23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

POLITIKA: Pane Prymulo, nechte nás už žít!

Roman Prymula při nástupu do funkce ministra zdravotnictví tvrdil, že se školy nebudou zavírat, pak přišla uzavírka škol vysokých, nyní chystá zavření škol středních, otevřené chce nechat školy základní – zatím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vychodil 29.9.2020 11:24

WHO - zde je definice, co je to pandemie, žádná konkrétní čísla se neuvádí - pokud chcete, přeložím z AN

R. Langer 29.9.2020 11:31

No, já pouze reaguji na příspěvek pana Kratochvíla, že naši odborníci označili nákazu Covidem za "pandemii", tak se slušně ptám, kde k tomuto závažnému prohlášení došlo, a kde mohu dohledat směroplatné informace o té smrtící pandemii v Česku... ;-)

I. Schlägel 29.9.2020 11:42

Váš původní nekonkrétní dotaz bylo možné zodpovědět několika způsoby. Pokud byste se zeptal konkrétně jako teď, byla by možná konkrétní odpověď. Pochopil jste, pane Langere?

R. Langer 29.9.2020 12:04

A čemu na: "A kdepak ta oficiální definice té pandemie je? Máte na to nějaký odkaz? Rád se na to podívám, jestli náhodou jenom tak nekecáte. " nerozumíte? Vy jste nepochopil, že, pane Schlägele? ;-D

I. Schlägel 29.9.2020 12:38

"Oficiální definice té pandemie" nemusí nutně znamenat, že chcete znát odkaz na "oficiální sdělení nějakého orgánu k tomu povolaného, že je Česko (či jiná země) ve fázi pandemie. Sorry ako.

R. Langer 29.9.2020 16:04

Ne? A čí oficiální sdělení to tedy definuje? Kratochvílovo? ;-D

M. Šejna 29.9.2020 10:48

Pane Hašku,

ve světě se zatím nakazilo 33 milionů lidí a milion jich zemřelo.

Ale já chápu, že pro Vas to bude epidemie jen tehdy, když se nakazí miliarda a zemře 300 milionů.

R. Langer 29.9.2020 11:14

To by měli Oteplovací bolševici hromadně podporovat. A jak správně říkáte, o žádnou epidemii se nejedná. :-P

J. Kratochvíl 29.9.2020 10:24

než přísnou restrikcí všech občanů a jejich disciplinovaným chováním. A jestli autorovi záleží na co nejmenších ztrátách ekonomických, tak tyto ztráty jsou závislé právě na disciplinovaném chování všech občanů a měl by se snažit pomáhat tuto disciplínu udržovat a ne svými bláboli podkopávat.

R. Langer 29.9.2020 10:46

Jaká pandemie? 8-o

P. Černý 29.9.2020 10:19

Pokud někdo nevidí, jak rychle se ten virus začal šířit po krátké době nenošení roušek a po pár dnech od návratu mládeže do škol, pak je s ním zbytečná diskuze.

On si opravdu někdo myslí, že je zcela vyloučeno, že se v krátké době může u nás nakazit třeba milión lidí? On opravdu někdo věří, že při podobných počtech nakažených bychom žili normálně? Že by ekonomika šlapala? Že bychom žili plnohodnotným kulturním a společenským životem? Že bychom volně cestovali za prací i zábavou? Že žádná opatření omezující přenos infekce nepotřebujeme? Nebo že bychom se snad dokonce sami měli aktivně snažit, abychom sebe a své rodiny nakazili co nejdříve, jak v podstatě radí slovutný pan profesor Pirk?

I. Schlägel 29.9.2020 10:30

Tak třeba několik diskutérů včetně autora si to opravdu myslí. Možná si z nás jenom dělají kozy.

J. Kratochvíl 29.9.2020 10:30

Tak to přesně je. Stoprocentní souhlas !!!

