličskou většinu parazitů závislých na financování státem, která množstvím hlasů převálcuje ve všech ohledech tu výkonnou ekonomicky aktivní menšinu, a ještě schválí ty nejneuvěřitelnější způsoby, jak rozfofrovat státní rozpočet - viz "Bilionový tunel OZE", zák. 180/2005 Sb. o podpoře obnovitelných zdrojů energie (OZE).

Otázkou je, kdy takovýto ekonomický Absurdistán nakonec krachne.

F. Netopil 15.2.2016 15:05

Re: Je třeba stále si znovu a znovu opakovat:

Vaše rozhořčení mi připomíná padesátá léta, kdy komunisté došli k názoru, že počítače a kybernetika vůbec je jen buržoasní pavěda a nemá žádnou budoucnost. Jsem přesvědčen, že i Vy se podobně mýlíte co se týče OZE. To že někdo na tom podvodně vydělal miliony, je ovšem něco jiného. Nebyli to ovšem socani, jak si myslíte, ale zcela jistě ta "ekonomicky aktivní" menšina.

R. Langer 15.2.2016 15:10

Re: Je třeba stále si znovu a znovu opakovat:

Tak to se vám to připomíná hodně špatně. Evidentně se pohybujete nezi individui, která si myslí, že přírodní zákony je možno odhlasovat. Doufat se dá jedině v to, že třeba jednou prozříte. Ale asi je zbytečné vám to teď vysvětlovat.

P. Khail 15.2.2016 13:04

Je hezké

jak si tu příznivci p. Matějky leští svá atrofovaná ega, pravda je ale právě opačná, většina podnikatelů je pro EET jak lze snadno zjistit zde:

http://www.financnisprava.cz/cs/financni-sprava/eet/rekli-o-EET

K. Frauknecht 15.2.2016 13:48

Re: Je hezké

No vono jim v podstatě nic jinýho nezbejvá (příznivcům i podnikatelům:-))!).

Moc se těším na avizované klady a pozitiva, které EET nutně s sebou nese, tedy kromě toho fízlování :-))!

http://svobodneforum.cz/myty-a-fakta-o-eet-v-chorvatsku-se-vyber-dani-nezvedl/

L. Novák 15.2.2016 14:10

Re: Je hezké

To jste vážně takový osel, že vyjádření několika lidí, u nichž není jasné, kolik podnikatelských subjektů zastupují, a navíc prezentované samotným Babišovým ministerstvem financí, považujete za "většinové? 8-O

U Dlouhého mě to nepřekvapuje, ten ještě chce určitě kandidovat na prezidenta... až Zeman natáhne bačkory. :-P

P. Khail 15.2.2016 14:45

Re: Je hezké

Několika lidí? Pak ovšem chápu, že vám to není jasné. Je hezké jak se při nedostatku argumentů uchylujete k nadávkám :-)

R. Langer 15.2.2016 15:13

Re: Je hezké

Ano, web finanční správy bude jistě velmi nezaujatý v komentářích o tom, co kdo o EET řekl. Fakt důvěryhodný odkaz... :-D

P. Khail 15.2.2016 16:05

Re: Je hezké

Místo jalových pochyb můžete dát lepší, co vám brání?

L. Novák 15.2.2016 22:38

Re: Je hezké

Člověče, vy jste snad spadl z jahody naznak? :-) Vždyť právě kvůli argumentaci proti EET podložené kvalifikovanými zdroji zakázala bolševická koalice v parlamentu další diskusi k EET. Tady už na vaše nesmysly nikdo vážně argumentovat nebude. Počkáme si, co zavedení EET násilím zosobněné hlouposti přinese komu za užitek/škody.

P. Khail 16.2.2016 8:56

Re: Je hezké

No řeč ale byla o něčem jiném, vy kvalifikovaný utajený zdroji.

