7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Diskuse k článku

POLITIKA: Naprosté selhání poslední nálepky

Tou nálepkou je označení populista, resp. populismus. V posledních dnech se politické komentáře užívající tuto nálepku množí jako houby po dešti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Šimek 22.2.2017 13:12

Re: Co novinář, to lump.

Na pochopení anonymního blafu stačí 0,5% inteligence a to mám víc :o)

S. Netzer 22.2.2017 13:05

Re: Co novinář, to lump.

Populismus není žádná hanlivá novinářská "nálepka", nýbrž neutrální politologický pojem.

J. Kohoutek 22.2.2017 13:02

Re: Jsem hrdý

Proč myslíte? "nácek" je Nacionální socialista. Proč máte potřebu neustále prezentovat svojí hloupost?

M. Prokop 22.2.2017 13:00

Re: Co novinář, to lump.

To jste zase jen ...

... něco nepochopil.

J. Šimek 22.2.2017 12:48

Re: Kecy v kleci.

Post-true v praxi je pravda typu prohlášení D.Trumpa, že měl při inauguraci krásné počasí a akce se účastnilo nejvíc lidí v americké historii. To jste to vymňouk :o)

J. Šimek 22.2.2017 12:45

Re: Asi se nic na významu pojmu "populista" od Antiky nezměnilo

Původně tvrdil, že se ročně ukradne 200 mld, tak 18 je nějak málo :o)

R. Morava 22.2.2017 12:45

Re: Kecy v kleci.

Díky za připomenutí. K populismu teď patří nově termín post-true. Se správným překladem do Češtiny - doba po politicko korektní lži. V jazyce anglosaských neomarxistů je totiž korektní lež = pravda.

A jsme zase u sexistů, xenofobů, hate, zastaralého myšlení, starých lidí, lidí nízkého vzdělání, kteří přece nikdy nenavštívili kampus na Západě....

Jenomže to se řekne jednoduše, vše jsou levičácké výrazy a způsoby jak urazit a snížit důvěryhodnost lidi jiného než toho jediného správného světového názoru. Jinými slovy špína která se tu už zjevuje přes 200 let za klapotu gilotíny a přesto si pořád říká novátorství.

J. Šimek 22.2.2017 12:44

Re: Co novinář, to lump.

Zloději, podvodníci, lháři ... lidi anonyma Aldy :o)

A. Alda 22.2.2017 12:37

Co novinář, to lump.

Mne novinářské nálepky politiků zajímají jen v tom, abych zjistil, kdo je proti mainstreamu a mohl by tak lépe hájit mé zájmy. Na koho novináři nadávají - to je "můj" člověk.

J. Lepka 22.2.2017 12:31

Re: Populismus skutečně hanlivý je.

Ovšem řešení je sice zcela jednoduché, leč parlamentem neprůchodné, kapři si rybník nevypustí " stačí při volbách nafasovat proti podpisu (a po kontrole totožnosti, což se sice děje, ale?) bankovku větší nominální hodnoty, prozatím by stačila asi 500.- No a platný bude jen ten hlas u kterého bude ta bankocetle přiložena v obálce. To zcela spolehlivě eliminuje dojiče sociálních podpor a potenciální elektorát socialistických partají.

J. Lepka 22.2.2017 12:22

Re: téměř nadávkou?

Přirozeně. U nich je díky newspeaku tak maximálně " předvolební slib zasazený do nereálných ekonomických souvislostí".

S. Netzer 22.2.2017 12:21

Re: Mám snad všechny nálepky,

http://www.aussieodyssey.com/Rat%20of%20Tobruk%20Association%20Crest.jpg

J. Lepka 22.2.2017 12:19

Re: Asi se nic na významu pojmu "populista" od Antiky nezměnilo

A těch 18 miliard z živnostníků vymlátím i kdyby to mělo být na pokutách!

S. Netzer 22.2.2017 12:17

Re: Jsem hrdý

Prosťáček populistou.

:-))))

M. Prokop 22.2.2017 12:04

Re: Mám snad všechny nálepky,

Omyl, byli to "zloději", u toho Tobruku.

M. Prokop 22.2.2017 12:03

Re: Jsem hrdý

Já se považuji dokonce za liberálního populistu, ovšem v původním významu slova liberální, než to začali krást různí rudozelení paskřivci.

J. Šimek 22.2.2017 11:54

Re: Jsem hrdý

Spojení kruhem, to na vás pozoruju :o)

K. Křivan 22.2.2017 11:21

Re: Jsem hrdý

Správně ! Neboť "nácek" je SOCIALISTA !!!!

J. Šimek 22.2.2017 11:02

Re: Mám snad všechny nálepky,

Situace je jiná, hoši od Tobruku měli reálného nepřítele, vy znáte svého nepřítele leda z televize :o)

J. Šimek 22.2.2017 11:01

Re: Jsem hrdý

Být nácek nebo populista je rozdíl :o)

J. Šimek 22.2.2017 10:59

Re: Asi se nic na významu pojmu "populista" od Antiky nezměnilo

I při 0,5% inteligence to snad poznáte, ne?