R. Langer 29.9.2020 16:06

Nakazit se může, a pravděpodobně se i nakazí. Vtip je v tom, že už možná dávno nakažení byli, nebo jsou. A navíc to nevypovídá naprosto nic o tom, kolik jich umře. ;-)

I. Schlägel 29.9.2020 10:07

Zajímavé, faktické údaje pro zájemce o informace z jarní vlny covidu.

https://www.osel.cz/11114-co-nam-mohou-prozradit-koronavirove-statistiky.html

Není určeno chřipečkářům, ty odkazuji třeba na Novinky. To znamená na "zdroje", kde se píše výrazně srozumitelněji, lidověji a hlavně krátce a úderně.

M. Šejna 29.9.2020 9:58

pane Hašku,

ta Vaše bagatelizace počtu mrtvých se nám může brzy vymstít. Tak jako Vy, přemýšlí víc rýmičkářů. Níže Vám proto uvádím počty zemřelých na Covid19 v jednotlivých měsících, kdy epidemie u nás propukla v březnu:

březen 35, duben 206, květen 75, červen 29, červenec 35, srpen 45, září 193 .

Vzhledem k tomu, že do konce září zbývají ještě 2 dny, bude počet mrtvých okolo 210. Navíc v dubnu byl nouzový stav, zatímco teď se teprve o něm uvažuje.

V říjnu proto můžeme čekat dalších 300 mrtvých a klesat to začne až v listopadu. Do konce roku bude mrtvých určitě přes 1200, ale jen pokud zavedeme nouzový stav. Bez něj čekejte do konce roku mrtvých okolo dvou až tří tísíc a konec epidemie v nedohlednu.

Š. Hašek 29.9.2020 10:08

Jste nepozorný. Vyzobáváte z mým poznámek podle svého programu.

Já a dosti občanů jiných vůbec nečekáme, že na nemoci všeliké se nebude umírat. Začínám si myslet, že Prymula hlavně čmuchá stran výrobců chemikálií.

Je Vaším problémem, že ignorujete záznamy o epidemiích v čase listopad - duben, myslí za Rakouska, ČSR, Protektorátu BM, ČSSR, ČR.

Jiní ignorují záznamy o kůrovci, množství srážkové vody, hladinu ve studni by chtěli jen tu jedinou a ledovce musejí držet furt stejně. To se pak k ničemu nedobereme.

V každém případě děkuji za zájem a Vaši poznámku.

P. Vychodil 29.9.2020 10:33

Mám takovou svou laickou teorii.

Z více prohlášení mi vyplývá, že Covid nezmizí, pokud se nezavřete do bunkru, nebudete nosit atombordel, všemi opatřeními pouze splošťujeme křivku průběhu nemoci populací, aby se nezahltil zdravotní systém. Aby nezemřeli zbytečně někteří. Někteří však stejně zemřou (dokud nebude k dispozici bezpečná vakcína). Podívám-li se na data mnohokrát diskutovaného Švédska, vidím, že v současnosti se prakticky na Covid neumírá. Počet úmrtí hlásí pod 6000. Není to tak, že i u nás bude nakonec zhruba stejný počet úmrtí, akorát rozložený do delšího časového období ? A za cenu devastace ekonomiky ? Nebo si omezeními zaplatíme čas čekání na vakcínu ? Samozřejmě takové myšlení je politická sebevražda. Je průchodnější hlásit čísla tu 10, tu 15...nadávek netřeba:-)

I. Schlägel 29.9.2020 10:39

Zajímavá jsou data z Jižní Korey nebo z Tchaj-wanu. Relativně mírný průběh. Nezavírali se v bunkru ani nenosili atom bordel. Nosili roušky a omezovali vysokou koncentraci lidí. Tenhle způsob by Vám vyhovoval?

P. Vychodil 29.9.2020 10:56

já vím. Přiznám se, že situaci tam jsem nesledoval, takže nejsem schopen argumentovat. Nejsem rouškofob, ale jsem proti nošení roušek ve školách, zavírání škol,mediálnímu strašení, nouzovým stavům....