F. Netopil 15.2.2016 11:23

Pan Matějka - to je hlava

Jeho logika skutečně nemá chybu. Představte si dva státy, stát A má 100 mil. obyvatel, stát B jen 5 mil. V obou státech platí stejné zákony a jsou stejně dodržovány. Normální člověk by řekl, že v obou státech jsou jejich občané stejně svobodní, resp. nesvobodní. Chyba lávky ! V tom velkém státě A to ještě jde, ale v tom malém: tam mají chudáci 20 krát víc zákonů na počet obyvatel !!! Dovedete si představit tu hrůzu ?

Ale pravda je, že taky nemám rád zbytečnou buzeraci. Dovolil bych si tedy navrhnout první nesmělé kroky k jejímu omezení. Zdůvodnit by se to dalo běžně používanými argumenty naší "pravice". Tak namátkou: zrušil bych silniční kontroly motorových vozidel, protože, přece "převážná většina řidičů má své osobní doklady včetně řidičského průkazu v pořádku a jejich vozidlo prošlo v termínu technickou kontrolou". A kvůli několika nepořádníkům šikanovat tu poctivou většinu, to je socialismus nejhoršího ražení. Taky bych zrušil kontroly vstupenek do divadel, kin a na kulturní akce vůbec, protože "převážná většina návštěvníků těchto akcí vstupenku samozřejmě má, a kvůli těm několika ...." a tak dále, a tak dále.

A pokud si myslíte, že jsem blázen, pak mě omluvte, jen jsem rozvinul myšlenky pana Matějky.

K. Frauknecht 15.2.2016 11:51

Re: Pan Matějka - to je hlava

Neomlouvejte se, nic jste nerozvinul stejně jako jste nic nepochopil :-)).

F. Netopil 15.2.2016 13:06

Re: Pan Matějka - to je hlava

Nemůže být každej chytrej. Kdyby byli všichni chytří, tak by z toho byl každej druhej úplně blbej.

L. Novák 15.2.2016 14:12

Re: Pan Matějka - to je hlava

Takže vy jste ten druhej... :-)

F. Netopil 15.2.2016 14:50

I to je možné, soudruhu Nováku

I když já si spíše myslím, že blbej je ten, kdo přepočítává počet zákonů na počet obyvatel. Ale názory můžeme mít rozdílné, zatím !

V. Halašta 15.2.2016 15:15

Re: I to je možné, soudruhu Nováku

Není to úplně od věci. Kdybsme zůstali ze Slovenskem musíme řešit zákonou normou vnější hranice šengenu, být ve státu s Polskem námiořní dopravu atd.

Ale především jde o podružnou záležitosrt.

Holcman 15.2.2016 18:57

Re: I to je možné, soudruhu Nováku

:-)) OK

A. Alda 15.2.2016 12:40

A podíval jste se někdy na svázané ročníky Sbírky zákonů?

Od vzniku republiky byla Sbírka zákonů za rok svázána vždy v jednom svazku. Pouze ročník 1946 se nevešel a ve většině právních knihoven je svázán ve dvou svazcích.

Po pádu komunistů se ale Sbírka rozrostla takovým způsobem, že je dnes vázána v 5 až 7 svazcích za rok. A přitom je tisknuta menším písmem než za I. republiky i než za komunistů. A navíc máme méně zákonodárných orgánů, neboť ze Sbírky zmizely legislativní akty federálních a slovenských orgánů. A mezinárodní smlouvy přestaly být ve Sbírce zákonů publikovány a pořídila se pro ně samostatná Sbírka mezinárodních smluv.

Pohled na vázanou Sbírku zákonů je prostě k nezaplacení.

L. Novák 15.2.2016 14:23

Re: Pan Netopil - to je hlava

Milý soudruhu Netopile. Už koncem 90. let prohlásil jistý pan JUDr Rychetský (ČSSD, později předseda Ústavního soudu ČR) že by bylo potřeba zrušit bez náhrady nejméně jednu třetinu zákonných i podzákonných předpisů, naprosto zbytečných.

