19.5.2024 | Svátek má Ivo


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jiří K. 30.12.2006 11:29

Pan Spurný jako obvykle nezklamal.

Zase nám tu namísto antické tragédie předkládá třetiřadou kovbojku a pro jistotu nám ty padouchy v černých sombrérech nezapomene pěkně vyjmenovat.

Oslí můstky, které nám tu tento investigativní expert předkládá, abychom si machinace a zločiny Mrázka a jemu podobných figur spojili výlučně s érou a lidmi z ČSSD jsou opravdu ubohé. Nějak nám totiž zapomíná popsat, která jména a které partaje mohou za to, že se z podobných veksláků a podvodníků během transformace stali natolik zámožní a tím i vlivní "úctyhodní podnikatelé", se kterými se díky jejich vlivu koncem 90 let (nástup ČSSD) nebylo možno nebavit.

Kdo umožnil, že hned na počátku 90 let mohl pan Mrázek přijet do Krumlova s kufříkem a za bezmála 100 miliónů Kč koupit v dražbě v rámci malé privatizace místní pivovar? Původ těch peněz by přece zajímal jenom závistivce, že. Kdo umožnil vychytralcům typu Tykače v době dělení ČSFR (a hlavně měny) navekslovat si stovky miliónů  korun převody velkých částek opakovaně kolem dokola přes řeku Moravu? A že se takovýchto šikulů urodilo: Mrázek, Provod, Krejčíř, Pitr, Lukeš, Tykač, Dienstl, Chvalovský, Valenta, Komanický, lidé kolem IPB, Kožený ... pravda, někteří z nich to přepískli a museli z republiky zmizet. Jaká to škoda! Pan Spurný je natolik erudovaný investigativec, že by nám bezesporu odhalil, že ČSSD může i za Koženého Viktora. 

Kdopak asi, která jména a které partaje mohou za to, že když už v polovině 90 let ledacos prasklo a byli jsme varováni i ze zahraničí, tak zde se stále vědomě nechávalo zhasnuto, nebyl dostatečný dozor nad bankami, privatizačními fondy, kapitálovým trhem, kampeličkami, pojišťovnami ... Dokonce se to (např. nezavedení dohledu nad kapitálovými trhy) veřejně odůvodňovalo (ODS, Rudlovčák) potřebou nechat urychlit a dokončit žádoucí koncentraci vlastnictví. Tak se nám to vlastnictví tedy hezky zkoncentrovalo a to opravdu do dobrých rukou!

Což takhle napsat ještě jeden článek a začít rokem 90, pane Spurný? Chybí snad chuť nebo placené zadání?

GEORGE 30.12.2006 12:29

Re: Pan Spurný jako obvykle nezklamal.

To co popsal  "Jiří K." je velmi výstižné i když velmi nehezké čtení o působení modrých bolševiků z ODS v čele s Tunelpapá Klausem v našem Korupstáně. Jejich věrní soudruzi jako Salzman, Kočárník, Dyba,Ruml, Čermák, Krejčíř, Macek, Uhde, Kožený a další gauneři jsou  v pohodě a modří kašpaři uvažují, jak zmarit starobní důchody, protože na ně není.   

honza 30.12.2006 13:33

Re: Re: Pan Spurný jako obvykle nezklamal.

Mimochodem, Salzman, který pomáhal rozkrást Komerční banku, má dceru, kterou si vzalpisálek Steigerwald. Je to v rodině

jirka.s. 30.12.2006 16:21

Re: Re: Re: Pan Spurný jako obvykle nezklamal.

A tvá mutti byla zase zřejmě uliční důvěrnice-domovnice, pardon, správcová v Salzmanovic vile, že?

loula 30.12.2006 16:57

Re: Re: Re: Pan Spurný jako obvykle nezklamal.

Ano, a Salzman se stal také bankéřem roku, stejně jako Kožený vzorem podnikání v Cesku

NevericiTomas 30.12.2006 12:52

Re: Pan Spurný jako obvykle nezklamal.

A nesla nahodou jedna strana kvuli tomu od valu?Nevykrikoval tady dnes uz duchodce z Vysociny neco o cistych rukou?Nevladla tady nahodou 8 let jedna strana, ktera se rozlezla jako drevomorka do vsech koutu statni spravy?Nedosahli v letech 98-06 vsichni ti Mrazkove a kulisaci z CSOB a jinych obchodu stoleti sveho vrcholu???Klaus by taky mohl becet ze on ty vekslaky a sikovny ex-Stbaky zdedil a nemohl nic delat.

