26.5.2024 | Svátek má Filip


Diskuse k článku

POLITIKA: Na konečnou, nebo s Klausem?

Tak nám průzkumníci ústy Václava Moravce pověděli, že tři čtvrtiny občanů prý nechtějí návrat Václava Klause do politiky. Inu, to je věru poťouchlá informace. Ovšem ještě zajímavější je, když její interpretaci otočíme.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Prochazka 21.8.2013 20:57

Re: Ajajajajaj.... taky opět sviští Klausofobie na plné pecky...

To jsou jeho výroky z rozhovorů

P. Chládek 21.8.2013 17:34

Re: Ajajajajaj.... taky opět sviští Klausofobie na plné pecky...

A co ta vylhaná a sprostá kampaň mladýho Klause a velvyslankyně Livie proti manželce Karla Schwanzerberga, která se tak vtipně otočila proti aktérům samým. Zeman je jistě mnohem češtější politik tím, že reprezentuje to, co je na našem národě nejodpudivější.

L. Novák 21.8.2013 18:11

Re: Ajajajajaj.... taky opět sviští Klausofobie na plné pecky...

Přesně! 

Jan Hnízdil: Zeman je prototypem prezidenta českých tatíků s bůčkem

J. Kanioková 21.8.2013 20:01

No tak, vážený, argumentovat tímto syčákem, to je fakt gól...

Tento pán, který se tak obrovsky angažoval kvůli přijetí Lisabonské smlouvy, že maximálně usiloval o Klausovo zbavení svéprávnosti, tak toho pána už nikdy nemůžu považovat za férového člověka..

http://jdem.cz/w9c93

L. Novák 22.8.2013 1:22

Re: No tak, vážený, argumentovat tímto syčákem, to je fakt gól...

Jak to bylo s usilováním o zbavení Klause svéprávnosti nevím, ale jeho výroky ke Klausovi i Zemanovi jsou standardně kritické a podložené argumentací. Viz např. rozhovor (ČP):

Jan Hnízdil: Zeman je prototypem prezidenta českých tatíků s bůčkem

nebo rozhovor pro ČT: 

Jan Hnízdil - Hyde Park Civilizace 6. 4. 20:05

J. Vyhnalík 21.8.2013 21:18

Re: Ajajajajaj.... taky opět sviští Klausofobie na plné pecky...

Ona ta diagnóza do značné míry sedí i na samotného pana Hnízdila ;-) Osobně poznal jako lékaře a souhlasím, že patří k našim největším odborníkům, na rehabilitační a sportovní medicínu, ale jeho politické teorie jsou často nesmyslné.

L. Novák 22.8.2013 1:34

Re: Ajajajajaj.... taky opět sviští Klausofobie na plné pecky...

Nehodnotím jeho politické teorie, ikdyž některé myšlenky jsou použitelné. Ale když mluví o "diagnózách" některých českých politiků, připadá mi docela věrohodný. :-)

J. Vyhnalík 22.8.2013 2:04

Re: Ajajajajaj.... taky opět sviští Klausofobie na plné pecky...

Jenže to není nic objevného. To platí celosvětově a všeobecně. Zamyslete se nad tím, jaké vlastnosti musí mít úspěšný "přirozený" vůdce.

L. Novák 22.8.2013 16:00

Re: Ajajajajaj.... taky opět sviští Klausofobie na plné pecky...

Rozhodně by se neměl paktovat s "nepřítelem" a dělit se s ním o státní penězovody. :-)

J. Vyhnalík 22.8.2013 16:43

Re: Ajajajajaj.... taky opět sviští Klausofobie na plné pecky...

Já jsem narážel na osobnostní rysy, které Hnízdil vypočítává. Přitom se jedná o vlastnosti bez kterých se člověk nemůže úspěšným politickým lídrem stát.

Jedna věc je, že politik musí řešit složité problémy tak, aby stát fungoval a druhá věc je, že složité problémy lidé nechápou a politik je musí lidem vysvětlit. Opoziční smlouva je typickým příkladem takového řešení, které se lidem špatně vysvětluje. Podobně jako je tomu třeba dnes se Snowdenem.

J. Vyhnalík 22.8.2013 16:44

Re: Ajajajajaj.... taky opět sviští Klausofobie na plné pecky...