Z. Rychlý 22.2.2017 10:19

Re: Populismus skutečně hanlivý je.

Děkuji, ale asi vás zklamu. Já se totiž domnívám, že akademik, žijící ze státních grantů by NEMĚL mít volební právo, stejně jako ten nezaměstnatelný opilec. Oba mají stejný zájem na větších dávkách od státu a budou volit toho, kdo jim je zajistí na úkor ostatních. Je to jistá nespravedlnost, ale zase ta jednoduchost v hodnocení volebního práva by za to stála. Ztráta hlasů pár stovek akademiků demokracii neohrozí, zato ztráta hlasů u statisíců alkoholiků a feťáků na sociálních dávkách by demokracii jen posílila. Zůstali by pouze voliči, kteří by chtěli vědět, jak je s jejich daněmi nakládáno. Úředníci a vůbec zeširoka "státní zaměstnanci" by měli být apolitičtí a neměli by mít vliv na politické řízení státu. Dobře řízený a spravovaný stát by si své potřebné zaměstnance jistě spravedlivě ocenil na úkor nepotřebných a zbytečných.

A hlavně, současní populisté (především socani a levičáci všeho druhu) by neměli ke komu mluvit, rozumný hospodář nenaletí každému trubci.

Já myslím, že ten akademik s uvedenými vlastnostmi by se prosadil ve společnosti i bez politické podpory, zatímco nezaměstnatelný opilec by měl obdržet primitivní příbytek a jídlo, aby neumřel hlady. A to ještě výměnou za nějakou práci - a pokud se nenajde práce užitečná (zametání chodníků), tak i nějaká neužitečná, jako třeba na ranní směně přehazovat hromadu písku z místa A do místa B, přičemž směna odpolední by to dělala naopak. Ale platilo by: Bez práce nejsou koláče.

P. Lenc 22.2.2017 10:17

Re: Jsem hrdý

samozřejmně "pravicový"...

M. Malovec 22.2.2017 10:15

Re: Asi se nic na významu pojmu "populista" od Antiky nezměnilo

Ale nálepku populisty v tom hanlivém smyslu dostane slibující již tehdy, kdy se nedovzdělanec rozhodne, že je slibované neproveditelné, aniž by se o tom mohl přesvědčit.

P. Lenc 22.2.2017 10:15

Jsem hrdý

na to, že jsem "pravicivý populista", ba taková slova jako xenofob a isámofob jsou mému srdci velice blízká.Vím, že pro takové "velikány ducha" jako je zde tak oblíbená "Sybilla" a její zrovna tak "duchem" obdařený ideový soudruh Rudolf jsem nejen já "primitiv", ovšem to můžem my všichni takto značkovaní brát pouze jako pochvalu od zrůdiček, kterým se začíná hroutit jejich vylhaný svět.

K. Křivan 22.2.2017 10:00

Mám snad všechny nálepky,

populista, rechtsextremista, xenofob, rasista, filatelista, .... a na všechny jsem patřičně hrdý. Nálepku "krysa pouště", kterou dostali obránci Tobruku od Rommela, tu nikdy nedostanu, :-((( ale i tu nosili kluci od Tobruku s hrdostí.

J. Šimek 22.2.2017 9:23

Re: Asi se nic na významu pojmu "populista" od Antiky nezměnilo

Všici kradnů - Čapího hnízda, korunových dluhopisů, státních dotací a svazku STB si nevšímejte.

J. Šimek 22.2.2017 9:20

Re: Kecy v kleci.

Navazuje na svého předchůdce, puchejře Paroubka, který mluvil jen podle výsledků průzkumu veřejného mínění ...

Z. Velínský 22.2.2017 9:16

Re: Populismus skutečně hanlivý je.

Velmi výstižné. Jde totiž o to, kdo je volič, a jak se vyhodnocuje volební hlas. Dnešní situace, kdy volební hlas několikanásobného akademika s pozoruhodným sociálním a kulturním rozhledem snadno převálcuje deset hlasů nezaměstnatelných opilých existencí, protože za to dostali stovku nebo koblihu, je pro efektivní řízení společnosti škodlivá.

Z. Velínský 22.2.2017 9:09

Asi se nic na významu pojmu "populista" od Antiky nezměnilo

Ano, pokud nás netaháte za nos s jiným významem slova "populista" ve staré Antice, pak je pravda, že dnes je pojmem "populista" označen ten, kdo naslibuje hory doly bez ohledu na proveditelnost. Ale to asi i tehdy bylo stejné. Nezáleží přece jenom na tom, jestli je to prezentováno jako pro dobro lidí. Záleží také na tom, jestli je to proveditelné, a jestli se aplikací takového slibů nerozbije celá soustava jiných věcí už nastavená, odladěná a pro lidi výborně fungující.