Jiří K. 30.12.2006 14:29

Re: Re: Pan Spurný ...omyl Tomáši a to vícenásobný.

Ta strana šla od válu hlavně kvůli čachrům a podvodům ve svém financování. Za to zaplatila politickou cenu rozpadem koalice a odchodem na 8 let do opozice.

Za zpackanou transformaci žádnou cenu ve skutečnosti nezaplatila, to by totiž nemohla být prakticky po celou dobu svého působení v opozici tak silnou a dnes dokonce nejsilnější stranou a vítězem sněmovních voleb. Taktéž na Hradě by musel sedět někdo docela jiný. Bez přiznání sebemenší viny za alespoň ty největší excesy celé transformace a privatizace, tedy bez jakékoliv sebereflexe která by dávala alespoň malou naději, že ten starý pes se naučil nějakým novým kouskům a ty staré se odnaučil. Kdepak, pouze se spoléhají, že volič za 9 let ledacos zapomněl a navíc po vzoru zlodějů křičících chyťte zloděje se nás snaží zmást a celou vinu hodit na někoho jiného. Takoví pisálci jako pan Spurný jim v tom jak vidno znamenitě pomáhají. Průhledné.

ČSSD opravdu vládla 8 let a tomu bohužel odpovídalo i zastoupení v některých strukturách (ne ve všech, regiony a místa si modří dokázali udržet pod kontrolou a že tam také protékají pěkné miliardy) ale ODS si také na své přišla a její přímé zastoupení v institucích (ČKA, FNM, pozemkový fond, sněmovna a její orgány...) i firmách (ČEZ) bylo a je zatraceně silné. Nemůže se tedy tvářit já nic, já muzikant.

Nevím, zda Mrázkové a spol. dosáhli vrcholu až po roce 98, každopádně na něj už měli dávno zaděláno. Zatímco po roce 90 představovali pochybné existence, které šlo relativně snadno odfiltrovat příslušnými zákony (prokázat původ peněz, majetková přiznání, omezení plateb v hotovosti a další ve světě naprosto běžné věci), koncem 90 let se již jednalo o ctihodné podnikatele a privatizátory se značným majetkem a tím i vlivem, které nebylo tak snadné pominout a už vůbec je bylo těžké nějak postihnout. Zákony byly záměrně udělány tak, že ani ta největší lumpárna vlastně nebyla v rozporu se zákonem a pokud by náhodou i byla, tak to nebylo možné jednoznačně prokázat.

Jiří K. 30.12.2006 14:32

Re: Re: Re: Pan Spurný ...omyl Tomáši - dokončení.

Klaus sice veksláky a podobné zdědil, nikdo ho však nenutil pustit je tak snadno a nekontrolovatelně do privatizace a tím je legitimizovat. To není mudrování generála po bitvě, to je jenom připomenutí.

Na skutečnost, že není to jedno, komu privatizujeme upozorňoval například hned na počátku privatizace profesor Zelený. Bohužel v tehdejší nadšené hurá atmosféře v médiích mu to otisklo pouze Rudé Právo a tím tedy jakoby padla potřeba se obsahem podobných varování vůbec zabývat. No, stálo nás to a ještě nejspíš bude stát opravdu hodně a tím nemám na mysli jenom peníze.

Ztracená důvěra a podpora lidí, to bude asi jedna z nejvážnějších ztrát. Rozčarování z toho, že jsme dělali hlouposti a nesmysly v době, kdy nás do nich nikdo z venku násilím (natož pak tanky) nenutil a měli jsme tedy vše sami ve svých rukou. Stěžovat si proto můžeme leda tak sami na sebe, tedy přesněji řečeno na naši tehdejší reprezentaci, která byla naprosto neomylně přesvědčena o tom, že je chytřejší než zbytek Zeměkoule.

Zdá se mi, že to bohorovné přesvědčení začíná být opět ve zdejších zeměpisných šířkách viděno a slyšeno.

StandaT 30.12.2006 15:37

Re: Re: Re: Re: Pan Spurný ...omyl Tomáši - dokončení.

Souhlasil bych s vámi, pokud bych mezi vašimi větami nalezl alespoň jednu o ODA. Pánové Ježek, Dlouhý, Skalický a Češka byli v privatizaci mnohem důležitějšími postavami než Klaus.

Jiří K. 30.12.2006 18:54

Re: Re: Re: Re: Re: Pan Spurný ...omyl Tomáši - dokončení.

