2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Majka 27.7.2009 21:13

Česká půda

Souhlasím s autorem článku. Není jedno kdo na půdě hospodaří, protože žádný z kapitalistických států si nedovolí prodávat půdu. Vzbouřilo by to celé Německo, Francii aj. Oni moc dobře ví (umí počítat) , že půda je výrobní prostředek, zaměstnává své vlastní lidi, uklidňuje sociální nepokoje.

U nás se v minulosti přetrhaly vazby na půdu, a cílenou mediální kampaní určenou proti velkým zemědělským podniků (které teď na západě  vznikají, my je rušíme)  znevážení si výrobního prostředku jako je půda. Je likvidováno  pomocí politické scény, která bohužel prokvítá korupčními skandály a samozřejmě toto západ využívá ve prospěch svůj. Zemědělství je tlačeno do úzkých a není to  o produktivitě, není to o neschopnosti, není to o kvalitě, ale je to likvidaci ( mimo jiné - nerovných dotací v rámci EU) a bohužel do toho spadá  i naše česká půda. Kdo tvrdí opak, tak tomu nerozumí a nebo je tak bohatý, že je mu to jedno, protože on bude žít kdekoliv a koupit si může cokoliv.

Petr Fiala 21.6.2009 21:41

Prodeje půdy na uzemí ČR

Souhlasím s autorem, že jde o velmi vážnou věc.

Německo v rámci EU velmi inteligentně provádí politiky, s kterými neuspěli válečnou mocí.

Historické údálosti mezi národy (stačí nahlédnou do učebnic dějepisu, či podrobněji do pozemkových knih o tom, jak se v průběhu dějin mění majitelé půdy a co to přináší či odnáší v životech lidí) se nezastřou líbivými či klamavými mediálními kampaněmi.

Nejde však jen o půdu, ale i o průmyslový potenciál a zpracovatelský v ČR.

Na půdě i v průmyslu je v součwsné době obrovská produktivita práce lidí a strojů! Nezaměstnanost a nespokojenst zde bude stále větší. Z historických zkušeností se ví, že pak následují sociální nepokoje a nové revoluce.

Leoš 19.6.2009 19:42

Nevadí mi prodej půdy cizincům.

Nevadí mi prodej půdy cizincům. Půdu si neodnesou do ciziny. Je jedno jestli na půdě hospodaří Petr, Pavel, nebo Helmut. Důležité je aby hospodařil dobře. To už jsme tu jednou měli při pozemkové reformě za první republiky, kdy půda byla přidělována pouze občanům české národnosti, bez ohledu na to, jestli uměli hospodařit nebo ne. Naši němečtí spoluobčané byli z pozemkové reformy vyloučeni, což byl jeden z mnoha důvodů, proč si naši Němci  ČSR nevzali za svou. A k čemu vedla tato pozemková reforma založená na národnostím primcipu? České země se poprvé ve své historii staly potravinově nesoběstačné. Spíš mě vadí zastavěná vysoce bonitní půda zbytečnými megalomanskými obchodnímy centry. Nebo proč se musela stavět automobilka na Kolínsku v jedné nejůrodnějších oblastí Čech. Navíc v oblasti s nízkou nezaměstnaností, takže tam musí pracovat spousta cizinců. Proč tu automobilku nepostavili napříklat na Mostecku s 20% nezaměstnanosti na nějaké hlušině?

F.Vízek 88.100.57 19.6.2009 21:11

V jednom máte 100% pravdu...

Obludné krabice kolem všech našich velkých měst postavené na primy půdě jsou úděsné a svým ostudným plýtváním s nejlepší půdou jasným signálem pro potomky, až budou hodnotit naši dobu. 

Ale jak píši jinde k tomu, že produkty z půdy vždy budou patřit vlastníkovi půdy:   je   důvod k zamyšlení, co se bude dít v případě skutečné hmatatelné krize - kdy skýva hleba a špetka soli a sklenice vody bude cennější zlata - , v případě krize, která  může nastat i nedopatřením, omylem,  protože kožený kufřík s tlačítkem pro jadernou akci  se dostává do rukou velmi, velmi nebezpečným individuím.  

Pak  - bližší košile než kabát  -  řetězce neřetězce: co je doma, to se počítá.  A my? Bez košile i bez kabátu?  Jaký potom - domov?

F.Vízek 88.100.57 19.6.2009 18:57

Text pana Joukla mě vede k hlubšímu zamyšlení...

Češi byli odjakživa v něčem "raritní":   K tomu, aby se semkli, potřebovali vždy nepřítele, protože jinak by se za ruce nikdy nechytli.  Ohlédnu-li se zpátky, potřebovali na několik století Vídeň, poté Paříž, pak Berlín,  Moskvu a nyní Washington - pokaždé jako "ochranu", které ve své většině podlézali mnohem víc, než se slušelo a patřilo a než bylo "vhodné".  Vulgární přirovnání  užívat nemíním.  Naše "přizpůsobivost" nás "proslavila" nejen v Evropě.

