6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

POLITIKA: Pouze vlastní góly

Z reakcí, které se v poslední době vyrojily, to vypadá, že ruská propaganda dokáže přes sociální média ovládat svět. Ano, cílená propaganda tu je. Její vliv se ale přeceňuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Gramblička 24.5.2018 11:55

Re: Ano,

zato ta vaše už nikoho nefascinuje, nanejvýš přivádí k pláči nebo nutnosti chytat se za hlavu :-P

R. Gramblička 24.5.2018 11:53

Re: Autor zapomíná

No když myslíte, že Rusko určitě má, ale USA nikoliv, nebudu vám to brát. Je vidět, že jde o vaši osobní víru a jak se říká, přesvědčeného už nepřesvědčíš

Jen nevím, co má současná EU společné se současným Ruskem. (krom omezování svobod jednotlivců) Pro Rusko jsou EU, resp. jednotlivé státy důležitými obchodními partery. Pokud se Rusko o něco snaží, pak oslabit vztahy EU-USA. Což ale není nic nepochopitelné, pokud připustíme, že v zájmu USA je už dlouhá léta oslabovat vztahy EU-Rusko a zejména Německo-Rusko

J. Berger 24.5.2018 11:13

Re: Můj geopolitický soupeř

Ale jděte, pane Zingo, "především USA"... Co takhle islámské státy... nebo Rusko s jejich "ochranou ruských občanů" (Krym, Záp. Ukrajina) atd. USA (Trump) chce dokonce schůzku s Kimem, což zatím nikdo neudělal (kromě Číny, ale ta se nepočítá, ta je největší ochránce KLDR). USA mají (nebo měly) jinou nectnost: vývoz demokracie tam, kde ji skoro nikdo nechce. Ale rozhodně ne "vyhledávání nepřátel". Zdůvodňovat si takto vlastní existenci USA rozhodně nemusí...

M. Prokop 24.5.2018 11:01

Re: Můj geopolitický soupeř

Rusové tvrdí, že ano, že jsou soupeři (občas zajdou i dále). Chcete je obvinit z lhaní?

USA hledají spíš partnery, o to se uchází hodně zemí. Důvodně.

M. Prokop 24.5.2018 10:59

Re: Ovládá ruská propaganda svět? Ale kdeže!

Privela Pesatů. :-P

Jinak, pls, nekrmit.

M. Prokop 24.5.2018 10:58

Re: Ano,

Ne, pls. To jsou dvě věci souběžné, ne v příčinné souvislosti.

Rusáci by propagandili i kdyby levičáci v EU i USA neblbli. Je to tamní zvyk, daný jednak klasickým ruským imperialismem, paranoiou a mesiáštvím, druhak snahou, najít vnějšího nepřítele jako viníka ruské ekonomické i politické mizérie.

Ty blbosti existují, až moc, ale nejsou příčinou.

M. Prokop 24.5.2018 10:55

Lze souhlasit.

.

J. Václavíková 24.5.2018 10:50

Re: Ano,

Ruská reakce! Svatá prostoto! Tato ideová pevnost zarytých fanatiků je prostě fascinující!

J. Václavíková 24.5.2018 10:37

Re: Ovládá ruská propaganda svět? Ale kdeže!

:-)))

P. Zinga 24.5.2018 10:32

Re: Můj geopolitický soupeř

Pane Grambličko, je Rusko "naším" anebo NATO geopolitickým soupeřem ? Je NATO my? Já nejsem NATO . Pokud se autor s NATO identifikuje, tak ať se vyjadřuje konkrétněji.

Vymezování se,hledání soupeře čí nepřítele je znakem nedostatku zdůvodnění vlastní existence

Mám nepřítele, tudíž jsem.

Což je vlastní především USA.

P. Lenc 24.5.2018 10:26

Ano,

jde o ruskou reakci na neskutečné blbosti, které vytváří levičáci nejen v EU, ale i v USA.A oproti autorovu názoru se domnívám, že v jisté části společnosti jsou úspěšní.

M. Pesat 24.5.2018 10:24

JINAK, SOUDRUZI

Jediny "rozdil" mezi huskovskou "normalizaci" a dneskem je. Ze kdo mel za soudruha Husaka jiny nazor nez soudruzi z UV ci soudruzi ze SSSR, tak byl "imperialisticky stvac/zaprodanec". A dnes, kdyz ma nekdo jiny nazor nez mainstream/verejnopravni media/ soudruzi z UV v Bruselu, tak je "prorusky troll".

