26.4.2024 | Svátek má Oto


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jirka.s. 21.12.2007 17:57

Re: Jaká bude evropská federace?

A nechtěl bys náhodou, francku, při tvých schopnostech, se odebrat třeba do jižní Afriky a zavádět tam u Zuluů Intoš? Jim bys pomohl otevřít oči a my bychom si tady od tebe oddychli! Spoj příjemné s užitečným, buď tak laskav! ;-D

W Pitt 21.12.2007 15:54

Re: jaká je budoucnost evropské federace?

Ktere konkurenty mas na mysli? Indie, Cinu?? nenech se vysmat. 8-o

gud 21.12.2007 16:02

Re: Re: jaká je budoucnost evropské federace?

  jo jo Evropa nemá ve světě konkurenci...

F.VÍZEK 88.100.57 21.12.2007 16:45

Re: Re: jaká je budoucnost evropské federace?

Za jak dlouho bude chtít i čínská a indická rodina žít  aspoň tak na 50% evropského standardu? Za deset, za dvacet let?  A co to udělá s ekonomikou, s energiemi, s ekologií... když Číňanů a Indů už dnes je 2, 5 miliardy ?

Ota 21.12.2007 14:36

...být tvrdým a neúprosným diskutérem

<cite>Prezident musí vyzařovat určité charisma, skutečně státnicky

vystupovat, musí být schopen zaujmout, být tvrdým a neúprosným

diskutérem, kritikem a nebát se v patřičnou chvíli roztínat debaty

razantním vstupem či neotřelou myšlenkou.</cite>

... a to všechno prosím proč?  Pro ctitele  VK jsou to možná všechno důležité osobní vlastnosti, které svému idolu závidí a rádi by je také měli, ale nejaký důvod, proč jsou potřebné pro výkon prezidentské funkce zde postrádám. Domnívám se, že je v našem okolí několik zemí, které mají prezidenty, docela úspěšné, a některé či většinu těchto vlastností postrádají, aniž by to jejich zemím bylo k újmě.

Richard III. 21.12.2007 15:10

Re: ...být tvrdým a neúprosným diskutérem

Všichni "okolní" prezidenti jsou lidé s jasnými politickými názory a dostatečně tvrdí diskutéři. Bez toho to nejde.

čtenář zdrojů 21.12.2007 15:19

Re: Re: ...být tvrdým a neúprosným diskutérem

a právě proto Klaus naposledy veřejně diskutoval v přímém přenosu s oponentem v roce 2002. Bylo to se Špidlou a Klaus tehdy prohrál. ;-) Od chvíle, kdy je presidentem, diskutuje pouze sám bez oponetů, aby ho náhodou nerozhodila nějaká nezvyklá a nečekaná otázka.

čtenář zdrojů 21.12.2007 15:14

Re: ...být tvrdým a neúprosným diskutérem

A protože Klaus je podle Šlechty tvrdým a neúprosným diskutérem a nebojí se v patřičnou chvíli roztínat debaty razantním vstupem, tak proto dnes Klaus razantně odmítl se Švejnarem diskutovat.;-D

H.K. 21.12.2007 15:33

Re: Re: ...být tvrdým a neúprosným diskutérem

U nás presidenta volí parlament. Pokud někdo kandiduje na presidenta musí přesvědčit poslance. Pan Švejnar měl možnost podílet se na restruktualizaci hospodářství od roku 1989. Neudělal nic.  V.K. a jeho názory většina lidí v tomto státě zná. O čem by měl s panem Švejnarem diskutovat?

F.VÍZEK 88.100.57 21.12.2007 15:45

Ekonom Klaus...

Ekonom Klaus se mohl pokusit  "pohřbít" ekonoma Švejnara.  Jeho sláva by poté drcala o nebesa a jeho velikost by mohla být větší než velká. 

Ale nechce se mu do toho. Je to riziko. Co kdyby to bylo naopak ?

H.K. 21.12.2007 16:11

Re: Ekonom Klaus...

