5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

POLITIKA: Propalestinský kníže

Kníže Schwarzenberg v roli ministra zahraničí ČR způsobil rozruch. Nikoli tím, že si zdříml v parlamentu během projevu prezidenta Zemana, který toho náležitě využil. Důvod k pozdvižení je závažnější. Jeho odpovědi na otázky serveru Times of Israel během nedávné návštěvy Svaté země.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Klepal 13.5.2013 12:00

jednostátní řešení

Z příspěvku jsem pochopil, že autor podporuje spíše jednostátní řešení izraelského problému, ovšem nejlépe takové, které by vedlo k etnickému dočištění co největšího prostoru. Není mně totiž jasné, jak by mohly existovat enklávy jiného státu na území druhého státu v případě dvoustátního řešení, kterými jsou osady, jejichž zakládání je povoleno pouze etnicky vybraným občanům Izraele. Izrael ovšem jednostátní řešení musí odmítat, protože by se nejspíše musel postarat o arabské uprchlíky a jejich potomky, a i kdyby se tohoto horkého bramboru nějakým způsobem zbavil, i zbývající arabské obyvatelstvo na zbytku zatím neanektovaného území by mohlo naklonit demografické složení tak, že by musel zrušit řadu zákonů definujících stát jako čistě židovský.

P. Brodský 13.5.2013 12:34

Re: jednostátní řešení

Váš příspěvek je pravděpodobně prvním věcným v této diskuzi.

J. Tejkl 13.5.2013 14:20

Re: jednostátní řešení

Pokud Západní břeh zůstane pod správou Izraele (což vzhledem k neustálému odmítání tzv. Palestinců jednat bude trvat ještě velmi velmi dlouho), je multietnicita a a kulturní rozmanitost území zaručena. Jedině pod Izraelskou správou mohou vedle sebe žít Arabové a  Židé, protože palestinské vedení zcela v rozporu s chartou lidských práv a svobod, požaduje své území etnicky vyčištěné od Židů. Etnicky čistit tedy chtějí Arabové nikoliv Židé.

J. Tejkl 13.5.2013 14:25

Re: jednostátní řešení

Měl by jste už přestat lhát: Žádný izraelský zákon nedefinuje "stát jako čistě židovský". Jediný zákon, z něhož vychází  právo na návrat pro Židy v diaspoře, vychází  z definice Izraele jako národního domova Židů. Tento zákon, který mimochodem má v obdobné podobě např. Polsko,  přece nepožaduje žádnou "etnickou čistotu".  

J. Klepal 13.5.2013 19:48

Re: jednostátní řešení

O Izraeli jako židovském státě se skutečně mluví velmi často, přestože tento pojem nedávno kritizoval i sám Aston. Je pravda, že z izraelské praxe plyne rozhodování podle etnického principu, namátkou třeba odsouzení arabského mladíka izraelského občanství za znásilnění jen proto, že se k svému etnickému původu nepřiznal a jeho židovská partnerka to nepoznala podle žádného příznaku. Jiný příklad jsou rozdílné přístupy k vojenské službě. Je také zajímavé, že na západ od Jordánu lze zakládat židovské osady, ale pokusy o zakládání nežidovských osad jsou likvidovány, a to nejen na územích mimo Izrael. Ještě jsem neslyšel o tom, že by byly zakládány arabské osady na izraelském území.

L. Křivan 13.5.2013 11:51

Obsazená území

Podívejte se sem:

http://neviditelnypes.lidovky.cz/historie-jak-se-delila-palestina-day-/p_zahranici.asp?c=A121204_202851_p_zahranici_wag

Israel "obsadil" 18,8%  mandátního území Palestina a Arabové  "jen"  81,8%.

Přitom měla být Palestina po pádu Osmanské Říše zezdělana mezi Židy a Araby.

H. Lukešová 13.5.2013 12:05

Re: Obsazená území

Pěkný, faktografický článek. Ale místní levičáky, multikulti pomatence, levicové politkorektníky nepřesvědčíte. Ti dál budou vykládat palestinské pohádky.

J. Vintr 13.5.2013 12:23

Re: Obsazená území

A to ještě 2/3 území Izraele tvoří neobyvatelná poušť ...