Cest :-)

J. Lepka 24.5.2018 10:21

Re: Ovládá ruská propaganda svět? Ale kdeže!

Tak jak mohl Mlhoš vyhrát druhý mandát ???

J. Vintr 24.5.2018 10:20

Re: Autor zapomíná

Jestli nevidíte, že se EU čím dál víc podoba RVHP, tak jste buď slepý, nebo moc mladý.

Imperiální ambice mělo Rusko vždycky. Čím byla podle vás faktická anexe východní Evropy po druhé světové válce? Imperiální ambice mají zpravidla zamindrákované režimy, které si tím něco kompenzují. Opakují, že USA žádné imperiální ambice nemají. Jejich politika i vojenské zásahy ve světě nemají za cíl nějakou zemi ovládat.

M. Pesat 24.5.2018 9:54

tak to si myslim, ze soudruh Mith manipuluje

"Když před rokem 1989 v reakci na rozmístění sovětských jaderných raket středního doletu u nás a v západních částech SSSR rozmístil Ronald Reagan v západní Evropě jako odpověď podobné rakety americké"

tak to si myslim, ze soudruh Mith manipuluje, resp. lZE, jak se na kazdeho modrobolsana slusi a patri. Sovetsti soudruzi vzdy byli krok zpet, takze napred americti soudruzi umistili jaderne rakety v zapadni Evrope a nasledne souvetsti soudruzi v CSSR. A ta slavna kubanska krize, kdy USA hystercili kvuli budovani sil ro jaderne rakety na Cuba, jiste, ovsem predtim americti soudruzi umistili jaderne rakety v Turecku u hranic SSSR. Takze jaderne rakety USA v UK to mohlo byt cca 1982 a jaderne rakety /sovetske/ v CSSR tak cca 1984-85. Pracoval jsem v te dobe v Hranicich na Morave a tam tehdy CSLA vyklidila kasarna a vojensky prostor Libava a prisli sovetsti "raketaci".

Cest :-)

J. Václavíková 24.5.2018 9:52

Re: Chudáci děti na čtyřce,

:-)))

Rusové nic nezapomněli:

https://xman.idnes.cz/operace-pandora-kgb-dezinformace-rasova-valka-fop-/xman-styl.aspx?c=A180518_171351_xman-styl_fro&utm_source=facebook&utm_medium=sharecd&utm_campaign=desktop

K. Zelený 24.5.2018 9:45

Chudáci děti na čtyřce,

jejichž vzdělávání velí tento myšlenkový gigant (odrůda kedlubnu). Kdyby nebyl tím, čím je, udělal by další krok v duchu logiky své úvahy a informoval by své rusáky, že všechno to jejich propagandistické pinožení, Sputniky, Aeronety, Russia Today, leningradský barák trollů, všechno to je zbytečné vyhazování peněz a lidských zdrojů, páč podle Míťhe to nemá žádnej účinek a všecko všecičko dopadá tak jak dopadá sputnik nesputnik.

Ale aspoň je upřímnej: „Nepochybuji ani o tom, že existují různí proruští trollové, i já umím používat počítač..“

R. Gramblička 24.5.2018 9:14

Re: Autor zapomíná

Že se Rusům daří úsilí ovládnout Evropu vyvozujete z čeho? Z vnitřních rozporů mezi členy EU? Z jejich odlišného postoje vůči USA? Můžete snad o něco opřít domněnku, že nebýt Ruska, bylo by v Evropě mnohem více pokoje a sounáležitosti? Zásadní chyby má projekt EU už ve své podstatě.

Co furt máte s těmi imperiálními ambicemi? Tato mantra je podobná tvrdošíjnému přesvědčení, že amíci mají někde v area 51 emzáky. Možná mají, ale dost o tom pochybuji. Rusko je pořád i po rozpadu SSSR daleko největší a na suroviny nejbohatší země světa. A nemít jaderné zbraně, nemají lidi ani prostředky na to, celé své území uchránit, třeba před Čínou

Pokud skutečně mají někde reálné ambice zabírat nová území, je to Arktida severně od jejich hranic.

J. Schwarz 24.5.2018 9:08

Re: Můj geopolitický soupeř

Akcionářů koncernů bývají miliony...

