17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

POLITIKA: Naše pravice na rozcestí

Omlouvám se za zavádějící název článku: na rozcestí by naše parlamentní pravice, o kterou mi teď jde, mohla být, kdyby vůbec byla na cestě, a na cestě by mohla být, kdyby skutečně existovala jako sebevědomá a jednotná pravicová síla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ś. Svobodová 5.2.2015 14:18

:)))

Hlavně se mi líbí pojetí toho, co si MUSÍ svobodymilný pravicový občan myslet, aby se podle AUTOROVÝCH KRITÉRIÍ směl nazval pravicovým občanem.

M. Kosejk 5.2.2015 13:56

Re: Slova a jejich význam

Vždyť Mach se opakovaně dopouští putinofilských a antiamerických žvástů.  I vy tady něco plkáte o americké řiti. A to, s kým se spojil P. M. v EP,  ho - dle mého - vyřazuje ze společnosti slušných lidí. Prostě nástupce demagogické Bobošíkové - ta také díky demagogii uspěla ve volbách do EP (a daleko lépe než Machovi putinofilové), ale tím to skončilo. Naštěstí nikdy nepřelezete 2,5% volební výsledek do PS. Pravičáci nejsou takoví pitomci, aby vás volili...

A že vyrovnaný rozpočet by byl fajn, to vám řekne každá politická strana v EU (i levicová).

V. Mlich 5.2.2015 13:35

Re: Slova a jejich význam

Já mu nenádávám, jen se směju jeho vykutálenému popisu pravice. I vašemu. Nechápu, co proputinovské vidíte na téměř rok starém postoji https://web.svobodni.cz/clanky/stanoviska-strany/nepletme-se-do-sporu-na-ukrajine a dokonce i k tomu nařčení z putinizmu se vyjádřili oficiálně: https://web.svobodni.cz/clanky/svobodni-nejsme-putinovci-ani-pravdolaskari . A pokud je pro vás vyrovnaný rozpočet, rušení zbytečných  úřadů atd nesmyslným idealismem, to je taky přípustný názor, ale nemůžete popřít pravicovost takového programu.

R. Houška 5.2.2015 12:53

Re: Slova a jejich význam

Děkujeme za vysvětlení, a ano, opravdu nás nepřekvapuje, že se tulíte k národovcům placeným Putinem. Již jste tu mnohokrát prokázal, na jaký špek skáčete.

R. Houška 5.2.2015 12:46

Re: Víte, pane autore co to je spontánní řád lidské interakce ?

Kajane, byl jste magor od jakživa, nebo se to zhoršuje až nyní, co se význam vašeho afrodiziakálního "možná" profesora a kremelského agenta přiblížil limitně k nule?

M. Kosejk 5.2.2015 11:59

Re: Slova a jejich význam

Tak proč nadávate autorovi za jeho názor? To si myslíte, že jen VY můžete pronášet názory na pravicovost? :)

J. Sova 5.2.2015 11:50

Re: Slova a jejich význam

Zkuste v nějaké společnosti lidí, kteří se považují za pravicové, říci citát "Bohatec je buď zloděj nebo zlodějův dědic" a nechte hádat autora.

Obvykle bývají tipy od Lenina, Marxe, atd.

V. Mlich 5.2.2015 11:39

Re: Slova a jejich význam

Vždyť to říkám, každý si význam slov definuje sám pro sebe. Kolik lidí, tolik pravic.

I. Mertl 5.2.2015 11:39

Re: Víte, pane autore co to je spontánní řád lidské interakce ?

Huš, huš!

I. Lyčka 5.2.2015 11:28

Re: Slova a jejich význam

Já bych viděl spíše jako naprosto levicové, snad bych jen místo "nebeský Otec" bych dal "stát a sociální příspěvky (sebrané snaživějším)".

M. Kosejk 5.2.2015 11:18

p.s.

Tohle je jen segment z mé včerejší debaty na Reflexu o populismu. Jsem sice doma, ale je mi dost blbě na to, abych vymýšlel originální text, tak na ten článek jen sem hodím odkaz:

http://www.reflex.cz/clanek/komentare/62013/josef-broz-le-penova-na-cele-dvou-pruzkumu-francouzi-ji-stale-vice-naslouchaji.html

M. Kosejk 5.2.2015 11:14

Re: Slova a jejich význam

Nebudu mluvit za jiné, ale jen za sebe:

Nevím, proč bych se měl vyhraňovat proti víře, která mi v ničem neubližuje, ale naopak lidem pomáhá (viz např. křesťanské charity, zdravotnická zařizení, hospicové služby...). A ano, jsou tady problémy s úchylnými kněžími, ale netřeba vylévat vaničku s dítětem (současný papež už to nekryje), to byste už mohli šmahem odsoudit i třeba skautské organizace a podobné organizace, kde se pracuje s dětmi, a které z principu přitahují lidi se zálibou v dětech.