Nevím proč by měl V.K. pohřbívat pana Švejnara.  Pan Švejnar tady od roku 1989 nic neudělal, tak nemohl ani nic pokazit. Já  přeji, panu Švejnarovi,  moc úspěchů v práci i osobním životě. Pro mne může nadále dřímat v zákulisí a bádat. Mne V.K. přesvědčovat nemusí. Vás nepřesvědčí a možná je mu jedno jaké máte  názory.

powerplay 21.12.2007 15:52

Re: Re: ...být tvrdým a neúprosným diskutérem

Klaus jen odmítl dělat stafáž pracně vytipovanému, cvičenému (cvičeníschopnému) broučkovi. Víte... to lítání na nitce.

COŽE? Nikdy jste neměli chrousta na niti?? Sůra!

Nemám nic proti Janu Švejnarovi, po světě pobíhají tisíce ekonomů, profesorů či emigrantů, s nimiž nesouhlasím hruběji - ale nejspíš je to vo tom: tady ani není s čím kolidovat. Jenže to je jako s Fischerem, Buzkovou, dalšími nárazovými modlami - než to ze sebe někteří lidé setřepou (ten pocit, jak von je bááájo) - potrvá.

Nadšeně věřím, že Švejnar bude do pořadů zejména ČT1 doslova 'uzván'. Teda až se vrátí z těch emerickejch vánoc. (Musím říct, že jsem nahlídnul do diskuzí na novinkách a idnes nejen v minulých dnech, ale i dnes po zveřejnění Klausovy odpovědi... a že tam opět rok nenahlédnu. Vlčí skřele zřel jsem naposledy, když se psalo o Mazochově pádu a protože tam jsem měl osobní zájem, četl jsem do samých konců - a už to neudělám. Zas lepší, když ty bytosti sviní sklo, než podchody, třebás. ;-)

A pokud se někdo táže, proč vyznavač Klause odmítá protikandidáta, ještě než jej poznal - takhle vám to povím: pokud by Švejnar zvolen byl, sice by mne hanba trochu fackovala, ale nebyla by to ta hanba subjektivní, pramenivší ze zkušeností, nebyl by to Pithart či Zeman, Když jsem unesl bůhvíkolik let Havla, unesu i Švejnara. A proč ho nechci? No protože mám vybráno, souzi, kuku! :-) Vo tom to je. Nemám v plánu se v únoru rozvést a nemám v plánu v únoru měnit prezidenta.

Minutus 21.12.2007 20:45

Re: ...být tvrdým a neúprosným diskutérem

Dávno je známo, že mu to moc nejde. Se Špidlou to bylo jednoduché, ale Zeman mu dal v každé diskusi kapky.

F.VÍZEK 88.100.57 21.12.2007 14:21

O něčem to vypovídá...

Na www.novinky.cz   se vede debata k odpovědi V.Klause J. Paroubkovi.  Nemusíme s tím souhlasit, můžeme kroutit hlavou, podivovat se nad jejich úrovní, ale zatím stovky účastníků diskuse se hlásí nejvíce k názorům, jejichž nadpisy naznačují leccos :

Arogance byla vždy Klausovi vlastní. Klimatolog má strach, že by se diskuze mohla vést i o ekonomii a té on vůbec, ale vůbec nerozumí. Klaus zbabělec byl , je a bude. Tak tohle gesto Klausovi moc neprospěje.  Rozumí prý všemu kromě ekonomie, z které má profesuru přes známé.

jirka.s. 21.12.2007 17:52

Re: O něčem to vypovídá...

Ano, francku, na Novinkách, to je diskuze dělaná tobě přímo na tělo! Tož se sbal, zmiz na Novinky a nevopruzuj tady! Tam si budeš moci poklábosit se svými soukmenovci do sytosti, třeba budou obdivovat i tvůj kamenolom a číslovku 6335 ! Magické to číslo!

Rudý Baron 21.12.2007 13:30

ano...autor vystihl podstatu věci.

Švejnarova neznalost našeho slavného hesla "Pravda vítězí" opravdu není jen "lehce doučitelná faktografická chybička"

Cituji :

"Obávám se, že jde o první neblahé znamení faktického nezájmu tohoto jedince o skutečnou vážnost a noblesu, jakou prezidentský úřad obnáší, připadá mi, že k tomu přistupuje čistě pragmaticky"

A to je právě to, co mnoho lidí doslova zvedlo ze židlí, když jsme to zaslechli na "vlastní ucho" ...