Po legislativní "smršti" vlád ČSSD a přijímání EU vynucených právních norem předpokládám, že dnes už by bylo třeba bez náhrady zrušit nejméně dvě třetiny platných zákonů a podzákonných předpisů.

Tak si to přeberte, třeba se vám rozsvítí... :-)

F. Netopil 15.2.2016 14:54

Re: Pan Netopil - to je hlava

Milý soudruhu Nováku, já stejně jako Vy, nemám naprosto nic proti rušení nepotřebných a zbytečných zákonů, takže nevím proč mi to předhazujete. Ale velmi se mi líbí, že se odkazujete na názory nějakého socana !!!

R. Tichý 15.2.2016 11:14

Babišovi se podařilo uzákonit šmírování jeho konkurence aby věděl koho dalšího si koupit.

Z. Švrček 15.2.2016 11:06

Smutná pravda

P. Skokan 15.2.2016 7:42

ano veze se to na tridni zavisti

Bohuzel - vlade se uspesne dari vytvaret dojem zivnostniku jako zlodeju. Bohuzel musim konstatovat ze jediny efekt bude ze tem kdo zavidi a hlasaji ze zivnostnici nekoho okradaji tak budou proste muset za sluzby platit vice. Cili pro ty komu jsou zivnostnici a jejich dane trnem v oku se nic nezmeni krome toho ze vse bude drazsi. A bude to drazsi hlavne zduvodu ze cast lidi se na to vykasle a nebude nabizet sve sluzby = snizeni konkurence = vyssi ceny. Na Babisovi je proste videt skola StB.

J. Balcar 15.2.2016 12:13

Re: ano veze se to na tridni zavisti

No jo, ale budou mít radost ze sousedovy chcíplé kozy a to je - jak slyším na každém kroku - velmi důležité. Vždyť i v ekonomice není podstatné, jestli to šlape skutečně, nebo jen na stránkách novin. Hlavní je podnikatelská nálada a důvěra ve světlé zítřky.

R. Langer 15.2.2016 15:18

Re: ano veze se to na tridni zavisti

Jo, budou mít radost ze sousedovi chcíplé kozy, stejně jako měli radost z energie zadarmo ze slunce, větru a vody. To znamená do doby, než uvidí účet za ten přínos, teprve pak jim to docvakne. Ale to už bude zase pozdě.

J. Pražák 15.2.2016 5:41

Není EET základem rovného podnikatelského prostředí

pro všechny, které tolik prosazuje i ODS? Není to způsob jak zabránit nepoctivým získat výhody?

Samozřejmě daleko více peněz utíká státu nesprávně stanovenou korporátní daní a měnícím se právním prostředím, takže velké firmy utíkají do zahraničí.

J. Balcar 15.2.2016 6:47

Re: Není EET základem rovného podnikatelského prostředí

Ne, není.Rovné podnikatelské prostředí lze nastolit pouze tehdy, bude-li za každým podnikatelem či živnostníkem stát 7/24 pracovník FÚ. Samozřejmě i dotyčný hlídač by musel být hlídán. Ona totiž i ta EET bude obsahovat jen to, do do ní kdo vloží.

A jen tak na okraj: V některých živnostech máte jako plátce DPH radost z každého zákazníka, který chce doklad. V praxi to vypadá tak, že už při sjednávání zákazník (živnostníkovi by to strach nedovolil, neví s kým mluví) navrhuje provést vše bez papíru a pokud na to nepřistoupíte, hezky poděkuje za nabídku a jde jinam.

B. Uhlich 15.2.2016 7:28

Re: Není EET základem rovného podnikatelského prostředí

To je přesně to, co zastáncům EET nikdy nevysvětlíte... Oni mají totiž pocit, který nevím kde získali, že živnostník bude mít ceny jak "bez papíru",ale zároveň vše řádně zdaní a poplati... Že by se pak šel pást jim asi nedochází... No,myslim si, že se budou kobliháři ještě divit až budou shánět nějaké služby.... protože kdo to nakonec vše zaplatí, že...