J. Sova 5.2.2015 11:02

Re: Slova a jejich význam

Svobodní jsou nevolitelní svou rozplizlostí a nečitelností. Jsou u nich vyznavači myšlenek Ayn Randové, tedy antikřesťané a lidé z opačného spektra.

Proč by měla pravicová strana uznávat náboženský konzervatismus?

K. Janyška 5.2.2015 10:37

Víte, pane autore co to je spontánní řád lidské interakce ?

Jestli ne, nemůžete vědět, co je to politická pravice a levice... Dzp.

I. Schlägel 5.2.2015 10:12

A co když

tak trochu pseudopravicová ODS představuje v českých podmínkách maximum možného v provozování pravicové politiky? Je vůbec v naší kotlině relevantní poptávka po skutečné pravicové straně? Nebo většině "pravicových" voličů stačí nějaká nemastná, neslaná pseudoverze s "důrazem na sociální politiku"? To už byl v reálné politice pravicovější Tony Blair v Anglii než ODS v Česku.

M. Kosejk 5.2.2015 10:06

Re: Slova a jejich význam

Marně hledám v textu, kde se v něm píše o "pravicovém křesťanovi". Autor napsal toto:

"Netvrdím, že pravicový člověk musí být nutně věřící, ale určitě nemůže považovat náboženství za horší zlo než komunismus, jak se někteří lidé, kteří se považují za pravicové, vyjadřují zejména o katolickém náboženství."

- skoro to vypadá, že se prostřednictvím vás ozvala potrefená husa, která má ráda demagogii Petra Macha... :)

J. Sova 5.2.2015 9:43

Re: Slova a jejich význam

Jeden z největších protimluvů je "pravicový křesťan". Mohl by někdo vysvětlit, co na Ježíšově učení pravicového?

Snad toto?: Mt 6,25 "Proto vám pravím: Nemějte starost o svůj život, co budete jíst, ani o tělo, co budete mít na sebe. Což není život víc než pokrm a tělo víc než oděv? Pohleďte na nebeské ptactvo: neseje, nežne, nesklízí do stodol, a přece je váš nebeský Otec živí..."

M. Kosejk 5.2.2015 9:21

Re: Jo, jo, pane Rejmane, pravdu díte,

No jo? Ta demokracie je ale nechutná, co madam? Pravicové strany se "podbízejí" pravičákům, levicové strany se "podbízejí" levičákům... Někdo by už měl zakázat tohle podbízení. A moc by se měla svěřit do rukou nějakých "moudrých" autokratů, kteří na ty hloupé lidi budou kašlat. Tak to myslíte? :)))

M. Kosejk 5.2.2015 9:05

Re: Slova a jejich význam

On autor ale psal, že to určitě urazí nějaké lidi. A taky napsal: "Nejsem člen ODS, ale myslím, že je čas k odpuštění. Je samozřejmě především na ODS, aby ukázala, že je stranou pro pravicového občana, stranou pravicových principů, které jsem výše naznačil, z nichž neuhne. Ale kdo má oči, vidí, že s tím už začala."

Já ale taky Svobodné nemůžu považovat za pravici. Spíš je považuju za takové nástupce Bobošíkové ve smyslu, že sbírají hlasy pomatených lidí se zálibou ve víře v konspirace. Antiamerické a proputinovské postoje Svobodných jsou pro mne neakceptovatelné. Jejich víru v prospěšnost přímé demokracie také nemůžu příjmout. A pokud jde o ekomonický program této strany, tak to je jen nesmyslný idealismus, který vychází z naprosto nereálných základů.  A v EP se Mach klidně spojí i s lidmi, kteří hlásají, že by ženy neměly mít volební právo - fakt "parádní" a "moderní" pravice". :)

p.s. ta vase věta o americkém konečníku mi ten můj názor krásně potvrzuje

I. Lyčka 5.2.2015 8:58

Re: Jo, jo, pane Rejmane, pravdu díte,

Aha. Takže když si "běžní lidé" myslí, že něco v jejich životě je špatné, tak jsou vlastně pomýlení a je nutné pověřit jisté nadlidi, aby jim to vysvětlili, viďte? I když ono existuje jedno řešení, které použil Pol Pot v Kambodži, kdy "eliminoval" všechny pomýlené jedince. A bylo vymalováno.

