17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

POLITIKA: Proč se čeští podnikatelé nebouří?

Poslanci minulý týden schválili zavedení elektronické evidence tržeb. Pokladny v hotelích a restauracích by se měly napojit na servery daňové správy už v listopadu, ostatní druhy provozoven je budou do Babišova cloudu postupně následovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Skřivan 28.2.2016 21:04

Malý problém toho celého je,

že všichni ví, že ti živnostníci šidí a šidit musí, protože to dělá jejich konkurence.

Takže přestože všechno, co je v článku, je v podstatě pravda, tak většina se nestaví na odpor v možná naivní naději, že budou moci přestat krást, což naprostá většina dělat nechce.

Kontrola je tu poměrně dokonalá: pokud ji dělá počítač, což dělat bude.

L. Novák 28.2.2016 18:08

Re: neprotestuji protoze

Vy jste placený Babišův trouba a o tom, co je to daňový podvod, víte evidentně kulové s přehazovačkou.

L. Novák 28.2.2016 18:05

Re: Nebouří se proto, že nejsou hloupí

A jéje, Babišův placený komouš nám bude dělat kázání... A sám o tom ví, stejně jako "Bureš" kulové.

L. Novák 28.2.2016 18:03

Re: Ono je to ale tak, že ty prodavačky zeleniny dokáží

Vy nejste živnostník, ale závistivý komouš.

L. Novák 28.2.2016 18:02

Re: Živnostníci si možná myslí, že až nastoupí jiná vláda,

Jasně, vy, komunisti, jste na likvidaci svobod všeho druhu experti...

Z. Frys 28.2.2016 17:39

Možná

že korporátní socialista agent neBureš skončí jako jeho italský předchůdce, který tvrdil "Vše ve státě, nic proti státu, nic mimo stát", tedy zastřelen a pověšen za nohy na benzínové stanici...

J. Kratochvíl 28.2.2016 17:26

Re: neprotestuji protoze

Mýlíte se, kdo podváděl to bude míti těžší a snáze se na něj přijde. Jistě, že se podvádělo a podvádět bude, ale nikdy se nesmí s kriminalitou přestat bojovat, protože podvod je kriminální čin.

J. Kratochvíl 28.2.2016 17:20

Re: Živnostníci si možná myslí, že až nastoupí jiná vláda,

Jako "koblihář" vás mohu ujistit, že i nyní jsem měl od některých "živnostníků" ceny jako kdyby již léta používali EET. A tito také "živnostníci, když to nezvládnou, tak se holt budou muset nechat zaměstnat u živnostníků, kteří s tím mít problémy nebudou. To se nedá nic dělat. Myslím,že to bude pro všechny lepší.

J. Kratochvíl 28.2.2016 17:11

Re: Nebouří se proto, že nejsou hloupí

Paní Kyselková, protože mám trochu IT technikou zkušenosti, ujišťuji vás, že se jedná pouze o první nastavení a předvedení a potom je s tím méně práce než se starým zpracováním daní a účetnictví. Myslím, že živnostníci na to ji přišli sami, že budou mít tuto možnost, což je asi také důvod proč se nebouří. Problém bude u některých pouze na začátku při zavádění, ale dále to již poběží samo. Žijeme v době kdy se musíme neustále vzdělávat a učit, s tím se nedá nic dělat.Bohužel, na chudý lid musí být přísnost hned od začátku. Tak jako v domácím účetnictví, když máte v bance otevřený účet a jednou jste si nastavila příjmy a příkazy na platby, již se nemusíte o nic starat vše probíhá bez vaší účasti po celé měsíce. Srovnejte s dobou minulou mzdy v obálkách, se složenkami do fronty na poštu a každý měsíc.

J. Kratochvíl 28.2.2016 16:52

Re: Ono je to ale tak, že ty prodavačky zeleniny dokáží

A buranovi Novák475 se zase nevysvětlí, že živnostníci nejsou žádní idioti jako je on nebo jak se z nich snaží udělat ODSáci nebo TOPkaři pro svou pokryteckou a zlodějskou politiku.

J. Kyselková 28.2.2016 14:40

Re: Nebouří se proto, že nejsou hloupí

Pane Kratochvíle - proč zjednodušujete? Ano, děti už se chytře pohybují v IT propojení jako rybky. Problém je generační. Pro drobné podnikatele je (krom toho, aby se svou činností uživili) klička i v tom složitém, neukotveném daňovém systému. Ve změnách a v hromadění zmatečných příkazů Ve vyhrožování výraznými pokutami při neúmyslné chybě nebo překlepu. S prvním odesláním měsíčního KH plátců DPH je hodně starostí a obav.

L. Novák 28.2.2016 14:19

Re: Ono je to ale tak, že ty prodavačky zeleniny dokáží

To komunistovi Kratochvílovi nevysvětlíte... :-P

Platit na farmářských trzích kartou může jen idiot.