Ano: Češi se ve své většině hrbili před mocnými tak, že si nás příliš t.č. neváží  sever, jih, východ a ani západ.   Stateční lidé byli v těchto zeměpisných šířkách za každého režimu umlčováni, šikanováni, ostouzeni, ba vyháněni a také souzeni a věšeni... (viz historická fakta).

Píše-li autor textu: "...Prodám-li svou zemi živitelku, přijdu o ní nevratně. Rozprodám-li svou vlastní zemi, stanu se bezzemkem. To je náš cíl? To chceme? Stát se poté časem tuláky po světě jako například Rómové? Jestliže prodám půdu, která mne živí, slepici, která mi snáší vajíčka, prut na který chytám ryby – mohu se pak ještě považovat za moudrého člověka?..."   je   to pro mne důvodem k zamyšlení, co se bude dít v případě skutečné hmatatelné krize - kdy skýva hleba a špetka soli a sklenice vody bude cennější zlata - , v případě krize, která  může nastat i nedopatřením, omylem,  protože kožený kufřík s tlačítkem pro jadernou akci  se dostává do rukou velmi, velmi nebezpečným individuím.   Pak  - bližší košile než kabát  -  řetězce neřetězce: co je doma, to se počítá.  A my? Bez košile i bez kabátu?  Jaký potom - domov?

Myslím, že ironizující invektivy na autora  jsou zbytečné.  Řekl svoje, podepsal se a čeká na věcné reakce,, kterými by případně ovlivnil i sám sebe...  To je svobodná a dospělá diskuse dospělých a svobodných lidí !

takyimunolo 19.6.2009 18:12

Autor

je praktický vůl!

F.Vízek 88.100.57 19.6.2009 18:59

Jsme na diskusní stránce...

Nejsme na kádrovém oddělení,  značko "takyimunolo".  A už vůbec nejsme - ani autor není -  na pranýři !

A 19.6.2009 15:51

zlaté české ručičky

Do českých rukou se dostaly např. Karlovy Vary, které postavili Němci a vybudovali tam světové lázně. Zlaté české ručičky, které patřily Rabovacím Gardám a jejich potomkům předvedly, co dokáže lumpenproletariát zalezlý do cizích peřin. Vybydlenost Varů se začala blížit Chánovu. Potomci původních německých majitelů si byli vědomi zkušeností, které s českým pojetím práva udělali jejich rodiče a polorozpadlý majetek kupovat zpět odmítli. A tak to potomci RG prodali ruským zbohatlíkům, kteří potřebovali někam do bezpečí uklidit své rodiny a prachy. A tak jsou z Varů opět světové lázně. Původně patřily Němcům, teď zas, pro změnu, Rusům. Máte s tím nějaký problém? Tak se zamyslete, kde je příčina toho problému!

Kiki 19.6.2009 16:05

Re: zlaté české ručičky

Příčína je ta, že ti Rusové nejsou žádní ubožáci a mohou si dovolit  karlovarské konšele zkorumpovat jak se jim zachce a zalíbí. Do lázní nemá pro našince cenu jezdit. Kapesné co dává ruská klientela je nad jeho možnosti. Jo Karlovy Vary to je ruská gubernie! Však také všude jsou nápisy v azbuce, čekám kdy ty české nadobro zmizí.

Rufo 19.6.2009 20:08

Re: zlaté české ručičky

Lzete ! Jsem puvodne z Varu. Takze - Chanovu se rozhodne neblizily - byly za komancu jako kazde jine ceske mesto - znacne zanedbany bytovy fond, ale pricinlivi najemnici uvnitr.

A Ti desni Rusove - sice vlastni vetsinu lazenaske ctvrti a pozemky kolem Varu - ale oni si je odvezou do Ruska ? Ne , zvelebili je a Vary funguji. Nechapu, co porad nekdo proti tomu ma. Snad jen v moralni rovine je spatne, to, ze prachy na jsou mafianske. Ale - na zacatku kazdeho velkeho bohatsvi je zlocin, takze nic noveho pod sluncem.

Kiki 19.6.2009 22:48

Re: zlaté české ručičky

Co proti ruské invazi  našinec má? Jenom to, že si ve vlastním státě připadá jako chudý příbuzný. Jak Rusové pískají , tak karlovarští skákají. Nikde žádné dovolání. Mafián si usmyslí, že si postaví v lese ruskou vesnici a tak přes všechny možné protesty všech úřadů tam ta vesnice stojí , Když jste z Karlových Varů tak jistě znáte tu častušku která tam koloje mezi občany.

Kiki 19.6.2009 23:08

Re: zlaté české ručičky

Ještě dodatek. Kdyby si tu vesnici bez povolení postavil našinec, hned by přijely bldozéry a všechno to co stojí by na vaše náklady srovnaly se zemí. To lidem vadí -ten dvojí metr.