J. Schwarz 24.5.2018 9:05

Pan Mith

správně píše, že SOVĚTSKÁ PROPAGANDA dokázala dostat do ulic západoevropských měst statisíce "mírových" demonstrantů, i ty blbky z Greenham common daleko spíš obdivovaly ruský KOMUNISMUS než Rusko samotné a nešlo jim ani tak o "mír" jako o zavedení socialismu v Británii. Jistě, Češi nemají ruskou mentalitu / možná s výjimkou členů a sympatizantů KSČM / a putinovská vláda oligarchů by jim nevyhovovala, o ruské politické poměry tu stojí málokdo, ale to neznamená, že dnešní trendy v "liberálních demokraciích" jsou nějak super. Různí zelení blázni, levičáci adorující "menšiny" jejichž extrabuřty musí většina nejen snášet a tolerovat, ale i "oceňovat" obsazují instituce a tvoří represivní zákony, které by ani Stalin nevymyslel. Zatímco tyto menšiny si mohou vytvořit svoje prostředí kam příslušníci většiny nemohou, příslušníci menšin mají mít neomezený přístup kamkoli, jinak by se jednalo o "diskriminaci". Pro nás bude ideál vzít si něco z /bohužel už bývalého / západu / tržní prostředí, svoboda projevu, svobodné volby / a něco z Ruska / odmítnutí levičáckých nesmyslů. genderismu, feminismu, "antidiskriminačního" zákonodárství, opatření proti zneužívání náboženství pro politické cíle.../

K. Janyška 24.5.2018 8:58

Re: Jak by mohla ? Lidský svět ovládá lidská hloupost.

Úkolem lidstva je pochopit tento nezměnitelný postulát, dobrovolně se mu podřídit a naopak využívat jeho sebepořádacího, sebezáchovného a seberegulačního dobrodiní. Tak složité věci jako interakce spontánních sil, které jsou ve hře tam, kde je lidský život a lidský svět, nebude umět nikdo nikdy rozmotat a vysvětlit. Prostě proto, že lidský rozum je tohoto superreje navždy jen produktem, ne autorem... Dzp.

K. Janyška 24.5.2018 8:58

Re: Jak by mohla ? Lidský svět ovládá lidská hloupost.

Z čeho je složena a co je jejím obsahem ? V první řadě se v ní nacházejí troje pravidla chování. Instinkty, předávané geneticky a zasahující, i když nepřímo, do lidského myšlení, pravidla organizační, tedy taková, která nám umožňují postupy v činnosti a potom nejdůležitější z nich, tzv. pravidla správného chování, tedy ta, která nám umožňují spolunažívat s ostatními v míru, svobodě a spravedlnosti. Posledně jmenovaná mají výhradně zákazový charakter.

Jsou to tedy všechno vodítka našeho chování a nic jiného a nikdo jiný je nemůže nahradit. Jsou to kompletní informace o lidském světě, obklopující jednotlivce, které nám umožňují být a adaptovat se na stále složitější vlastní situaci. Do lidského světa se narodíme a v něm také zemřeme. Kompletně mu podléháme ve svém chování a pokud někdo ne, je brzy mrtvý nebo ve vězení, či izolován na psychiatrii.

Co z takového poznání plyne ?

Prostě to, že možnost organizovat vnější lidský svět, když ten starý je kompletně přítomen v myslích lidí a je odrazem možného, ne vymyšleného, je nulová. Vyměnit to, co člověka udělalo člověkem a co mu umožňuje jako jediné přežít, za nesmysly, vymyšlené v tomto smyslu naivními nevzdělanými, i když mnohdy dobrem nemocnými, lidmi je technicky nerealizovatelné. Vždyť by to, co dělá civilizovaného člověka civilizovaným člověkem musel dobrovolně zavrhnout. Ale jak, když to nejde. Kdykoliv by s tím začal, i kdyby ho někdo poučil, tak by narazil na ostatní jednotlivce a meze svého přežití. Vždyť jsou řízeni úplně všichni žijící pravidly spontánního řádu lidského světa jsoucího.

K. Janyška 24.5.2018 8:57

Re: Jak by mohla ? Lidský svět ovládá lidská hloupost.