O. Veverka 13.5.2013 16:51

Re: Obsazená území

Oni už ji kluci izraelští hodně zobyvatelnili. To bude tím, že hned jak se po ránu probudí, nemyslí na nic jiného než na lichvu a jak ovládnout svět. :-)

H. Lukešová 13.5.2013 11:47

Kvůli takovému multikulti šílenství narůstají hlasy

radikálním stranám. Paní Marine Le Penová vede třetí nejsilnější stranu ve Francii.Protože neomezená muslimská imigrace, to se všem Evropanům také nelíbí.

S. Netzer 13.5.2013 12:21

Re: Kvůli takovému multikulti šílenství narůstají hlasy

Mohla byste mi vysvětlit, kdo praktikuje "neomezenou muslimskou emigraci"? Pochybuji, že byste se sotva zmohla na víc, než na pár pofiderních blogů takových exotů jako je Olšer. Ten totiž tuhle blbost hlásal.

H. Lukešová 13.5.2013 12:30

Re: Kvůli takovému multikulti šílenství narůstají hlasy

Břetislav Olšer není jediný, kdo o tom psal. Psalo o tom více autorů, Benjamin Kuras, Rudolf Polanecký Polanecký a další, všechna jména se mi nevybavují. Podle EUROMEDU se má až 80 milionů muslimů v nejbližších letech imigrovat do Evropy. S tím se nedá nic dělat, taková jsou fakta, která bolí.

S. Netzer 13.5.2013 12:42

Re: Kvůli takovému multikulti šílenství narůstají hlasy

Ano, a jeden blb opisoval tyto hloupé a vylhané žvásty od druhého.

J. Dlouhy 13.5.2013 16:22

Re: Kvůli takovému multikulti šílenství narůstají hlasy

Pokud vim, tak treba Norsko a Svedsko. Priliv immigrantu z islamskych zemi sevrni Afriky a Stredniho vychodu v techto zemich neni prozatim nijak omezen.

S. Netzer 13.5.2013 16:59

Re: Kvůli takovému multikulti šílenství narůstají hlasy

Ano, Švédsko a Norsko mají velmi liberální přistěhovaleckou politiku. Ale například v Norsku tvoří nejsilnější přistěhovaleckou skupinu Poláci. A skutečně problémová je v západní Evropě imigrace z Balkánu.

Ten žvást o importu 80 M muslimů do Evropy v rámci programu EUROMED je tak přitažený za vlasy,  že se mu člověk může jen smát, a jen hlupáci je mohou pokládat za "fakta". Při 500 M obyvatel EU a vysoké nezaměstnanosti si EU přece nebude zadělávat na další problémy. A EUMED je stejně o něčem úplně jiném.

V. Novák 13.5.2013 18:08

"Paní Le Penovou" byste se moc zaštiťovat neměla.

Ta je totiž po pantatínkovi antisemitka jak víno. Akorát bere šmahem Židy, Araby, Berbery,...

S. Netzer 13.5.2013 18:18

Re: "Paní Le Penovou" byste se moc zaštiťovat neměla.

Píšu to níže.

Není tomu tak dávno, když ještě Šaman akceptoval na svém blogu diskusi, tak Kopretina vyslovila pozoruhodnou myšlenku, že teprve až Marine LePen vyhraje prezidentské volby, teprve tehdy bude ve Francii pro Židy bezpečno (v souvislosti s atentátem v Toulouse).

V. Novák 13.5.2013 18:24

Ach bóže...

Doufám, že jí tam někdo napsal, že asi stejně bezpečno, jako v Německu po 33. roce...

S. Netzer 13.5.2013 18:32

Re: Ach bóže...

Určitě si to někteří mysleli. A nebylo jich málo.

H. Lukešová 13.5.2013 19:03

Re: V souvislosti s tak děsivým útokem se dá všechno pochopit.

Opakuji, nevelebím FN, jsou extrémisté, ale tento útok mě natolik šokoval, že jsou někteří necitliví, se kterými to nehnulo, to je pravda. A pamatovat si, kdo kdy kde co řekl, nepovažuji za správné, to dělali náckové gestabáci a komouši estébáci. Jak někdo něco řekl, průšvih to veliký. Každý se může mýlit, uznávám svůj omyl, ale omílat to zde po tolika měsících, pročpak? Komu to má sloužit? Ve Francii je pro Židy nebezpečno? Vinou muslimů a stávajících francouzských vlád, ať už pravicových nebo levicových, které se nesnažily proti antisemitismu všech barev islámského, nacistického a jiných odstínů bojovat.

