19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

POLITIKA: Naprosté selhání poslední nálepky

Tou nálepkou je označení populista, resp. populismus. V posledních dnech se politické komentáře užívající tuto nálepku množí jako houby po dešti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Lenc 22.2.2017 10:17

Re: Jsem hrdý

samozřejmně "pravicový"...

J. Šimek 22.2.2017 11:01

Re: Jsem hrdý

Být nácek nebo populista je rozdíl :o)

K. Křivan 22.2.2017 11:21

Re: Jsem hrdý

Správně ! Neboť "nácek" je SOCIALISTA !!!!

J. Šimek 22.2.2017 11:54

Re: Jsem hrdý

Spojení kruhem, to na vás pozoruju :o)

J. Kohoutek 22.2.2017 13:02

Re: Jsem hrdý

Proč myslíte? "nácek" je Nacionální socialista. Proč máte potřebu neustále prezentovat svojí hloupost?

J. Šimek 22.2.2017 13:14

Re: Jsem hrdý

To je o světonázoru pana Křivana, nerozebírám slovo nácek.

P. Čech 22.2.2017 15:07

Re: Jsem hrdý

Pravicový svět není vylhaný. Vylhaný je naopak svět levicový. Tam, kde se dostává k moci, přinejmenším stagnuje pokrok. Je ovšem nutno si uvědomit, že u nás žádný pravicový svět neexistuje. Jde totiž o to, že všechny politické strany a hnutí, které tvoří parlament a mnohé další jsou ryze levicové (podle skutků, nikoliv podle keců)

M. Prokop 22.2.2017 12:03

Re: Jsem hrdý

Já se považuji dokonce za liberálního populistu, ovšem v původním významu slova liberální, než to začali krást různí rudozelení paskřivci.

S. Netzer 22.2.2017 12:17

Re: Jsem hrdý

Prosťáček populistou.

:-))))

K. Křivan 22.2.2017 10:00

Mám snad všechny nálepky,

populista, rechtsextremista, xenofob, rasista, filatelista, .... a na všechny jsem patřičně hrdý. Nálepku "krysa pouště", kterou dostali obránci Tobruku od Rommela, tu nikdy nedostanu, :-((( ale i tu nosili kluci od Tobruku s hrdostí.

J. Šimek 22.2.2017 11:02

Re: Mám snad všechny nálepky,

Situace je jiná, hoši od Tobruku měli reálného nepřítele, vy znáte svého nepřítele leda z televize :o)

M. Prokop 22.2.2017 12:04

Re: Mám snad všechny nálepky,

Omyl, byli to "zloději", u toho Tobruku.

S. Netzer 22.2.2017 12:21

Re: Mám snad všechny nálepky,

http://www.aussieodyssey.com/Rat%20of%20Tobruk%20Association%20Crest.jpg

Z. Velínský 22.2.2017 9:09

Asi se nic na významu pojmu "populista" od Antiky nezměnilo

Ano, pokud nás netaháte za nos s jiným významem slova "populista" ve staré Antice, pak je pravda, že dnes je pojmem "populista" označen ten, kdo naslibuje hory doly bez ohledu na proveditelnost. Ale to asi i tehdy bylo stejné. Nezáleží přece jenom na tom, jestli je to prezentováno jako pro dobro lidí. Záleží také na tom, jestli je to proveditelné, a jestli se aplikací takového slibů nerozbije celá soustava jiných věcí už nastavená, odladěná a pro lidi výborně fungující.

J. Šimek 22.2.2017 9:23

Re: Asi se nic na významu pojmu "populista" od Antiky nezměnilo

Všici kradnů - Čapího hnízda, korunových dluhopisů, státních dotací a svazku STB si nevšímejte.

J. Lepka 22.2.2017 12:19

Re: Asi se nic na významu pojmu "populista" od Antiky nezměnilo

A těch 18 miliard z živnostníků vymlátím i kdyby to mělo být na pokutách!

J. Šimek 22.2.2017 12:45

Re: Asi se nic na významu pojmu "populista" od Antiky nezměnilo

Původně tvrdil, že se ročně ukradne 200 mld, tak 18 je nějak málo :o)

J. Lepka 22.2.2017 18:00

Re: Asi se nic na významu pojmu "populista" od Antiky nezměnilo

To jo, ale hloupě to do lidí cpe v TV reklamě, do voleb půl roku a musí nějak hmatatelně své papenhaimské oblbnout. Oni i někteří kobliháři ještě nezapomněli počítat.

M. Malovec 22.2.2017 10:15

Re: Asi se nic na významu pojmu "populista" od Antiky nezměnilo

Ale nálepku populisty v tom hanlivém smyslu dostane slibující již tehdy, kdy se nedovzdělanec rozhodne, že je slibované neproveditelné, aniž by se o tom mohl přesvědčit.

J. Šimek 22.2.2017 10:59

Re: Asi se nic na významu pojmu "populista" od Antiky nezměnilo

I při 0,5% inteligence to snad poznáte, ne?

V. Povolný 22.2.2017 9:06

téměř nadávkou?