Co se týká podílu ODA tak v tom ovšem nejsme Stando ve sporu. Za svůj velevýznamný podíl na všem si ODA a její lidé zaslouží nehynoucí věčnou slávu a velice čestné místo v mauzoleu privatizačních i jiných zlodějin.

Nezmínil jsem se o ní jenom proto, že do omezeného rozsahu diskuse člověk nemůže napsat všechno a pak také nemá cenu kopat do mrtvoly, zejména nehrozí li od ní (naštěstí) již recidiva.

Od ODS ovšem recidiva hrozí v míře mnohem větší než malé, ba přímo veliké, převeliké a proto je zapotřebí aby alespoň občas alespoň někdo připomenul, co jsou přemnozí ti modří ptáci zač. Pánové jako je pan Spurný to zpravidla decentně pominou.

Sýček 30.12.2006 15:42

Re: Re: Re: Re: Pan Spurný ...omyl Tomáši - dokončení.

Největší problém byl, jak je rozlišit - ty poctivé a zločince. Zvlášť pokud dodnes i soudně očištěné, považujete za zločince - například Saltzman a vedení komerční banky, .... (když už je i naše soudy osvobodily, neboť oni sami se stali obětí rakouského (jak aktuální) podvodníka).

Valentina 30.12.2006 15:44

Re: Pan Spurný jako obvykle nezklamal.

A proč má začít rokem 1990? Nebyl by rok 1948 nebo alespoň cca 1970  podstatně vhodnější?  A ODU na radost už Vám tady připomněli, tak já ještě připomínám Pravdu a lásku.

Jiří K. 30.12.2006 19:20

Re: Re: Logika není Vaší silnou stránkou, že Valentino?

Pan Spurný psal o Františku Mrázkovi a jemu podobných privatizátorech a v případě těchto osob se historie skutečně začíná psát v roce 1990 a nikoliv 1970 natož pak 1948. To jste zabrousila do úplně jiné pohádky.

To bychom už také mohli začít u opic a nebo u toho pračlověka, který jako první slezl se stromu a okolní kousek půdy prohlásil za svůj majetek, kterážto krádež se tak stala jak známo počátkem soukromého vlastnictví. ;-)

mira.le 30.12.2006 18:43

Re: Pan Spurný jako obvykle nezklamal.

To tomu jirkovi .s nevysvětlíte, modré vidění je horší jak ptačí chřipka.

AeroKarel 30.12.2006 21:26

Re: Pan Spurný jako obvykle nezklamal.

Ani Jiří K. nezklame. Plnou hubu "zpackané privatizace", ovšem bez vysvětlení jak ji v tehdejších podmínkách (čímž myslím dostupné zákony, justici a policii) udělat lépe. Pomaleji (aby bylo na rozkradení více času) to šlo. Ale lépe těžko. A Mrázek a jemu podobní se vždy šikovně přilepili na mocné, jak Spurný správně píše. Jen se holt posledních 8 let lepili na ČSSD, bylo jich čím dál tím víc a čím dál tím víc členů ČSSD už je jen nepodporovalo, zapadli mezi ně.

Jiří K. 30.12.2006 22:48

Re: Re: Pan Spurný ... odporujete si AeroKarle.

Co máte na mysli výrazem "dostupné zákony"? Ty dostupné zákony někdo napsal a přijal, takže za ně musí nést odpovědnost, to nebyly shora seslané zákony Boží. Tehdejší podmínky jsme alespoň částečně měli v rukou. Rozhodně mezi ně patřila tvorba legislativy.

Nadřadit rychlost privatizace její kvalitě a vědomě ignorovat právní rámec celé transformace bylo předvídatelnou a naivní chybou, ba přímo zločinem, před kterým jsme ostatně byli varováni ze zahraničí i z tuzemska, jenom těmto hlasům nebylo v přiblblé porevoluční privatizační euforii popřáno zbla slechu. Že se jednalo o omyl to zpětně přiznal i jeden z tvůrců celé této pseudostrategie sám Jeffry Sachs a dodatečně se za to omluvil. Alespoň nějaká sebereflexe, kterou ovšem u protagonistů ODS zcela postrádám.

Nevím, proč by pomalejší a promyšlenější postup (opřený o lepší legislativu) měl nutně znamenat více času na rozkradení. Lépe by to rozhodně šlo, muselo by se ovšem ještě několikrát měřit a pak se postupně dát do řezání. Bylo by to pomalejší a hlavně náročnější, neboť by to mimo jiné znamenalo postarat se o tu spoustu státních firem o nějaký pátek dále. Do doby nalezení vlastníka nového se o ně měl starat vlastník stávající, tedy stát. Od této odpovědnosti ovšem Klaus s Dlouhým utekli jako malí kluci a ještě to zblblému národu uměli drze prodat jako své veliké vítězství.