Opoziční smlouva řešila situaci, kdy po mimořádných volbách došlo k výsledku ČSSD 74, ODS 63, KSČM 24, KDU-ČSL 20 a US 19 poslanců. Václav Havel pověřil sestavením vlády Miloše Zemana a ten se opravdu snažil. Nabídl koalici KDU+US s tím, že by premiérem byl Josef Lux a počty ministrů byly 1:1 ačkoliv ČSSD měla téměř dvojnásobek poslanců než obě malé strany dohromady a... dočkal se rázného odmítnutí. Bylo zřejmé, že obě hradní strany spolu s Havlem a sázejí na to, že Zeman neuspěje. PS se tehdy ještě nemohla ani sama rozpustit a musela by čekat na tři pokusy. Podle všeho měl VH připravenou alternativu úřednické Tošovského vlády, kdy by zemi řídila vláda složená reprezentantů malých stran s podporou pouhých 39 poslanců. Tato vláda by mohla vládnout, stejně jako dnes Rusnokova vláda v demisi a pokoušet se postupně získávat podporu od ODS a ČSSD.

Pokud by se mělo dojít k předčasným volbám, trvalo by to nejméně půl roku a to poté, co zemi řídila "úřednická" vláda. Další předčasné volby by nejspíš zásadně odlišný výsledek nepřinesly.

ODS se pokusila prosadit změnu volebního systému tak, aby došlo ke stabilizaci politické scény a posílení váhy PS vůči presidentovi (Havel se tehdy choval skoro stejně jako dnes Zeman, jenže měl média na své straně). Podmínkou bylo omezení schodku rozpočtu 30-40 mlrd ročně. Účast v dozorčích radách byla nezbytná pro kontrolu hospodaření ČSSD, pokud existují státní společnosti a společnosti se státní účastí s ročními rozpočty v řádu stovek mlrd, tak je to prostě nezbytné. Samozřejmě v tom je velké korupční riziko, ale to je všude, kde stát hospodaří s penězi a nedovedu si představit, že by takovéto společnosti řídila vláda bez kontroly opozice. I za minulé vlády byly v dozorčích radách těchto firem místa vyhrazená pro reprezentanty opozice.

J. Kanioková 21.8.2013 19:56

Ono by mě hodně zajímalo, jestli někdo zná celou posloupnost,

z čeho to vzniklo. Taky se mi pozdější reakce Klause ml. nelíbily, ale sledovala jsem to od prvopočátku.

Schwarzenberg se docela dost vymezoval proti Klausovi st. a ještě to kterési noviny spadající do MAFRY pořádně a několikanásobně rozmazávaly a psaly o Klausovi st. dost hnusně.. Ovšem hned poté přišla na školu Klause ml. od MAFRY žádost, nabídka, že by si škola mohla u nich dát inzerát, jakousi propagačku.

To mladého Klause vytočilo a briskně a razantně jim odepsal odmítnutí. Zakončil to pitomě tím - Kté domof můj.... či tak nějak podobně.  No a to se rozpoutalo peklo, jakým způsobem se média do celé rodiny pustila, nefér a křivácky.  No a pak následně napsal mladý další článek, který se mi fakt nelíbil. 

Ovšem..... nejdřív příčina, pak důsledek...  Ono jde někoho odsoudit, ale je třeba objektivně vnímat, kdo začal, jak šly akce a reakce...

J. Vyhnalík 21.8.2013 21:14

Re: Ajajajajaj.... taky opět sviští Klausofobie na plné pecky...

To byla kampaň médií. Livia Klausová to řekla v nějakém rozhovoru, pro který si novináři museli napřed přijít. Klaus junior něco napsal v rozhořčeném mailu redakci, něco na svůj blog. Do médií to cpali novináři, ne Klausovi.

P. Chládek 21.8.2013 23:32

Re: Ajajajajaj.... taky opět sviští Klausofobie na plné pecky...

Ale no tak. Osobně jsem slyšel Klause juniora v pořadu 20 minut Radiožurnálu jak plká ty svý nesmysly a kde z něj pan Veselovský udělal idiota(jako by to potřeboval). Vždycky když se něco někomu nehodí do krámu tak začne vyřvávat o pravdoláskových mediích.