Nikoliv téměř. Populista je moderní politická nadávka, zejména pak pravicový populista. Z těchto slov se v moderním politickém newspeaku stalo ustálené slovní spojení. Zajímavé na tom ovšem je, že pojem populismus není oficiálně nikdy spojován s levicovou politikou, a to ani v případech kdy z ní čouhá jako sláma z bot - např. současná politika ČSSD.

J. Lepka 22.2.2017 12:22

Re: téměř nadávkou?

Přirozeně. U nich je díky newspeaku tak maximálně " předvolební slib zasazený do nereálných ekonomických souvislostí".

M. Prokop 22.2.2017 8:50

Obvykle navíc "pravicový populista"

nebo ještě úderněji "extrémně pravicový populista".

Na levici se dle médií a militantních EUropeistů populisté nevyskytují.

Z nadávky se stává hrdé označení.

F. Egerer 22.2.2017 7:56

Nezbývá tedy, než ČSSD nazvat:

stranou "extrémně populistickou".

Z. Rychlý 22.2.2017 7:44

Populismus skutečně hanlivý je.

Kde došlo ke změně z významu slova populismus - "jakožto lidu sloužícímu", k významu "jakožto lidu do zadku lezoucího"?

Inu, kdysi populus byli občané, kteří obec společně vytvářeli, kteří měli zájem na vytváření společného bohatství, kdežto nyní je populus kdekdo, kdo má tzv. u ... díru, a má zájem pouze na posílení penězovodu směrem od státu, obce.

A právě K této části lidu se obrací současní populisté a jim lezou kamsi. Až ztratí volební právo všichni ti, kdo jsou na obci a státu nějak závislí (úředníci, nezaměstnaní, aktivisté, ziskuchtiví zaměstnanci neziskovek, atd), pak se slovo populista automaticky vrátí k původnímu významu člověka pracujícího pro lidi.

Z. Velínský 22.2.2017 9:16

Re: Populismus skutečně hanlivý je.

Velmi výstižné. Jde totiž o to, kdo je volič, a jak se vyhodnocuje volební hlas. Dnešní situace, kdy volební hlas několikanásobného akademika s pozoruhodným sociálním a kulturním rozhledem snadno převálcuje deset hlasů nezaměstnatelných opilých existencí, protože za to dostali stovku nebo koblihu, je pro efektivní řízení společnosti škodlivá.

Z. Rychlý 22.2.2017 10:19

Re: Populismus skutečně hanlivý je.

Děkuji, ale asi vás zklamu. Já se totiž domnívám, že akademik, žijící ze státních grantů by NEMĚL mít volební právo, stejně jako ten nezaměstnatelný opilec. Oba mají stejný zájem na větších dávkách od státu a budou volit toho, kdo jim je zajistí na úkor ostatních. Je to jistá nespravedlnost, ale zase ta jednoduchost v hodnocení volebního práva by za to stála. Ztráta hlasů pár stovek akademiků demokracii neohrozí, zato ztráta hlasů u statisíců alkoholiků a feťáků na sociálních dávkách by demokracii jen posílila. Zůstali by pouze voliči, kteří by chtěli vědět, jak je s jejich daněmi nakládáno. Úředníci a vůbec zeširoka "státní zaměstnanci" by měli být apolitičtí a neměli by mít vliv na politické řízení státu. Dobře řízený a spravovaný stát by si své potřebné zaměstnance jistě spravedlivě ocenil na úkor nepotřebných a zbytečných.

A hlavně, současní populisté (především socani a levičáci všeho druhu) by neměli ke komu mluvit, rozumný hospodář nenaletí každému trubci.

Já myslím, že ten akademik s uvedenými vlastnostmi by se prosadil ve společnosti i bez politické podpory, zatímco nezaměstnatelný opilec by měl obdržet primitivní příbytek a jídlo, aby neumřel hlady. A to ještě výměnou za nějakou práci - a pokud se nenajde práce užitečná (zametání chodníků), tak i nějaká neužitečná, jako třeba na ranní směně přehazovat hromadu písku z místa A do místa B, přičemž směna odpolední by to dělala naopak. Ale platilo by: Bez práce nejsou koláče.

J. Lepka 22.2.2017 12:31

Re: Populismus skutečně hanlivý je.

Ovšem řešení je sice zcela jednoduché, leč parlamentem neprůchodné, kapři si rybník nevypustí " stačí při volbách nafasovat proti podpisu (a po kontrole totožnosti, což se sice děje, ale?) bankovku větší nominální hodnoty, prozatím by stačila asi 500.- No a platný bude jen ten hlas u kterého bude ta bankocetle přiložena v obálce. To zcela spolehlivě eliminuje dojiče sociálních podpor a potenciální elektorát socialistických partají.

Z. Rychlý 22.2.2017 16:26

Re: Populismus skutečně hanlivý je.

Jo to by fungovalo taky, ale lepší řešení je bez těch závislých na výši státního příspěvku.je

V. Braun 22.2.2017 16:36

Re: Populismus skutečně hanlivý je.

Zajímavý názor na financování vědy.