Jeden pán dokonce napsal, že "se neudržel a křičel sprostá slova" ( napsal to tak hezky, jako Slávek Šimek, budiž mu v nebi stále fajn ). U nás to bylo mírnější, moje žena prohlásila s vytřeštěnýma očima jenom ,že nafoukanějšího a hloupejšího šaška v životě nepotkala a já jsem se válel smíchy na koberci, jakéhože vola ze sebe "pan profesor z mičigenu" udělal...A pak jsem si ještě vzpomněl na scénku z filmu "4 vraždy stačí, drahoušku", kdy se pan Lipský ptá pana Moučky ( šéf jednoho z gangů ):   "a kde ty nože pořád berete???" A jeden z gangsterů rozevře sako a okolo vnitřních kapes vidíte upevněný jeden dranžírák vedle druhého a k tomu se ozve hláška " Ále, MÁM V MIČEGU NOŽÍŘSTVÍ" a dusil jsem se smíchy ještě víc, i když to místopisně nic neznamená...;-D;-D;-D

www racek 21.12.2007 14:08

Re: ano...autor vystihl podstatu věci.

no, barone, myslím žes ani nepotřeboval se na cokoliv dívat, tys měl názor předem.

bohužel, budeš velmi klausem zklamán.

Rudý Baron 21.12.2007 22:00

Re: Re: ano...autor vystihl podstatu věci.

Racku,

už se po internetu známe spoustu let.

Kdysi jsi se na mně namíchl, když jsem Ti odvětil, že jsi bytostný komunista. Můžeme to dneska zlehčit na to, že "bytostný socialista". Ano, názory se vyvíjejí...i moje, jako každého.

Ale, Ty, ač jinak velice rozumný člověk, jsi zasažen nenávistí k osobě Václava Klause. A to zkresluje Tvoje názory.Doporučuji Ti, abys zakoupil knihu Ondřeje Neffa "Tma" , přečetl ji ( jsou dvě verze, ta první je měkčí, ale obě Tě zaujmou ) a budeš spokojen. Klaus v obou skončí velice špatně a bolestivě.Přiznám se, že nechápu, jak tak chytrý člověk jako Ty může prezentovat názory, které vyrábí lidi typu pana Paroubka. To je buď zblbnutí nebo slepá víra...Já už jsem dávno veškerou politiku vzdal , ale sleduji stále jen a jen zdravý rozum. Abys mi věřil, tak uvedu , že třeba současné hrátky okolo poplatků u lékařů mi připomínají cosi jako "parkovací hodiny" před každou ordinací. Se vší příslušnou směšností...(Y)

F.VÍZEK 88.100.57 21.12.2007 14:26

Mít nabiflováno nerovná se užívat v praxi...

Každý kantor umí najít deset otázek z učiva prvouky a vlastivědy pro národní školu, které budou každému vzdělanci v ČR dělat problém...

O to ale nejde: PRAVDA VÍTĚZÍ:  Stačí znát, hlásit se k tomu, omílat to ?  Není důležitější chovat se podle toho v praxi ?  A tady můžeme srovnávat. Nejen pány Klause a Švejnara...

Rudý Baron 21.12.2007 21:44

Re: Mít nabiflováno nerovná se užívat v praxi...

Pane Vízku,

při troše soudnosti, jako učitel...nenakopl byste žáka, kdyby zrovna tohle nevěděl a Vy byste  tuto znalost považoval za důležitou? Jistě, nenakopl, protože jsme "džentlmeni". Ale... pokud zrovna tahle věc něco pro Vás znamená, tak byste mu rychle vysvětlil souvislosti...

Víte, já jsem ochoten panu Švejnarovi odpustit neznalost původu hymny  ( koneckonců je to píseň a zkoušet ho ze znalosti písní je blbost sama o sobě ), ale jeho neznalost nápisu na standartě prozrazuje, že on ani neví, že nějaká standarta vůbec existuje a tím vlastně naznačuje, že nějaké naše dějiny jsou mu úplně šumák....

