1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

POLITIKA: Naše pravice na rozcestí

Omlouvám se za zavádějící název článku: na rozcestí by naše parlamentní pravice, o kterou mi teď jde, mohla být, kdyby vůbec byla na cestě, a na cestě by mohla být, kdyby skutečně existovala jako sebevědomá a jednotná pravicová síla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Mlich 7.2.2015 14:16

Re: Slova a jejich význam

Co, proboha, říkal proti Americe, nebo pro Putina? Jediný jeho projev, kde padlo slova USA, byl k transatlantické dohode. Kterou pochopitelne kritizoval, protože její účelem je vytvořit kanál pro vyvolené, aby konkurence ostrouhala.

A s kým se spojil v EP? On tam nešel s úmyslem řídit společnost skrze EU, jeho jediným cílem bylo dosáhnout úpravy Lisabonské smlouvy ve smyslu nepovinného eura, a kdyby se to povedlo, tak jako bonus i pravidla pro vystoupení z eurozóny a EU. Které se mimochodem asi budou za pár měsíců hodit. A pro tento cíl se spojil s každým, kdo je ochotný spolupracovat.

Š. Hašek 5.2.2015 21:52

Re: Slova a jejich význam

Ad pan Kosejk.

Již jsem ODS odpustil.

Stačí se podívat "vokolo".

J. Sova 5.2.2015 9:43

Re: Slova a jejich význam

Jeden z největších protimluvů je "pravicový křesťan". Mohl by někdo vysvětlit, co na Ježíšově učení pravicového?

Snad toto?: Mt 6,25 "Proto vám pravím: Nemějte starost o svůj život, co budete jíst, ani o tělo, co budete mít na sebe. Což není život víc než pokrm a tělo víc než oděv? Pohleďte na nebeské ptactvo: neseje, nežne, nesklízí do stodol, a přece je váš nebeský Otec živí..."

M. Kosejk 5.2.2015 10:06

Re: Slova a jejich význam

Marně hledám v textu, kde se v něm píše o "pravicovém křesťanovi". Autor napsal toto:

"Netvrdím, že pravicový člověk musí být nutně věřící, ale určitě nemůže považovat náboženství za horší zlo než komunismus, jak se někteří lidé, kteří se považují za pravicové, vyjadřují zejména o katolickém náboženství."

- skoro to vypadá, že se prostřednictvím vás ozvala potrefená husa, která má ráda demagogii Petra Macha... :)

J. Sova 5.2.2015 11:02

Re: Slova a jejich význam

Svobodní jsou nevolitelní svou rozplizlostí a nečitelností. Jsou u nich vyznavači myšlenek Ayn Randové, tedy antikřesťané a lidé z opačného spektra.

Proč by měla pravicová strana uznávat náboženský konzervatismus?

M. Kosejk 5.2.2015 11:14

Re: Slova a jejich význam

Nebudu mluvit za jiné, ale jen za sebe:

Nevím, proč bych se měl vyhraňovat proti víře, která mi v ničem neubližuje, ale naopak lidem pomáhá (viz např. křesťanské charity, zdravotnická zařizení, hospicové služby...). A ano, jsou tady problémy s úchylnými kněžími, ale netřeba vylévat vaničku s dítětem (současný papež už to nekryje), to byste už mohli šmahem odsoudit i třeba skautské organizace a podobné organizace, kde se pracuje s dětmi, a které z principu přitahují lidi se zálibou v dětech.

J. Schwarz 5.2.2015 19:37

Re: Slova a jejich význam

to platí pouze proto, že církev nemá politickou moc. I bez toho se ale snaží / z náboženských důvodů skrývaných za sociální ohledy / žvanit do otvírací doby obchodů - například.

