5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

POLITIKA: Pane Prymulo, nechte nás už žít!

Roman Prymula při nástupu do funkce ministra zdravotnictví tvrdil, že se školy nebudou zavírat, pak přišla uzavírka škol vysokých, nyní chystá zavření škol středních, otevřené chce nechat školy základní – zatím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 29.9.2020 12:10

No, když neplánujete, tak proč o tom vlastně mluvíte? Nějak se vás to týká? Pokud to máte naplánováno jinak, jak se tady snažíte tvrdit, tak to snad není váš problém, no ne? ;-)

I. Schlägel 29.9.2020 12:17

Ano, pokud bych si naplánoval účast únorovou lyžovačku v Itálii, tak by se mě to možná týkalo. Protože jsem si to naplánoval jinak, tak to není můj problém, to máte svatou pravdu. A díky plánování se snažím minimalizovat celou řadu dalších problémů, které mě mohou v životě potkat. Co se Vám na tom nezdá?

R. Langer 29.9.2020 12:19

Nezdá se mi to, že máte problém s plánováním těch ostatních, řekl bych. ;-)

I. Schlägel 29.9.2020 12:21

Plánování ostatních je mi fuk, pokud jejich plánování negativně neovlivňuje můj život. Pokud možno.

P. Lenc 29.9.2020 12:58

Pánové, vaše diskuze je celkem o ničem.Jestli plánujete nebo ne, ona si stejně přijde.Jinak rád čtu vaše příspěvky, tak to nekažde takovou vatou.

I. Schlägel 29.9.2020 13:24

Pane Lenci, pokud si třeba plánovaně nezapínáte pásy v autě, nevozíte při cyklistice přilbu na hlavě, vypijete litr režné denně a zajídáte bůčkem při třicítce s filtrem, přijde si pro vás způsobem a v čase, kterému se snažím plánovitě předejít. Lze k tomu přistupovat i fatalisticky, to Vám neberu. Jinak i diskuze "o ničem" má své kouzlo v posilování vlastních rétorických schopností a schopnosti potlačovat náser. Pan Langer je zdatný soupeř. Pravda, s Vašimi názory souzním častěji. Pěkný den Vám přeji.

P. Lenc 29.9.2020 14:37

I já Vám.:-)

J. Kvapil 29.9.2020 15:10

Promiňte, ale to, co píšete, je stále dementnější. Nebylo by lepší přiznat, že jste se do těch řečí o plánování zašmodrchal, a teď nevíte, jak z toho ven?

I. Schlägel 29.9.2020 16:04

Pokud nestíháte, není to má chyba.

J. Kvapil 29.9.2020 16:32

Vy už jste úplně hotovej. Vaše reakce je ukázkou odpovědi člověka, který nechápe smysl vět.

R. Langer 29.9.2020 15:59

Samé blbosti. :-P

R. Langer 29.9.2020 12:20

Odškodnění na kom? A za co? 8-o

J. Sedlář 29.9.2020 19:20

Umírá se na COVID nebo s COVIDEM. Co vidíš?

V. Petr 29.9.2020 10:43

"Kdyby to mělo zachránit jediný lidský život, je to třeba udělat..." Humanoidi toto u jiných případů často opakují.

Zrovna včera na Lidovkách psali o rouškách v San Francisku před 100 lety... Také se proti nim demonstrovalo, ale efekt měly.

Š. Hašek 29.9.2020 10:54

Jo, tak nějak.

I kdyby to mělo zachránit i jen jediný lidský život, tak je třeba desetinu Afriky nastěhovat sem. I kdyby to mělo zachránit i jen jediný lidský život, zastavme automobilovou dopravu. Pokusně v Praze.

Hodně se rozmohli krasohledi/ky, kteří jsou nějak fest přeprogramováni. Celé vědění společnosti - od Řeků, vč. hry v šachy - zapomněli.

Pokud někdo bude mít roušku i v lese/doma ve vaně, je mi to egál. Stejně jako mi nevadí, že určité maminky zakazují dětem i jen se dotknout žížaly/žáby na louce.

Mně jen vadí ústřední protektorství a drzost. A polovzdělání.

P. Veselý 29.9.2020 11:00

O to se právě přou i odborníci. Sice malinko zbrzdí přenos, ale podle některých způsobí smrt i lidem, kteří by jinak přežili. To že se na roušce může zachytit velké množství viru, s kterým si už tělo nemusí poradit, tvrdil v roce 2011 i sám velký PrýMula. Takže do 30 minut ok, ale pak už ne.