A politiku jako takovou si můžete v tomhle případě strčit za kobouček..>-

vikin60 21.12.2007 15:12

Re: ano...autor vystihl podstatu věci.

Barone,člověče voni so načisto blbej ,když věří na nápis na prezidentské zástavě !!  Pravda  vítězí ,ale čí pravda ,to nikdo neví!! Klaus je veřejný lhář!! Řekl,že nejmenuje žádnou vládu z přeběhlíky a nakonec to udělal!! Pravdu má ten kdo má peníze a politickou moc si koupí !

Rudý Baron 21.12.2007 21:33

Re: Re: ano...autor vystihl podstatu věci.

Vikingu...

Když nebudeš věřit v nic, jsi ztracen. I římští vojáci v legiích měli heslo, jehož druhé hlavní slovo znělo "ČEST". Prožil jsem svoji první třetinu života  jako "Husákovo dítě" a chtěl bych v těch dalších  v něco věřit. Možná jsem si vybral blbě, ale heslo na naší standartě je pro mne stejně cenné jako to, že historici se stovky let hádají o to, jestli se Šikův praporec u zdi Hvězdy bil do posledního protože byli buďto zaplaceni a nebo proto že prostě nechtěli ustoupit....

p.s.  lidi nedoceňují našeho posledního opravdového krále, Jana Lucemburského. Podle doložených svědectví nešlo u Kresčaku jenom o to, že "Toho Boh dá nebude,  aby Český král z boje utíkal", ale taky o to, že do té poslední řeže s ním šlo přes sto českých rytířů, tehdy "šéfů" společnosti, kteří jsou absolutně zapomenuti a vědí o nich jenom jejich vzdálení potomci, nikoliv národ, který tehdy, v hlubokém středověku reprezentovali...

dnešními slovy..>- 

george 21.12.2007 13:04

k prezidentovi

Zveřejněný článek se mi zdá jednostranný a ne příliš fundovaný.

V tomto státě je po patnácti létech nadměrné množství negativních jevů, kriminalita, vláda sekretariátů politických stran, obrovská korupce, vláda hloupých a nevzdělaných úředníků nad obrovským potencionálem peněz z evropských fondů.

Hrozí podle mne totéž co třeba v Palestíně : přijdou obrovské peníze, spousta lidí zbohatne,silnice budou dál rozbité, podpora obrovských hodnot, které v sobě potenciál národa má, bude zanedbávána na úkor "modernosti", "být in" atd. Každému kdo bude mít pochopení pro potřeby sociálně slabších, nemocných, postižených bude máváno tržním hospodářstvím, přesto že po 15 létech každý z nás cítí, že trh není schopen opatřit řemeslníka na opravu čehokoli, zlepšit kvalitu třeba potravin, pokud se podnikatelský sektor přikloní k masovému okrádání kvality. Hroutí se základ státu a to právní systém, místo toho občan se dnes a denně dovídá o hrátkách mocných se soudy, prokuraturou, policií, tajnými službami atd.

Kdo žije souběžně v jiné evropské zemi / jako já / ví, že se to děje všude, ale výjimečně, zatím co u nás se z "nepráva" stáva standart dnešního života.

Nevšim jsem si, že by V. Klaus, proti kterému nic nemám, se podle svých možností, tedy hlavně ve veřejných projevech, těmito základními problémy zabýval. Jeví se mi jako sebou spokojený člověk, ke kterému mám jen omezenou důvěru. Možná, že by změna prospěla.

polomis 21.12.2007 12:46

deziluze

Česká republika již ztratila kredit ekonomické štiky z poloviny devadesátých let a velký guru ekonomických reforem, prof.Václav Klaus na tom není lépe. Jeho obdivovatelé a oponenti se vzácně shodují, že je jediným kandidátem na udělení Nobelovy ceny za destruktivní ekonomii . Klausův model české kupónové privatizace se dnes na universitách ve světě přednáší jako příklad výrazného neúspěchu a sám autor je, občas i veřejně, mezi ekonomy a politiky terčem lehkých posměšků.Jedno prvenství však nelze našemu prof.Klausovi upřít, jeho experiment udělal z pár tisíc "rudých " správců státního majetku, pár desítek "rudomodrých" miliardářů.