Zvolena tedy byla Mao-Ce Tungovská metoda Velkého skoku a ekonomika dopadla tvrdě na ústa. Dlouho předlouho pak doslova ryla "držkou v zemi" a mnohé následky neseme a platíme dodnes. Mrázkové a spol. ovšem držkou v zemi neryli, ti si naopak v pohodě budovali svá impéria a chystali se lepit na každého, kdo by pro ně mohl mít nějaký význam.

Z Mrázka i z jiných nýmandů a veksláčků ovšem vlivné osoby udělala ODS ruku v ruce s ODA a nikdo jiný. Kočár se totiž nemůže zapřahat před koně a řeka vždy teče od pramene k ústí.

ll 30.12.2006 10:19

Redaktoři Respektu jsou vskutku exoti

Co má co dělat Gott s Mrázkem? Zajímavé sledovat, kteří "umělci" kádrováním prošli a kteří ne. Všichni stejně vystupovali v normalizační TV, ale u některých se na to nějak pozapomnělo.

NevericiTomas 30.12.2006 12:55

Re: Redaktoři Respektu jsou vskutku exoti

eee....umite cist?Nejakej Provod mu spravcoval ve vile a s Mrazkem dokonce zalozili agenturu...Sledovani estrad TV N@VA narovnava mozkove zavity?

K 30.12.2006 10:10

Mrázek byl gangster?

A kretén, který napsal tenhle článek,  jím je taky.;-€

dvd 30.12.2006 11:21

Proč myslíte?

Tedy pokud myslíte.

K. 30.12.2006 12:40

Re: Proč myslíte?

Pokud jste nebyl(a) nikdy trestán a někdo Vás odstřelí, tak jste podle kretenického myšlení autorova taky gangster.

AeroKarel 30.12.2006 21:12

Re: Re: Proč myslíte?

Máte to jaksi zjednodušené. To, že nebyl trestán, neznamená že gangster nebyl. Proč se tak čílíte?

Yarda 30.12.2006 9:27

Napadl mne citát z jedné televizní komedie

"Zemřel přirozenou smrtí - zastřelením."

honza 30.12.2006 8:18

pitomosti

A čím to, že tedy naši milí pravičáci nechtějí vyšetřit jak to opravdu bylo, předložit konečně důkazy, když byli schopní o tom žvanit před volbami, které takto zmanipulovali. Mimochodem, do basy patří i Ondřej Neff za rozkradení Mladé fronty.

Malý Aston 30.12.2006 8:49

Re: pitomosti

Ano,máte pravdu.Padni,komu padni to říkal i Miloš.Tak navrhuji prošetřit a zavřít i ty,kteří to všechno mají na svém triku a to komanče a jejich pomocníky.Po roce 1948 všechno znárodnili-ukradli.Nebýt této prvotní krádeže rudochů,nebyl by Mrázek ani jemu podobní.A Vám osobně patřila Mladá fronta? Nebo jste tam psal za komančů své pitomosti o vedoucí úloze KSČ avangardě pracujících?

MirekTopShit 30.12.2006 11:33

Re: Re: pitomosti

Správně a nebýt Němců, tak by sem ani komanči nepřišli....

Lerak 30.12.2006 18:39

Re: Re: Re: pitomosti

redakce proč cenzurujete selektivně? Shit zde nepatří, je to sprosté slovo.

Radajan 30.12.2006 21:22

Re: Re: pitomosti

Milý Astone. Přečetl jsem si tvůj příspěvek do diskuze a vzhledem k tomu, že je již konec roku, doporučuji, běž konečně do (Y)a pokud možno neotravuj v Novém roce.

divana 30.12.2006 2:51

mrázka se bojí i po jeho smrti...

SÍLA ODSUDU 30.12.2006 7:08

Re: mrázka se bojí i po jeho smrti...

 Autor celkem dobře vystihl nastolený problém.....Je třeba se zamyslet nad tím, proč mohli být ekonomicky úspěšní takoví-to i podobní lidé....Jeho zmínka o prostředcích nabytých velmi nekalým způsobem a dnes již nedobytných, evokuje myšlenku, že individuální kontrola takto získaných prostředků a mejetku měla být v určitém údobí razantně příslušným úřadem provedena ....No, ale, když nebyla zakázána ani STRANA KOMUNISTŮV ve vhodné době, pak není se čemu divit......