Kiki 19.6.2009 15:13

NO A CO

tak se rozprodává půda. Hospodářské zvířectvo se dnes krmí siláží a nebo granulemi. Všude je tráva až do pasu o kterou nikdo nestojí. Kde jsou ty časy, kdy i škarpy u silnic byly rozparcelovány.                                                                                                 

Stanislav Ševeček 19.6.2009 14:01

Pokud je prodej půdy

v rámci všech regionů EU reciproční - a naši "zemědělci" mohou kupovat zemědělskou půdu zase "venku" - pak je všechno v pořádku.

Ostatně - až to tady KSČSSD vezme pořádně do ruky ...

"Důl, kdo by vám sebral důl? Důl je díra v zemi!"

Hnyk 19.6.2009 14:34

Re: Pokud je prodej půdy

A proč by nemohli??? Stačí trochu hledat v internetu a najdete ustanovení pro koupi půdy v každé zemi EU.

dr Turnowski 19.6.2009 14:47

Re: Pokud je prodej půdy

ale to se přecvi děje....farmář, farmáři bratrem...

Yowda 19.6.2009 14:58

farmář, farmáři bratrem

Po přízni řízni!

Stovkami generací osvědčené přísloví...

Autor 19.6.2009 18:14

Re: Pokud je prodej půdy

Kupní síla našich zemědělců je 3x menší než u starých zemí EU. Kde jsou pak náklady na technologie a pracovní síly, které jsou taktéž  v cizině dražší? Proč by se měli stěhovat za půdou, když jí je u nás dost? Proč by ji stát nemohl přednostně prodávat jim a cizincům ji jen pronajímat?

Leoš 19.6.2009 19:47

Re: Pokud je prodej půdy

Nejedná se jen o prodej státní půdy. Prodat půdu může prodat kterýkoli vlastník.

f 19.6.2009 13:42

ach jo ...

Od kdy je státní útvar v období novověku definován vlastnictvím půdy ?

Jan Duhann 19.6.2009 13:20

Podpora

Podporuji Váš názor a plně souhlasím. Půdu pronávat jen  občanům ČR!!!

vývoj 19.6.2009 13:43

Re: Podpora / vrátíme se na začátek ? nebo jsme poučitelní ?

Feudalimus : vlastnictví = krádež, krádež = vlastnictví.

Nevolnictví bylo zrušeno v roce 1781, v Rusku 1864  Robota a desátky církvi zrušeny v roce 1848.

Volební právo mají u nás ženy od roku 1920, kdy byly u nás zahájeny i pozemkové reformy (Masarykova zásluha).

Tunelování podniků a institucí bylo zavedeno po roce 1989.

Zahraniční vlastníci podniků získavají ročně 120 - 130 miliard korun.

Leoš 19.6.2009 19:54

Re: Podpora / vrátíme se na začátek ? nebo jsme poučitelní ?

Pozemková reforma znamenala poprvé potravinovou nesoběstačnost pro české země. Zahraniční investice v ČR činí ročně hodně přes 100mld.Kč, takže se to srovnává.

statistik 20.6.2009 8:17

Re: Podpora / vrátíme se na začátek ? nebo jsme poučitelní ?

V roce 1975 bylo v ČR dokončeno 97 000 bytů.

V roce 2003 bylo v ČR dokončeno 27 000 bytů.

Úrok na na úvěr pro výstavbu bytů a rod. domků zatížen 1 %, navíc výrazné dotace 30 -50 a 90 a více tisíc Kč.

PS vývoz potravin z ČR v roce 1990 za 2,3 mld Kč, dovoz potravin v roce 2006 za 32 mld Kč.

včera STV 20.6.2009 8:19

Re: Podpora / vrátíme se na začátek ? nebo jsme poučitelní ?

Zahraniční vlastníci Slovensko ročně: dividendy 80-90 mld,reinvestice 10-20 

mechis 19.6.2009 12:45

úplná přesnost

"Marie Teresie Walburga Amálie Rakouská" ;-D

mechis 19.6.2009 12:45

Re: úplná přesnost

Sry, vedle :-(

Kojak 19.6.2009 12:34

Drobná "perlička z natáčení"

Vážení čtenáři,

než začnete hloubat nad obsahem článku, bylo by dobré vědět, že pan Joukl (jako správný šachista) opravdu promýšlí své tahy dopředu. Ještě před volbami do Europarlamentu (kam  kandidoval) sháněl po Desné krabice od banánů, aby se měl v čem odstěhovat do Bruselu...

Jako praktický ekolog je po zisku cca 6,5tis hlasů snad nespálil "za garáží" :-D

Zvažovat své tahy dopředu ještě nic neznamená, že ... :-/

Autor 19.6.2009 12:42

Re: Drobná "perlička z natáčení"

Shánění krabic od banánů byl samozřejmě vtip, ovšem chce to smysl pro humor.

Yowda 19.6.2009 14:21

Re: Drobná "perlička z natáčení"

tak od čeho tedy ty krabice byly?? 8-o