Prof.Klaus patří mezi sortu lidí, která zaníceně hovoří o tom, co všechno pro obecné blaho ve svém životě udělali. Bližší pozorování však prozradí, že neudělali nic, či lépe řečeno, že to, co zdánlivě vytvořili, považují za výsledky své nadprůměrné inteligence, kterou sice původně vůbec neměli či nepotřebovali. Teprve vákua v jejich životě se začala plnit tou či onou činností, kterou nakonec dovedli k určité dokonalosti a která je vyzdvihla na společenském žebříčku.

Ondřej 21.12.2007 12:59

Re: deziluze

Jak bylo psáno v článku, je úplně jedno, jak je kdo vnímán u odborné veřejnosti ve svém oboru, to na výkon prezidentské funkce nemá vliv. Vyčítáte Klausovi že jeho chybou se z bolševiků stali milionáři. Podle mě pořád lepší než Švejnar, který řekně, že komunisti jsou ok.

Co se týče "obecného blaha":

Prof. Švejnar aktivně pomáhal belgickým vlastníkům ČSOB vyždímat ze

státní pokladny co se dalo na základě zvorané smlouvy, kterou s nimi

uzavřela vláda ČSSD. Nyní hodlá sjednocovat národ a hájit zájmy státu.

www racek 21.12.2007 14:14

Re: Re: deziluze

aha ... ondřeji, jestlipak víš, co dělá dozorčí rada? :-D a kolikrát se za rok schází?

westík 21.12.2007 15:22

Re: Re: Re: deziluze

 a Vy racku, víte , jaké jsou pravomoci dozorčí rady ČSOB ?  Ono totiž záleží na stanovách, a tak některá dozorčí rada má větší pravomoci než předstvenstvo .. Jestli jste stanovy ČSOB nečetl, tak tady nedělejte ramena !:-P

Minutus 21.12.2007 20:43

Tohle je čistá hypotéza

Nebo příno lež? Odkud to víte velmistře?

H.K. 21.12.2007 15:59

Re: deziluze

Československá republika byla jedinou zemí, ve které byl věškerý majetek v rukou státu. V padesátých letech komunistická vláda sebrala všechno všem. Taková byla situace v roce 1989. V.K. byl v první vládě ministrem financí a byl zde jediný z ministrů, který byl v budoucí ODS. Vláda se rozhodla privatizovat majetek, který 40 let byl ovládán komunistickými kádry. Bylo použito několik forem privatizace. Jedním byla kuponová privatizace. Byla to jediná metoda při které nemohlo docházet ke korupci a jediná při které občané získali alespoň nějaké peníze.

V ostatních státech "socialistického tábora" byla použity jiné metody. Do NDR přicházelo z NSR velké množství finančních prostředků a dopad na lidi byl větší než ČSR. V ostatních státech se inflace pohybovala v řádech 1000%.

Pan Havel, Rychecký a další prosadili kontinuitu práva. Jak by jste vyřadil z privatizace bývalé kádry bez porušení zákonů? Oni měli taky nejlepší informace.

Kde ve světě bylo privatizováno v krátké době 100% majetku, který byl v rukou státu? Který ekonom , se na něčem takovém podílel? Pan Švejnar měl možnost uplatnit své znalosti a přispět k bezbolestnému přechodu. Nevím proč to neudělal. Mohli i další, včetně Vás, pokud jste měl OP a byl dospělý.

Inža 21.12.2007 16:59

Re: Re: deziluze

Vážený, nevím, jestli Vám Váš věk dovolil vlastní zkušenost  s prvními kroky "budovatelů kapitalismu" v naší zemi od roku 1990. Vřele Vám proto doporučuji alespoň přečíst 1.díl Kroniky polistopadového vývoje autora Slavomíra Ravika. Pokud jste schopen objektivního úsudku, ujasní se Vám mnohé.