I. Schlägel 29.9.2020 11:05

Řekl bych, že nálož viru v samotném organizmu nakaženého a rychlost jeho množení je podstatně vyšší než ten samý proces na roušce.

P. Veselý 29.9.2020 11:14

Jako ochranný prostředek proti virům to nefunguje vůbec. I v té reklamě to funguje jen tak, že to nemocný člověk neprská ve velkých kapenkách na jiné. A právě na té roušce toho nemocného nastává ten masakr, kdy vir z vlastních kapének znova masivně vdechuje.

I. Schlägel 29.9.2020 11:22

První větu jste psát nemusel, to je obecně známá skutečnost, které se navíc můj komentář netýkal. To, co vdechnu zpět ze své infikované roušky je pouhý zlomek toho, co se masivně množí uvnitř mého organizmu v daleko pro vir příznivějším prostředí. Tak že rouška samotná mou situaci příliš nezhorší, ale výrazně zlepší situaci nějakého pana Veselého v narvaném metru. Vidím, že s logikou, případně s vnímáním textu jste na tom stejně jako s matematikou sedmé třídy základní školy. Žádná výhra, nobelisto.

P. Veselý 29.9.2020 11:53

Je pravda, že Nobelova cena není co bývalo, ale i tak je to hezké ocenění. Chápu, že když někdo nezná roční období, tak exponenciální funkce y na x-tou mu přijde jako vyšší matematika ;-D To ale zabraňuje dalšímu chápání dějů, kdy průběh nákazy je kromě imunity určen i množstvím viru, které zůstane v plicích. To potvrdil i Prymula, že roušku máte každých 20 minut měnit a chovat se k ní jako k infekčnímu materiálu. To je hlavní problém Církve svatého Slintáku, že kromě omezování ostatních toho moc nepobrali ;-D

I. Schlägel 29.9.2020 12:02

To jsem rád, že konečně akceptujete roušky. Dokonce si umíte roušku měnit či prát. Velmi dobře. Také kvituji, že máte podrobný přehled o tom, jaké je roční období, protože viru, kterému se dobře daří třeba 19.9. při + 20, zatne tipec změna ročního období a začne strádat už 22.9. při +23. Rovněž jste pochopil, že exponenciální funkce není omezena pouze definicí "y na druhou" ale standardně "y na x-tou". Velmi dobře, chasníku. Malé rezervy tam ještě máte, ale to dáte. Zdar a sílu.

R. Langer 29.9.2020 12:13

Aha, už jste si našel i co znamená exponenciální funkce. Teď ještě pochopit, že to na ten covid prostě fakt nepasuje. ;-D

I. Schlägel 29.9.2020 12:27

Já jsem to hledat nemusel. ZŠ jsem absolvoval. To pan Veselý má problém s definicí y na x-tou. Před zavedením restrikcí nákaza rostla exponenciálně. Po zavedení restrikcí se křivka začala zplošťovat. V Čechách byl růst nižší než třeba v severní Itálii, nicméně graf měl v počátku exponenciální průběh, nikoliv lineární.

L. Florner 29.9.2020 12:52

Na roušce se virus nenamnoží, ani kdybste ho dopoval viagrou ;). Pokud tedy nemáte roušku ušitou z živé tkáně...

I. Schlägel 29.9.2020 14:14

Veselému se množí. Není to virus a neděje se to na roušce.

A. Renjascu 29.9.2020 11:19

A. Renjascu 29.9.2020 8:50

To, ale bylo před jedenácti lety, dříve než byly k dispozici studie o účinnosti rouše, což i tam ve článku zmiňuje.

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/rousky-koronavirus_2003180839_jab

https://ct24.ceskatelevize.cz/veda/3148851-i-rousky-site-doma-chrani-pred-koronavirem-shoduji-se-vedci-dulezity-je-ale-material-a

https://www.novinky.cz/koronavirus/clanek/noseni-rousek-pomaha-proti-koronaviru-vic-nez-jina-opatreni-naznacuje-studie-40327446

J. Herodek 29.9.2020 10:42

Co je to ta precizni italska sjezdovka?;-D;-D;-D

I. Schlägel 29.9.2020 10:46

Precizní příroda, manšestr, služby, káva, bombardino, vzduch (??? ;-D;-D;-D), Italové, neukradený batoh ponechaný 5 hodin bez dozoru. Alpy, ... Zapomněl jsem na něco?:-)

J. Vyskočil 29.9.2020 10:34

Zase si někdo myslí, že by uměl přehlasovat nebo ukecat matematiku a statistiku.

R. Langer 29.9.2020 10:46

Otázkou je KDO? ;-)