R. Langer 5.2.2015 14:56

Re: Slova a jejich význam

Tak za horší zlo jej považovat nemusí, nicméně za stejně škodlivé určitě ano. Hlavně když třeba ani nedefinujeme, o jaké náboženství se jedná, že? ;-)

I. Lyčka 5.2.2015 11:28

Re: Slova a jejich význam

Já bych viděl spíše jako naprosto levicové, snad bych jen místo "nebeský Otec" bych dal "stát a sociální příspěvky (sebrané snaživějším)".

J. Sova 5.2.2015 11:50

Re: Slova a jejich význam

Zkuste v nějaké společnosti lidí, kteří se považují za pravicové, říci citát "Bohatec je buď zloděj nebo zlodějův dědic" a nechte hádat autora.

Obvykle bývají tipy od Lenina, Marxe, atd.

R. Langer 5.2.2015 14:58

Re: Slova a jejich význam

Tak ono to k sobě nemá tak daleko. Kdo chce, tak to vidí docela jasně.

J. Sova 5.2.2015 15:43

Re: Slova a jejich význam

Křesťané jsou vynálezci komunismu: Skutky 2,44 "Všichni, kteří uvěřili, byli pospolu a měli všechno společné. Prodávali svůj majetek a rozdělovali všem podle toho, jak kdo potřeboval."

Pak ovšem slovům autora - "Pravicovost tkví také v konzervativnosti. Netvrdím, že pravicový člověk musí být nutně věřící, ale určitě nemůže považovat náboženství za horší zlo než komunismus..." - je obtížné porozumět. Nechápu v tomto případě ani jeho proklamovaný konservatismus. Proč opustil myšlenky prvních křesťanů? Neměl by je naopak jako konservativec zachovat a neměnit?

R. Houška 5.2.2015 12:53

Re: Slova a jejich význam

Děkujeme za vysvětlení, a ano, opravdu nás nepřekvapuje, že se tulíte k národovcům placeným Putinem. Již jste tu mnohokrát prokázal, na jaký špek skáčete.

O. Mayer 5.2.2015 14:40

to holt je otázka vnímaní světa..

.. a podle toho mého tedy mezi komunismem, nacismem/fašismem a Putinem nevede ani tak oslí můstek, jako spíše 6-tiproudá visutá autostráda.

Š. Hašek 5.2.2015 22:52

Re: to holt je otázka vnímaní světa..

Tak potom v tom máte guláš. Veliký. Co čtete od základní školy?

V carském Rusku nebylo ani jediné. A Putin si to ohlídá, buďte si jistý.

J. Hlubek 5.2.2015 7:34

ODS se svých pravicových principů zřekla

a svým předvolebním programem z roku 2010, kterým vyhrála volby si vytřela .... stejně jako se svými voliči. Označovat fašizoidní TOP za pravici vyžaduje opravdu velkou dávku odvahy. Po kritice "bolševického" Ruska jsem očekával i kritiku neomarxistické EU, ta se nedostavila na rozdíl od plivnutí si na Svobodné. Jistě, je to konkurence Konzervativní strany stavějící na obdobných principech. Pokud to autor s návratem pravice na politickou scénu myslí vážně měl by právě se Svobodnými spolupracovat a ne se podbízet mrtvé ODS.

K. Frauknecht 5.2.2015 8:31

Re: Ano,

mám velmi podobné pocity.

Navíc se mi zdá, že se pan Rajman ve své konzervativnosti pozapomněl v minulém století. Poslední pravicový prezident Spojených států R. Reagan by neměl radost :-)).

R. Langer 5.2.2015 14:52

Re: ODS se svých pravicových principů zřekla

Souhlas. To co tehdy předvedla ODS se svým volebním programem mě vyléčilo ze všech představ, co jsem o ní kdy měl.

Š. Hašek 5.2.2015 22:53

Re: ODS se svých pravicových principů zřekla

Teď jsme léčeni sockomfaš koalicí.

Jinak ale i souhlas.