Svět lidí, a oddělme ho od světa jednotlivých druhů zvířat, neboť o člověku můžeme skutečně mluvit až od jisté doby, kdy k onomu oddělení došlo, a v kulturní oblasti zejména až po objevení obchodu, jehož účinky měly za důsledek vyšší a vyšší individualizaci a subjektivizaci původních divochů, tedy tehdejších a potom i následujících jednotlivců, se vyvíjel neosobně a spontánně sám od sebe tažený aktivitou lidí, ne jejich záměry. Ten, kdo by si myslel, že tehdejší lidé měli dostatek informací a rozumu k tomu, aby mohli lidský svět dopředu záměrně modelovat, je zřejmě na jejich úrovni.

Souběžně s takovým vývojem se vyvíjela kulturní evolucí i lidská mysl a genetickou evolucí "přivyvíjel" i lidský mozek, který je, jak známo, jejím sídlem. Kdo by o tom pochyboval, musel by předložit důkazy o jiné možnosti, tady víra nestačí. Mimochodem, skutečná věda náboženské předsudky eliminuje jen na informace o lidské nevzdělanosti, nebere je jako fakta. Zkoumá jen důsledky z jejich využívání mocnými světa.

Lidská mysl je, jak známo z nejvýše možného vědeckého výkladu, tedy výkladu bez pověr a mýtů, uzlem spontánního řádu lidské interakce a neustále se rozšiřujícího spontánního řádu lidského světa od civilizovaných více k civilizovaným méně. Je to kulturní evolucí vyvinuté, intelektuální a rozumové, tedy adaptační zařízení, vnitřní uzel spontánního řádu lidské interakce, umožňující jednotlivcům se přizpůsobovat čím dále tím složitějšímu prostředí, ve kterém se nacházejí, situaci, ve kterých se ocitnou a budoucímu neznámému, které do značné doby, i když krátké, lze předpokládat.

K. Janyška 24.5.2018 8:57

Jak by mohla ? Lidský svět ovládá lidská hloupost.

A že vás jsou miliardy... Dzp.

-----------------------------------------------------------------

LIDSKÝ SVĚT ŘÍDÍ NÁS, NE MY JEHO.

To je naděleni, co ? To je šok pro všechny naivní konstruktivistické racionalisty světa, tedy prakticky pro každého a celé lidstvo, tedy pro socialisty všemožného druhu, zejména rudočerné a jiné socialisty. Je to však relevantní vědou prokázaná skutečnost.

Jak to tedy je ?

R. Gramblička 24.5.2018 8:56

Re: Můj geopolitický soupeř

máte pravdu, chybí mi tam slůvko "běžný"

A předpokládám, že pan Zinga nepatří mezi vlivné a důležité jednotlivce s velkou mocí

J. Vintr 24.5.2018 8:55

Re: Autor zapomíná

Škodit není ani zdaleka totéž jako ovládat. Škodit je nesrovnatelně snadnější. Je snadné sousedovi rozbít okno, nebo mu poškrábat nové auto, ale přimět ho, aby dělal co chte vy, už dokážete těžko. Rusi ale měli samozřejmě vždycky také imperiální ambice, jenže to se jim daří jen velmi omezeně, protože na to nemají ani vojensky ani ekonomicky. Dokonce museli pustit (obávám se, že jen dočasně) i část zemí, které už přímo ovládali. Jejich současný projekt na ovládnutí celé Evropy najednou skrze EU se jim zatí asi celkem daří. K tomu ale potřebují vyřadit ze hry Ameriku a tady nejspíš zvolením Trumpa padla kosa na kámen.

O. Uživatel 24.5.2018 8:39

Uživatel požádal o vymazání
R. Gramblička 24.5.2018 8:39

Re: Autor zapomíná

... což je zhruba totéž. Kdo dokáže po celém světě účinně škodit, má dost síly jej ovládat.

Kdybychom se na svět podívali nezaujatě, zjistíme, že Rusové nejsou sami. Škodit, rozeštvávat a tak podobně se snažili nebo ještě stále snaží značná část států po celém světě, a to dle jejich aktuálních zájmů, ekonomické a vojenské síly. USA, VB, Francie, Německo či SA mají za posledních, řekněme 200 let, taky hodně za ušima

R. Gramblička 24.5.2018 8:31

Re: Můj geopolitický soupeř

jednotlivci nemají a snad ani nemohou mít geopolitické soupeře. Pokud teda nejste vlivný politik, či akcionář koncernu

O. Uživatel 24.5.2018 8:13

Uživatel požádal o vymazání