V. Mlich 5.2.2015 8:55

Slova a jejich význam

Každý si význam slov definuje po svém. Pan Rejman se takhle snaží ukrást si pro sebe slovo "pravice". Pobavil mě oslí můstek od komunisnu a nacismu k Putinovi. A pak už bez skrupulí leze do amerického konečníku, to všechno ve jménu té správné pravice. Jenže mu rychle došlo, že ulítnul moc, tak se vrátil k odsouzení islámu, s tím teď má dobrou šanci získat lidi na svou stranu. A nakonec to celé zabije tím, že ta správná pravice je ODS :-)

Jenže lidi kromě uší, kterými slyšeli, jak se ODS deklaruje jako pravicová, mají i oči a viděli, jak dělala samé levicové kroky. A stále je dělá. Volič by ji rád dal šanci, ale co si má myslet, když i z opozice pochvaluje třeba diktát státu, co smí a co nesmí dělat majitel hospody se svým majetkem. Pokud je tohle pravice, tak pravičák podle p. Rejmana určitě nejsem a radši budu volit ty, co podle něj jen "jeví příznaky pravice".

M. Kosejk 5.2.2015 8:52

Re: Jo, jo, pane Rejmane, pravdu díte,

Pochopí někdy hlavní politický a mediální proud, že když o problému nebudou hovořit etablované demokratické strany, tak o něm budou mluvit populisté - a budou s tím u voličů bodovat ?!! Já bych řekl, že nepochopí.

V všude po EU média tvrdí lidem, že kdo nesouhlasí s hlavním politickým proudem EU, tak ten je fašista. Třeba u nás: Ten run na ODS, když si dovolil p. Fiala vymknout se politickému mainstreamu, byl skoro až zábavný (ODS prý hnědne). :) Já budu raději, když lidi budou poslouchat názory třeba té démonizované, údajně "hnědnoucí" ODS - než aby poslouchali populistické a opravdu "hnědé" pindy pana Okamury.

S. Netzer 5.2.2015 8:51

Re: Jo, jo, pane Rejmane, pravdu díte,

Populista se podbízí lidu tím, že přejímá "názory běžných lidí".

K. Frauknecht 5.2.2015 8:31

Re: Ano,

mám velmi podobné pocity.

Navíc se mi zdá, že se pan Rajman ve své konzervativnosti pozapomněl v minulém století. Poslední pravicový prezident Spojených států R. Reagan by neměl radost :-)).

I. Lyčka 5.2.2015 8:10

Re: Jo, jo, pane Rejmane, pravdu díte,

Je zajímavé, že každý, kdo vyjádří názory běžných lidí, je okamžitě označen za populistu. Někdy dokonce za "kontroverzního".

J. Hlubek 5.2.2015 7:34

ODS se svých pravicových principů zřekla

a svým předvolebním programem z roku 2010, kterým vyhrála volby si vytřela .... stejně jako se svými voliči. Označovat fašizoidní TOP za pravici vyžaduje opravdu velkou dávku odvahy. Po kritice "bolševického" Ruska jsem očekával i kritiku neomarxistické EU, ta se nedostavila na rozdíl od plivnutí si na Svobodné. Jistě, je to konkurence Konzervativní strany stavějící na obdobných principech. Pokud to autor s návratem pravice na politickou scénu myslí vážně měl by právě se Svobodnými spolupracovat a ne se podbízet mrtvé ODS.

S. Vaněček Šauerová 5.2.2015 6:03

Jo, jo, pane Rejmane, pravdu díte,

to by se ale nesměla Jana Černochová stavět vedle Tomina Okamury a Jany Volfové a Petr Fiala chovat se jako vzdělanější a civilizovanější Miroslav Sládek (kdo neviděl, znovu doporučuji ČT, "Máte slovo", čt 29.1.2015). Přepis zde

http://www.ods.cz/clanek/9025-predseda-ods-petr-fiala-v-diskusnim-poradu-mate-slovo-na-ct1

Slušná konzervativní strana nemůže být strana populistická, pane Rejmane, líčící na jednoduché voliče vyžadující jednoduchá řešení problémů. Existují také lidé, které podobná politika odpuzuje. Pokud chtějí v ODS pokračovat tímto způsobem, a zdá se, že ano, nechť tak samozřejmě činí, každý svého štěstí strůjcem.

M. Kosejk 5.2.2015 0:12

jo, jo

Zhruba to samé si myslím i já.