J. Vyhnalík 22.8.2013 0:17

Re: Ajajajajaj.... taky opět sviští Klausofobie na plné pecky...

Já nehájím blbé výroky Klause juniora, pouze trvám na tom, že kdyby si ho novináři nezvali do pořadů, nekopírovali všechny jeho pitomosti z mailů a blogu atd., skončily by stejně jako tisíce stejně blbých výroků napříč celou republikou. To, že tyto výroky plnily zprávy a noviny je zásluhou těch novinářů, kteří si od toho slibovali vylepšení pozice pro "jejich kandidáta".

L. Novák 22.8.2013 18:30

Re: Ajajajajaj.... taky opět sviští Klausofobie na plné pecky...

Nicméně nezpochybnitelným faktem je, že Klaus a jeho rodina

1) Zcela zřetelně a prokazatelně podpořili Miloše Zemana jako kandidáta na prezidenta ČR

2) Zcela zřetelně a prokazatelně se snažili poškodit Zemanova soupeře Schwarzenberga

Že se Klause a spol. ptali nebo reprodukovali jejich výroky novináři, je snad samozřejmé. Vyčítat jim to je směšné.

J. Vyhnalík 22.8.2013 19:00

Re: Ajajajajaj.... taky opět sviští Klausofobie na plné pecky...

ad 1) je to jejich právo mít svůj názor. ad 2) KS kritizovali i to je jejich právo, vyčítat jim to je směšné. Má smysl diskutovat v čem se mýlili a v čem ne.

Vy i já jsme měli také svoje názory a mluvili jsme o nich a psali. Nikdo z nich ovšem nedělal titulky do novin. Kdyby VK svolal tiskovku, nebo napsal článek o tom koho chce volit, měl byste pravdu, ale on byl úmyslně zdrženlivý a odpovídal na dotazy novinářů, kteří se z něho snažili vypáčit jeho preference a až ti novináři tomu dali tu publicitu, která z toho tu podporu udělala.

Nevidět to je směšné.

L. Novák 23.8.2013 0:15

Re: Ajajajajaj.... taky opět sviští Klausofobie na plné pecky...

Směšné je, že po tom všem, co v politice zažil, je Klaus s rodinou schopen a ochoten podpořit i osobně volit Zemana. U Klause a Klausové už bych mohl počítat se zhloupnutím stářím, jako u Zemana (+navíc chlastem :). U mladého Klause je to napováženou. Omluva pokročilým věkem a ztrátou soudnosti u něj nepřichází v úvahu.

J. Vyhnalík 23.8.2013 1:11

Re: Ajajajajaj.... taky opět sviští Klausofobie na plné pecky...

Problém je v tom, že jednak znají nejen Zemanovy chyby, ale stejně tak i chyby a podrazy Schwarzenbergovy. Dalo by se říci, že nejsilnějším (a pro mne jediným) argumentem proč volit Schwarzenberga byl Zeman a naopak nejsilnějším argumentem proč volit Zemana byl Schwarzenberg.

Jak jsem tu už někde psal. Osobně si myslím, že změnu volebního systému podle opoziční smlouvy nechal Zeman zkrachovat úmyslně. Kdyby svůj vliv v ČSSD uplatnil dostatečně razantně, podařilo by se to přes odpor hradních stran, VH a ÚS. A jednou z největších Klausových chyb je to, že si nedokáže přiznat, že ho Zeman tehdy sprostě podrazil. Proto se k Zemanovi pořád chová jako k serióznímu partnerovi, kterým Zeman nikdy nebyl.

J. Kadeřábek 21.8.2013 15:14

Daleko podstatnější je fakt,

že Klaus zatím zpět do ODS nechce.