S. Vaněček Šauerová 5.2.2015 6:03

Jo, jo, pane Rejmane, pravdu díte,

to by se ale nesměla Jana Černochová stavět vedle Tomina Okamury a Jany Volfové a Petr Fiala chovat se jako vzdělanější a civilizovanější Miroslav Sládek (kdo neviděl, znovu doporučuji ČT, "Máte slovo", čt 29.1.2015). Přepis zde

http://www.ods.cz/clanek/9025-predseda-ods-petr-fiala-v-diskusnim-poradu-mate-slovo-na-ct1

Slušná konzervativní strana nemůže být strana populistická, pane Rejmane, líčící na jednoduché voliče vyžadující jednoduchá řešení problémů. Existují také lidé, které podobná politika odpuzuje. Pokud chtějí v ODS pokračovat tímto způsobem, a zdá se, že ano, nechť tak samozřejmě činí, každý svého štěstí strůjcem.

I. Lyčka 5.2.2015 8:10

Re: Jo, jo, pane Rejmane, pravdu díte,

Je zajímavé, že každý, kdo vyjádří názory běžných lidí, je okamžitě označen za populistu. Někdy dokonce za "kontroverzního".

S. Netzer 5.2.2015 8:51

Re: Jo, jo, pane Rejmane, pravdu díte,

Populista se podbízí lidu tím, že přejímá "názory běžných lidí".

I. Lyčka 5.2.2015 8:58

Re: Jo, jo, pane Rejmane, pravdu díte,

Aha. Takže když si "běžní lidé" myslí, že něco v jejich životě je špatné, tak jsou vlastně pomýlení a je nutné pověřit jisté nadlidi, aby jim to vysvětlili, viďte? I když ono existuje jedno řešení, které použil Pol Pot v Kambodži, kdy "eliminoval" všechny pomýlené jedince. A bylo vymalováno.

R. Langer 5.2.2015 14:48

Re: Jo, jo, pane Rejmane, pravdu díte,

Máte pravdu, tak třeba kapitalisti jsou špatní, protože nechtějí lidem rozdat svoje prachy, zloději jedni.

Populista na to slyší. Třeba takový Pol Pot. A velmi dobře.

M. Kosejk 5.2.2015 9:21

Re: Jo, jo, pane Rejmane, pravdu díte,

No jo? Ta demokracie je ale nechutná, co madam? Pravicové strany se "podbízejí" pravičákům, levicové strany se "podbízejí" levičákům... Někdo by už měl zakázat tohle podbízení. A moc by se měla svěřit do rukou nějakých "moudrých" autokratů, kteří na ty hloupé lidi budou kašlat. Tak to myslíte? :)))

M. Kosejk 5.2.2015 8:52

Re: Jo, jo, pane Rejmane, pravdu díte,

Pochopí někdy hlavní politický a mediální proud, že když o problému nebudou hovořit etablované demokratické strany, tak o něm budou mluvit populisté - a budou s tím u voličů bodovat ?!! Já bych řekl, že nepochopí.

V všude po EU média tvrdí lidem, že kdo nesouhlasí s hlavním politickým proudem EU, tak ten je fašista. Třeba u nás: Ten run na ODS, když si dovolil p. Fiala vymknout se politickému mainstreamu, byl skoro až zábavný (ODS prý hnědne). :) Já budu raději, když lidi budou poslouchat názory třeba té démonizované, údajně "hnědnoucí" ODS - než aby poslouchali populistické a opravdu "hnědé" pindy pana Okamury.

M. Kosejk 5.2.2015 11:18

p.s.

Tohle je jen segment z mé včerejší debaty na Reflexu o populismu. Jsem sice doma, ale je mi dost blbě na to, abych vymýšlel originální text, tak na ten článek jen sem hodím odkaz:

http://www.reflex.cz/clanek/komentare/62013/josef-broz-le-penova-na-cele-dvou-pruzkumu-francouzi-ji-stale-vice-naslouchaji.html

M. Kosejk 5.2.2015 0:12

jo, jo

Zhruba to samé si myslím i já.