I. Schlägel 29.9.2020 11:03

Ve školách je to asi zbytečné, neb děcka neuhlídáte. Navíc nákazu snášejí děti poměrně dobře. Jejich rodiče už ovšem méně. Nouzové stavy v určité fázi vývoje nákazy smysl mají. Nejlépe bez drastického omezení ekonomiky, pokud možno. Media veřejnoprávní nestraší, pouze nás seznamují s čísly a opatřeními vlády včetně reakcí na ně. Ano, je toho moc.

P. Vychodil 29.9.2020 11:13

ne, media nestraší. pouze hlásí "dnes nejvyšší přírustek", druhý nejvyšší přírustek", "nejnižší pokles za poslední...", "nejvyšší přírustek v neděli...":-):-):-)

I. Schlägel 29.9.2020 11:48

Jsou to fakta. Já tím vystrašený nejsem. Možná by to každodenní "hlášení" mohlo být střídmější, už jenom proto, že to může u lidí vést k "provozní slepotě" a k nedodržování alespoň základních opatření proti šíření viru.

P. Vychodil 29.9.2020 12:49

Ano, fakta to jou, ale jsou interpretována katastroficky ! to, že Vy to dokážete filtrovat neznamená, že to umí všichni..moje 80ti letá babička u televize ?!

A souhlasím s "provozní slepotou". Tak dlouho křičím - topím se - až nikdo nebude reagovat.

Nechápu, proč ministři, při všech těch jejich poradcích, nevyužívají základní poznatky psychologie a sociologie. Bohužel můj osobní závěr je takový, že je to (možná nechtěný) úmysl, čímž se řadím mezi příznivce teorií o konspiraci...pokud je to jenom jejich blbost, pak je to horší než úmyslný zločin :-)

I. Schlägel 29.9.2020 13:32

Politici mají svůj žebříček priorit. Problém je, že základní poznatky psychologie a sociologie vláda používá prostřednictvím jistého Prchala. A dobře dělá. Maká a procenta pouze mírně kolísají.;-)

M. Šejna 29.9.2020 10:45

Ano, Švédsko má 5880 mrtvých, zatímco my 618. Budíž nám tedy Švédsko příkladem. ;-D

Tak "skvělé" výsledky, jako mají ve Švědsku, budeme mít možná v únoru, pokud se na všechna opatření vykašleme stejně, jako Švédové.

R. Langer 29.9.2020 10:49

Jo, jenom se dodnes neví, koho tam všechno vlastně započítali, že? ;-)

J. Pankovic 29.9.2020 9:53

Čo to tárate, Bartoň? Terazky som tu plukovníkom! ;-O

D. Right 29.9.2020 9:43

Drobná korekce. Smrtnost COVID už ani zdaleka nedosahuje úrovně chřipky. COVID je z pohledu smrtnosti nevýznamný. Problém je jeho infekčnost a zvládnutí imunizace stáda. Není to mor ani španělská chřipka a pravomoce ministerstva v souvislosti s COVID měly zůstat bezpochyby na úrovni doporučení. Následky Prymulova způsobu řešení, a není to jen ČR, je extrémní polarizace obyvatelstva. Výsledkem není vzájemná spolupráce a synergie ale např. nesmyslné rebelie části spoluobčanů a patrný výplach mozků jiných, a že vás tady je.

M. Šejna 29.9.2020 10:02

jo aha.

Smrtnost na chřipku je "brutálních" 0,1%, zatímco na Covid19 "bezvýznamných" 1 až 2 procenta. 8-o

Ta matematika a procenta jsou věda, že?

Ale jinak jste to popsal celkem výstižně. Nakažlivost koronaviru je výrazná, takže pokud by se nakazil milion až 1,5 milionu lidí, jako to bývá při chřipkách, pak by zemřelo na Covid19 v Česku 10.000 až 15.000 lidí.