L. Novák 21.8.2013 16:25

Re: Daleko podstatnější je fakt,

Měli bychom ocenit, že se Klaus už do veřejného života nehrne a chce si užít důchodu. Tuhle soudnost Zeman nemá a zřejmě žije v představě, že ho jednou povezou z Hradu na lafetě s procesím a za státní peníze!. :-)

J. Kanioková 21.8.2013 21:57

Budu první, co mu bude obrovsky fandit, aby se dostal do EU

Z. Sohorova 22.8.2013 3:26

Re: Budu první, co mu bude obrovsky fandit, aby se dostal do EU

 Napred na EU nadaval a delal na ne podrazy a ted by chtel aby ho EU zamestnala Porad sem pisete o tom ze se Vam nelibila  nektera vystoupeni Klause Junr,ale opevujete celou tu podarenou rodinku Klause Jeste ze nemate moznost toho zloducha do EU zvolit ze mu jen muzete fandit Jste presne jako Klaus kam vitr tam plast a hlavne vyzirat narod....

L. Novák 22.8.2013 18:41

Re: Budu první, co mu bude obrovsky fandit, aby se dostal do EU

No neberte to, za ty prachy! :) Nicméně si myslím, že pokud by Klaus mohl být ještě něčím užitečný této zemi v politice, pak opozicí vůči současnému vedení a způsobu "řízení" EU.

J. Vyhnalík 23.8.2013 1:01

Re: Budu první, co mu bude obrovsky fandit, aby se dostal do EU

Právě jako europoslanec se může pokusit prosadit reformu EU, šance velké nemá, byl by jedním ze 766, ale to je demokratická cesta jak věci měnit.

Jinak Klaus opakovaně říkal, že EU je pro nás jedinou alternativou. Nekritizoval samotnou myšlenku EU, ale chyby, které EU dělá. Ještě před zavedením eura přesně popsal, mechanismus Řecké krize i to, že zavedení eura nezbytně povede k trvalým přesunům peněz ze severu na jih. Kritizoval zbytečný a neúčinný boj proti CO2 ještě před tím, než EU prosadilo neekonomickou podporu OZE a rozbilo evropský energetický trh. On vždy kritizoval chybné kroky EU už ve chvíli, kdy se k ním EU chystala a byla šance zabránit škodám, které zpravidla přicházejí až desetiletým odstupem po chybném rozhodnutí.

J. Stejskal 21.8.2013 14:57

Ano.

"Z politiky se takřka úplně vytratil její ideový základ." To je pravda a pěkně jste to vyjmenoval. Bohužel jste se nezmínil proč. Kvůli ODS. Ta položila základy a rozvíjela je skoro až k dokonalosti. A protože žádný strom neroste do nebe, upadla, víte na co. A nedělejte si falešné osobní naděje. Václav Klaus je odběhlá veličina.

J. Rokyta 21.8.2013 15:41

Re: Ano.

Je módní vše svádět na ODS, já bych to však rozšířil i na ČSSD. Je to důsledek pány Zemanem i Klausem drze vychvalované opoziční smlouvy. Tam se rozdělily pašalíky a to trvá dodnes. Jen na ČSSD je momentálně méně vidět, čehož oni velmi krátkozrace využívají pro okamžitý prospěch. Jakmile se ale stanou vládní stranou, budou skandalizováni úplně stejně jako ODS. A po zásluze.

J. Vyhnalík 21.8.2013 17:25

Re: Ano.

Je to důsledek toho, že média dlouhodobě rezignovala na to, aby lidem vysvětlovala složité věci, které nejsou schopni pochopit. Naopak se média soustředí, aby lidi hladila pěkně po srsti a utvrzovala je v tom, že i ty nejsložitější problémy jsou vlastně strašně jednoduché a je pouze chybou politiků, že je komplikují a kazí nám ten jednoduchý a krásný svět.

J. Václavíková 21.8.2013 17:53

Re: Ano.

Naprosto s Vámi, pane Rokyto, souhlasím. Čelní představitelé obou stran použili ideje jen k tomu, aby navnadili pár naivů, přičemž sami si zatím v tichosti dělili moc a obsazovali vlivné posty.

P. Chládek 21.8.2013 13:42

Klaus coby historicky znemožněná a

psychicky nemocná osobnost patří tak maximálně do Bohnic k Nešporovi na léčbu závislosti na moci a obdivu k sobě samému. Mě osobně by se nejlépe vyjímal ve Fletcher Memorial Home, jak o tom kdysi zpíval Roger Waters na CD The Final Cut, ale rozhodně ne jako zachránce české pravice. Vždyť on nikdy nic pravicového neudělal, jen mlátil pantem...