S. Netzer 13.5.2013 11:37

Tak se dozvídám,

že Karel Schwarzenberg není pouhý antisionista a antisemita, ale má i kladný postoj vůči islamistům.

Postoj KS k islamistům jasně vyplynul:

Autor: H. Lukešová Datum: 13.05.2013 11:2

:-)))

H. Lukešová 13.5.2013 11:39

Re: Tak se dozvídám,

Toste si spletla vlákno, nepsala jsem, že má KS kladný vztah k islamismu! Lépe se podívejte. Píšu o obratu KS, ze sionisty antisionistou no a Adamův případ, z filosemity antisemitou, též Lutherův případ...

J. Kombercová 13.5.2013 12:42

Re: Tak se dozvídám,

Sionismus není přijímán, jak jsem se dočetla, ani všemi Židy. Tahle otázka je složitá, jak je vidno i ve zdejších diskuzích, a tak fláknout Schwarzenberkovi na čelo "anti" okamžitě po nějakém jeho výroku, to je řešení hodné vašeho černo-bílého vidění.

S. Netzer 13.5.2013 13:25

Re: Tak se dozvídám,

... typického pro fanatiky.

J. Václavíková 13.5.2013 14:06

Re: Tak se dozvídám,

Některé diskuze, jak je vidět i na této, tyto lidi přímo přitahují. Snahu o pochopení problému aby hledal s lucernou, zato primitivně zjednodušené vidění triumfuje.

S. Netzer 13.5.2013 15:58

Re: Tak se dozvídám,

Ignorance, lidově blbost.

Když někdo velebí Front National a přitom se deklaruje jako filosemita, nebo papouškuje takovou hovadinu, že "Podle EUROMEDU se má až 80 milionů muslimů v nejbližších letech imigrovat do Evropy", tak musí dotyčná mít vadné úchopové instrumentárium. Já jsem ji dřív vždycky bránila, ale zlomila jsem nad ní hůl. Je to marné.

H. Lukešová 13.5.2013 17:21

Re: Tak se dozvídám,

1) Nevelebím FN, 2) takže kdo má jiný názor než Vy, je ignorant čili blbec, moc hezky demokratické. Zaštiťujete se tolerancí, ale sama nejste tolerantní k jiným názorům než máte Vy a urážíte lidi, co si dovolí mít jiný názor, než-li Vy.

S. Netzer 13.5.2013 17:50

FAKTA, prosím, a ne lži nějakých blogerů a propagandistů.

Lehkovážnost, s jakou osočujete Karla Schwarzenberga z "antisionismu", jde ruku v ruce s Vašimi představami o ideologické nezávadnosti Front National.

Obojí vyplývá z ignorance.

Antisemitismus budto je, anebo není. To není věc názoru. Co víte, o FN? Jen to, co se dočtete na českých blozích, a to je srdečně málo. Co víte například o výrocích takového Bruno Gollnische? Jestlipak víte, že ta ženština Le Pen slíbila pro případ jejího volebního vítězství beztrestnost interupcí těhotenství a prohloubení spolupráce s Rusosověty? Skutečné "pravicové" mety. :-)))

S. Netzer 13.5.2013 17:59

Re: FAKTA, prosím, a ne lži nějakých blogerů a propagandistů.

Nojo, čeští "pravičáci" propagují rovněž návrat do lůna pramáti všech Slovanů. Snad až na ty interupce. To je ten dekadentní Západ. :-)))

H. Lukešová 13.5.2013 18:56

Re: FAKTA, prosím, a ne lži nějakých blogerů a propagandistů.

Říkám, že FN nevelebím, není to dobrá strana a nevolila bych ji a skutečně má spíše levicové, než-li pravicové názory. Levičáky bych nikdy nemohla volit, i kdyby mi slíbili zlato z nebes, neprodám svou duši Ďáblovi. Pouze jsem napsala, že vinou demokratických stran (Sarkozyho a Hollandeho) Le Penové rostou hlasy. Nejsem pro poklonkování Rusům, to rozhodně ne, Putin není pravičák, jak ho snaží líčit soudruzi z EUportalu (Lukáš Petřík a spol). Le Penová volby nevyhraje, takže se nic špatného stát nemůže.