B. Uhlich 28.2.2016 12:54

Re: Živnostníci si možná myslí, že až nastoupí jiná vláda,

Nikoliv pane Vaňuro,kobliháři mají představu, že živnostníci budou mít ceny jako bez papíru, ještě dostanou slevu a daně budou platit tak, že po večerech budou chodit vykládat vagóny, aby všechno poplatili...

V. Vaclavik 28.2.2016 12:17

Re: Spis to nevychazeni do ulic u nas

Je to otevrene diskuzi, sam ziju na malem mestecku, cca 1700 obyvatel, uctenku dostavam a beru jen od male a vcelku moderni pobocky Jednoty Coop (zadny supermarket to ovsem neni) a ta modernizovanost neni dana ani tak prosperitou mistni pobocky, ale spis firemni investici do ni.

A ackoli nejsem 'klepava baba', myslim ze tu lidi se zivnostniky spise souciti, kazdy prece vidi, ze je to takove slapani vody, zadne bohatnuti, jako treba zelinari a reznici za minuleho rezimu.

P. Vaňura 28.2.2016 11:14

Ono je to ale tak, že ty prodavačky zeleniny dokáží

často maximálně telefonovat mobilem, když jim jejich ratolest ukáže JAK. To platí dokonce i pro některé inženýry! Nějaký android je pro ně španělská vesnice!

P. Vaňura 28.2.2016 11:11

Živnostníci si možná myslí, že až nastoupí jiná vláda,

tak tu EET zase ZRUŠÍ, podobně, jako se to stalo se zdravotními poplatky! Mimochodem, nevím kolik procent zákazníků už dobře ví, že ty vyšší daně nakonec nezaplatí opravář, ale ONI!

J. Kratochvíl 28.2.2016 9:59

Nebouří se proto, že nejsou hloupí

jako autor článku. Dnes kdy každé malé dítě ovládá chytrý mobil není pro živnostníky problém ani EET evidence. Čím dál více můžeme vidět na farmářských trzích prodejce u kterých můžete zaplatit kartou bezhotovostně a vydají vám účet, tak také nebude u nich problém zavést si EET. To jen bezcharakterní politici a strany si na tom snaží honit politické preference, ale zbytečně.

M. Čihák 28.2.2016 8:03

neprotestuji protoze

ten kdo podvadi bude podvadet dal a EET mu v tom nezabrani. Napr. tak jako vam truhlar udela postel bez faktury udela ji proste bez evidence V EET. Kdo sem tam nekoho nenahlasi v pensionu nebude ho hlasit dal, Franta vam neco odveze dodavkou a taky to do EET hladit nebude, takze pro male zivnostniky se v podstate nic nedeje

B. Uhlich 28.2.2016 1:42

Re: Proč se nebouří?

Stále i po tolika letech podnikání nemám pocit, že by byly daně v tomhle státě problém. Zato ostatní odvody ano. Myslím, že by bylo na čase, abyste Šejno slezl ze své nadoblačné švestky na které se ráčíte vynacházet a konečně pochopil, že je tady jakýsi komplex nesmyslů, který začíná útočit na každého živnostníka a každý další nesmysl, který si tady kdo vylobuje je pro malého živnostníka opravdu problém. Třeba já osobně s EET problém nemám, já už dnes účtuji každou blbost už z toho důvodu, že příjmám 99% plateb přes banku.. tedy si ovšem budu muset zakoupit tuhle ptákovinu, abych cca 3x do roky vydal účtenku na cca 200Kč... Já samozřejmě od vás očekávám vaší typickou zesměšňující a nadutou reakci, ale to je nakonec jedno. Jen jsem chtěl abyste konečně vzal v potaz, že tady je poměrně hodně OSVČ, kteří nejedou v žádných statisícových tržbách, ale mnohdy fungují v podstatě za minimální mzdy a pro ty bude EET, když nic jiného tak i kdyby to zvýšilo výdaje o 500Kč měsíčně, tak to bude problém... Takže ono tady vůbec o žádné daně nejde, protože velká část OSVČ stejně žádné daně platit nebude i když by jim 24 hodin seděl na hlavě sám Bureš..

B. Uhlich 28.2.2016 1:25

Re: Češi by protestovali proti čemukoliv

ANO !!!!!..samozřejmě..tleskám a chválím tuto odpověď.. přesně to je ten největší problém jakékoliv politické i jiné angažovanosti. Je zvláštní jak může být pravda jednoduchá...už jsem se s tím setkal několikrát...když se někdo snažil lidi k něčemu přinutit, zvednout k protestu..vždycky to skončilo na tom, že si lidi řeknou, já mu blba dělat nebudu... Je to zvláštní jak něco takového jako je tahle prapodivná pasivita může nakonec rozhodnou o celé budoucnosti... Tedy opravdu, pane Kusý až se podaří v lidech zlomit tuhle na závisti postavenou pasivitu .. třeba by se mohlo i ledacos stát i pozitivního, ale ta samosvornost je úděsná...tak se asi žádné změny dít nebudou... :-(

J. Jurax 27.2.2016 23:39

Je to prosté

"Je záhada, že opatření, které bude mít na tolik lidí větší existenční dopad, než jaký by mělo například rušení daňového zvýhodnění stravenek nebo příchod několika stovek žadatelů o azyl, nevyhání lidi do ulic. Abychom byli úplně korektní: EET přivedlo na demonstraci zhruba sto padesát lidí (podle pořadatelů) loni v červnu a několik stovek v říjnu." - píše autor.

No, přinejmenším u těch stravenek je to prosté - živnostníci nemají odbory, co by je hnaly do ulic a platily jim výlety do Prahy na demonstrace ...

K. Pavlik 27.2.2016 19:25

Re: Páteční fronta u kasy v naší malé sámošce

Kdyby se to stalo v Americe tak by lide klidne cekali - to je ta ceska moda stezovat si na kde koho. Za meho mladi i za neposypany chodnik mohli komuniste v Praze a ted holt na Babise v Praze. Takze se toho zase tak moc nezmenilo.

S. Sedlák 27.2.2016 18:25

Nebouří se možná takticky

Vysvětlovat koblihářům problémy s EET je kontraproduktivní. Bureše nakonec sundají ti, kteří budou stepovat u pokladen.

F. Zrcek 27.2.2016 17:28

když chcípne koza...

Zatím naštěstí nevím, že by se mě osobně mohlo eet nějak dotknout. Takže mě nechává klidným. Ale jak znám naše čacké malopodnikatele (těch velkých se to nijak nedotkne), uvažují nějak takhle: "Já nepodvádím. A když, tak jen sporadicky.To přežiju. To ten sousední hajzlík podvádí dalekovíc a ve velkém. Ten bude mít trable, a dá-li Bůh, tak i zkrachuje!"

L. Novák 27.2.2016 17:17

Re: Protest nemá šanci.

Vybírám z odkázaného článku:

"... předseda klubu ODS Zbyněk Stanjura.

Dodal, že obvykle nemá rád, když se chystá změna zákona jen kvůli konkrétní situaci či konkrétnímu člověku. „Ale pozitiva převáží negativa. Je to reakce na situaci, která nastala. Dotace Agrofertu se jen za rok 2015 zvedly desetkrát, než tomu bylo v předchozích letech,“ dodal.

L. Novák 27.2.2016 17:05

Re: Páteční fronta u kasy v naší malé sámošce

Já to zažil v Kauflandu. Čas jsme trávili krocením blba, který se rozlítil na pokladní, že se "fláká"...

L. Novák 27.2.2016 16:59

Re: Mozna

Ale živnostníci jsou individualisté, nejsou sdružení v žádných organizacích... :-)

Otázka je, kolik jich je v situaci, že nestíhají uspokojovat poptávku...

L. Novák 27.2.2016 16:57

Re: hulváte Ševečku

Na Šejnu coby zaníceného propagandistu ČSSD je "vždycky spolehnutí"... A jeho "živnost" je developerská, takže to je takový ten "papírový živnostník", který o skutečné živnosti nic neví... :-P

K. Pavlik 27.2.2016 16:46

Re: Mozna

Ti blbove zastupuji vice nez 50% volicu. Predstava ze zivnostnik nema na nic cas je dost blba - nadbytek prace rozumny zivnostnik resi zvysenim ceny.

L. Novák 27.2.2016 16:45

Re: Spis to nevychazeni do ulic u nas

Takhle to u nás nefunguje. Nezapomínejte, že podstatná část národa má mozky vypláchnuté komunistickou ideologií a závistí. Živnostníci v tom zůstanou sami. Dopady a záporná zpětná vazba přijde později, až všichni na vlastní oči uvidí, jak celý ten šmírovací systém funguje jenom sám pro sebe a Babiše, státu ani občanům nic nepřinese, kromě nákladů a zlosti pro všechny. A navíc, podstatné části živnostníků se zezačátku systém týkat nebude, rozšiřovat jej budou "salámovou metodou" postupně. Oni totiž od živnostníků, kteří se "ještě drží nad vodou", stejně žádné daně navíc nevyberou. Spousta z nich to raději zabalí a zkusí si najít zaměstnanecké místo. Po 22 letech provozování živnosti mohu říct, že jsem ji měl ukončit mnohem dřív, ještě před nástupem ČSSD k moci v roce 1998.

O výhodách a ochraně zákonem, které požívají zaměstnanci, se živnostníkům ani nesní... Potvrzuji z osobní zkušenosti posledních let.